Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 17:13

Uitgebreide verslagen op FB (Haflinger EK Team) en dat is nu al begonnen met het voorstellen van de deelnemers die voor de NHPS daar uitkomen. Ook leuke sfeerimpressie. Dus regelmatig leesvoer ;)

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:23

Ik ga met de veulenveiling en elitekeuring lekker naar oostenrijk! Had graag meegewild naar het EK, maar gaat niet zo handig met merrie en veulen :')

Misschien dat ze de volgende keer nog fit genoeg is. Zit er trouwens een max leeftijd voor het paard aan verbonden? Het is 1x in de 3 jaar als ik het goed heb. Dus dan zou Mareja 20 zijn..

Even een buikupdate! Nog 64 dagen te gaan! :D


Afbeelding


Afbeelding


Afbeelding

Mirranda

Berichten: 1719
Geregistreerd: 24-09-04
Woonplaats: Melissant

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 18:33

Geloof niet dat er een max leeftijd is hoor. Zolang je paard nog goed kan meekomen in de sport dan weet je zelf het beste of ze dat nog aan kan en je dat nog moet willen op een bepaalde leeftijd.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 19:12

Goh leonie. Ik zat me toevallig af te vragen hoe het met Mareja gaat nadat ik net een filmpje van jullie Z1 proef op youtube zag!

Maar het gaat goed dus?!?

Ze ziet er iig super uit ;)

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:15

Ooh wat een mooi strakke buik nog! Vlien is behoorlijk ronder! :+ (nu heeft die ook al heul lang verlof dus kon heerlijk uitbuiken) schiet nu echt op! En veulenveiling is gaaf, die staat hier ook nog op de bucketlist. Dan wel mét trailer O:)

Afbeelding

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:27

Haha hier ook al een hele poos met verlof. Denk sinds november al.. ze kon t qua conditie al heel snel niet meer aan.. Mareja was wel superstrak toen ze gedekt is.. de dierenarts vond haar zelfs in te goede sportconditie :') Voor haar doen is ze nu echt al heeeel erg rond

Zo was ze op de dag van insemineren :+
En zelfs toen was ze al buikig voor haar doen..

Afbeelding

Zo was ze strak in pak! Kleine spierbundel :9

Afbeelding

@Gail: haha dat was mn eerste Z1 proef ooit! Gaat hier goed inderdaad! Al mis ik het rijden best wel..

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 21:50

Ah zwangere merries *\o/* :+:

Leoni hoe hou je der zo slank.

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:14

plutolover schreef:
Ah zwangere merries *\o/* :+:

Leoni hoe hou je der zo slank.


Toen ze nog niet drachtig was vooral trainen :')

En nu doe ik er eigenlijk niks aan _O-

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:20

Zelf stan was in jongere jaren niet zo slank :D

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 22:29

Ligt ook wel aan de bouw hoor! Mareja is eigenlijk nooit echt heel erg dik.. ookal staat ze in een weiland vol gras.

Denk dat dit het dikste is wat ik haar heb gehad:
Afbeelding

Oke en nu stop ik met mn fotospam _O-

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:26

Mirranda schreef:
Uitgebreide verslagen op FB (Haflinger EK Team) en dat is nu al begonnen met het voorstellen van de deelnemers die voor de NHPS daar uitkomen. Ook leuke sfeerimpressie. Dus regelmatig leesvoer ;)


Ja mij wij starten via kvth

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-18 23:31

Kan ook gaan vloggen

King naar het EK

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 00:09

Janneke_x schreef:
Klopt helemaal! Vorig jaar zag ik door de bomen het bos niet meer en wilde ik hem graag verkopen. Ik heb de verkoop afgeblazen en hem gehouden. Samen met een vriendin maken we hem nu klaar voor dressuur/springen en buitenritjes. Ennnn hopen we op een fijne pony! *\o/*

Wat grappig, dan heb ik denk ik zelfs contact met jou gehad om een meer te komen kijken :o
Wel top dat je hem toch hebt gehouden! Jullie komen er vast wel met veel geduld! Het is iniedergeval een enorm mooie haf!

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 09:45

Vlien heeft nog ff wat langer verlof gehad natuurlijk, was zelf ook met verlof natuurlijk :D denk vanaf juni zo ongeveer. Nu heeft Vlien ook al veel veulens gehad, dit word de 6e. Al heeft Mareja ook al eerder veulens gehad toch? Ach na de tijd weer lekker aan het werk, dan trekt het wel weer bij!! (Gaat vast sneller als bij mijzelf :+ )

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:18

6 veulens voor vlien. Hoe oud is vlien? Of was ze jong toen ze eerste kreeg.

Ik vind vlien leuk haha

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 14:54

Ja dit wordt voor Mareja ook de 6e. Al is haar laatste veulen iets van 6 jaar geleden als ik het goed heb. Gelukkig wel ervaren mama's dus!

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 15:49

Oooh, ik moet mijn blijdschap even delen met jullie. Ik ben gaan zoeken naar de ouders van mijn haflinger Storm. Op papier zijn ouders onbekend. Ik heb contact gehad met degene waar wij Storm kochten, maar hij kon ons helaas niks vertellen. Toen heb ik KVTH gemaild. Wat bleek, Storm zijn paspoortaanvraag was ooit gedaan bij het Shetland Pony stamboek (het eigenwijze heeft die in iedere geval van een shetlander :=). Zij hebben mij kunnen vertellen welke familie hem heeft ingeschreven.

Zojuist heb ik contact gehad met deze mensen, en jawel, Storm (geboren als Hidde) blijkt bij hun geboren te zijn!! Ze gaat nu haar archief induiken om mij foto's te geven hoe hij als veulen was. Zo bliJ! *\o/*

Daarnaast is hoogstwaarschijnlijk zijn vader de goedgekeurde Duitse hengst Stoeri. Ook dicht gaat ze voor mij nakijken.

Zo leuk om meer over zijn verleden te weten en te weten waar hij als baby is opgegroeid! *\%/*

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-18 18:25

Willeke Velina word dit jaar 15

Leonie aah ze gaan echt gelijk op dus!!

Dat is leuk Denise!!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:49

Goed nieuws! Stanley loopt weer goed nu opbouwen en mag van de da mits ik rustig doe mee doen met de clinic. Scheelt clinic mag ook in stap

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:54

plutolover schreef:
Goed nieuws! Stanley loopt weer goed nu opbouwen en mag van de da mits ik rustig doe mee doen met de clinic. Scheelt clinic mag ook in stap

Wat fijn!! Hopelijk blijf het zo :D

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 14:54

Aah supergoed nieuws Willeke!! :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-18 18:30

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
Klopt helemaal! Vorig jaar zag ik door de bomen het bos niet meer en wilde ik hem graag verkopen. Ik heb de verkoop afgeblazen en hem gehouden. Samen met een vriendin maken we hem nu klaar voor dressuur/springen en buitenritjes. Ennnn hopen we op een fijne pony! *\o/*

Wat grappig, dan heb ik denk ik zelfs contact met jou gehad om een meer te komen kijken :o
Wel top dat je hem toch hebt gehouden! Jullie komen er vast wel met veel geduld! Het is iniedergeval een enorm mooie haf!


Haha! Dat zou zéker kunnen. Er is uiteindelijk een meisje uit Duitsland komen proberen voor 3 weken maar ik heb hem toen toch gehouden. Volgende week ga ik kijken bij Stal De Edelweiss voor een merrieveulen. Dus ben zeer benieuwd! Dan heb ik over 3/4 jaar altijd een opvolger voor deze :D Klik is met deze namelijk nog niet altijd goed. Maar het wordt wat _/-\o_

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 01:26

Janneke_x schreef:
Haha! Dat zou zéker kunnen. Er is uiteindelijk een meisje uit Duitsland komen proberen voor 3 weken maar ik heb hem toen toch gehouden. Volgende week ga ik kijken bij Stal De Edelweiss voor een merrieveulen. Dus ben zeer benieuwd! Dan heb ik over 3/4 jaar altijd een opvolger voor deze :D Klik is met deze namelijk nog niet altijd goed. Maar het wordt wat _/-\o_

Ahh oke, wat leuk! Een veulen! Ik wil ooit ook wel een veulentje met April fokken :o , waar sta je nu met je paard? Welke stal?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-03-18 21:07

Faitherr schreef:
Janneke_x schreef:
Haha! Dat zou zéker kunnen. Er is uiteindelijk een meisje uit Duitsland komen proberen voor 3 weken maar ik heb hem toen toch gehouden. Volgende week ga ik kijken bij Stal De Edelweiss voor een merrieveulen. Dus ben zeer benieuwd! Dan heb ik over 3/4 jaar altijd een opvolger voor deze :D Klik is met deze namelijk nog niet altijd goed. Maar het wordt wat _/-\o_

Ahh oke, wat leuk! Een veulen! Ik wil ooit ook wel een veulentje met April fokken :o , waar sta je nu met je paard? Welke stal?


Hij staat nu nog nabij Venray! In pension, veulen zou bij ons op het land komen te staan <3 Want om zo’n diertje nu al op stal te zetten vind ik zonde. Voordat wil ik haar ook nog in de opfok, even wat manieren bijbrengen! Haha

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-18 00:26

Janneke_x schreef:
Hij staat nu nog nabij Venray! In pension, veulen zou bij ons op het land komen te staan <3 Want om zo’n diertje nu al op stal te zetten vind ik zonde. Voordat wil ik haar ook nog in de opfok, even wat manieren bijbrengen! Haha

ahh oke, dat klinkt super leuk allemaal! Ik ben benieuwd!