Haflingers kunnen niet gemeen bokken...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Juut

Haflingers kunnen niet gemeen bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 17:54

...zeggen ze. Was dat effe een domper toen ik Ascot ging rijden!
Op alle mogelijke en onmogelijke manieren ben ik er af gevlogen. En net nu ik dacht dat ik er niet meer zomaar af te werken was, kwam ik mijn meerdere in de haf van kennis tegen.
Beestje had weinig beweging gehad, en of ik hem wilde rijden. Ik had deze pony onder het zadel beleerd; nog nooit zo'n brave makkelijke pony tegen gekomen! Dus toen kennis zei dat haf kan bokken bij aangalloperen...tja, dacht ik aan een bokJE. Praktijk was echter een halve rodeo, en net toen ik dacht dat ik hem er door had en dus wat ontspande...stak hij z'n hoofd tussen de knieën en hoog die kont!

Meer mensen bij wie de haf niet geheel voldoed aan de algemene karakterbeschrijving?

Dewii

Re: Haflingers kunnen niet gemeen bokken...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:56

Heb je je geen pijn gedaan :oo ?Poeh, een haflinger op onze manege kan ontzettend gemeen bokken. Hij galloppeert weg, stopt, bokt, draait een rondje, bokt en slingert alle kanten op ondertussen, echt gemeen := .

Def

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:58

ik heb jarenlang op een haflinger gereden die kon heel prima gemeen bokken :D
Nu heb ik een veulen van haar, die is niet zo van het bokken, maar die voldoet zeker niet aan de omschrijving 'braaf kinderpaard'...
Het is een ontzettende heethoofd bij tijd en wijlen en echt niet door iedereen te rijden...

Ik vind ook dat de haflingers vaak ten onrechte als kinderpony worden afgedaan, de meeste kunnen erg sterk zijn en eigenwijs!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 17:59

nah, heb toch wel redelijk spannende momenten meegemaakt op haflingers :D :D

Aranel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:01

Zo zeg, dan schrik je wel ff :oo

Ik weet nog wel een hele tijd geleden :')
Toen gingen een jongen en ik (allebei hadden we een haf) ruilen van pony, beide pony's bokten nooit. Bij eigen ruiter, zo zou later blijken... Ik stapte op de pony, zwaaide mijn been eroverheen en dat beest sprong toch een kilometer de lucht in :') . Nou ik lag dus in het zand, en toen mijn pony dat zag (die jongen inmiddels op haar) 'schrok' ze er zo van dat ze ook een rodeo weggaf, dus lagen we samen in het zand :')

Dat vond ik wel apart :))

Lizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:05

Ik heb zeer weinig haflingers gereden, maar één staat mij nog heel goed bij...

Die maakte gewoon een stop en de bedoeling was dat je getorpedeerd werd, gelukkig was mij dit van te voren gemeld :D

De uitspraak gaat dus niet op :)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:06

Ook ik heb zo ongeveer alle kanten van de wei gezien met een Haflinger. Als dat geen bokken was, dan weet ik het ook niet.
"Even pootjes strekken?"
Wonder boven wonder ben ik daar maar een keer vanaf gevallen, ik vraag me af of het beestje nog leeft.

Ik vraag me trouwens ook af wie zo'n gewaagde uitspraak durft te doen over een van de meest eigenwijze en strontlastige rassen. (heerlijk. :D )
Lekker generaliseren. :j

Flowq

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:08

mijne bokt heel gemeen als ik paar keer met de zweep tik

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 18:09

(gniffel, volgens mij moet de karakterbeschrijving ernstig aangepast worden :+ )

Nog een mooie is van een paar jaar geleden; de manege hierzo had een haf 'voor de beginners' gekocht...eind van het liedje was dat ze alleen door gevorderden die een bok op zn tijd niet erg vonden gereden werd, en de naam 'Biefie' kreeg...als ze zich niet héél snel zou gaan gedragen zou ze nl biefstuk worden ~~}> (uiteindelijk is ze echt naar de slacht gegaan, maar dan vanwege lichamelijke problemen)

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 18:09

Euwh.. RECHT oversteken, KEIHARD door de bak heen crossen, remmen vol in zen achteruit, 4 rondjes draaien, dan weer naar voren springen hoofd tussen de benen en bokken xD
Wonder boven wonder ben ik blijven zitten en ben ik daarna de woeste geworden (A)

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:18

Welcome in the world of Haflingers. Maflingers.

Janouk is ook zo'n gezellig bokker. Eerst steigert ze, springt dan met 4 benen als een kikker in de lucht en door de bak. Dan maakt ze snelheid, trekt aan de teugels zodat je meeleunt naar voren, dan stopt ze op haar voorhand, hoofd tussen de voorbenen en bok .......................en daar ga je als ruiter voorover eraf. Of je nu B ruiter bent, of ZZ zwaar start en eens een stukje wil galopperen op een Haf :D
Vervolgens staat ze stil en kijkt naar de ruiter die voor haar ligt. :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:28

tja ik ken 1 haflinger, en die kan bokken.

De eigenaarrese heeft al vele malen zijn staart in haar nek gevoelt. zo kan die bokken.

en die van mij ken er ook wat van

ivonne85

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:32

Nou Ik heb ook zo'n haflinger merrie.. absoluut niet voor de beginnende ruiter..
Vooral erg hoog bokken en dan boos zijn.
Ze kan het op de gekste momenten,, wanneer je het niet verwacht.
Ook ontzettend hard ineens in de rengalop wegschieten

Succes ermee,..

Madeliefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:39

Volgens mij hebben haflingers het bokken uitgevonden. Ken er meerdere die het doen, vooral bij het aangalopperen. Die van mij lijkt het bokken zelf uit gevonden te hebben. Echt heel gemeen bokken kan ze. Als ze geen zin heeft om te rijden in de bak maar ook als ze blij en jolig mag galopperen in het bos.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:42

ik vraag me trouwens ook af van wie TS die karakterbeschrijving heeft gehad?
vast niet van iemand die zelf ervaring met haflingers heeft!
moet wel zeggen dat de gemiddelde beschrijving van andere paarden ook lang niet altijd klopt...(denk aan tinkers en fjorden)

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:44

Ze hebben trouwens ook wel het talent om net te doen alsof ze braaf zijn.. omdat volledig uit hun plaat te gaan. ^)

Ninx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:46

KiWiKo schreef:
nah, heb toch wel redelijk spannende momenten meegemaakt op haflingers :D :D

Anders ik wel! Oeps! Ik zou Haflinger dan ook zeker niet willen betitelen als 'kinderpony's'.
Nu was de laatste Haf die ik reed erg zoet, maar ze gedroeg zich buiten wel alsof ze een arabier was... en maar dribbelen en snuiven... erg vermakelijk!

pri_lady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 19:53

Juut schreef:
...zeggen ze. Was dat effe een domper toen ik Ascot ging rijden!
Op alle mogelijke en onmogelijke manieren ben ik er af gevlogen. En net nu ik dacht dat ik er niet meer zomaar af te werken was, kwam ik mijn meerdere in de haf van kennis tegen.
Beestje had weinig beweging gehad, en of ik hem wilde rijden. Ik had deze pony onder het zadel beleerd; nog nooit zo'n brave makkelijke pony tegen gekomen! Dus toen kennis zei dat haf kan bokken bij aangalloperen...tja, dacht ik aan een bokJE. Praktijk was echter een halve rodeo, en net toen ik dacht dat ik hem er door had en dus wat ontspande...stak hij z'n hoofd tussen de knieën en hoog die kont!

Meer mensen bij wie de haf niet geheel voldoed aan de algemene karakterbeschrijving?

Lekker dan, had je dit topic niet morgenavond kunnen openen %). Ben morgen van plan de haf even te testen op buitenrit. (nieuwe stal, nieuw gebied) Bij dochter wordt hij heel sterk en zij durft dan niet te galoperen. Had mij nog ff in de waan gelaten dat haflingers geen rodeo kunnen weggeven ~~}> ..............ga zo ff kijken of ik nog ergens bisonkit heb liggen |o

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:04

Lyonesse

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 20:04

Ik vraag me inderdaad ook af wie dat gezegd heeft, want ook ik heb dat nooit in de "algemene" beschrijving, zien staan.

Juut

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-04-09 22:28

Als ik in mijn omgeving het woord 'haflinger' laat vallen, dan is de algemene reacktie; 'o, maar dat is toch zo'n makkelijke slome pony?' ...Ja... :z

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:31

ahhh jahh, dat zijn vast mensen die zelf geen haf hebben!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:34

ken meerdere haffen die enorm kunnen bokken, kop tussen de benen en gaan met die banaan, mensen die zeggen dat Haflingers braaf zijn kennen misschien alleen oudere haflingers op maneges, Haflingers zijn echt geen ponies voor beginners.

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:36

MissHaffie schreef:
Ze hebben trouwens ook wel het talent om net te doen alsof ze braaf zijn.. omdat volledig uit hun plaat te gaan. ^)

hahaha idd

citroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-09 22:46

volgens mij kan elke halfinger wel hoog bokken!
als die van mij in de losgooi staat ben k afentoe
echt blij dat k er niet opzit ! :o