Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:28

Linkje?

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:31


SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:40

Die manen zoooo mooi <3 Alleen veel werk :wow:
Heb de manen van mijn haflinger paar maandjes geleden veranderd in sportcoupe en bevalt me veel beter dan de hele tijd vlechten enz.

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 10:58

He.... Storm te koop?

Storm Is wel onwijs leuk!

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 10:59

Afbeelding
Wilco zijn manen beginnen ook langer te worden dir was gister avond haha

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:08

@ Naomi_Haffie : Mooie lengte en volgens mij ook mooi dik of niet :D Deze lengte gaat nog, maar langer lijkt me zo vervelend.

Dit waren de manen van Cavella vorig jaar (kan nu alleen een foto met vlechten vinden maar het geeft een idee):
Afbeelding

En nu zijn ze zo (ofja zijn alweer iets korter :') ):
Afbeelding

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:13

Ik zag die haflinger ook, zo onwijs mooi die manen :~
Rianne heeft haar manen ongeveer net zoals die van Naomi. Langer hoeft van mij ook niet zo, ik zit nu al regelmatig in de knoop met teugels en manen :') In de zomer moeten ze helaas altijd in vlechten ivm haar eczeemdeken :/

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:16

@ Spianne : Precies ik zat ook altijd in de knoop met de manen en de teugels :') En in de zomer ook altijd vlechten vanwege het zweten onder de manen heel erg, zelfs op stal! Nu in sportcoupe is zoveel handiger en makkelijker :D

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:18

Ja, ze zijn best wel dik daarom vind ik het ook erg moeilijk om ze te vlechten dat gaat bijna niet :p

Sry mooie donkere kleur heeft jou pony!
Sportcoupé vind ik ook erg stoer maar dat ga ik niet doen.
M'n vorige haflinger had hele korte manen staat nog wel foto's van in m'n profiel

Haha spianne ik doe ook meestal 1 vlecht bij de schoft in de buurt, heeft ie ecxeem ?

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:22

Hahaha een sportcoupe zou ik zelf zonde vinden maar ik kan me voorstellen dat het stukken handiger is ja :)

Vlechten is idd een drama. Ik heb zondag met de clinic een dubbele hengstenvlecht gedaan, dat bleef tot aan het uitstappen aardig zitten gelukkig :')
Rianne heeft inderdaad eczeem maar met deken is het gelukkig goed onder controle te houden.

SRY

Berichten: 1159
Geregistreerd: 21-05-11
Woonplaats: Zuid-Limburg

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:30

@ Naomi_Haffie : Ik had meestal iets van 6 tot 9 vlechten. En dan elke week weer opnieuw maken. Ik was het opeens zo zat, dat constant vlechten, manen half los hangen enzo denk ga het gewoon doen en als het niet bevalt, groeit wel weer aan _O- Want nu groeit het 10x zo hard dan dat ze lang waren :wow:

@ Spianne :Ik maakte met wedstrijd altijd 3 hengstenvlechten. Voor 2 onder elkaar en vanaf de schoft naar het midden 1 vlecht en dit bleef redelijk goed zitten.

Naomi_Haffie

Berichten: 6948
Geregistreerd: 18-02-07

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-15 11:35

Mijn hengstenvlecht word helemaal bobbelig als ik het doe, heel lelijk :p

Jammer van de eczeem wel beter dat het met de deken wel onder controle te houden :)

Wat een miezerig weer he, heeel anders dan gisteren

Peelie

Berichten: 13418
Geregistreerd: 28-01-06
Woonplaats: Nederland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:39

Nash heeft ook behoorlijk wat manen hangen.

Ik zal eens kijken of ik van de week, wanneer ik ze gewassen heb, een foto er van kan maken.

Zn manen zijn iig zo lang dat ze in de vlecht moeten, anders eet hij ze op. Ze komen iig tot onder zn zouders uit.

Ik kan er heel mooi een hengstenvlecht in maken. Blijft perfect zitten :)

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:47

silby schreef:
Ben ik helemaal met je eens :j
Rij zelf ook nog in de B rond,maar het is soms echt schrikbarend wat je voorbij ziet komen..
En ik ben ook echt geen natuur talent hoor :')


En het zijn dit soort opmerkingen waardoor ik dan denk... tja ... ik heb het ook niet helemaal voor elkaar... Maar ik start wel... (km's maken... en ik vind het gewoon leuk)....

Maar als ik dit soort uitspraken dan voorbij zie komen, krijg ik bijna het gevoel dat ik geen recht heb om ook te starten...

Wat me er overigens niet van weerhoud... dat dan weer niet... :)

Nico ook van de zomer een sport coupe aangemeten... Was zo'n gedoe die lange manen... ook met rijden...

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:48

Ja echt niks aan dat grijze weer :(

@SRY : heb je een foto van de ingevlochten manen?

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:57

Afbeelding


De manen van mar zitten ook in de vlecht.. anders staat ze erop als ze eet.. stiekem ben ik wel een beetje verliefd op haar bosje :o

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 11:59

@naapienaap tuurlijk moet je lekker starten!
Heb der plezier in,ik ben zelf ook zo nu en dan gestart,juist om km's te maken idd.
Alleen nu ga ik voor mezelf de lat omhoog leggen, het L1 zit er aan te komen en daar vind in ons niet klaar voor.
Wil hem gewoon meer voor elkaar hebben...

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:00

Ja dat kan ik me voorstellen, blijft toch wel gaaf van die lange manen!
Hoe zit het met de staarten van jullie haflingers dan? Rianne heeft van zichzelf een hele dikke volle staart dus daar hoef ik niks aan te doen :) De geiten hebben er wel aan zitten eten deze zomer maar dat valt gelukkig niet op :')

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:03

@Silby...

Nah dat zeg ik dan zelf ook wel... dat mocht ik straks de WP hebben voor het L1... Ik alleen L1 wil starten als de punten in het B ook steeds echt goed zijn... en een ander bij ons als combi is bevestigd...


Oeeh toch wel weer heel mooi die lange manen... misschien toch maar weer laten groeien... :-)

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:21

Hier het omgekeerde, ik ben gelijk L1 gestart met Velina, vind die B proefjes zo saai! :o Vind het dan altijd moeilijk om bij de les te blijven, maar goed ik heb dan ook al eerder wat hoger gereden. Velina heeft nu twee wedstrijden gelopen, en die heeft wel even wat kilometers nodig om al dat nieuwe een plekje te geven. Gaat al vlug zat, want kreeg de laatste wedstrijd al wel het "thuis"gevoel zeg maar, het is een heerlijk nuchter dier wat dat aan gaat. Qua niveau red ze het allemaal wel, al is de galop nog niet L1 waardig :+

Hier een vriendlief die trouw mee gaat te supporteren en voorlezen, hij helpt zelfs uitmesten! <3 Dus dik getroffen wat dat aangaat! Hij gaat me zelfs al lopen verbeteren als ik weer eens verkeerd zit oid haha! Scheelt het is zelf wel een redelijk fanatieke sporter, en heeft er dus ook wel lol in.

Prachtig die lange manen, maar pff wat een werk.. Heb ik nooit zoveel geduld voor helaas.. maar heb ook geen paarden met mega lange manen meer staan gelukkig :D Wel eentje met exceem, dat is toch ook een bak werk om dat wat fatsoenlijk te houden.. (maar scheelt ook dat ik die nog niet fanatiek rij, met rijden heb je ze toch automatisch al vaker door handen)

Word gezellig in Oudega zo te horen! Ik heb altijd wel het gevoel dat het op de haflingerwedstrijden wat milder word beoordeeld, vind het altijd wel super gezellig, want zijn natuurlijk altijd veel bekenden. Maar goed ik vind t ook wel een sport om al die "grote kwpners" er uit te rijden :Y) . Moet zeggen dat hier trouwens ook altijd wel veul Friezen in de baan zijn!

Davina1402

Berichten: 771
Geregistreerd: 28-02-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:31

haha nou Maessie... zo zie je maar... Maar het zal zeker schelen als je al een bepaald niveau hebt behaald of niet... Voor mij is het allemaal nieuw.. .mijn haf is mijn eerste eigen paardje.

Vriendlief gaat ook altijd trouw mee... staat dan blauwbekkend langst de kant... :-) Hartstikke lief...

Zondag wordt onze eerste Haflinger wedstrijd... heb er onwijs veel zin in :-)

maessie

Berichten: 5749
Geregistreerd: 22-04-02
Woonplaats: Hurdegaryp/Bornwird

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:46

@naapienaap: En zo ben ik met mijn ruin ook gewoon in de B begonnen hoor ;) Je moet t toch ergens leren! Heel veel succes alvast zondag!

Waar de meesten de fout ingaan is dat ze naar de andere deelnemers gaan kijken, je moet een wedstrijd voor jezelf met bewuste haalbare doelen rijden. Daarmee kom je verder! Heb je dan ook nog een keer prijs, ist alleen maar mooi meegenomen! Iemand die onderaan staat kan wel superfijn gereden hebben omdat het paard bv voor het eerst zonder spanning de ring rond kwam. (ik noem maar wat als voorbeeld)

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:54

Jammer Marinda. Nog een wedstrijdstop?

Mimp3, ik rijd tussen de paarden. Over het algemeen geen haflingerwedstrijden.. Maar ga er binnenkort wel weer 1 rijden. Merk wel dat ik er op een ‘gewone’ wedstrijd hard aan moet werken. Je bent qua gangen over het algemeen toch in het nadeel vergeleken de KWPN’ers..

Ja zijn koudbloed wedstrijden over het algemeen zo makkelijk qua punten? Heb vorig jaar mee gedaan en vond die B toen echt heel streng gejureerd, net wat Marinda ook zegt. Dat was die wedstrijd.. Marena liep toen ook wel minder, maar toch.

Jammer dat je les niet door kon gaan Naomi, gelukkig heb je thuis fijn kunnen rijden!

Gezellig Leonie! Dan zie ik je daar vast wel. Ik doe alleen 4 april mee. Eind april ben ik een weekendje weg dus die kon ik helaas niet meedoen. Fijn dat je zo lekker gelest hebt! Heerlijk dat je zo het bos in kunt na de tijd zeg <3

Mooie haf Naomi! Mijn vorige haflinger had ook ongeveer die lente qua manen. Op een gegeven moment vind ik het iets té..

Niet aan jezelf twijfelen hoor Naapienaap! Genoeg mensen die nu in het Z rijden en die ooit ook zo begonnen zijn ;) Zolang jij en je paard er maar plezier in hebben, dat is het allerbelangrijkste. T is gewoon hobby toch? :)

Marena mag voor de L1 misschien ook nog wel wat beter/constanter lopen maar ik ben de B zat dus ga gewoon door. Iets meer uitdaging. Dat kan soms ook veel beter gaan. Vriendin van me reed in M2 en kon daarna bijna niet eens fatsoenlijk een B proef rijden terwijl de M2 echt heel goed ging.. :P Zoveel anders is de L1 ook niet tov de B denk ik dan..

Ideaal maessie, zo’n vriend! :D

Rianne_

Berichten: 5404
Geregistreerd: 18-09-07
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:56

Mijn Marena is een dochter van Leonie's Mareja. Dit zijn haar manen:
Afbeelding
Jullie kunnen wel zien van wie ze de looks heeft denk ik ;)

Spianne

Berichten: 558
Geregistreerd: 02-09-11
Woonplaats: Hengelo

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-15 12:59

Zoo dat zit zeker in de familie :D