Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 16:48

Jaaa eindelijk Leonie! *\o/* Gefeliciteerd!

margaret18

Berichten: 193
Geregistreerd: 14-06-15
Woonplaats: Spierdijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-18 19:24

Wauw Leonie, perfectie kost inderdaad tijd!! Van harte gefeliciteerd met de knappe man.

Suprice_Iris

Berichten: 1854
Geregistreerd: 08-01-09
Woonplaats: Hoeksche Waard

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 12:57

Super leuk!! Gefeliciteerd met de knappe hengst!

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:23

Wauw wat een leuk koppie! Gefeliciteerd! Is de bevalling allemaal goed gegaan?

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 14:50

Wauw Leonie, hij is heel goed gelukt!!! Wat een lange benen al := hou je hem?

Heb even in je volg topic gespiekt voor meer foto’s :P

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 17:29

Yeaahhh eindelijk
Wat een knapperd

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 20:10

Twee Haflingers uit dit topic!

Afbeelding
Kleine Calysa en bodybuilder Storm!

Onwijs bedankt voor de toffe foto’s Denise <3! SUUUPER blij mee! Knappe paarden hebben we!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 21:58

Jeetje, mis ik het veulen gewoon in dit topic! Nog gefeliciteerd met de geboorte <3

astridastrid schreef:
Twee Haflingers uit dit topic!

[ [url=m/yPFwbp.jpg]Afbeelding[/url] ]
Kleine Calysa en bodybuilder Storm!

Onwijs bedankt voor de toffe foto’s Denise <3! SUUUPER blij mee! Knappe paarden hebben we!


Haha! Hier stond Storm zich te bedenken of die volgende keer net zo braaf en goed zijn rondje zou lopen als Calysa. Misschien besefte die zich ook dat zijn wedstrijdrondje vandaag niet is zoals het moet :(

Laat hem maar veel afkijken bij Calys en dan hopelijk komen wij ook snel eens weer wat verder <3

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-18 22:12

Ah je weet Denies, het kan opeens hard gaan haha! Heb er vertrouwen in. Storm is een topper! En kijk anders nog even naar de ezel-foto’s <3!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:48

Hallo dames. Ik lees af en toe in jullie topic en nu vond ik het wel eens leuk om ook eens van me te laten horen. Ik ben inmiddels alweer drie jaar in het bezit van een haflinger merrie (nu 13 jaar). Ik heb haar destijds voor 200,- overgenomen van een pension klant die er dringend van af moest en haar aan de straatstenen niet kwijt raakte. Het is nogal een eh... draakje. Het is een nakomeling van Wolkenstein b, en erg heet en lastig. Inmiddels is haar vechtlust en heetheid omgezet in werklust en zijn we Z1 plus drie. En ze zit duidelijk nog lang niet aan d'r max dus we trainen gewoon door. Het was niet de bedoeling om haar zo lang te houden en te gaan starten, ik ben namelijk 1.83m en zij nog geen 1.45m (d'r ego is wel buiten proporties groot...) dus ideaal is het niet, maar inmiddels hoort ze gewoon bij de inventaris. Waarschijnlijk laten we haar binnenkort dekken door Stanley. We fokken jaarlijks een paar veulens (kwpn-ers) en zo'n minidraakje moet vast ook erg leuk zijn.
Afbeelding

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding
De foto's waren van haar eerste Z1 wedstrijd (knetterheet was ze...) waarbij ze direct 218 en 211 punten haalde en twee keer eerste werd. Daarna heeft ze een half jaar vakantie gehad wegens omstandigheden en binnenkort hopen we weer te gaan starten. Uiteraard ben ik super trots om mijn goude draak!

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:50

Twee keer dezelfde foto geplaatst... Excuses

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 11:52

astridastrid schreef:
Ah je weet Denies, het kan opeens hard gaan haha! Heb er vertrouwen in. Storm is een topper! En kijk anders nog even naar de ezel-foto’s <3!


Thanks lieve Astrid. Al is het vertrouwen momenteel even ver te zoeken. Komt wel weer! :( En zeker als ik foto's zie... Dan weet ik waar we het voor doen en welke resultaten we wel geboekt hebben! <3


Welkom sliert, wat een onwijs knap dier! 1.45 zou je niet zeggen!

Peelie

Berichten: 13417
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:38

Gaaf paard Sliert! Welkom!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 12:53

Welkom sliert.

Ik ga zondag weer starten.. maar ik mag tegen een stalgenoot en die heeft echt een showpaardje.. maar 2e wordt ik wel want zijn de enige in de M1. Of er moet nog iemand bijkomen haha. Maar goed heb me daarvan toch nooit echt aangetrokken.

We gaan er gewoon weer voor! Ondanks dat ik behoorlijk knoop in m’n maag heb haha

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:05

Gaaf paard Sliert! Helemaal leuk!

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:11

Welkom Sliert.
Ondanks de 145 misstaat het niet hoor. Knap dier ;)

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:18

WOOOOOOOOWWW wat veel deelnemers met het Haflinger-Event! Echt ZOOO gaaf! Ben SUUUUUUUUPER benieuwd.
Ik heb vorig jaar ook echt genoten van Ermelo dus ik kijk er heel erg naar uit! Het is wel ongeveer een volksverhuizing maar we gaan het zien haha!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:19

ik kan helaas niet komen kijken

9 juni foto shoot en 10 juni wedstrijd in de buurt.

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 13:29

Bedankt voor jullie (leuke) reacties. Ik heb heel lang getwijfeld of ik haar wel moest gaan starten. Dit vanwege mijn lengte. Mijn fanatieke juf vond dat ik gewoon moest gaan. We zijn in de M1 begonnen. Gewoon tussen de dressuurpaarden. En dat ging heel goed. De M2 ging nog beter, meestal eerste en over de 200 punten. En dat geeft toch wel zo'n kick! Dat ik daar op mijn haflingertje gewoon regelmatig die dressuurpaarden eruit rij. Ik heb ook nooit negatief commentaar gehad over mijn lengte gelukkig. Inmiddels kan ze al redelijk goed sluiten in de draf (soms iets teveel, dan zit ze praktisch in passage...), maar ze mist nog kracht omdat de hele proef vast te houden. Haar grootste probleem is verruimen, maar tegenwoordig gaat dat ook beter. Maar door haar hete karakter is dat niet zo eenvoudig te trainen en in de proef is het altijd afwachten wat ze doet: rennen, of uitstrekken.

Overigens moet ik nog even jullie namen aan de juiste haflingers koppelen...
Ik zag wel al een heel leuk veulen voorbij komen. Gefeliciteerd!!

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:43

Leuke haf Sliert! Hoe heet ze?

Iedereen veel plezier komend weekend op het Haflinger-event! *\o/*

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 14:49

Gister hadden Storm en ik weer eens een wedstrijd. En zoals jullie misschien al begrepen ging dat niet zoals gehoopt... Ik was gespannen, Storm was gespannen, ik vergat te rijden, Storm aan de kletter. Meerdere keren, geen rem. Jury belde en besloot haar kritiek op een niet zo tactische manier te verwoorden. Frustratie, boos en heel erg verdrietig de ring verlaten na onderdeel 4. En vooral al het vertrouwen ontnomen. Natuurlijk moet de jury beoordelen wat ze ziet, maar beoordelen is niet oordelen op basis van hooguit 3 minuten.

Uiteindelijk mezelf herpakt en tweede proef toch gestart. Lastig, maar gereden. Uiteindelijk nog 167 punten, dus dat ''viel mee''. Het trainen gaat zo fijn en dan die stomme wedstrijden. Ben in staat om mijn startkaart op te zeggen, maar ik wil me ook niet laten kennen. En als ik dan foto's kijk en zie hoe ver we al zijn gekomen. Of misschien Storm toch even in training zetten bij iemand anders? Ik weet het even niet meer. |(

Maar goed. Kop op, en we laten ons niet kennen. Verder trainen en dan zien we het wel.

Gisteren tijdens de tweede proef...
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 17:58

Denise_Storm schreef:
Gister hadden Storm en ik weer eens een wedstrijd. En zoals jullie misschien al begrepen ging dat niet zoals gehoopt... Ik was gespannen, Storm was gespannen, ik vergat te rijden, Storm aan de kletter. Meerdere keren, geen rem. Jury belde en besloot haar kritiek op een niet zo tactische manier te verwoorden. Frustratie, boos en heel erg verdrietig de ring verlaten na onderdeel 4. En vooral al het vertrouwen ontnomen. Natuurlijk moet de jury beoordelen wat ze ziet, maar beoordelen is niet oordelen op basis van hooguit 3 minuten.

Uiteindelijk mezelf herpakt en tweede proef toch gestart. Lastig, maar gereden. Uiteindelijk nog 167 punten, dus dat ''viel mee''. Het trainen gaat zo fijn en dan die stomme wedstrijden. Ben in staat om mijn startkaart op te zeggen, maar ik wil me ook niet laten kennen. En als ik dan foto's kijk en zie hoe ver we al zijn gekomen. Of misschien Storm toch even in training zetten bij iemand anders? Ik weet het even niet meer. |(

Maar goed. Kop op, en we laten ons niet kennen. Verder trainen en dan zien we het wel.

Gisteren tijdens de tweede proef...
[ [url=m/vjj9wM.jpg]Afbeelding[/url] ]

Dat moet vast heel klote gevoeld hebben. Maar iedereen heeft wel eens een dipje! Jullie zijn al ontzettend ver gekomen saampjes. Niet opgeven! :(:) gewoon lekker doortrainen, misschien eventjes de wedstrijden op pauze zetten en goed je mindset verplaatsten naar plezier hebben!
Weet je ook waardoor het komt? Ben je dan zo zenuwachtig of word storm heel gespannen van vreemd terrein? Of iets anders?

sliert
Berichten: 941
Geregistreerd: 13-05-09

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-18 18:04

Wat balen Denise. De mijne moet ik eerst thuis losrijden, anders kan ik er op wedstrijd niks mee, zo heet is ze dan. Ook met bloedheet weer. Misschien ook eens proberen?

Martine.... Officieel heet ze Olga. Roepnaam Pol en wedstrijd naam Heerenland's Blond. Dus je mag kiezen

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:13

sliert schreef:
Martine.... Officieel heet ze Olga. Roepnaam Pol en wedstrijd naam Heerenland's Blond. Dus je mag kiezen

:')

istri

Berichten: 143
Geregistreerd: 26-08-12
Woonplaats: ulft

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-18 09:25

Ik moet echt leren om op jullie allemaal te gaan reageren maar ik ben daar altijd zo laks in! Wil er wel even bij vermelden dat hier ook een volksverhuizing gaat plaats vinden vanuit de achterhoek we gaan met 5 haflingers naar het haflinger event *\o/*