wat is de meest eigenwijze haf

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kelly_16

wat is de meest eigenwijze haf

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-04-09 17:09

heeeeyy bokkers....

Heb een onwijs eigenwijze haf, wat is het meest eigenwijze wat jullie haf
weleens heeft gedaan?
ben benieuwd

pantuf

Re: wat is de meest eigenwijze haf

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:43

Ik heb er 2 en eigenlijk doen ze altijd wel wat ik zeg:D
Kan me dus zo snel niets bedenken (gelukkig)

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:47

Wat is de meest eigenwijze haf..? Ik denk de meest onopgevoede ;)

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 17:56

Verdommen te remmen...hoe eigenwijs wil je het hebben? :P
Dit speelt Ascot zijn hele leven al; tijdens beleren voor de wagen was ie al perfect bestuurbaar...maar niet rembaar. Ook bij mij heeft de rem vele, zeer vele keren het af laten weten.
Nu ben ik Ascot aan het leren te stoppen op mijn zit; ik knijp mijn kont aan, houd kuit bij voor de achterhand, en laat kont los om zwaarder te gaan zitten. afwisseling in knijpen loslaten heeft nl nog het meeste effect. Ascot snapt het wel, hij gaat langzamer, en langzamer, en duwt dan neus er uit, en gaat weer langzamer,... Om serieus te eindigen met pasjes van een centimeter! }:0

hafjesliefde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 19:38

altijd richting stal willen lopen als ik buitenrij (altijd eigenlijk) :+

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-09 21:07

Mijn paard is nog al eigenwijs. Hij draait zich om en loopt achteruit richting sloot als wij buiten rijden, verder verdomt die het om te stoppen!

poekie01

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 22:31

Ik heb een ruin, met buitenritten gaat ie regelmatig met z'n benen wijduit staan alsof hij moet plassen, en er komt niks grrr.
Ik wacht even, tel dan tot 10, spoor hem aan en dan raapt ie zich zelf weer bij elkaar en loopt verder....

SuSEQ

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 01:30

poekie01 schreef:
Ik heb een ruin, met buitenritten gaat ie regelmatig met z'n benen wijduit staan alsof hij moet plassen, en er komt niks grrr.
Ik wacht even, tel dan tot 10, spoor hem aan en dan raapt ie zich zelf weer bij elkaar en loopt verder....

De Haflinger van een vriendin deed dit ook. Later bleek dat hij echt wou plassen, maar niet kon en een nierprobleem had.

horsii

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 20:01

Over alle hekken springen(het is een merrie en ruinen zijn natuurlijk veel leuker) en het vertikken om der stal in te gaan(stalseizoen).

_Bitje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-09 21:42

met bokken en stijgeren er met mij vandoor gaan...

gina2003

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 12:24

Ok, zal ik eens wat over mijn hafje vertellen..
Ik heb haar al vanaf dat ze 4 maanden is, en ze is echt wel opgevoed hoor, denk beter dan andere paarden op mijn stal, maar ze is o zo eigenwijs..
Ze gaat in de wei of paddock, onder de draden door kruipen, of eroverheen springen of als ze het nog niet genoeg vind, dwars door de draden heen denderen om los te breken.
Aan de hand moet ik haar ook goed in de gaten houden, dan gaat ze ineens rennen, zet alles vast en loopt dus zo los, heb een hele tijd alleen met hengstenbit kunnen lopen, anders hield ik haar niet, zowel een gewoon hoofdstel met bit, serreta of hengstenketting deden haar niks, terwijl ik met rijden gewoon met een dubbelgebroken trensje rijd..

Dus ik denk dat die van mij wel aardig in de buurt komt..

Laatst was ik aan het lessen, en toen ging ze er ineens vandoor, gewoon omdat ze de dag ervoor haar zin niet heeft gekregen, ze pakt me altijd terug..
Ook kan ik niet zo goed met haar buiten rijden, omdat ze altijd gaat klooien, omdat ze weet dat ik het een beetje spannend vind, ze wil dan ineens wegrennen, wat ik niet wil, dus komt ze omhoog gaat omdraaien, dat soort dingen...

Maar ze is ook ergens nog wel lief hoor, hahaha

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:10

Enkele streken die die van mijn uithaalt zijn:
me door het weiland trekken over het erf.
hangen op de hoefsmid.
vandoor gaan met longeren in een normale rijbak.
deken uittrekken (Alleen die ene deken die me vriend aan mij had gegeven. }> )

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:12

SuSEQ schreef:
poekie01 schreef:

De Haflinger van een vriendin deed dit ook. Later bleek dat hij echt wou plassen, maar niet kon en een nierprobleem had.

mijn haflinger deed het ook maar niet wegens nierproblemen.
Door dit kwamen we der achter dat hij zijn rug wegdrukte wegens kissing spines ( 8 rugwervels tegen me kaar aan )

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:13

Alles bevoelen met zijn lip en oppakken , even mee schudden en wegsmijten.
Altijd naar de uitgang lopen als hij merkt dat de rest van de paarden/pony's de bak uit gaat.
Al het eten wat hij te pakken krijgt opeten/pakken.
Naar huis galopperen als hij alleen is en de kans krijgt.

pubelia

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:19

Ik moet eerlijk bekennen dat mijn haflinger nergens eigenwijs in is.... Ze doet alles wat ik vraag...

Myca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:31

Ik heb een tijdje een Haflinger van iemand anders gehad. Hij was net gecastreerd en moest een tijdje bij de rest weg van zijn baas.
Vlak daarvoor moest ik mijn eigen paarden weg doen dus hij was alleen (wel schapen en honden).
Ik moet eerlijk zeggen dat hij mijn hart wel had gestolen. Daarvoor ging mijn interesse vooral uit naar bloed-paarden. Maar deze Haflinger was echt heel speciaal. Hij werd gek op me en liep als een hondje achter me aan. Als ik dan 's avonds met mijn man een rondje met de honden op het land ging lopen (was een vast ritueel) liep hij ook mee. In het begin braaf achter ons aan, maar wat later vond hij toch dat hij bij mij hoorde en wrong hij zich tussen mijn man en mij in. Ik in het midden hij aan één kant en mijn man aan de andere kant vond hij geen goed idee.
Hij had wel meer van dat soort dingen. Als we dingen moesten verslepen ging hij er tussen staan en als hij het er echt niet mee eens was met zijn achterste naar je toe. Maar hij heeft nooit gebeten, geschopt of iets anders gemeens. Het was een geweldige pony met een fantastisch karakter. Jammer dat ik er toen het geld niet voor had, anders had ik hem gekocht.

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 14:59

Tjaa, mijn vz haffie heeft nogal wat puberhaflinger streken, maar een ding blijf ik toch wel toewijzen op zijn grote eigenwijszigheid, in het weiland pakt hij altijd de goede galop, meestal de rechtse en in de bak kan ik 10, 100 of zelf 1000 keer proberen aan te springen in de rechtergalop, maar meneer weet altijd in de linker aan de springen....

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 15:43

pfff...waar moet ik beginnen? 8)7

- met vlechten elke keer op hét cruciale moment even haar hoofd bewegen
- op wedstrijd met losrijden súper sjouwen en in de ring doen alsof ze moe is
- als ik met rijden even niet oplet proberen om stiekem een plukje gras mee te pikken of een takje van de struik te trekken

dat soort dingen ;) heel geniepig en frustrerend, maar daarna kan ik er altijd wel om lachen :D

Caily

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:11

Lachen? Dat deed ik eerst ook, helemaal met een vriendin erbij, maar moet dat snel afleren, mijn haffie heeft dat verdomt goed door!

Wig_love

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 16:17

ik heb er 2. zyn opzich wel opgevoed. de oudste een ruintje. met buitenrit KEIhard aan de kletter en ook niet stoppen en volop bokken, en op wedstrijd met losrijden zijn best doen, en in de ring geen zin meer hebben en stoppen. en stilstaand poepen, en byv met de keertwendingen gewoon een rondje lopen hahaha. of onder de draad door naar een andere wei gaan, maar nooit meer eronderdoor terug gaan. en een hengst van 4, als hij de wei ziet is hij weg, en over een omheining van 1.5 meter springen!

MariekeS_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:30

TiinkerGirl schreef:
Lachen? Dat deed ik eerst ook, helemaal met een vriendin erbij, maar moet dat snel afleren, mijn haffie heeft dat verdomt goed door!

haha, ik lach ook altijd pas als ik het later weer aan iemand vertel :P op het moment zelf wordt ik vaak pisnijdig op der O:)

DeniesRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-09 18:35

Dan heb ik wel geen haflinger maar een fjord maar toch vondt k t ff leuk om hier te reageren. :P

Nou als ik mijn paard naar de wei wil brengen er opeens uit het niets vandoor gaan.
Zichzelf heel sterk maken en zodat ik hem niet meer hou.
Met buitenrijden kan ik alleen maar stappen want anders gaat die er als een gek vandoor.
Met galopperen meestal opeens omdraaien in een hoek zodat ik eraf val. :S
MAar toch s het een schat van een paard! :D

winged_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:55

ze zijn allemaal eigenwijs en maf :P
hij heeft wel eens op de haflingerwedstrijd bij springen (beest was gek op springen) 3 maal geweigerd terwijl hij bij het inspringen heel hard zn best deed. en later bij dresuur de eerste paar dingen heel netjes en braaf doen, om vervolgens een rodeo te impersoneren >_< het was op zn minst zeer bijzonder..

winged_wolf

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 14:56

was ik bijna vergeten :p
tijdens een proefje ineens 180 graden draaien om er vervolgens keihard vandoor te gaan

Lein_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-09 15:00

De mijne niet, hij is echt heel lief en opgevoed..
Soms met rijden dattie liever wat anders doet,maar echt niet eigenwijs :)