Wat is deze Haf waard ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pmarena

Wat is deze Haf waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:06

Hoi ,

Rena haar weidegenoot staat op de nominatie om verkocht te worden , ik heb er zelf zo wel mijn ideeën over , maar ben wel benieuwd wat jullie een eerlijke prijs zouden vinden ?

Het gaat om een Haflinger merrie van 19 jaar. Gewoon recreatief bereden , B-niveau. Braaf beestje , erg rustig.
Zitten papieren bij maar daar weet ik het fijne niet van. Het is de bedoeling dat ze inclusief spulletjes verkocht wordt , basisuitrusting , geen duur spul verder.

Wat is jullie idee hierbij ? :)

Aeris

Re: Wat is deze Haf waard ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 12:14

Als ze nog recreatief werk aan kan, en goed verkeersmak is, zonder gebreken (zomerexceem oid) dan zou ik ergens tussen de €700 en €900 denken.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 12:25

Ja hoor , het beestje is gewoon "goed" , heeft alleen wat moeite met de rechtergalop , maar dat is misschien gewoon een verschoven werveltje ofzo :)

Uiteraard zou er nog wel een aankoopkeuring plaats gaan vinden , het is toch wel fijn om even de standaard dingen nagelopen te hebben.

Mijn eigen gedachte was eigenlijk dat ze zo'n 800 waard is inderdaad , ik ben wel benieuwd of meer mensen dat zeggen :)

Mijn aangetrouwde nicht heeft namelijk interesse in het beestje en heeft vanochtend even gepraat met de eigenaars.
Blijkt dat ze er 1500 euro voor vragen.....dat is natuurlijk veels te veel. Was het nu nog een jong dier of zaten er nog als nieuwe , dure spullen bij...

Ik denk dat 1000 euro echt het maximum is dat ze ervoor kunnen krijgen , eerlijk gezegd.

Sanne2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:03

700 Euro inclusief alle spullen!

lil_kim

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 13:10

Ik denk zo rond de 800 euro, het beestje is natuurlijk wel al wat ouder. En zoals je aangeeft zitten er geen dure spulletjes bij.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 15:24

800 euro inclusies de spullen, hooguit 900.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 17:27

Nou , ze willen echt graag 1500 euro hebben. Ze heeft 1000 geboden en vervolgens wilden ze nog graag het verschil in het midden settelen , maar dat is gewoon ècht teveel.

Ze heeft nu nog 1100 euro geboden , dat is echt de limiet , en nu maar afwachten.

Christeltjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:30

Ik vind 1000 niet veel voor een haf! Je kunt er toch nog wat jaren mee vooruit en je moet ook kijken naar het materiaal wat je erbij krijgt. Als dit allemaal nog goed is moet je je bedenken dat je die prijs nog van de prijs voor de pony eraf moet halen. Zeg dat je voor 300 spullen erbij hebt en je betaald 1000 dan heb je een pony voor 700 dat is dus echt niet veel!

012

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:37

maximaal 1100

claudianoa

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:38

wat een geld voor zo oud beestje. Ik had niet meer dan 800 gegeven

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:39

Ik zou zeggen voor de pony ong. 600-700 euro. En voor zadel hoofdstel enz. nog een 200 euro extra. Als het een simpel zadeltje is(wintec ofzo) als het een duurder zadel is zou ik er 400-500 extra voor rekenen. Of appart verkopen

Espie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:42

19 ja laten we eerlijk wezen 900 en de deken ens voort er bij
is dit toch wel goed betaalt .

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-07-10 17:43

Christeltjuh schreef:
Ik vind 1000 niet veel voor een haf! Je kunt er toch nog wat jaren mee vooruit en je moet ook kijken naar het materiaal wat je erbij krijgt. Als dit allemaal nog goed is moet je je bedenken dat je die prijs nog van de prijs voor de pony eraf moet halen. Zeg dat je voor 300 spullen erbij hebt en je betaald 1000 dan heb je een pony voor 700 dat is dus echt niet veel!

Het gaat wel om een pony van 19 jaar oud hè , daar is nu niet echt veel vraag naar en voor 1000 euro kun je ook zonder al teveel moeite een leuke veel jongere Haf vinden :)

De spullen zijn niet zo veel waard , qua nieuwprijs al niet (Ranger / Zadelmarkt dacht ik) , en het zadel is als je er eerlijk naar kijkt ook wel wat aan slijtage onderhevig. Ik vind zelf 800 euro zat maar omdat het een rustig beestje is voor een beginnende ruiter is dat ook wat waard , staat al hier waar ze dan ook kan blijven staan , dus dat is wel makkeijk allemaal , dus maak er dan maximaal 1000 euro van... maar ze gaat zelfs nog naar de 1100 euro , omdat je bij een ander beestje toch ook weer 100 euro kwijt bent om het hiernaartoe te krijgen ;) En dan hoeven de spullen er nog niet eens bij te zitten , krijgt ze van mij wel een zadel en hoofdstel , ik heb toch zat liggen :P

Maar het is natuurlijk wel logisch dat de verkopende partij alle spullen erbij wil verkopen , wat moeten zij er immers nog mee :)
Echter is het ook logisch dat de koper liever zelf nieuwe spullen koopt....en liever daar zijn geld aan besteed.

Ik zou zelf nooit zoveel geboden hebben in ieder geval , en blijkbaar zit ik wel aardig goed gezien de rest van de reacties hier :)

Het is echt een lief en leuk beestje hoor , maar de prijzen van Haffies liggen gewoon niet zo hoog , en zeker niet als ze al wat ouder zijn :)

bamsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:48

als ze met m recreatief gaat rijden en de pony nog fit is, vind ik 1100 euro wel een mooie prijs. wij hebben thuis een dame van 29 die nog iedere week een buiteritje maakt. een van 19 10 jaar door als hij idd geen gebreken heefd. mijn pony is ook 19 en ik heb heel veel plezier van haar. ze is pittig en sterk, kan mega goed strekken en loop alle paarden er zo uit!. maak er bos ritten mee van 4 uur en ze loopt de hele tijd voorop, samen met een paard van 8. als de pony fit en gezond is kan je met 19 vog verschrikkelijk veel lol maken hoor!!!

ja je kan er ook een jong dier voor kopen, maar dit geeft ook weer nodige problemen mee. als je lekker wild ontspannen...
Laatst bijgewerkt door bamsie op 28-07-10 17:51, in het totaal 1 keer bewerkt

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 17:50

Er is bij ons laatst een handelaar geweest, en die wilde 300 p.s. geven voor jonge merries met goede afstamming (1tot 4 jaar oud).
Haflingers zijn op het moment echt geen drol waard.
Ik zou er iig nooit geen 900 voor over hebben

lauraenabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:52

ik zou persoonlijk met zo'n dier zeggen een goed plekkie is meer waard dan het geld :j
maar 1500 vind ik wel veel om te vragen... 1000 zou ik als vraagprijs normaal vinden incl. toebehoren. als ze verder geen beperkingen heeft... verkoop prijs ligt ook altijd lager dan vragprijs is mijn ervaring en je kan natuurlijk nog een poosje met zo'n dier vooruit dan als ze nog in conditie is.

In mijn ogen wordt er namelijk op het moment juist steeds meer gevraagt nogmaals de vraag prijs is zeker niet de verkoop prijs in de meeste gevallen voor een haflinger

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-10 21:58

lauraenabe schreef:
ik zou persoonlijk met zo'n dier zeggen een goed plekkie is meer waard dan het geld :j
maar 1500 vind ik wel veel om te vragen... 1000 zou ik als vraagprijs normaal vinden incl. toebehoren. als ze verder geen beperkingen heeft... verkoop prijs ligt ook altijd lager dan vragprijs is mijn ervaring en je kan natuurlijk nog een poosje met zo'n dier vooruit dan als ze nog in conditie is.

In mijn ogen wordt er namelijk op het moment juist steeds meer gevraagt nogmaals de vraag prijs is zeker niet de verkoop prijs in de meeste gevallen voor een haflinger

Volgens mij valt dat vies tegen. Er gaan namelijk nog steeds jaarlijks heel veel haflinger veulens rechtstreeks naar de slacht.

Maar even aan de TS: met een zadel markt zadel er bij zou ik daar nog geen 50 euro extra voor over hebben...

jolanda20

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 00:56

€1500,- incl spullen.... tja ze kan het proberen....
of dat het beestje het waard is....

net zoals eerder vermeld.. de markt ligt compleet op zijn gat.
maar laten we eerlijk zijn...

als je paard gaat verkopen... wil je het onderste uit de kan halen..

bedenk wel dat een paard van 19jaar niet meer te verzekeren is. mocht je dat willen.

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 01:05

Anoniem schreef:
Maar even aan de TS: met een zadel markt zadel er bij zou ik daar nog geen 50 euro extra voor over hebben...

Dat zouden ze van mij zelfs mogen houden ;)

HaffieIngrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 08:46

Ik vind het nog wel een redelijke prijs, en de markt ligt niet echt op zn gat hoor, verkoop mijn haflingers nog steeds allemaal voor mooie prijzen, je moet gewoon de goede prijs bij het goede paard rekenen. Op het moment is er gewoon erg veel vraag naar de wat oudere goed makke haflingers, vandaar dat het jonge spul moeilijk verkoopbaar is, maar als je van plan bent om jong spul te verkopen, waarom heb je het dan in godsnaam gefokt of gekocht zeg ik altijd maar. Ik kan zelf ook niet veel met mijn hengstveulens, maar zorg wel dat ze goed opgroeien en dan beleer ik ze en dan verkoop ik ze pas, dan hebben ze in ieder geval al een goede jeugd, of ik verkoop ze aan een echt belangstellende.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-07-10 08:55

Wat zou denk je dan de goede prijs zijn voor deze Haf ? :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 11:23

stef schreef:
Anoniem schreef:

Dat zouden ze van mij zelfs mogen houden ;)

Van mij ook, Maar goed als ze het persé er bij willen verkopen zou ik het er nog wel bij willen hebben om een keertje te ontleden...

Change_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:47

Mjoor

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:55

Er is inderdaad veel vraag naar super brave paarden (haflingers, fjorden, tinkers) Daarbij moeten ze een leeftijd tussen de 5 en de 8 hebben, wedstrijd ervaring, met zadel en andere toebehoren en onder de 1000 euro. Nou daar doen ons paarden niet voor weg!

Voor dit paard zou ik dan ook beginnen met 1500 inclusief spullen beginnen. Zakken kan altijd nog!
Paardje kan nog best een aantal jaartjes mee en is super braaf precies wat de markt wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-10 15:56

Voor 1500 euro heb je ook een veel jongere leuke haf!
Dat vind ik voor een 19 jarige echt aan de dure kant.