Graag zou ik willen weten wat jullie voor diepte hebben qua zadels ( en welk merk) Ik wil graag voor mijn haflinger een zadel met diepe zit omdat ik daaraan de meeste steun heb. Nu zeggen al twee zadelmakers dat dat absoluut niet kan op een haflinger door zijn platte schoft is dat zo? Wat is jullie mening/ervaring????
Ik vind dat ik een zadel heb met een redelijk diepe zit een prestige modena. Ik kan wel beamen dat het lastig is met die schoft maar ik heb nu een voorsingel erbij, een platte met twee kleine uitstekels die het zadel tegen houden. Een voorsingel is geen middel om een slecht passend zadel te laten passen maar hij houdt hem wel op de plaats. Wanneer mijn haf gewoon normaal loopt blijft mijn zadel zonder voorsingel keurig liggen maar wanneer ze der bokkenpruik opzet en flink begint te bokken dan schuift mijn zadel helemaal naar voor. Ik denk dat je goed rond moet kijken en goed met de zadelmakers moet praten.
farahtjuh
Geplaatst: 27-01-12 18:13
ik heb op beide hafjes een wintec isabell werth zadel liggen, deze hebben beiden een diepe zit en kan prima hoor wel vind ik moet je pony er schoft voor hebben anders word het hem niet want dan licht hij door de diepe zit te hoog aan de voorkant.
denk dat je als er problemen zijn het beste toch een zadelmaker even moet laten komen en die er even naar laten kijken
Ik heb een rossner amerika op mijn haflinger liggen, ook een diepe zit, valt wel kort maar dat is juist gunstig bij een haflinger. Ligt prima, al heeft zij geen platte schoft..
mamendt
Geplaatst door de TopicStarter: 28-01-12 14:18
Mijn haflinger heeft geen super platte schoft, maar wel in verglijking met bv een KWPNer. Komt het zadel voor dan niet veel te hoog boven de schoft te liggen? Als iemand toevallig een foto bij de hand heeft...zou super zijn....
Ik heb er 1800 euro voor betaald Maar moet zeggen dat je bij drunes ruiterhuis ook uitstekende 2de hands anatomica's hebt liggen hoor! Ik ben er meer dan uitstekend tevreden mee! echt een aanrader.
Koetjeboe...ik heb ook een moderne haf en passier heeft me altijd aan gesproken! Heb je mischien een foto van je haf ( zonder zadel) dan kan ik vergelijken!
Ik heb een tietse choiche de luxe. Ook een redelijk diepen zit vind ik zelf en een haf die echt toaal geen schoft heeft.
Gewoon een kwestie van een goede zadelmaker laten komen. Weet niet in welke regio je woont, maar in zuid-Holland weet ik nog een super goede zadelmaker.
Als je echt een zadel met een diepe zit wilt raad ik je een barefoot aan. Een boomloos zadel, zit heerlijk, en pas bijna altijd op een haflinger! Ik had dan maat 2, en paste perfect! Zit heerlijk, echt top-zadel!
Maar ik begon moeilijk te doen... want ik wilde met mn haflinger graag gaan springen! Dit kan natuurlijk wel met een barefoot, maar hoger dan 70 cm raad ik je niet aan (ivm steun bij knieën). Toch wilde ik boomloos blijven rijden, en heb een Startrekk Dressuur gekocht voor mn haflinger. Past perfect, zit heerlijk, een goede koop!