haflingers niks waard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hafjegek

haflingers niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 12:17

hallo,

ik vraag me af waarom haflingers zo weinig waard zijn op moment, ik heb mijn vierjarige te koop inclusief allerlei spullen, kar en tuig en noem maar op, voor € 3500,- is dat zou echt zo veel? ik ben al gezakt van 4.500,-
ik krijg geen reacties, en geen interesse voor haar, het is een prachtbeestje dat veel kan leren, en graag werkt.

ik snap er echt niks meer van dat er geen enkele interesse is in haar, ze heeft goede papieren, en prachtige gangen, en een ruime draf. het enigste wat er aan mankeert is dat ze een heel licht zomereczeem heeft, maar hier heeft ze niet zoveel last van(alleen in de maand juni/juli), ik behandel haar niet eens, omdat ze maar af en toe wat schuurt, maar als je het wel behandeld zou ze helemaal niet meer schuren.

ik weet wel met de crisis enzo dat er wat minder aandacht is voor dit soort dingen, maar persoonlijk vind ik die hele crisis een opgeblazen zootje dat niks voorstelt, omdat er een paar bedrijven falliet zijn, dat gebeurt normaal ook wel, maar dan hoor je het niet.

iemand tips hoe ik haar misschien kan verkopen? bovenstaande is toch echt de prijs die ze moet opleveren.
marktplaats is vreselijk, kost handen vol geld en je staat in 5 minuten op pagina 10000000.
iemand nog andere sites waar je advertenties kan plaatsen? ondertussen heeft het al bijna € 100,- aan advertentie geld gekost. en ik word er een beetje zat van.

sorry voor mn uitbarstingen, maar ik vind het echt stom, en de enigste reacties die ik krijg, die willen haar wel kopen voor € 800,- :( spaar nog effe lekker door zeg, daar krijg je geen gezond paard voor van 4 jaar oud dat helemaal klaar is om aan de start te gaan.

Jester_

Re: haflingers niks waard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:19

Tja, voor 3500 kan je tegenwoordig ook wel een beetje een Leuke KWPN'er kopen. Haflinger zijn meestal gewoon minder waard, door bijv het ras alleen al.

kristientjjx

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:22

Misschien omdat er niet veel mensen geintresseerd zijn voor een kar enz. Probeer anders een alleen je haflinger te verkopen.
Kapaza. Is gratis als je het niet in de kijker zet.

caj2008

alle paarden en pony's zijn gezakt in waarde

dobbel

Ik vind inderdaad de prijs voor een haflinger met zomerexeem wel wat duur ja,
heel veel mensen hebben geen belangstellen voor alle spullen, dus wellicht alles los verkopen, ipv in een koop.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:25

Ik vind dit ook een flinke prijs, een paardje met zomerexceem is nu eenmaal wat minder waard.
Daarnaast zou ik persoonlijk dus ook geen interesse hebben in een kar..

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:27

Een Haflinger van 4 jaar oud met zomereczeem, daar zou ik geen 800 euro voor betalen, maar ook geen 3500 euro :n . Ik zou er zelf hooguit zo'n 1500 euro voor over hebben, dat zeg ik je heel eerlijk :) . Wil je echt de sport in, dan zou ik persoonlijk een ander ras kiezen, maar goed, ik ben geen wedstrijdruiter en 'voor de kar', is persoonlijk niet mijn ding.

Voor hele leuke, gezonde paardjes hoef je echt niet altijd een paar duizend euro voor te tellen, hoor. Er staan er zoveel te koop. Je zegt het zelf al. Op MP sta je binnen no time op pagina 1000. :+

Ik vind paarden verkopen in grote lijnen vaak wat een 'gek' ervoor geeft. Ik snap dat jij misschien baalt, maar zo werkt het naar mijn idee. Sterkte met de verkoop, hoor, en wie weet vind je wel een koper die dat bedrag neer wil leggen, hoor. :)

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:30

Niet om onaardig over te komen, maar die wagen betaal je niet meer dan 500euro voor, tuig 200euro en bij de pony moet je denken aan ongeveer 1000euro en dat is dan voor een met zomerexceem heel goed betaald..

Aeris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:33

Ik heb zelf geen verstand van mennen, en ook niet van de prijzen die je betaalt voor een kar en tuig, dus kan niet meteen zeggen of je te veel vraagt voor de haflinger of niet.
Een 4 jarige, die nog niet in alles bevestigd is, een lichte vorm van zomerexceem heeft, en "maar" 1m39 is, daar krijg je jammergenoeg niet het grote geld voor (hoewel het zeker een heel knappe merrie is!!)

Ik zou ook aanraden om alles los te verkopen (toch zeker kar + tuig), en dan je haflinger eventueel met en zonder toebehoren (dekens etc) apart te adverteren.

eva1969

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:35

Ik denk eerlijk gezegd dat je voor een pony van 4, die maar 1.39 is én licht zomerexceem heeft, blij moet zijn als ze 1750 euro opbrengt (en dat zou ik er persoonlijk dus al niet voor neerleggen).
De drie dingen die ik hierboven opnoem zijn gewoon 3 dingen die niet in je voordeel spelen, ze is nog jong en dus niet direct geschikt voor kids, ze is voor de haflingermaten die tegenwoordig worden gewaardeerd erg klein, en daarbij kan ik me niet voorstellen dat iemand vrijwillig kiest een pony aan te schaffen die, weliswaar nu nog licht, zomerexceem heeft.
Dus, niet flauw bedoeld, maar ik denk dat je je eisen wat betreft de opbrengst bij zal moeten stellen.
Het lijkt me sowieso handiger om de pony los van alle benodigdheden te verkopen.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 12:44

Nou zomerexceem hoeft niet altijd de prijs te drukken. Als sportpaard met een management errond heb je daar echt geen problemen mee. Idd als recreatiepaard is het vaak andere koek, omdat die diertjes toch vaak anders gehouden worden.

Maar verder is idd een haflinger in mijn ogen ook maar iets waard rond de 1.000 euro (in belgische frank is dat 40.000 Bef) en dat is toch wel wat je ervoor kan verwachten. Misschien iets meer.
Probleem is dat sinds de euro mensen paarden zo hoog gezet hebben in prijs, dat het nu een schande lijkt als je een pony koopt van 1.000-2.000 euro.

hafjegek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-07-09 13:05

hmm, dus toch maar zakken in de prijs. maar hoe werken fokkers dan? ik ben ongeveer € 900,- kwijt geweest aan dekgeld en insimineren. plus 100 voor de papieren. en dan heb ik het nog niet over wat de pony de afgelopen 4 jaar gekost heeft aan hoefsmid endergelijke, en dan is ze nog nooit ziek geweest ofzo ook, dat scheelt dan weer. ik snap dat je dat er nooit allemaal uit krijgt, maar dekgeld endergelijk is toch wel het minimale denk ik zo.

losse verkoop is ook wel bespreekbaar hoor, en die spullen passen nou eenmaal bij haar, daarvoor doe ik niks van de prijs af, is een extraatje zeg maar.

en ik ben het ermee eens, het is maar net wat een gek er voor geeft :+ en ik hoop dat die 'gek' binnenkort eens langskomt, want als dit paardje verkocht is, wil ik op zoek naar een groter hafje om eindelijk weer te kunnen paardrijden.
ook 1 van de redenen dat ik de prijs wat hoger gelegd heb is om te voorkomen dat jan en alleman die maar even een paardje denkt te kopen langs komt, op deze manier houd ik dat soort 'penny's' een beetje van de deur, en komen er alleen serieuze mensen kijken die het ook gewoon kunnen betalen voor het beestje te zorgen. tot nu toe 1 iemand geweest, die zou terug bellen, een week geleden :( onbeleefde *****) :(

de enige reden dat er 'haast' mee is, is omdat ik wel aan haar gehecht ben, en ik heb er ruim een jaar over gedaan om te beslissen of ik haar zou verkopen of niet. en nu dat er uit is, wil het liefste maar zo snel mogelijk achter de rug hebben.

heel erg bedankt in elk geval voor de reacties, ze zijn niet echt positief, maar wel onderbouwd, en eerlijk. bedankt daarvoor. negatieve reacties zonder goede redenen kan ik effe niet gebruiken.

YankeeBoy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:09

Als losse verkoop bespreekbaar is, zou ik dat duidelijk in de advertentie aangeven en daarbij ook de vraagprijs zetten voor alleen de pony, ik denk dat je dan meer kans hebt dat iemand denkt, ja leuk!

Suuzert

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:10

het is inderdaad een beetje wat de gek ervoor geeft. En de gek heeft op het moment niet zoveel te besteden ben ik bang :Y)

Nee zonder dollen. Ik ben in het verleden ook opzoek gegaan naar een leuke haflinger, en hoeveel ik er niet tegenkwam die vanalles konden, papieren hadden en dan ook nog een beetje aan de grote maat waren met een leuke uitstraling.. en dat voor gemiddeld 1500 euro. Mensen gaan opzoek naar een leuk paard maar als ze dat leuke paard ook goedkoper kunnen krijgen dan is er niemand die nee zegt.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:12

Helaas heb ik ook ondervonden dat haflingers erg weinig opbrengen.

Heb een 2 jarige hengst met erg goede papieren te koop gehad. Wordt een royale maat, is nu al over de 1.40.
Mocht voor 600 euro weg en dat was nog teveel voor de meesten. Sommige mensen wouden voor 200 euro hem overnemen. Nou sorry maar daar gaat hij niet voor weg. Het is geen speelgoeddingetje wat je verkoopt.

Hoop voor je dat je een lief baasje vind voor je merrie.

Vind 3500 incl spullen ook wel veel geld voor haar trouwens. Maar vragen kan altijd, maar zien wat iemand dan bied.

En boden als 800 voor alles is echt belachelijk. Gewoon negeren.

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:13

Ik denk dat je je haf tussen de 1.000 en 1.500 moet wegkrijgen. Als hij idd goed is in wat hij kan. En verder is het altijd wachten op die ene he. In ieder geval veel succes.

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:14

Fokken doe je op het moment niet om winst te maken 900euro is ook wel aan de ruime kant imo
Gemiddel haflingerhengst dekking kost rond de 400euro..
Fokken doe je op het moment vnl voor eigen gebruik of gelijkals veulen verkopen mits je natuurlijk een ander ras fokt wat wel geld opbrengt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:17

Je weet dat als je met Haflingers fokt je nooit kostendekkend fokt. Dekgeld incl. insemineren etc. van 900 vind ik ook echt heel veel geld.

Je kan tegenwoordig al een leuke 2 jarige Haflinger voor 500-750 euro kopen.

Ik zou je merrie alleen denk ik op zo'n 800-1000 euro in de markt zetten. Spullen dan in overleg of gewoon losse verkoop inderdaad. En dan zit je met name op die 800-1000 vanwege haar kleine maat, haar leeftijd en zomereczeem. Als ze richting de 1.45-1.50 was geweest + geen eczeem, dan had je mogelijk al richting de 1250-1500 kunnen gaan.

In ieder geval : succes met de verkoop :)

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:17

Ik vind erlijk gezegd juist het tegenover gestelde; dat voor Haflingers hoofdprizen gevraagd worden!
Vroeger kocht je voor 1500 gulden al een goede Haf, dat is nu 1500 euro geworden, en dan heb je een doodgewone...

Ik vind dekgeld en insemineren voor 900 euro ook wel erg aan de prijs voor een Haf moet ik zeggen..

bulck

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:19

Echwel schreef:
Fokken doe je op het moment niet om winst te maken 900euro is ook wel aan de ruime kant imo
Gemiddel haflingerhengst dekking kost rond de 400euro..
Fokken doe je op het moment vnl voor eigen gebruik of gelijkals veulen verkopen mits je natuurlijk een ander ras fokt wat wel geld opbrengt

wij fokken wel met oog op verkoop hoor. Ik heb nog een cassini merrie en ja ben gestopt met springen en haar veulens worden ofwel als veulen of als 3 jarige verkocht.
En die brengen best wel geld op. Je kan wel verdienen als je een goed fokproduct hebt. Veulen van dit jaar gaat naar veiling in Vechta (ok geen haflinger natuurlijk) en ja daar zitten veel 'zotten' bijeen. Goed voor onze portemonnee en ik kan mijn andere beestje goed blijven onderhouden.

ravellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:20

Ik heb zelf net een nieuwe haflinger gekocht
En ik denk dat een netjes ingereden haflinger tussen de 1500-2250 euro zit, en dat vind ik dan echt heel netjes en dik betaald.
Een haflinger met eczeem is voor een kopende partij natuurlijk ook iets om over na te denken.
Je zit toch vast aan smeerseltjes, dekens en gepaste tijden ( buiten en binnen zetten)

Ik heb zelf ook een tijdje voor een tinker rondgekeken
En daar stond ik dan weer voor te kijken
Een netjes ingereden tinker vind je dus bijna gewoon niet onder de 3500 euro

BarbaLala

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:22

Tinkers zijn inderdaad helemaaaal idioot kwa prijzen!

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:22

bulck schreef:
[

wij fokken wel met oog op verkoop hoor. Ik heb nog een cassini merrie en ja ben gestopt met springen en haar veulens worden ofwel als veulen of als 3 jarige verkocht.
En die brengen best wel geld op. Je kan wel verdienen als je een goed fokproduct hebt. Veulen van dit jaar gaat naar veiling in Vechta (ok geen haflinger natuurlijk) en ja daar zitten veel 'zotten' bijeen. Goed voor onze portemonnee en ik kan mijn andere beestje goed blijven onderhouden.

Ik zei ook its je een ander ras fokt..haflingers zit qua opbrengst flink de klad in.
Goede friezen en goede kwpnérs brengen nog wel op maar gemiddelde paarden brengen nergens iets op
Komt bij dat haflingers zich eerst in de sport moeten bewijzen voordat je iets kunt vragen

heidiLOVERJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:24

Ik zou de pony los verkopen, je kan er natuurlijk wel eventueel bijzetten dat de mensen er spullen voor een overlegde prijs er bij kunnen krijgen. En anders kun je die spullen altijd nog los verkopen. Ookal heeft ze niet erg veel last van haar exceem, er zullen toch mensen zijn die liever op zoek gaan naar een paardje zonder exceem. Ik denk inderdaad dat je haar beter kunt verkopen voor een prijs tussen de 1000/1500. Sommige rassen zijn nu inderdaad veel minder waard dan dat je zou willen zien maar daar is niets aan te doen..
Heel veel succes met de verkoop en hopelijk vind je een leuk baasje voor je paard :)

Sjelle

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-09 13:24

tja tis maar net wat iemand zoekt denk ik.
Ik heb paar jaar geleden 11 jarige hafmerrie met papier verkocht voor 3000 kaal! Deze merrie was super onder het zadel maar zeker niet de makkelijkste.
Maar als ik soms ook de advertenties zie dan mis je een hoop qua info mooie foto's en eerlijkheid.

En ik vind persoonlijk dat de haflingers voor veels te weinig weg gaan en dat hebben we met zijn alle in de hand! 200 euro bijv bieden op een haflinger is toch belachelijk 600 euro voor een 2 jarige is al niks mits die raszuiver is! Maar goed dat is mijn mening!