Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:14

Super gaaf leonie!

Super zoet maris! Ik zag het voorbij komen.

Ik ben king of the jugle op krabt.nl :P de aller aller eerste

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-17 22:26

Wat gaaf Leonie, gefeliciteerd!!

Sterrenpony

Berichten: 562
Geregistreerd: 16-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 00:04

Wauw super gaaf leoni gefeliciteerd *\o/* .

Even een fotootje spammen :o


Afbeelding

janouk
Blogger

Berichten: 17873
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 06:54

Leonie *\o/* _/-\o_ *\o/*


Even een stukje Janouk onder het zadel. Jullie kennen haar alleen voor de koets, maar Her Royal badness wordt ook onder zadel getraind.

https://youtu.be/K9_3gdatQYo

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 08:21

Tof beest Janouk!

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 09:55

Gefeliciteerd Leonie, dik verdient!

Wij startten vandaag ook in Ambt Delden. Laatste wedstrijd voor Hiske voordat ze met zwangerschapsverlof gaat. We reden een nette foutloze proef wat goed was voor 208 punten en eerste plek. Na haar verlof maar eens een startkaartje gaan aanvragen denk ik zo.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 13:16

Super Leonie, gefeliciteerd! *\o/*

Knap paard die Janouk!

Super Mjoor! Die startkaart komt vast goed :D

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 18:35

Hier domper met stan. Hij loopt weeeer licht onregelmatig..

Chiro 2x geweest, masseur enz.

Nu wil ik foto's maken. Morgen maar eens over informeren hoeveel dat kost.

Ik heb vermoeden atrose maar wil t nu zeker weten. Zodat ik daarop aanpassingen kan gaan doen.

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 21:43

Gaaf leonie! Gefeliciteerd!!

Ah janouk onder het zadel, dat ziet er ook niet verkeerd uit; carrière switch? :j

Mooie punten mjoor!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-17 22:07

plutolover schreef:
Hier domper met stan. Hij loopt weeeer licht onregelmatig..

Chiro 2x geweest, masseur enz.

Nu wil ik foto's maken. Morgen maar eens over informeren hoeveel dat kost.

Ik heb vermoeden atrose maar wil t nu zeker weten. Zodat ik daarop aanpassingen kan gaan doen.

Wat balen zeg! Hopelijk valt het mee! :(:)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 08:25

Flicka12 schreef:
plutolover schreef:
Hier domper met stan. Hij loopt weeeer licht onregelmatig..

Chiro 2x geweest, masseur enz.

Nu wil ik foto's maken. Morgen maar eens over informeren hoeveel dat kost.

Ik heb vermoeden atrose maar wil t nu zeker weten. Zodat ik daarop aanpassingen kan gaan doen.

Wat balen zeg! Hopelijk valt het mee! :(:)


ja ik baal er nogal van ja ind. Me pa zegt zet hem weer op rust. Maarja.. hij staat op moment maar 2 uur in de paddock. Wil hem niet op boxrust zetten omdat hij niet kreupel loopt ofzo.. En tja.. na de 4.5 week niks doen vanwege zijn tanden in november, is het mis. Dus stil zetten is denk ik ook geen optie. Want zodra ik het dan weer ga belasten, is hij weer licht onregelmatig..

Heb bijna nu zoiets van sta op 3 benen, dan kan ik actie ondernemen. Nu is het er net op of onder. Wel of geen boxrust... Wel of niet op ijzers. Al is hij niet gevoelig op zijn hoeven. Wel of niet foto's maken..

Mjoor

Berichten: 1024
Geregistreerd: 08-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:21

Plutolover, foto's maken valt nog wel mee hoor. Laatst een paard rontgenlogisch laten keuren op de kliniek en de kosten waren iets van €250 euro. Dan maken ze volgens mij 20 foto's.

Als ik met Angelique een lichte een kreupelheid merkte dan ging ik al niet eens meer naar de kliniek. Ik zette haar eerst 2 weken weg, was het daarna nog niet beter dan ging ze gewoon een half jaar het land op. Boxrust geloof ik eigenlijk niet zo in :o Bij twijfel ben ik na een halfjaar wel eens naar de kliniek geweest voor een peesscan om er zeker van te zijn dat het weer goed was. En na een half jaar rust lopen ze de eerste paar weken ook niet lekker, spieren moeten weer sterker worden en ze hebben dan toch wel een beetje last van spierpijn misschien.

Als ik jou was zou ik denk ik even foto's laten maken om afwijkingen in het been werk uit te sluiten, dan kun je daarna met een gericht plan en goed gevoel stan wegzetten of juist doorrijden...

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 09:28

Mjoor schreef:
Plutolover, foto's maken valt nog wel mee hoor. Laatst een paard rontgenlogisch laten keuren op de kliniek en de kosten waren iets van €250 euro. Dan maken ze volgens mij 20 foto's.

Als ik met Angelique een lichte een kreupelheid merkte dan ging ik al niet eens meer naar de kliniek. Ik zette haar eerst 2 weken weg, was het daarna nog niet beter dan ging ze gewoon een half jaar het land op. Boxrust geloof ik eigenlijk niet zo in :o Bij twijfel ben ik na een halfjaar wel eens naar de kliniek geweest voor een peesscan om er zeker van te zijn dat het weer goed was. En na een half jaar rust lopen ze de eerste paar weken ook niet lekker, spieren moeten weer sterker worden en ze hebben dan toch wel een beetje last van spierpijn misschien.

Als ik jou was zou ik denk ik even foto's laten maken om afwijkingen in het been werk uit te sluiten, dan kun je daarna met een gericht plan en goed gevoel stan wegzetten of juist doorrijden...


ind mjoor. Ik wil hem nog niet 'weg'zetten omdat hij niet op 3 benen loopt. En hem daarin echt geen plezier doet. Als ik weet wat het is, heb ik er wel vrede mee mocht hij op boxrust komen te staan.. maar dan nog wil hem het land enz niet ontnemen.

En t punt is mocht ik maar 2/3 per week kunnen rijden, wil ik niet blijven staan waar ik nu sta. OF wil ik wat regelen dat hij meer buiten komt. Want nu staat hij maar 2uur in de paddock. Straks opbouwend wel na 24/7 op het land.

maar dan zit ik van de winter weer dat hij maar 2 uur buiten komt. Dat vind ik dan echt te weinig.. Vind het zowizo al weinig. maar nu doe ik nog elke dag wat met hem kwa rijden enz.

als ik maar 2/3x per week kan rijden heb ik hem liever op een plek 24/7 en ook al is die plek dan verder weg, Ruim half uur heen en terug,vind ik dat voor 2/3x per week nog niet zo ramp. Elke dag wel dat wordt me te duur kwa bezine kosten. Kost me zo elke week tot anderhalve week bezine...

€250 valt ind nog mee.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 10:43

Leuke foto Sterrenpony!

Mooie punten Mjoor,die startkaart kan straks wel komen idd :))

Leuk filmpje van Janouk! :-)

Balen zeg Plutolover,ik zou ook foto's laten maken dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent...
Het keert steeds terug lijkt het wel,dus ik zou zeker niet wachten tot hij daadwerkelijk op 3 benen staan..

Heb weer eens een topic gemaakt van mijn spoken <3
[ITP] Lente Kriebels!
Afbeelding

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:29

Silby ik ga zo in je topic reageren

Stan krijgt 10 april een onderzoek op de kliniek. Ook via een nieuw Q horse systeem. Dan krijgt hij sensoren en een computer meet dan de bewegingen enz.

Klinisch onderzoek door een dierenarts wordt dan ook gedaan en daar vanuit wordt dan besloten wel of geen foto's

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-17 18:56

plutolover schreef:
Silby ik ga zo in je topic reageren

Stan krijgt 10 april een onderzoek op de kliniek. Ook via een nieuw Q horse systeem. Dan krijgt hij sensoren en een computer meet dan de bewegingen enz.

Klinisch onderzoek door een dierenarts wordt dan ook gedaan en daar vanuit wordt dan besloten wel of geen foto's


Zo heb ik het met punk ook gedaan plutolover, ik ging wel voor foto's. Maar punk kwam gelukkig super goed door de keuring..
Succes de komende tijd in ieder geval..

Gelukkig is punk weer aan de beterende hand en loopt ze weer top. Ivm met mijn examens heb ik haar de laatste week een beetje aan de longe gehad. Morgen komt de fysio nog een keer en donderdag wordt haar zadel nogmaals gecheckt ( iets met 300 euro kwijt en mijn zadel ligt nog beroerder dan daarvoor :( ) hopelijk kunnen we volgende week weer rustig aan opbouwen!

ShiningStar1
Berichten: 971
Geregistreerd: 18-10-09
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-17 14:42

Wat een mooie haffies allemaal :j

Hier de haflinger dat ik rijd. Hij kruipt wat achter de teugel.
Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 14:16

Na heel veel terug lezen en heel veel mooie foto's te hebben gezien wil ik graag voorstellen Willow! Mijn bijna 4-jarige haflinger ruin. We zijn hem sinds 1,5 maand dressuurmatig aan het trainen. In het filmpje zie je hoe ver hij is. Hoe vaak trainen jullie met een jonge haflinger?

Afbeelding

https://youtu.be/t1rB_EdW4hM

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 16:21

Wat een leukerd! Welkom! :D

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:07

Hierbij wil ik mijn 2 blonde vriendjes voorstellen.
De linker met de lange voorpluk is Azaran van Vierverlaten, vader Alfredo, geboren mei 2014. Hij doet nog niet zoveel behalve wandelen en simpel grondwerk maar vooral veel knuffelen. Hij is net 2 maandjes bij ons.
De rechter is Steff, vader Standing Ovation, geboren maart 2012. Steff en ik hebben afgelopen zondag ons B debuut gehad en zijn met 2 winstpuntjes naar huis gegaan. Vooral de galop zit nog flink werk in maar hij doet zijn best, altijd.

Afbeelding

Steff en ik tussen de witte hekjes.

Afbeelding

Beetje maf zijn ze ook wel :D

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 17:51

Hee Wia! Welkom, knappe haffies <3

maessie

Berichten: 5747
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-04-17 20:43

Welkom Janneke!

Hey Wia! Knappe ruin heb je erbij gekregen! Alfredo's zijn leuk!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:36

Ik zag dat er alweer goede punten gereden waren dit weekend! Nog meer op wedstrijd geweest? :D
Ik heb helaas tentamens, dus geen tijd om op wedstrijd |(

Maar wel tijd voor foto's := <3
Afbeelding
Afbeelding

suikermeisje

Berichten: 8346
Geregistreerd: 19-05-08
Woonplaats: Tiel

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:37

Knappert!!

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-17 22:48

Leuk al die nieuwe mensen/Haflingers! Welkom. :D

Ik heb het overigens maar gewoon gedaan. Spook heeft weer een frisse sportcoupe. Nog geen spijt van. :+