Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
maessie

Berichten: 5746
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:41

Och als huiskamer mag dat toch? En met een goed gefokt paard, heb je ook gelijk weer een goeie voor de sport, t een heeft met t ander uit te staan :D

Nog mensen wedstrijden gepland? Ik mag maandag weer aan de bak op t indoor hier in de buurt..

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:53

Haha das waar Maessie.. ik start 15 november pas weer in oudega van de nhps. :j

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 09:55

Wel interessant om zo ieders gedachten over de hengsten te lezen! :) Ik zou ooit ook wel graag een Levi-baby willen.. Vind zelf Stakkato en Standing Ovation super gaaf, maar heb me er nooit in verdiept of deze überhaupt op mijn merrie zouden passen.. Komt tegen die tijd wel ;)

Wij starten (na laaaange tijd) 21 november weer bij het KVTH in Heerjansdam.
Zou eigenlijk zondag regulier starten maar was voor het gemak even vergeten dat je na een behandeling van de osteopaat (die komt vrijdag) dus beter even wat dagen rustig aan kunt doen.. Dus maar afgemeld.

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 10:41

Hahaha idd dan maar verder als HK-topic,kunnen we het wat breder trekken :P

zwaagwesteinde Maessie?

Ik start volgende week zondag regulier op eigen club.

Anoniem

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 11:19

Hebben we een huiskamer topic dan ?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:10

MariekeB schreef:
Hebben we een huiskamer topic dan ?



Er staat dat het een topic is in het forumdeel De Kantine dus volgensmij valt dat onder huiskamer..
Degene die hengstenkeuze niet interesseert kan er toch ook gewoon overheen lezen? En net wat Maessie zij het gaat om het fokken van een haflinger met als doeneinde sport (in mijn geval dus) en daarom past t wel een beetje in het topic dressuurhaflinger.. Dit is niet als aanval bedoeld maar ik voel me nu een beetje schuldig omdat ik ben begonnen over de hengsten en dus in de ogen van sommige mensen oftopic ben gegaan.. :o

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:29

Moet kunnen lijkt me, alleen maar leerzaam en idd degenen die het niet interessant vinden kunnen gewoon doorscrollen.

Zal me trouwens even netjes voorstellen hier, lees al wel een tijdje mee maar post eigenlijk niet zoveel.

Ik ben Marije en start met mijn hafje inmiddels M1. Whoopy (officieel Walddame) is al weer 16 maar dat heeft ze zelf niet door...
Ons eerste winstpuntje is binnen en we hebben 7 nov een KNHS wedstrijd in Bedum in de planning en 13 dec Oudega van DAH.

Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 12:35

Ah nee joh Leonie, lig daar maar niet over wakker hoor! ;) Kan prima hier!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 13:54

Ik start 29 november de finale van de divozacup NHPS :D

Enne voor een potje fokkerij praat kan je me altijd wakker maken. Vind ik best leuk :P

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 14:36

Welkom Marije :D :wave:

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:33

Zo waren mijn posts ook niet bedoeld hoor Leonie, juist interessant :j

Ik bedoelde meer als het een HK topic zou zijn we niet alleen mat over dressuur zouden hoeven kletsen maar ook gewoon over de dagelijkse dingetjes :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 15:34

Ik heb vandaag na een lange tijd weer heerlijk gereden. Soms even ruzie, maar mag niet klagen.. Nu nog de knop kunnen omzetten met de wedstrijden...

Ik heb volgens mijn 3 kwartier lang tegen mezelf gezegd je hebt een vogel in je hand niet dood knijpen.. (Oké er zijn een paar gesneuveld) maar had nu een veel beter paard onder me, die een stuk minder aan t hangen was.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:41

xLeoniee schreef:
MariekeB schreef:
Hebben we een huiskamer topic dan ?



Er staat dat het een topic is in het forumdeel De Kantine dus volgensmij valt dat onder huiskamer..
Degene die hengstenkeuze niet interesseert kan er toch ook gewoon overheen lezen? En net wat Maessie zij het gaat om het fokken van een haflinger met als doeneinde sport (in mijn geval dus) en daarom past t wel een beetje in het topic dressuurhaflinger.. Dit is niet als aanval bedoeld maar ik voel me nu een beetje schuldig omdat ik ben begonnen over de hengsten en dus in de ogen van sommige mensen oftopic ben gegaan.. :o

Oh nee , dat bedoelde ik niet helemaal niet zelfs. Fokkerij hort toch ook bij de sport.

Ik dacht dat we misschien nog een haflinger topic hebben ,wat ik helemaal gemist heb.

Anoniem

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 16:52

Ik heb gisteren trouwens voor het eerst weer gereden , na het sloot incident, en dat viel me niet tegen. Ik deed rustig aan, maar had niet echt het idee dat dat nodig was.

Zaterdag weer les. Sinds ik het lessen een serieus heb opgepakt vliegen we vooruit. Het is bij mij ook een beetje alles of niets. Jaren geen les gehad ( kind ziek, ik ziek, verhuizen etc etc ) en drie maanden geleden begonnen om elke vier weken bij Laurien van der Meer te lessen.

Objectief een beetje over de top, maar ik kom er met zoveel energie weer vandaan en met zoveel ideeën en ambitie.
Wat ik heel erg van haar waardeer is dat ze mij met net zo serieus en aandachtig les geeft als een young rider of een (sub)top ruiter.
Door haar vliegen we de B door, en dat is fijn, want ik heb geen tijd om meer dan 1x per maand een wedstrijd te rijden. En dan in December L starten.

Zondag een schriktraining op de vereniging, ben benieuwd hoe dat is . Nog nooit gedaan.

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 20:31

hey Marije, leuk je hier ook te zien!

ik heb zondag mijn debuut tussen de paarden met Lux *\o/*
ik moet alleen pas in de middag starten, hebben jullie nog tips wanneer ik het beste kan wassen? ik wil haar liever niet de hele dag op stal houden, dan gaan we denk ik stuiterend de baan door, maar als ze nog nat is als we de ring in moeten is ook niet echt wat

Whoopster
Berichten: 85
Geregistreerd: 27-05-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:03

Thanx!

Ik was dan altijd 's ochtends, vind een hele dag op stal ook zonde :j

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:03

Een dag van te voren, net voordat ze naar binnen gaan een idee?

Fijn dat het rijden fijn ging plutolover!

Ook voor jou Marieke en goed les is het halve werk!

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 21:58

Lisette1987 schreef:
hey Marije, leuk je hier ook te zien!

ik heb zondag mijn debuut tussen de paarden met Lux *\o/*
ik moet alleen pas in de middag starten, hebben jullie nog tips wanneer ik het beste kan wassen? ik wil haar liever niet de hele dag op stal houden, dan gaan we denk ik stuiterend de baan door, maar als ze nog nat is als we de ring in moeten is ook niet echt wat


Ik heb Cato afgelopen zondag om 13.00u helemaal gewassen. Het was mooi weer, dus ze heeft buiten met hooi staan drogen onder een zweetdeken, terwijl ik haar spullen schoonmaakte. Ik ben om 14.30u naar de manege gegaan en toen was ze helemaal droog. Cato draagt nog geen deken, dus heeft een dik wintervel. Je zou kunnen kiezen om haar manen te vlechten, dan zie je niet dat ze minder schoon zijn :P Staart wassen kan altijd, dat kan een uur van tevoren nog.

maessie

Berichten: 5746
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 22:15

@marinda: ja klopt, zwaagwesteinde :D
@marije: 16! Dat had ik niet gedacht! Wij gaan December inderdaad ook, maar eerst 15 november nog Nhps, en vast ook nog wel ergens gewoon :D

Ik heb ook eigenlijk geen idee of we onder huiskamer vallen, maar anders horen we het vast ook wel :+

En vlechten is inderdaad een goeie voor minder schone manen, die gebruik ik ook vaak bij mn smeerkees :+ (al vlecht ik zowieso vaak wel, omdat ik het ook netter vind staan)

Lisette1987

Berichten: 1514
Geregistreerd: 13-10-06
Woonplaats: beekbergen!!

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:20

manen gaan zowiezo in de vlecht, die hangen anders zo in de weg met rijden, kan evt ook een vliegendeken omdoen op de wei, als ze dan gaat rollen blijven de manen ook nog redelijk schoon

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-15 23:36

Die van mij was ik als ik laat wedstrijd heb nog sochtends.. Ze staat wel helemaal ingepakt in zon boerka omdat ze anders weer helemaal onder de stront zit.. Ik was eigenlijk wel altijd voor een haflingerwedstrijd omdat ik anders bang ben dat als dr manen vies zijn het er zo grijs uit ziet tussen alle spierwitte manen :+

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 09:15

<3 helemaal in setje; in de kleuren van Janouk
Dit is onze wedstrijdoutfit in de Working Equitation: op het kampioenschap bleek dat de kleurstelling liefst donker moest zijn. :o

Wij vielen toch al op met de enige Haflinger, haha zo in het wit met bruin setje moet ook kunnen :D



Afbeelding

suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-15 22:38

Mijn Haflinger incognito vanavond naar de opfok gebracht. Natuurlijk eerst even foto's gemaakt;

Afbeelding

Tamara wilde ook nog even met de echte Haflinger op de foto, mooie haren Tamara <3

Afbeelding

Afbeelding

wouke
Berichten: 408
Geregistreerd: 21-05-09
Woonplaats: achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 12:29

Mooie foto's,

Vorige week heeft mijn dochter een haflingerwedstrijd gereden.
Voorbereiding was niet goed, beetje rommelig, maar goed we hebben toch gereden.

Eerst proef was wat minder maar de tweede was de rust er weer.
Het oogde als een nette proef, netjes op de letter gereden, galop goed aanspringen, mooie voltes,
overgangen binnen de letter. Uitstrekken kan ze niet extra maar dat weten we.

Resultaat was 161 en 162 punten in een B proef, voor mijn dochter was dit een klap in haar gezicht.
Deze punten herhalen zich vaak, maar de instructrice zegt dat ze hoe ze nu rijdt gewoon 180 punten moet kunnen rijden.
Ze zit op het moment in een dipje.
Als deze wedstrijd bedoeld is om de jeugd te stimuleren bereik je niet gewenste doel door zo laag te jureren.

Voor deze punten moet je naar mijn mening overal er uit de baan zijn gevlogen en compleet in staking.

Maar dit was niet zo ze liep te lang en laag en werd compleet vriendelijk gereden.
Maar niet overal aan de teugel, de galop was goed en gecontroleerd.
Af en toe op een verkeerde been maar hier wordt aan gewerkt.

Laatste keer ergens anders gereden, commentaar erg nette proef maar probeer erop te letten welk been je zit, 178 punten.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-15 17:27

Er wordt (ook bij de pony's) toch wel verwacht dat een pony netjes nagevenlijk loopt in alle gangen. Dus niet aan de teugel, maar nagevenlijk. Op het verkeerde been lichtrijden is echt een dooddoener en druk punten enorm.

Ik zou zeggen, meer oefenen en dan nog eens proberen. Misschien ook eens een andere instructrice laten meekijken. Iemand die actief mee draait in de ponysport.