Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
xLotje schreef:Hallo allemaal!
In het topic van de Haflinger van A-Lijn ontdekte ik nog wat mensen met een paard van Abel als vader.
Mijn eigen merrie, Astrid, is Abel X Anita, 145 hoog, met doorlopende bles, sporttype dressuurgefokt.
Hebben jullie paarden van Abel? Zoja, plaatsen jullie ze dan in het topic. Dan komen
we er toch achter dat onze pony's halfzusjes en broertjes hebben.
Kus
linda_arnold schreef:xLotje schreef:Hallo allemaal!
In het topic van de Haflinger van A-Lijn ontdekte ik nog wat mensen met een paard van Abel als vader.
Mijn eigen merrie, Astrid, is Abel X Anita, 145 hoog, met doorlopende bles, sporttype dressuurgefokt.
Hebben jullie paarden van Abel? Zoja, plaatsen jullie ze dan in het topic. Dan komen
we er toch achter dat onze pony's halfzusjes en broertjes hebben.
Kus
Volgens mij heb ik een vol broertje, kun jij het stamboeknummer van anita op zoeken?
Ik heb een 10 jarige ruin Abel x Anita
!Arin2002 schreef:Ik heb ook een merrie van 10 jaar Abel x Anja
even een vraagje hoe is jullie haflinger in de omgang, met rijden.
Mijn Arin is erg druk en nerveus. Ik moet er wel bij zeggen ik heb haar nu pas 2 maanden.
Ze krijgt sinds een paar dagen minder krachtvoer
. Hij is toen met zijn ruiter in het bos aan het rennen gegaan en hij lijkt die ervaring nooit te zijn kwijt geraakt. Ik heb hem met 3,5 jaar weer opgepakt, met wekelijkse begleiding.
.linda_arnold schreef:Arin2002 schreef:Ik heb ook een merrie van 10 jaar Abel x Anja
Mijn Arin is erg druk en nerveus. Ik moet er wel bij zeggen ik heb haar nu pas 2 maanden.
Mijn Abel is een grote dominante ruin. Hij kan enorm z'n zin door drammen en hoewel hij bomproof is aan de kletter gaan van een blaadje. Heb hem nu 8 jaar, aangekocht toen hij 2 jaar en 10 maanden was en ingereden. Hij is toen met zijn ruiter in het bos aan het rennen gegaan en hij lijkt die ervaring nooit te zijn kwijt geraakt. Ik heb hem met 3,5 jaar weer opgepakt, met wekelijkse begleiding.
Ik ben met hem nooit gestart omdat ik hem gewoon weg niet tussen de bordjes kan houden.
Kortom, tegenpool van zijn zusje welke hier eerder genoemd werd.
Arin2002 schreef:Ik heb ook een merrie van 10 jaar Abel x Anja
xLotje schreef:Arin2002 schreef:Ik heb ook een merrie van 10 jaar Abel x Anja
Mijn paard moet aangepakt worden en is daarna hele braaf. Ze is wel heel vlug opgefokt, maar even tegenhouden en een beetje actie laten ondernemen is al genoeg om dat te stoppen.
Viet schreef:Mijn abel merrie is ook erg druk en erg actief. Nerveus kan ik haar niet noemen, ze is niet van veel dingen onder de indruk. Maar buiten is ze idd ook al een paar keer aan de kletter gegaan zonder aanleiding.
Het is een paard waar je echt mee moet kunnen omgaan, ze heeft altijd energie teveel lijkt het wel.