haflinger met trens hoofdstel???

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

JamieShanin

haflinger met trens hoofdstel???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:28

hoihoi,
je hoord heel vaak dat paarden/pony's met een trens hoofdstel moeten lopen van af Z1 maar mogen haflingers dat ook want dat lijkt mij sterk omdat ze een gevoeligere mond hebben dan paarden toch??? of hoe zit dat want paarden moeten dat we een trens hoorfd stel., maar je kan ook met je haf bij de paarden starten moet je haf dan ook een trens hoofdstel?? ik ben hier nieuwschierig naar ik rij zelf geen wedstrijden maar ik weet het niet meer al die verhalen en wat is nou waar!!!???

vrgr Olivierlover

Britt

Re: haflinger met trens hoofdstel???

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:29

Wat bedoel je met een trenshoofdstel? Ben je niet in de war met een stang en trens? Of bedoel je een bitloos hoofdstel?

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 18:31

stang en trens voor hoog dressuur zo als anky en kim tijsen enz..

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:32

neee, natuurlijk niet. Een haflinger hoeft echt geen gevoeligere mond te hebben dan paarden. Bij de pony's mag je geen s&t hoofdstel gebruiken omdat daar kinderen rijden. Als je met je pony bij de paarden start MAG je dus bij het Z een s&t hoofdstel gebruiken. Het hoeft niet. Dus ook als er een meisje van 14 met haar haflinger in het Z rijd mag zij gewoon met haar s&t hoofdstel binnenkomen. hetzelfde geld voor de paarden in het Z natuurlijk

Tenminste ik neem aan dat je het over een stang en trens hoofdstel hebt?
Laatst bijgewerkt door essie_blue op 04-04-09 18:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:32

Als je met een haf bij de paarden start MAG je vanaf het Z1 met stang & trens, ook al rij je met een shet tussen de paarden.
Je mag ook gewoon met trens

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-09 18:33

Dan moet je dát zeggen :+
Een trens hoofdstel is een normaal hoofdstel namelijk ;)

Hoe kom je erbij dat een haf een gevoeligere mond heeft dan een paard? Bovendien, als je goed kan rijden (met S&T) maakt het niet uit wat het paard in zijn mond heeft, als het maar past.

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:06

omdat ik er mensen op stal het er over hadden en ik werd toch wel nieuwsgierig omdat hun het ook niet wisten daarom vraag ik het!! :D

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-04-09 19:06

en ik had het inder daat over een s&t hoofdstel

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 11:03

essie_blue schreef:
neee, natuurlijk niet. Een haflinger hoeft echt geen gevoeligere mond te hebben dan paarden. Bij de pony's mag je geen s&t hoofdstel gebruiken omdat daar kinderen rijden. Als je met je pony bij de paarden start MAG je dus bij het Z een s&t hoofdstel gebruiken. Het hoeft niet. Dus ook als er een meisje van 14 met haar haflinger in het Z rijd mag zij gewoon met haar s&t hoofdstel binnenkomen. hetzelfde geld voor de paarden in het Z natuurlijk

Tenminste ik neem aan dat je het over een stang en trens hoofdstel hebt?

Tussen de pony's mag je niet met stang en trens.

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-09 13:10

hoef je niet te schreeuwen :D dat weet ik wel, ik bedoelde van dat meisje met dr haflinger, als zij tussen de paarden rijdt.
Goed lezen, 3e zin, 'Bij de pony's mag je geen s&t hoofdstel gebruiken'

JamieShanin

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-04-09 19:38

haha nee ik ga gaan wedstrijden rijden en zo hoog ben ik nog lang niet hoor !! nee lekker rustig an het komt misschien nog wel voor mij hoeft al dat plubliek en aandagt niet maar misschien later om vverder te groeien in het paardrijden.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 11:11

@ essie_blue: "Dus ook als er een meisje van 14 met haar haflinger in het Z rijd mag zij gewoon met haar s&t hoofdstel binnenkomen."

Mag dus niet. ;)

essie_blue

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 19:49

mag wel als dat meisje met haar haf bij de paarden rijdt. Had het niet duidelijk vermeld, niet fout. Maar onduidelijk.

Hoppje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-09 20:13

Lijkt mij het beste om in het begin met een normaal hoofdstel en een makkelijk bitje te rijden! Een dubbelgebroken bitje is vaak erg makkelijk voor jonge en gevoelige paarden...

Kwestie van proberen. Raadpleego ook eens bij je instructrice (als je die hebt).

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:12

essie_blue schreef:
mag wel als dat meisje met haar haf bij de paarden rijdt. Had het niet duidelijk vermeld, niet fout. Maar onduidelijk.

Om bij de paarden te rijden moet je 18 zijn dus een meisje van 14 met een pony mag NIET met stang en trens...................................................

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:29

Stravero schreef:
essie_blue schreef:

Om bij de paarden te rijden moet je 18 zijn dus een meisje van 14 met een pony mag NIET met stang en trens...................................................

wat is dat voor onzin????
met 18 MOET je overgaan, maar je mag al veel eerder hoor

je mag met 14 als je bij paarden start WEL met stang en trens, als je bij de pony`s start niet

Britt

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:34

Maar waarom zou je als minderjarige met een pony bij de paarden willen starten?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 08:36

Stravero schreef:
essie_blue schreef:

Je mag gewoon tussen de paarden starten op een pony ook al ben je 14 ;) lees het regelement maar na

plientjedres

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:55

nou bij ons starten er veel minderjarige tussen de paarden omdat wij geen ponyclub hebben ;)

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 09:59

Misschien dat een opsommingen duidelijker is, wat een onzin staat er tussen zeg.

- Bij de pony's mag je alleen maar met trens rijden, nooit met stang en trens.

-Bij de paarden mag je ook starten met een pony, ook als je 14 bent maar dan gelden gewoon de paarden regels.

-1 van die paarden regels is dat je vanaf het Z1 met stang en trens mag rijden, dus ook met een pony.
Het is niet verplicht om dan met S&T te rijden, het mag.

Stravero

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 11:47

Als je 14 bent, je hebt een pony, moet je tussen de pony's starten met je pony, wanneer je 18 bent geworden moet je tussen de paarden starten met je pony. Wanneer je als 14jarige een paard hebt moet je tussen de paarden. Dit zijn de regels.

kazary

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 12:26

Hoe kom je daarbij, laat het artikel dan eens zien waar dat staat?
Knap als je dat kunt vinden. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:38

idd ken genoeg jongere dan 18 die met een pony dus de paarden starten. Heb de knhs daar ook eens over gebeld en dat mag gewoon dat staat in de regels ;)

RobinJansen

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 14:49

ik heb vanaf toen ik 13 was met een d-pony bij de paarden gestart. wij hadden n.l geen ponyclub maar gewoon een rijvereniging.

Jester_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-09 16:13

Dat mag zeker weten hooor, als je 15 bent met een pony tussen de paarden!

Als je bijv een erg goede pony (E pony) hebt, mag je internationaal, en dat is alleen bij de paarden, dus moet je er zelfs wel rijden