Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
pubelia schreef:Heel herkenbaar, ik moest bij Bert ook altijd alert blijven en er op tijd bij zijn als hij neigde naar harder lopen. Te laat erbij en we waren eerder thuis dan gepland. Maar het heeft ons verder niet belemmerd, we gingen gewoon op pad. De ene keer met meer ontspanning dan de andere keer. Hij had ook enorme zweepangst. Maar met de tijd kwam er gewoon steeds meer rust en vertrouwen.Mijn haflinger vertrouwd mij, daarom kan ik ook veel met haar. Ze vlucht en als je dan niet weet hoe te handelen, dan blijft ze vluchten. Ik moet haar nu voor zijn, en haar al terug proberen te rijden voor dat ze kan vluchten.
, maar dat werden ritten van een paar uur.
Grit schreef:Hij had ook enorme zweepangst.
, als ik ohz een zweepje erbij pakte zag hij dat dus naast zich en dat vond hij maar vreemd, dus ging er vandoor, maar als je hem er een tikje mee geeft vind hij dan niet weer eng, tenminste, later niet meer, soms voor de kar misschien wel eens dat hij versnelde maar dat komt gewoon omdat hij of niet op let, of dat hij het niet ziet aankomen en denkt wat is dit nou weer. Later gewoon eens weer geprobeerd en toen is het eigenlijk wel goed gegaan, hij ging er wel vandoor maar had hem wel onder controle en werd al snel weer rustig.
Dat zegt denk ik genoeg..