Hoi! Mijn hafje komt na 3 weken in de wei te hebben gestaan deze week terug, en hij is heeel vies, en er zullen vast wel wat klitten in z'n manen en staart zitten. Daarom vroeg ik me af welke :
- Anti klit voor staart & manen jullie gebruiken tíjdens het wassen - Anti klit voor staart & manen jullie gebruiken ná het wassen, of gewoon voor door te kammen, zonder uit te spoelen - Welke shampoo voor vacht jullie gebruiken, die lekker ruikt, paardje zacht & glanzend maakt
Misschien beetje domme vragen, voorheen gebruikte in zwitsal bij me vorige paardje, maar die had geen haflingermanen, haha. En dit paardje heb ik nog niet zo heeel lang, dus ik wil graag weten welke jullie voor jullie hafjes gebruiken, en welke aan te raden zijn, en welke juist niet.
Gebruik geen antiklit voor manen en staart maar Groene zeep en Zilvershampoo. Voorpluk was ik met Babyshampoo Lijf was ik met groene zeep of babyshampoo. En gebruik EJ anti klit
cowboy magic! daar gebruik ik shampoo en antiklit van voor mijn haflingers. 1 heeft hele lange manen en ik kan ze zo mooi onderhouden
Malenka
Geplaatst: 05-06-10 21:32
Ik gebruik Magic gel van Rapide of antiklit gel van Grand National. Volgens mij is het hetzelfde spul. Het voelt en ruikt in ieder geval hetzelfde en werkt ook even goed. Ik wil nooit meer spuitbussen of spuitflessen. Doe mij de gel maar. Die werkt zeker 4 keer beter.
moniqueXO
Geplaatst door de TopicStarter: 08-06-10 16:41
Ik wil hem gaan wassen met zwitsal babyshampoo en zijn manen en staart met elvive 2 in 1, dat werkt ook bij een tinker bij ons op stal met manen van ongeveer 1.40. En daarna cowboy magic erin. Goed plan?
haflingertje
Geplaatst: 08-06-10 22:18
MissToseland schreef:
cowboy magic! daar gebruik ik shampoo en antiklit van voor mijn haflingers. 1 heeft hele lange manen en ik kan ze zo mooi onderhouden
Ik gebruik ook alleen maar cowboy magic. Super spul!
Ik heb een nieuwe anti klit, gekocht op equitana in duitsland (weet alleen de naam niet meer ) werkt heel goed. Cowboy magic werkt trouwens ook super. Als ik mn haf zn manen en staart was gaat er eerst altijd zilvershampoo in en daarna was ik hem met zomerblond shampoo. Worden ze mooi wit, daarna wat anti klit erin en je kan ze zo doorkammen.
Ik was manen en staart met Tea Tree shampoo van De Tuinen. Lijf was ik niet met zeep, die wordt hooguit afgespoeld of afgesponsd met water.
Antiklit gebruik ik Riders Magic, geen idee welk merk dat is. Is een soort gel die je inmasseert en dan laat zitten. Wassen met antiklit doe ik niet.
amber2202
Geplaatst: 10-06-10 12:30
ik gebruik zilvershampoo voor zn witte manen en staart.. werkt super! en daarna gebruik ik aloe vera/uiercreme shampoo/cremespoeling ivm zijn eczeem.. ook heb ik cowboy magic staan.. dat is SUPER om het uit te klit te halen maar ik heb er last van als ik dan ga rijden.. dan worden mn handschoentjes te glad..
moniqueXO
Geplaatst door de TopicStarter: 10-06-10 15:09
Dat zilvershampoo hoor ik ook veel. Maar het schijnt je staart en manen te kunnen verkleuren?
Ik heb bij mijn vorige haf die Cowboy Magic gehad en ik vond het helemaal niks, te dikke klodders en je moet heeel veel gebruiken, ik heb nu een andere bij de paardenspeciaalzaak gekocht, ook speciaal voor paarden met witte manen en staart het is een witte fles met blauwe opdruk, ca eur 20. Deze is dus echt goed, hij schuimt tenminste goed en je hebt er veel minder van nodig dan die Cowboy Magic. Ik was de staart als hij heel vies is eerst met gewonen goedkope shampo en daarna met die speciale.
jolanda20
Geplaatst: 11-06-10 14:15
ik gebruik alles van cowboy magic!!
ruikt lekker en werkt super!!
de manen moeten wel heel nat zijn... om het lekker te laten schuimen gebruik in warm water... dan heb je niet veel nodig
Bedankt voor de tips, ik ga waarschijnlijk cowboy magic kopen
Maureen_M
Geplaatst: 26-07-10 17:35
Tijdens het wassen gebruik ik Excellent Shine. Het ruikt lekker naar kokos na het wassen gebruik ik het zelfde spul. Ik gebruik gewoon zwitsal shampoo voor mijn hele paard. Dus manen en staart erbij. Ik moet het wel heel goed uitspoelen, want hij houd ervan zijn staart te schuren
Zwitsal helpt niet, heb ik al geprobeerd maar hij bleef even zwart. Daarna zag ik dat de Elvive uit zijn manen op zijn lijf drupte, en toen werd het weer blond, toen heb ik dat er een beetje op gesmeerd en voila, schoon paard, haha
wij gebruiken "REI IN DER TUBE" ....is oosterijks wasmiddel wat ze ook bij de folhenhof in ebbs gebruiken. super spulletje, alleen weet ik niet of t hier te verkrijgen is...
Ik gebruik voor anti-klit dat nieuwe care and repairspul van elvive. Witte fles met rode dop. Werkt voor mij super, manen en staart glimmen altijd prachtig en is ontzettend zacht. Moet dat spul nog steeds voor mezelf halen hihi.
Voor het echte wassen van manen en staart gebruik ik gewoon hele goedkope vloeibare groene zeep. Eigenlijk is het hierna gewoon wit. Dan antiklit en glans spray erop, klaar. Met het klaarmaken voor keuringen gebruik ik wel wat professionelere shampoo en spray.
Shampoo... Om echt wit te krijgen week ik de staarten en manen met driehoek groene zeep vloeibaar en/of blauwe biotex. Daarna wassen emt Shine in Yellow out van Cowboy Magic..
Anti klit heb ik ook Cowboy magic nu...
Voor de vacht heb ik een bronze shampoo, speciaal voor vossen..