Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Martine_Levi

Berichten: 2350
Geregistreerd: 23-02-10
Woonplaats: Goeree-Overflakkee

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 11:36

Wat een dotje!! <3 Mocht je er op uitgekeken zijn dan mag je haar komen brengen hoor!

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:03

Wat een knap veulentje! Mooie witte beentjes :D

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:30

Oh ja dat nieuwe leventje bedoelde ik... Wauw ze is prachtig!!! Wat een mooi meisje!!! Gefeliciteerd...!!

Haha kan inderdaad voor Haflinger door.. gewoon ff je ogen een beetje dichtknijpen....;-)


Vanavond doen wij voor het eerst mee aan een dressuur clinic (van Sander Marijnissen)....

Is het de bedoeling dat ik in witte rijbroek met een gevlochten pony op kom draven?
Ik heb echt geen idee... :-)

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:39

Dat kan he doen.

Ik rij dan meestal wel in een witte broek en een wit dekje. Ik vlecht niet in, tenzij ik daar zin in heb.

Dus ik zou wel netje gaan, maar niet helemaal opgedrikt in apenpak.

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 12:53

hmmm dan doe ik denk netjes witte broek en mijn westrijd dekje met bijpassende polo...

en misschien nog ff manen netjes kort trekken... (was ze eigenlijk weer aan het laten groeien'hij heeft van die mooie krullen :-))


Bedankt voor je advies! +:)+

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-15 13:24

Welkom Vera! Lyn is echt zo leuk ! en lijkt zo groot , wat is haar stokmaat ?

normann_love

Berichten: 705
Geregistreerd: 25-02-12
Woonplaats: Waarde, Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 18:04

Ik heb vandaag weer wedstrijd gehad, 2x 1e geworden met 192 en 184! 2e proef was hij wat schrikkerig!

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 19:27

Mooie resultaten normann_love!

Ik ben druk aan het trainen voor ons M2 debuut volgende week! Is nog even afwachten of het helemaal doorgaat I.v.m droes in de omgeving..
Maar de startlijst is wel online gezet dus ben benieuwd!

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:19

Leuke merrie is Lynn, is ze een nakomeling van Lady?

Vandaag wedstrijd gehad in Vorden en hier een monsterscore bij elkaar gereden in het M2. Niet helemaal terecht, want Cato was wat drammerig omdat ze hengstig was, maar veel viel in de grijze zone's en daar had ik blijkbaar geluk mee. 1e Proef 215 punten en de 2e proef 189 punten. Ik was in ieder geval 1x eerste, maar ik ben niet bij de prijsuitreiking geweest omdat ik toen meedeed aan het bestgaand, hier zijn we 3e geworden. Als afsluiting meegereden in de crossles, dit was echt heel erg leuk en Cato had er erg veel zin in :):)

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:26

Miiess18 schreef:
Mooie resultaten normann_love!

Ik ben druk aan het trainen voor ons M2 debuut volgende week! Is nog even afwachten of het helemaal doorgaat I.v.m droes in de omgeving..
Maar de startlijst is wel online gezet dus ben benieuwd!



Kom je naar lisse...

Banyu
Berichten: 12471
Geregistreerd: 28-07-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 20:27

Hier ook een haflinger die wel degelijk dressuur kan.
Wel weet ik dat ze bij mijn instructrische beter loopt als mij, maar dat blijf je altijd houden.
Springen vind ze nog steeds vele maler leuker als dressuur. Moet haar echt weer eens meer gaan rijden!! :D

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 21:52

Waauuuw wat een punten! Gefeliciteerd beide !

Ik heb morgen wedstrijd, ik ben benieuwd. Aangezien de laatste tijd een beetje gepruts met hoeven, zadel hebben gehad gaat mijn start in de M1 niet helemaal zoals ik had gehoopt.

Nu gaat Nash wel weer iets beter, maar of het genoeg is voor winst? Ik weet het niet.

Nog even twee foto's van vandaag.

Afbeelding
Lekker sullig hoofdje.

Afbeelding
Zo lang zijn zn manen zonder krul :D

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:32

Kiddokids, nope.. noordwijkerhout, manege bakker! Kijk al anderhalve maand uit naar deze wedstrijd

Daar geen droes, maar in omgeving is op een kleine Privé stal en in Noordwijk ook een geval met droes.

Dus we wachten het af!
M'n grote vriend is er klaar voor geloof ik, vind et helemaal leuk al die travers en keertwendingen hihi! Gaat hem goed af!

Liesbethje

Berichten: 1070
Geregistreerd: 04-01-03
Woonplaats: Oud Beijerland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:39

Gefeliciteerd met de mooie resultaten!!! *\o/*
Succes voor de dames die morgen mogen!!!

Wij zijn ook op pad geweest vandaag, 2x 1e tussen de bruine voorbeenzwaaiers met beide proeven 208 dus ben weer super trots op mijn blondje <3

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 22:51

Leuk hè om die nep-paarden achter je te laten! Gefeliciteerd met je mooie resultaten.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-15 23:26

Miiess18 schreef:
Kiddokids, nope.. noordwijkerhout, manege bakker! Kijk al anderhalve maand uit naar deze wedstrijd

Daar geen droes, maar in omgeving is op een kleine Privé stal en in Noordwijk ook een geval met droes.

Dus we wachten het af!
M'n grote vriend is er klaar voor geloof ik, vind et helemaal leuk al die travers en keertwendingen hihi! Gaat hem goed af!


Ja ik hoorde Zo iets..
Ga je vrijdagavond nog starten

Miiess18

Berichten: 138
Geregistreerd: 18-12-14
Woonplaats: Lisse

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 10:12

kiddokids schreef:
Miiess18 schreef:
Kiddokids, nope.. noordwijkerhout, manege bakker! Kijk al anderhalve maand uit naar deze wedstrijd

Daar geen droes, maar in omgeving is op een kleine Privé stal en in Noordwijk ook een geval met droes.

Dus we wachten het af!
M'n grote vriend is er klaar voor geloof ik, vind et helemaal leuk al die travers en keertwendingen hihi! Gaat hem goed af!


Ja ik hoorde Zo iets..
Ga je vrijdagavond nog starten


Bij de burcht?
Nope! Sla daar even over, we hebben daar niet zo'n goede klik, en ik ben er nog niet helemaal achter of hij het op thuisbasis gewoon niet zo interessant vind, of dat ik te veel van hem verwacht en vraag... Daar wil ik me eerst bewust van worden..

Zal daarom wel weer een x moeten gaan starten daar, maar ik sla nog even over! En die zondag bij Bakker, daar zijn wij eigenlijk altijd zo relaxt samen, dat ik daar dan meer vertrouwen in heb!

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 13:10

Sommige wedstrijden zijn inderdaad gewoon relaxter om te rijden, herken dat wel!

Ben gister met Velina de bak door gepiaffeert, de optocht van t dorpsfeest kwam net langs :+ had ze wel een beetje spanning van, maar gelukkig goed te controleren. Haar zoon ook voor het eerst eens een bitje ingehad, die mag zo langzamerhand heel spelenderwijs ook wat dingetjes gaan leren. Hij is in elk geval goed bomproof, hij trof ook net de optocht en vond t erg interessant allemaal :D

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-15 15:04

Ja dat had ik de laatste keer thuis basis vond meneer de buiten ring in ene eng schrrr
Wij starten zaterdag weer..

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 11:10

@ suffie: Wat een knappe baby!! <3 . En wat een mooie punten! Wauw!! Lynn is inderdaad van Lady, ken je haar?

@Normann_love en Liesbethje: Gefeliciteerd, mooie punten!

@ Peelie: Wauw!! Wat heeft ie toch een mooie manen he :D

@xLaraaj: Geen idee wat haar stokmaat is, ze toont onder het zadel groter dan ze echt is hoor. Heb laatst geprobeerd te meten met kijken tot waar ze bij mij kwam en dan dat op stage opmeten, dat was 1,54 maar of dat ook enigzins klopt?? :+ :P

Wij zouden eigenlijk gisteren starten in Harmelen, maar helaas ging die wedstrijd niet door :( . De 28e gaan we weer naar Delft, kijken of we weer zo'n mooie score kunnen rijden daar ;)

xLaraaj

Berichten: 3680
Geregistreerd: 18-02-14
Woonplaats: België

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:03

Gefeliciteerd aan iedereen met die goede punten op wedstrijd en succes aan iedereen dat nog gaat !

@ugene2001 zou mij niet verbazen hoor :P

liesJ
Berichten: 1634
Geregistreerd: 18-08-05
Woonplaats: Barendrecht

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:20

heey meiden ik heb even een vraagje,

chanel die staat nu ongeveer 1,5 jaar geblesseerd. ze staat nu sinds een maand dag en nacht op de wei ( redelijk kaal) en krijgt verder niets erbij.
hiervoor stond ze overdag op de wei en snachts op stal en kreeg een handje fiber force en hooi.

het probleem is dat ze echt tonnetje rond is en blijft aankomen zelfs op kaal gras.
van de arts moet ze afvallen ivm beter herstel van blessure.

iemand een idee wat ik hiermee moet ( rijden kan nog niet, longeren ook niet en wandelen doen we 3x per week)

suffie
Berichten: 5714
Geregistreerd: 06-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:37

Toen de familie Smeltink nog in Zutphen woonde, reed Karin Siegers haar. Toen ik mijn oude merrie nog had moest ik regelmatig tegen Karin en Lady strijden in de rubrieken exterieur en bestgaand. Lady is zo'n beetje hun stammoeder (geweest, ik weet niet of ze nog leeft) en heeft veel goeds gebracht. Omdat Lynn ook met een L begint, dacht ik al dat ze van Lady of van een dochter van haar was.

Ugene2001

Berichten: 1895
Geregistreerd: 11-11-02
Woonplaats: Zoetermeer

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 12:57

Oh wat leuk, suffie :), volgens mij leeft ze nog wel, liep toen ik lynn kocht mee in de zorgboerderij en was heel braaf voor zover ik begreep. Lynn wilden ze kwijt, want die was wat minder braaf, haha. Dominant krengetje kan het zijn, maar dat maakt haar juist zo leuk :j. Ze heeft echt een show karakter, soms kan ze iets thuis nog niet helemaal en op wedstrijd doet ze het dan ineens voor een 7 of 8, haha. Geen idee wat het karakter is van lady of haar nakomelingen verder..

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-15 13:03

liesJ schreef:
heey meiden ik heb even een vraagje,

chanel die staat nu ongeveer 1,5 jaar geblesseerd. ze staat nu sinds een maand dag en nacht op de wei ( redelijk kaal) en krijgt verder niets erbij.
hiervoor stond ze overdag op de wei en snachts op stal en kreeg een handje fiber force en hooi.

het probleem is dat ze echt tonnetje rond is en blijft aankomen zelfs op kaal gras.
van de arts moet ze afvallen ivm beter herstel van blessure.

iemand een idee wat ik hiermee moet ( rijden kan nog niet, longeren ook niet en wandelen doen we 3x per week)



Zandpaddock, grasmasker