Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Die beestjes zijn nu allemaal dood
funnyhorses schreef:Ik heb ook een exceem pony(Fjord)ze is 20 jaar,heb haar 4 jaar en dus maak ik al 4 jaar de schuurtoestanden mee.
Toch heb ik het redelijk onder controle!
Dat ze nu nog jeuk hebben komt door de temperatuur want geloof het of niet er vliegen nog steeds muggen rond!
Dit is wat ik doe,misschien heb je er wat aan..........
1-exceemdeken oplaten zolang als ze schuren!
2-ik voer kruiden,waaronder brandnetels,mariadistel,kamille,paardebloem,selderiezaad,goudsbloem en kleefkruid.Deze zuiveren het bloed en kalmeren ook de huid.Mariadistel is goed voor de lever!
3-in de zomer was ik mn pony met Efrata shampoo en de schuurwondjes smeer ik in met Efrata gel.Dit is op dode zeezout basis en zorgt ervoor dat de huid snel heeld!(echt super spul!!)
zodra ik zie dat ze weer erge jeuk heeft dan was ik haar ermee,dus soms is het om de dag en soms ook maar en keertje in de week.Was niet alleen met koud water maar met lauw-warm water dan trekt de shampoo ook beter in.(geen enkel paard vind ijskoud water lekker trouwens)
Veel meer dan dat kun je eigenlijk niet doen helaas,probeer het zo aangenaam mogelijk te maken en let op de voeding(laag houden in suikers en eiwitten!)
Succes,het is en blijft een kwelling!
xxelviraxx schreef:Eigenlijk vind ik het vreemd dat ze nu nog zo schuurt. Zit het niet in haar voer ? Iets waar ze alergies voor is ? Heb je dat al laten checken.. Ik had mijn haf pavo koeken gegeven maar daar kan hij dus niet tegen. Ging hij ook heel erg van schuren. Maar nu geef ik hem dat niet meer en hij schuurt dus ook niet meer.
funnyhorses schreef:ik weet zeker dat je het goed zult vinden!
alleen zou ik nu niet meer wassen maar enkel de gel gebruiken op de wonden.Je zult zien dat de huid er héél snel van doet helen.
Als de mijne zich heeft opengehaald dan is het dus echt een wond,rood,nat en pijnlijk.
Dan smeer ik het in en de volgende dag is er een mooie korst op en voor je het weet groeien de haartjes weer.
Ik hoop dat je er net zo tevreden over zult zijn dan ik!
funnyhorses schreef:Yvank_ schreef:Zoals ik in mn 1e bericht ook al zei heb je dr al een DA naar laten kijken en bloedonderzoek laten doen ?
Dat haald niks uit hoor,ik heb het ook laten doen en haar waarden waren gewoon goed!
Het is gewoon een allergische reaktie op die kl*te muggen,kun je weinig aan doen.

Shenavallie schreef:funnyhorses schreef:ik weet zeker dat je het goed zult vinden!
alleen zou ik nu niet meer wassen maar enkel de gel gebruiken op de wonden.Je zult zien dat de huid er héél snel van doet helen.
Als de mijne zich heeft opengehaald dan is het dus echt een wond,rood,nat en pijnlijk.
Dan smeer ik het in en de volgende dag is er een mooie korst op en voor je het weet groeien de haartjes weer.
Ik hoop dat je er net zo tevreden over zult zijn dan ik!
Gelukkig heeft ze nu geen open wondjes, meer dat alleen de haren weg zijn en droge plekken. Toch wil ik het wel graag proberen!
Citaat:Bovendien in Zomereczeem iets van binnenuit in immuunsysteem, waardoor er allergisch gereageerd wordt op die muggen. Daarom moet je het probleem ook van binnenuit aanpakken. Ik heb altijd een deken bij mijn pony op tegen het steken. Verder is voer op haar aangepast, en krijgt ze af en toe een draignage kuur op de boel 'scjoon te maken' .