Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
duurde een eeuw 
kiddokids schreef:Thanks..
Jee dat jou 8 jarige nog met een kneveltrens loopt..
Ik vind heerlijk rijden
Hij loopt lekkerder bij ons op aurigan/ cuprion
Vanmiddag met die sprenger gereden eerdat hij in de ontspanning liepduurde een eeuw
Sita_ schreef:Ik rijd mn jonge merries (4 jaar) nu op een K&K Dynamic bustrens, beiden 12.5 cm.. Mn andere merrie heb ik op een dubbelgebroken HH Golden Brass bit, heel fijn bit! Zij is 7 en heeft ook een 12.5..
Mn ruin van 11 die all round in de sport loopt rijden we op een myler level 1, ook 12.5 cm..

die krijgt hij af en toe 5 minuutjes in om te wennen
geen idee nog hoe hij erop loopt dus! Sita_ schreef:Ik vind altijd, waarom wisselen van bit als je paard er fijn op loopt?
Als ie fijn loopt op een kneveltrens, waarom dan hannessen met andere bitten.. Je kan ook een bit hebben met een reden, bv de kaak van je paard is smal, of een klein mondje, dikke tong etc..
Ik rijd ook al jaren op de lvl 1 myler, vaak word gezegt, waarom ga je niet naar 2? Nou, waarom wel? Hij doet het er goed op, dan ga ik niet weer lopen wisselen..
De myler heb ik btw ook omdat hij hengstentanden heeft die moeilijk te verwijderen zijn. De myler is zo gevormd dat die er niet tegenaan komt en dus ik kan rijden zonder problemen en hij heeft geen pijn aan de tandjes.