Het Haflinger DAGBOEK

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

verwijderen

Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:57

Hallo allemaal,

Het leek mij een leuk idee om een soort dagboek te openen hier op bokt met alleen korte verhaaltjes wat je die dag hebt gedaan of hebt meegemaakt met je Haflinger.

Het is dus de bedoeling een dagboek te openen waarop een aantal mensen hun verhaaltje kunnen schrijven (eventueel met foto's) en als je bijvoorbeeld een probleempje tegenkomt dat de ander daarop kan reageren mits die eerst een verslagje voor het dagboek heeft geschreven. Het is dus niet de bedoeling om alleen maar door te gaan op 1 verhaal van iemand anders, als je dus reageert moet je eerst vertellen wat jij die dag of de dag ervoor met je haflinger hebt gedaan. Dit omdat het een dagboek moet blijven.

Wie lijkt het leuk om hieraan mee te doen en zo dus je verhaaltje kwijt te kunnen, van elkaar te kunnen leren en lezen wat anderen met hun paardjes doen.

Ik zie jullie reacties graag tegemoet.

Marga en Azkaban
Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 20:58

eerste x graag even voorstellen aub:

Marga en Haflinger Azkaban, Azkaban is sinds 25 mei jl. van mij en heb hem onbeleerd gekocht, hij is nu inmiddels onder het zadel en is 4 jaar.

Dinsdag 9 augustus:

Wie eerst ?????????????????????????????????????

doei

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-08-11 23:39

Wat een leuk idee :D

Ik ben Laura op bokt bekend als doei :wave:

Info: Alves van de Witte Manen, vader: Almfurst vh Groentenhof, 4 jaar van april 2007.
Ruin, 1A premie, stamboekopname met 76 punten.
Wij trainen op L1 niveau en starten op B niveau (6 winstpunten).

Afbeelding
(hengstenkeuring 2010)

Wij hebben vandaag wat Vrijheidsdressuur gedaan icm rechtrichten aan de hand.
Morgen lessen :D

verwijderen

Re: Het Haflinger DAGBOEK

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-08-11 23:43

Dinsdag 9 augustus:

Vandaag heeft Azkaban wederom een rustdag, ik ben nl. ziek thuis en zit aan de antibiotica. Ik mis Azkaban enorm.

hoi doei: welkom en succes met de les morgen.

DDW1190

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:02

Leuk, denk dat ik ook meega doen, zolang ik het volhoud qua drukte! :D

Ik ben Danielle, mijn boktnaam is: DDW1190.
Ik heb een haflinger genaamd Manchester.
Hij is op dit moment 5 jaar oud en we rijden nog L1, maar we hebben de punten voor het L2 :)
Manchester zijn afstamming is : Midas-Hanja x (m. Tirana) Wirbel x Stroganow

Manchester en ik zijn voornamelijk aan het trainen voor Ermelo!
Daarbij pakken we af en toe eens een andere oefening mee dan het L1 of L2 :)

Filmpje gedaan, zo krijgen jullie een beter beeld :)

Oryani

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 08:42

Leuk topic!

Ik ben Wendy en heb recent een hafje gekocht, Ornel. Op zaterdag 13 augustus komt ze op de nieuwe stal staan.
Nu staat ze nog op de wei in de kudde.
Ze is vier jaar, en is al ingereden maar niet doorgereden.
Ik wil graag bitloos met haar gaan rijden. Dit omdat het een enorme zenuwpees is, en ik de indruk heb dat ze iets rustiger is met haar hoofd als we bitloos gaan.
Ik hoop dat ik haar vanmiddag van de wei naar de stal kan halen van de verkoper. Dan kan ik me al wat 'voorbereiden' op zaterdag :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 09:18

Hallo Danielle, welkom hier. Wat doet Manchester het goed zeg. je zegt we rijden nog L1 en hij is pas 5 en hebt al de punten voor L2, nou dat vind ik super hoor.

Hallo Wendy, ook welkom. Wat leuk een nieuwe aanwinst voor je, ik wens je heel veel plezier met Ornel, mijn Azkaban is ook 4 en net onder het zadel dus ik denk dat we wel eea van elkaar kunnen gaan leren.

Leuk ik ben benieuwd naar jullie dagboek verhalen.

Rianne_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:51

Wat een leuk idee Sjemira! :D

Ik meld me hier ook maar even: Rianne, sinds maandag een nieuwe aanwinst: Marena van Steenbergen. Zij is 6 jaar en haar afstamming: Windspiel x Adidas.

Dinsdag 9 augustus: voor het eerst gelongeerd. Hier was ze super braaf mee! Ze ziet alles maar reageert nergens op.. :+: Vanmiddag wil ik er voor het eerst op. Natuurlijk bij haar vorige eigenaar wel een paar keer gereden maar nu thuis voor het eerst, spannend! O en een foto voor het beeld:
Afbeelding

Ziet er goed uit Danielle! Alvast succes in Ermelo.
Super dat je Ornel bijna op kunt halen Wendy!

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 10:56

Wat een leuk idee :) !

Ik ben Claudia en heb sinds juni vorig jaar m'n Haf.
Ludolafs Famiera, een merrie van 16 jaar. Haar vader is Willow.
Heb net twee maandjes m'n startkaart met haar, nog niet gestart doordat ze een veulen aan de voet had maar eind augustus gaan we voor het eerst officieel starten in Ermelo :) .

Afbeelding

Dinsdag 9 augustus:

Niks gedaan, veulen werd opgehaald door de nieuwe eigenaar dus daar waren we even druk mee.

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:15

Leuk, ik ga ook proberen om het bij te houden.
Ik heb Indy ( bionda van de rijsdijk) vanaf dat ze 2,5 was, ze is 30 mei 6 geworden.
Ze komt van de paardenmelkerij en fokkerij de Rijswijk.
Haar afstammeling is naro x alcantara heb alleen nog nooit keuringen met haar gedaan.
Rij sinds februari 1x in maand een wedstrijd heb nu 3 puntjes in de B ze vind alles nog wat spannend als we binnen moeten starten, omdat ze dir niet gewend is.
Kan helaas geen foto plaatsen via mijn telefoon, maar ze staan in mijn profiel en jullie houden hem te goed.

We hebben gister een vrije dag gehad en ga zo uit mijn werk ff lekker dressuren.
Pony is de pineut want vrouwtje vind dat gewoon het leukst :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:16

Hoi Rianne, ook welkom, leuk wat een mooie haf en ook een nieuwe aanwinst lees ik, leuk al die mensen met nieuwe hafjes, dan ist helemaal leuk om een dagboek bij te houden. Hey ik wens je heel veel succes vanmiddag met het rijden, we horen het hier graag :)

Hoi Claudia, ook welkom hier, wat een stoer haf heb jij zeg helemaal mijn typetje hahaha, heeft ze vaart bij het vertrek van haar veulen?

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:18

Mag ik ook meepraten? Ik kan de komende tijd niet vertellen wat ik heb gedaan, omdat mijn lieverd niet thuis is, zie onderschrift.. Maar lijkt me leuk om dit topic te volgen en zodra mijn mannetje weer thuis is, ook mee te praten.. Mag dat? :o

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:19

Sjemira schreef:
Hoi Claudia, ook welkom hier, wat een stoer haf heb jij zeg helemaal mijn typetje hahaha, heeft ze vaart bij het vertrek van haar veulen?

't Is echt een diva, hahaha :D .
Ze heeft er opzich weinig last van, alleen even gillen toen ze binnen stond en het veulen in de trailer ging. Maar toen we haar later weer buiten zette keek ze alleen een paar keer om zich heen en ze heeft twee keer gehinnikt geloof ik, verder helemaal niet zoeken ofzo :) .

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:20

Wat een leuk topic, ga ik ook aan meedoen! :D Wel met mijn bijrijd haflinger :P Ze heet Alegra, is jaar of 15 maar gedraagt zich als 4 :o
We zijn nog niet zo ver in dressuur als het filmpje hierboven, maar leer langzamerhand hoe ik haar ontspannen en nageeflijk kan laten lopen dus daar zijn we al erg blij mee! Af en toe pikken we een mini sprongetje mee, jammer dat Alegra dan denkt dat het een hoge hindernis is :Y) (typisch haflinger springen ook, heel ver maar niet hoog)

Gisteren hebben we lekker losgereden, eerst hele tijd ontspanning in stap en figuren rijden. Vervolgens wat sprongetjes en daarna de ontspanning weer terug in stap. En daarna nog even serieuze training gedaan met dressuur, veel buigen en stelling. Daarna het zadel eraf en uitgestapt, ging dus erg goed gisteren! :D

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:21

Hoi Plientjedres, ook welkom: ik ken haflingerstal de Rijsdijk, leuke mensen. Er staat een artikel in het KVTH van de zoon, misschien leuk om te lezen. Veel plezier vanmiddag met het dressuren, foto zien we nog graag :)

@ Claudia, oh dat valt gelukkig mee dan.

@ Sodeletuut, JA NATUURLIJK MAG DAT, heel erg welkom ook, misschien wel een leuke foto van je mannetje??

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:23

Sodeletuut schreef:
Mag ik ook meepraten? Ik kan de komende tijd niet vertellen wat ik heb gedaan, omdat mijn lieverd niet thuis is, zie onderschrift.. Maar lijkt me leuk om dit topic te volgen en zodra mijn mannetje weer thuis is, ook mee te praten.. Mag dat? :o

HOI, JA IK HEB DIT EERDER GELEZEN, ben echt blij voor je dat hij terecht is, weet je al wat wanneer hij naar huis komt??? sterkte met het wachten meis.

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:24

Sodeletuut schreef:

Dat topic heb ik gevolgd toen, ben zo blij voor je dat hij weer terecht is! Hopelijk staat hij snel weer bij jou op stal :) .

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:25

@stilangel, welkom, wat leuk dat het nu zo ontspannen gaat, we lezen hier graag je vooruit gang in het dagboek.

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:26

Nou dan doe ik ook maar mee.

Mando (roepnaam Doos)
MenzoxMagisterxMagier
Belg
Sinds 5 jaar van mij, onbeleerd gekocht op 4,5 jarige leeftijd
Doen alles.. crosslessen, bosritten, springen, werken aan de hand, lange lijnen, lol met je knol en ach.. dressuur hoort er ook bij we trainen klassiek.
Start L2 met hem, wedstrijdstop gehad van 10 maanden ongeveer ivm met mijn ziekte pakken het nu weel langzaam op.

Ik heb vooral lol met mijn knol...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:28

Hoi Mando?? of Doos?? hihi wat een leuk paard heb je, jullie hebben idd lol, ben benieuwd naar de dagboek verhalen.

o0eefje0o

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:30

wat een geweldig leuk idee! ga mee proberen te doen! elke dag gaat me niet lukken maar 3 tot 4 x in de week zeker!
ben Eva en heb 2 haffies Terra ( v. Wallenstein ) 5 jaar
Afbeelding

enTiff (v. Nebel van het groentenhof ) 1 jaar.
Afbeelding

Terr is na het springen 2 weken geleden erg moeilijk gaan doen met rijden! bit tussen der kiezen en heel erg niet ontspannen rennen. afgelopen maandag is er een osteopaat geweest. nu tot en met zaterdag rust en dan heeel erg benieuwt wat ze gaat doen.

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:33

We weten nog niet wanneer hij thuis komt. Bedankt voor jullie lieve reacties. :)
Dit zijn al wel oudere foto's van mijn hunk, maar toen was hij ook al knap. <3

Afbeelding
Afbeelding

Mando

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:35

Vind Alvare zo leuk....
Hoop dat hij snel weer thuis komt hoor.

verwijderen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-08-11 11:36

Marga:oeeiii ik krijg het nog druk zo te zien hahaha, leuk dat iedereen zo enthousiast is. Wat ik het leukst en makkelijkste vind als iedereen die wat schrijft even zijn eigen naam erbij wil zitten, dus ook iedere x weer als je in het dagboek schrijft, dat is lekker persoonlijk en makkelijk praten. Ik voel me vandaag een stuk beter dus hoop vanavond weer naar Azkaban te kunnen, als is het maar om hem even te poetsen.

Hoi Eva, welkom, je mag schrijven wanneer het je uitkomt hoor, we zijn benieuwd hoe het met Terr gaat.

Hunk ik hoop dat je snel thuis mag komen.
Laatst bijgewerkt door verwijderen op 10-08-11 11:37, in het totaal 1 keer bewerkt

Sodeletuut

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-11 11:36

Dankjewel Mando! Ik ben ook zo verliefd op mijn ventje. We missen hem heel erg. ;(

Oh eigen naam is inderdaad wel handig. Ik ben Carmen. :D