Welke volwassenen zijn ook zo blij met hun haflinger?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:49

Ik merk dat een hoop haflingereigenaren hier op bokt toch wel vrij jong zijn.. Voel me voor sommige topics een beetje te 'oud' terwijl ik uiteraard graag over m'n haffie praat. (Waar het hart vol van is, stroomt de mond van over... )

Dus, wie heeft zin om gezellig mee te babbelen over hun haflinger? En waarom heb je ooit een haf aangeschaft? Was je toen jonger of heb je op volwassen leeftijd een hafje gekocht?

EngeltjeS

Re: 21+ en een haflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:52

Ja!!!!

Ik meld me bij deze :P
ben 23 en heb sinds vorig jaar m'n knappe haflinger man <3

Waarom ik een haflinger heb aangeschaft?
Omdat ik niet echte wedstrijdambitie's heb en eigenlijk wel weg ben van het ras.
Een fries vind ik te 'statig', een tinker te 'lomp' en een Kwpn te 'normaal' voor mij :)

Toen was ik 22, en ben super blij met hem!

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 17:56

Leuk! Ik heb even in je profiel gekeken. Knappe haf! Mooie uitstraling! :) (Ik bedenk me dat ik ook m'n profiel weer 'ns moet vullen.)

Ik heb Rowan sinds m'n 20e. In m'n 2e jaar van het HBO gekocht. Ik had stage gelopen waarbij ik een hoop centjes verdiende voor een student. Dat is financieel het extra zetje in de rug geweest om een paard te kopen. Ik was totaal niet op zoek naar een haf, maar op advies van m'n instructrice toendertijd bij wat 'andere rassen' gaan kijken dan de donkerbruine kwpn-er die ik voor ogen had. Toen ik Rowan zag was ik verkocht. Geen minuut spijt gehad, ik geniet elke dag! :D

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 17:58

Ik ben ook 21+ met een Haflinger. Ik ben zelf 24, mijn Moontje is 11:) heb haar nu 6 jaar.

Zaina

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:01

Ik ben ook 21+ met een haf :)
Zelf ben ik 26 en ik heb Sultan inmiddels 5,5 jaar! Hij is nu 9.

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:03

Ik ben bijna 21 met een verzorghaflinger :)

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:05

Wat doen jullie allemaal met jullie haflingers? :)

Athos en ik rijden dressuur, springen zo nu en dan, rijden ook lekker buiten(ritjes), spelen veel samen, longeren etc. of te wel: iedere dag doen we eigenlijk wel wat anders dan de dag er voor ;)
Athos is (vind ik) een laatbloeier die graag werkt, maar niet te veel het zelfde wil doen.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:05

50 plus en een haf die nu 17 jaar is en al 13 jaar in mijn bezit is
Die ik ook altijd op uitzonderingen na zelf onder het zadel rijd en ook wedstrijden
Wij mogen nu M1 starten, dus wat is oud?

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:06

Hier 30+ met een jaarlinger.

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:07

Maresie, wat gaaf zeg! Dat vind ik echt tof!!!
zelf 'ouder' en een oudere haflinger en toch M1 mogen starten!

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:08

EngeltjeS schreef:
Maresie, wat gaaf zeg! Dat vind ik echt tof!!!
zelf 'ouder' en een oudere haflinger en toch M1 mogen starten!

Dankje dat vind ik leuk om te horen

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:09

Ik ben 24 en Elin is 18, ik heb haar gekocht toen ik 19 was. Toen had ik een tussenjaar genomen van school en verdiende ik geld. Toen kwam zij voorbij en heb ik geen seconde getwijfeld. Veel meegemaakt, maar we zijn er wel echt een team door geworden :j

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:10

Zaina, wat een mooi barok type heb jij! We kunnen elkaar bijna meeten op de hei ;) (Rowan staat in Hilversum)

Maresie, wat leuk om te horen! Waarom heb je destijds voor een haf gekozen? En m1 is een mooie prestatie. :D

EngeltjeS: Ik rij om de week springles. Daarnaast regelmatig dressuur om het lijf mooi soepel te houden en conditie te trainen. Maar het liefst rijden we op de hei. :D Oja, en ik ben parelli level 3 online :)

_Nelleke_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-10-12 18:11

Hee Britt :wave:

Das een tijdje geleden, hoe gaat het nu met Elin?

manumol

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:14

Ik ben 42 en mijn man is 44 jaar en hebben beide een haflinger.
Onze kinderen (16 en 13) rijden er ook op.
Daisy hebben we nu 4 jaar en Sun ander half jaar.
Vroeger veel pony's en paarden gehad, maar dit zijn onze eerste haflingers.
De haflinger vind ik een makelijk ras om te houden, sober.
We rijden lekker in het duin, op het strand en door de polder. Daisy heeft bij ons ook voor de wagen gelopen, maar daar is ze te "heet" voor..... dus dat doe ik niet meer met haar.
Wij zijn blij met onze haffies! *\o/*

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:15

Aanwezig :D

Ik ben Saskia, 23 lentes jong en heb een Haflinger Zyta van 10.

Veel meegemaakt met elkaar, zie mijn onderschrift...

Samen doen we mee aan de internationale Horse Agility competities en doen we mee met het Belgische Demo-team Horse Agility :j

1x per week rijden we dressuur aangezien ik al zo vaak mijn rug gebroken heb dat rijden eigelijk not done is :=

Miiejs

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:15

Hee! Meld mij ook!

Ben 23, en heb sinds vorig jaar mijn hafje, had hiervoor een welsh cob gehad en erna een kwpnxpaint) maar wilde eigenlijk altijd al een haf.
Ik rijd wel wedstrijden start nu L1 maar heb een break want ze was in augustus spierbevangen en zijn nu aan het opbouwen. Ik start normaal zo'n 1 á 2 x per maand

lisantjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:16

Ik ben 24 en 2 haflingers.
Ik was gewoon op het uiterlijk van het ras gevallen.
Nu nog steeds blij met de 2 blondies

S_uus

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:17

Ik ben 25 en heb een Haflinger hoewel ie vaker sportpony word genoemd :+ heb hem nu 7 jaar vanaf dat hij 1,5 jong is :)

Waarom aangeschaft? Na mijn ongeluk is mijn springpaard weggegaan want ik mocht 3 jaar niet meer rijden .
Maar het kriebelde toch wel weer, als je een eigen paard gehad hebt en paarden voor anderen heb gereden is een manege niet zo leuk meer.

Toen zocht ik dus op een haflinger, geen lompe maar 1 waarmee ik buitenritten kon doen want concours hoefde van mij niet meer zo.
Zo kwam ik bij Asra terecht, maar de rollen zijn wel omgedraaid, geen buitenritten en wel concoursen haha ja en inderdaad tussen de paarden :)

Asra heb ik ook gewoon zelf beleerd, goddank niks permanent over gehouden aan mijn ongeluk.
Hij gaat ook nooit meer weg, ook al zei ik 'vroegah' dat ik nooit een haflinger, tinker of fjord zou willen.

Oh en sindskort springen wij ook wat meer haha, hij vind het zoo leuk en ik ook :j
Ik heb altijd gesprongen dus ben blij dat dat angstige (Wel overhouden van mijn ongeluk) zo goed als weg is en Asra het ook nog leuk vind :D
Zal binnenkort wat foto's plaatsen :)

Edit stomme zin , even beter opgebouwd.
Laatst bijgewerkt door S_uus op 21-10-12 18:24, in het totaal 3 keer bewerkt

plutolover

Ik ben 25 en al 7 jaar in bezit van een haflinger.

moyra

Ja ikke :D
Heb mijn haf nu 6 jaar en heb dr gekocht toen ik 16 was.

eilleen333

Het is nu al druk hier;)

Ik rij recreatief. Ik train wel dressuurmatig, maar ik heb geen wedstrijdambities. Het liefst rij ik gewoon lekker buiten. Maar ik wil wel dat ze dan lekker door haar lijf loopt. Daarom dressuur training. Heel soms maken we ook wel een sprongetje. Maar mijn techniek is niet zo geweldig, dus ik hou het op een hoogte waar ik nog wat mee kan;)

Nelflobo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:21

Ik heb twee Haffen en ben 43 jaar jong! Heb al ruim 25 jaar paarden/pony's, maar onze Haflinger
Bo heb ik nu 4,5 jaar en Haf Lucky 1 jaar (dus reken maar uit hoe jong ik toen was ;) )

Waarom denken mensen toch zo vaak dat Haflingers alleen geschikt zijn voor kinderen? Ik vind het echte
"volwassenen-paarden". Je moet psychisch behoorlijk in evenwicht zijn om deze paarden goed te begrijpen :j

Ik rijd overigens western, Haflingers zijn daar erg goed in. In de toekomst wil ik ook weer endurance gaan rijden,
met onze barokke dame klasse 1 en met onze sporthaflinger ook in de hogere klassen.

Waarom Haflingers? Ze zijn gewoon geweldig! Kunnen alles, zijn overal voor in en bovendien vind ik ze gewoon heel erg mooi <3
Vroeger, toen ik nog Pennymeisje was, wilde ik later als ik groot zou zijn een pony met lange witte manen en staart......gelukt!!

Mijn vriend is ook helemaal Haflingerfan, hij heeft ooit leren rijden op een Haflinger met een schofthoogte van maar liefst 1.59m
Sindsdien is hij ook om. Hij rijdt ook op onze barokke meid, die overigens veel kleiner is hoor (robuust, dat wel, en dus eigenlijk behoorlijk
groot).

O ja, nog een pluspunt: mijn ervaring is dat Haflingers over het algemeen erg ijverig zijn! Die van ons zijn dat ook, erg werklustig en voorwaarts,
leergierig en snugger. Fantastische paardjes!
Laatst bijgewerkt door Nelflobo op 21-10-12 18:28, in het totaal 2 keer bewerkt

BugsFunny

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:22

Tsja rijden gaat nog niet.
Mijn puber staat in mijn profiel.

maresie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-10-12 18:25

Nelleke
Ik heb voor een haf gekozen omdat die veelzijdig zijn en koel in het koppie
Het eerste jaar dat ik hem had heb ik het wel heel zwaar gehad, hij was erg ongeduldig en ontzettend voorwaarts
ik moest hem in een hoek zetten om op te stappen of iemand hield hem vast,en met rijden kon hij zomaar uit het niets ervandoor spurten, maar ik ben altijd blijven zitten
Maar hij was nooit gemeen,
Ik heb hem bij de fokker gekocht en hij was dus niets gewend, maar een week later kon ik gewoon tussen de paarden in de binnenbak meerijden met les,
Nu is hij superbraaf en komen er weleens kindjes rijden die heel bang zijn ,maar wel op maresie stappen