Witte staart..

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
callass

Berichten: 226
Geregistreerd: 03-10-13

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 14:51

Die van mij was ook echt bijna bruin toen ik m kreeg. Ik heb wel eens gelezen dat de witte haren hol zijn en het vuil in gaat zitten. Ik doe altijd 1 schepje korreltjes vanish als je dat zo schrijft goed de staart tussen mn handen heen en weer rollen dan is het meeste vuil eruit en dan met de blauwe schampoo vam cowboy magic kan natuurlijk ook een andere.

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 15:34

Oké dankje!!

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 16:36

Echt dankje voor alle reacties!, heb er echt wat aan :),
Vandaag hopen dat ik eraan toe kom dat ik dr staart vanmiddag kan wassen ;)
Maar alle andere 'wastips' zijn welkom!!

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 20:13

Cerera schreef:
Als laatste nog 1 tip; mensen met haflingers willen nog wel eens als tip geven, dat je het uiteinde van de staart met verdunde chloor kunt wassen. Dit kan ook, maar de staart wordt dan geel/oranje, omdat de chloor reageert op ammoniak, en een gele staart wil je juist niet! :D (Je ziet ook vaak van die oranje staarten op keuringen enzo...)


Dat werkt gewoon net als haar blonderen, eerst word het rood - oranje - geel en uiteindelijk wit, dus als je staart oranje wordt moet je het gewoon nog eens proberen, of wat langer laten weken of een hogere concentratie bleek :j

Ik doe zelf altijd eerst spoelen, zodat alle zand en modder eruit is. Daarna met Biotex, tot het spoelwater niet meer bruin kleurt, vervolgens zilvershampoo erin en daarna crèmespoeling :j Vanish werkt ook fijn, voor als de staart wat viezer is. Om eventuele mest er goed uit te krijgen is garagezeep handig, met de korreltjes die daar in zitten schuurt het er heel gemakkelijk uit, even spoelen en het is weg!

Een echt verkleurde staart krijg je helaas alleen maar schoon met grof geschut zoals bleek. Dan zit de verkleuring gewoon in de haren zelf en moet het of bleken of uitgroeien! :)

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-13 20:53

CoronaLime schreef:
Cerera schreef:
Als laatste nog 1 tip; mensen met haflingers willen nog wel eens als tip geven, dat je het uiteinde van de staart met verdunde chloor kunt wassen. Dit kan ook, maar de staart wordt dan geel/oranje, omdat de chloor reageert op ammoniak, en een gele staart wil je juist niet! :D (Je ziet ook vaak van die oranje staarten op keuringen enzo...)


Dat werkt gewoon net als haar blonderen, eerst word het rood - oranje - geel en uiteindelijk wit, dus als je staart oranje wordt moet je het gewoon nog eens proberen, of wat langer laten weken of een hogere concentratie bleek :j

Ik doe zelf altijd eerst spoelen, zodat alle zand en modder eruit is. Daarna met Biotex, tot het spoelwater niet meer bruin kleurt, vervolgens zilvershampoo erin en daarna crèmespoeling :j Vanish werkt ook fijn, voor als de staart wat viezer is. Om eventuele mest er goed uit te krijgen is garagezeep handig, met de korreltjes die daar in zitten schuurt het er heel gemakkelijk uit, even spoelen en het is weg!

Een echt verkleurde staart krijg je helaas alleen maar schoon met grof geschut zoals bleek. Dan zit de verkleuring gewoon in de haren zelf en moet het of bleken of uitgroeien! :)


Dankje!!

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-13 21:52

Die garagezeep lijkt me echt enorm slecht voor de structuur van het haar...

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-12-13 20:27

Hee! Vandaag de staart gewassen,
1. 3 keer met warm water met paardenshampoo, babyshampoo en groene zeep
2. 1 keer met warm water en zilvershampoo (ca. 5 min)
resultaat: stuk wittere staart! Ff zien morgen hoe het is als het is opgedroogd ;)
De foto's zijn niet goed gelukt: de kleur kwam niet overeen met hoe het in werkelijkheid is nml..

Cerera

Berichten: 441
Geregistreerd: 06-11-13

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:31

Opgedroogd is het meestal nog een stuk witter :j

CoronaLime

Berichten: 5631
Geregistreerd: 13-10-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 20:38

Cerera schreef:
Die garagezeep lijkt me echt enorm slecht voor de structuur van het haar...

Nee hoor, is gewoon zeep met korreltjes. Korreltjes zijn niet scherp ofzo dus meer dan schoon wordt de staart niet :)

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 21:30

Wassen met sodareiniger van Welkoop. Daar wordt de staart heerlijk schoon van. Evt nog een keer wassen met driehoekzeep. Als de staart nog vochtig is insmeren met Hair-serum van Action. (doet hetzelfde als Cowboymagic en is stukken goedkoper)

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-12-13 22:36

Driehoek zeep ! paar keer inzepen, en je hebt een paard met een superwitte staart !

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:33

Cerera schreef:
Opgedroogd is het meestal nog een stuk witter :j


Dan ga ik zo maar eens kijken ;) Mn moeder heeft haar vanochtend nml naar buiten gedaan ;)
Hopen op een goed resultaat :) Was zobiezo al van plan om vanmiddag haar kont, staart en miss manen ff te gaan wassen :)

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 13:34

Is driehoekzeep ongeveer hetzelfde als groene zeep? Hihi ken het nml niet echt...

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:41

Ja is hetzelfde, kun je gewoon in de supermarkt kopen, het is groene zeep en het 'merk' is driehoeksverhouding.

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:42

Driekhoekszeep bedoel ik, sorry autocorrectie en zit op m'n mobiel dus wijziging knop doet het niet.

little_king

Berichten: 4091
Geregistreerd: 29-07-11
Woonplaats: the middle of nowhere

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 13:45

:D leuke correctie :+

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 16:43

Esmeej333 schreef:
Driekhoekszeep bedoel ik, sorry autocorrectie en zit op m'n mobiel dus wijziging knop doet het niet.


Haha, dacht ik al vd autocorrectie ;) Oké ik doe nml altijd met groene zeep ;)

Jschuur
Berichten: 20
Geregistreerd: 15-04-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:19

zilvershampoo werkt het beste

xSogno

Berichten: 2270
Geregistreerd: 23-06-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-12-13 17:55

little_king schreef:
:D leuke correctie :+

Haha wel he : :D

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-12-13 18:11

Heb vandaag nog een keer met zilvershampoo gedaan, dat van gisteren is wel te zien, alleen ze had alweer langs zitten mesten.. ;(

Sandrina
Berichten: 4077
Geregistreerd: 04-12-06
Woonplaats: Houten

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:41

Mirjam1202 schreef:
Heb vandaag nog een keer met zilvershampoo gedaan, dat van gisteren is wel te zien, alleen ze had alweer langs zitten mesten.. ;(


Ja :) zo houden ze ons allemaal bezig!

Daks

Berichten: 5834
Geregistreerd: 09-01-08
Woonplaats: Daar waar de zon op en onder gaat

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 11:45

Voor het mesten. Ik heb de staart van mijn paard altijd in een vlecht.

Eilatan
Berichten: 7198
Geregistreerd: 22-05-04

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:27

Pfoe witte staarten, ik wou er nooit meer 1 met witte staart....

Weken in biotex, wassen wassen wassen.
Groene zeep deed bij mij niets. Zilvershampoo wel, maar voornamelijk boven in de staart. En dat is maar goed ook want daar kan je niet met grover geschut komen.
Tikje bleek voor de 'punten' idd, en vlechten en staartzak. Elke dag met antiklit uitkammen en vlechen en in de zak want ze kreeg hem anders in een uur al onder de stront. :(

Heb ik er weer 1 met witte staart... :(

fjordwijk
Berichten: 177
Geregistreerd: 30-12-09

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 12:41

Kruidvat heeft de zilvershampoo vaak inde aanbieding. Ideaal! Wel eerst met gewone shampoo wassen. Ik gebruik hiervoor teartree. Als tweede de zilvershampoo. Daarna haarserum van action. Invlechten en klaar voor de wedstrijd. Voor de rest van ds tijd laten we het zo omdat ze 24/7 buiten staan. Manen doe ik in hengstenvlecht en was ze alleen tijdens outdoorseizoen. Als het dan tenminste niet te koud is......

Mirjam1202

Berichten: 1060
Geregistreerd: 04-12-13
Woonplaats: Tilburg/Winterswijk

Re: Witte staart..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-12-13 20:32

Hee! Ik heb dr staart nu 3/4 keer gewassen :) Groene zeep van de da, paardenshampoo van de welkoop, babyshampoo van de kruidvat en zilvershampoo van de da :)
Heeft goed geholpen! Stuk netter :) Daarna even in de vlecht gehad, heeft ook mooi resultaaat gehad: iets golvend en heb het idee dat het nog iets witter is geworden? :)
Onderin is het nog oranje... Maar denk dat dit er niet echt meer uit gaat.. Uit laten groeien dus... Maar ik ga eerst de cowboy magic yellowout nog eens proberen! Daarna zou ik voor de foto's zorgen! Wilde er eerst al een foto opzetten, maar dacht: ben nog niet helemaal klaar dus voor het eindresultaat nog ff wachten :) Ben er zelf ook erg benieuwd naar :) Echt bedankt voor het aanbevelen voor de zilvershampoo en cowboy magic! De zilvershampoo heeft iig zijn werk al best goed gedaan!