[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-21 11:16

@Lenexa: Ze gingen dit jaar lekker vroeg haha. De hengstenweide is helaas nog wel erg nat, dus de hengsten moeten nu nog alleen. Hopelijk is het met een week of twee voldoende droog dat Wolf en z'n vriend samen kunnen. De merries en ruinen staan wel lekker bij elkaar. Ze gaan nu in de ochtend een uur, wordt langzaam opgebouwd zodat ze zich niet in een keer vol eten.

Heerlijk dat je toch zo staat dat je makkelijk op buitenrit kan, bij mij is dat wat lastiger.. Zodra ze wat ouder zijn wil ik weer een trailer aanschaffen en een auto die deze kan trekken dan kan ik ze mooi meenemen naar het strand en het bos.
Fijn dat ze wat begint af te vallen :D

Shetloveerrr
Berichten: 329
Geregistreerd: 12-06-16

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 12:29

K_nolan schreef:
@Skippey01 wel fijn dat er een goede stijgende lijn in zit! Hier worden ze beide even 8 maart nagekeken.
@Lenexa succes! Komt vast helemaal goed.
Ik ben vandaag helemaal blij want heb op Wolf gezeten <3


[ [url=m/IMVerj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mace vandaag ook weer even gepakt, stap gaat super voltes, van hand veranderen, etc. Draf is moeilijk ze draafd goed op beenhulpen aan, maar gaat dan weer heel snel terug. Ook dat komt wel goed :o


Wat knap!

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-03-21 23:08

@ Skippy, lekker getraind weer <3
@ Knolan, wat een prachtige foto's van je knappies <3 Mace gaat ook steeds beter, leuk om de filmpjes te zien op insta!
@ Lenexa, al fijn op rit geweest dus! Beter er een stukje naast lopen dan dat ze zou ontploffen.

Hier niet echt veel te melden, ik moet eigenlijk eerst terug voor een check van zn been voor ik weer mag rijden, maar met al die rhino uitbraken durf ik niet goed. Houd hem voorlopig nog maar even thuis. Die paar weken extra rust vind hij vast niet erg nu ze weer op de wei staan :')

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-03-21 11:00

@Fangio: dankje :o En met Rhino nu op pad durf ik ook niet zo goed, blijft wel lastig.

Hier is gisteren de chiropractor weer gekomen. Wolf heeft een nacontrole gehad, en de chiropractor kon er niets aan verbeteren *\o/*

En dan mace... waar onderbuikgevoel vaak klopt, was dat hier ook het geval. Dit keer kwam ze 1 buigproef niet helemaal lekker door (wel echt minimaal) en op de volte op het zachte vond hij juist haar andere been niet helemaal lekker buigen. Dit laatste vond ik zelf ook en heb hem daarom maar voor een second opinion gevraagd ondanks het eerdere groene licht. Dus tja, welk been het is, is niet duidelijk en wat het is ook niet. Nu zijn er twee opties:

1. Mace is zeer flexibel constateerde de chiropractor, maar mist wel wat kracht. Het zou kunnen dat ze door het ontbreken van kracht nu net niet lekker haar been er onder krijgt en dat, dat met training dus straks helemaal weg is.

2. Toch een kleine blessure.

Heb me nu ingenomen dat ik eerst uitga van oorzaak 2. Mevrouw heeft nu boxrust en staat op metacam, aanstaande maandag komen ze van Bodegraven langs voor een echo en foto's. Hopelijk is er niets te vinden en is het toch oorzaak 1.

Wel lastig hoor, ik wil niet zeggen dat ze kreupel is en wat betreft de buigproeven. De artsen zouden haar klinisch er wel op goedkeuren, maar met alle beelden bij elkaar gaan we er eerst gewoon vanuit dat er wat zit. En tja, als er niets zit weet ik ook weer zeker dat alle pezen goed zijn :Y)

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:33

K_Nolan, hoe is het met Mace? Hopelijk kun je iets vinden wat je gerust kan stellen en is het iets wat makkelijk op te lossen is met wat rust!

Fangio, wat had hij ook alweer met zijn been?

Hier een rustig weekje, we zijn zondagmiddag nog op buitenrit geweest. Dat deed ze heel keurig, ik durfde zelfs weer een paar stukjes draf. Op de heen weg dan, terug is ze nog wat te vlot. Was vorig jaar met een paar ritjes ook weer goed, dus we doen het gewoon even rustig. Nu al een paar dagen stormachtig. Heb gister nog even wat gereden in de binnenbak, deed ze keurig.
Ik hoop op nog een buitenrit komend weekend, maar weer is nog niet zo goed volgens de voorspellingen..

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:38

@Skippy01, wat heerlijk zo die 3 paarden aan het kriebelen. Handig zo'n buitenritje over eigen terrein.
@K_Nolan, jij blijft maar pech houden met die paarden van je!
@Flicka12, wat gaaf! Echt leuk al die publicaties van Flicka. En super cool die wissel!
@Fangio, het is zo'n leuk duo zo! Die moeten echt een heerlijk leven hebben met z'n tweetjes.
@Skippy01, fijn dat Doortje wat lijkt te wennen aan haar nieuwe stal!
@Lenexa, hahaha paarden kunnen toch niet klokkijken of weken tellen. Dus 2 weken niet rijden, ach. Moet kunnen toch?
@K_nolan, gaaf op Wolf!
@Lenexa, Roxy ook lekker het voorjaar in de bol. Heel verstandig om niet op buitenrit te gaan zonder telefoon!
@Flicka12, confronterend lijkt me dat inderdaad. Maar hopelijk gaat ze nog even mee als je haar gewoon in beweging houdt zoals je nu doet!
@K_Nolan, fijn dat je er dan even hulp bij neemt vanaf de grond. Is het voor haar ook duidelijk! Fijn dat het zo goed gaat! En gave foto's van je paarden <3 Lekker, nu al op het land.
@Lenexa, wel heel braaf eigenlijk dus? Fijn hoor! Ik heb het idee dat ze in de randstad mogelijkheden creëeren en ook onderhouden speciaal voor ruiters. Bij mij moet je het maar gewoon doen met wat er al is en meestal is dat dus niet meer het ruiterpad, want die wordt niet onderhouden. :Y)
@K_Nolan, fijn dat Wolf nu goed is. Hopelijk blijft ie dat ook even. :') Wel jammer dat je met Mace toch weer moet gaan klooien. Hoe doet ze het nu op de metacam. Hopelijk komt er niks geks uit maandag.

________

Monroe is vorige week woensdag geënt. Niks bijzonders tijdens de enting zelf. Hij was braaf. Donderdag had ik geen tijd (5 dagdiensten, jeej) en vrijdagochtend werd ik wakker met een droom over Monroe die koorts had en een zwelling op zijn koker. Dus ik natuurlijk stalgenoot appen. Kreeg een mooi filmpje waar hij lekker gewoon Monroe was (flemen, flemen, flemen). Die middag ging ik toch even bij hem langs, want ik kan hem natuurlijk niet 5 dagen laten staan omdat ik geen energie meer heb na een dagdienst. Kom ik op stal: dikke bult op de plek van enting. Ik helemaal van de leg, want dat paard heeft tot nu toe nog bizar weinig gehad en dan flikt hij dat ook nog eens op een bizar slecht moment (ja, die 5 dagdiensten). Gelukkig heb ik een lieve staleigenaresse en die heeft geholpen met het smeren van koelgel en observeren. Maandag was me al wel duidelijk dat m'n paniek voor niks was geweest, want hij was al bijna volledig weg. :')

Maar gezien mijn dromen toch blijkbaar een vorm van waarheid bevatten, heb ik de zadelmaker ook maar gemaild. Monroe vertelde me laatst in een droom dat hij pijn aan z'n rug had. Nu wist ik al wel dat het zadel niet top voor hem was, maar na de foto's die een vriendin gister heeft gemaakt van ons ben ik erover uit dat dit niet voor de lange termijn is nee.

Afbeelding

Niet helemaal scherp, maar hier word ik toch echt wel trots van. Hij vindt het zoooo moeilijk, maar hij gaat toch enorm vooruit. En ik ook, want dit durfde ik een jaar geleden écht niet in de bak.

Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:39

@lenexa als het weer zo blijft, zou ik wel maar goed uitkijken op buitenrit... Meeste paarden zijn toch wat heter als het flink waait...

@K_nolan pfff, ik duim echt mee dat het allemaal meevalt!

Deze week zal hier wel rustig aan worden met de voorspelde regen en de vrij harde wind. Nou deren beide mij normaal niet zo, en Doortje normaal ook niet. Maar ze is toch wat heter hier op stal met allerlei andere landbouwhuisdieren om haar heen ;) Gezien het feit dat we sowieso nog aan het opbouwen zijn, ga ik haar niet over haar toeren jagen door daar ook nog harde wind aan toe te voegen. Zal wel vooral wat longeren / werken aan de hand worden denk ik. En wat meer dagjes vrij ;)

Van de week nog wel lekker getraind en ze is meestentijds gewoon super braaf, kan gewoon filmen én met een hand aan de teugels voltes rijden in galop, in een rijbaan zonder omheining. Ik teken ervoor ;) :j


K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:15

@Lenexa: Mace staat nu op de metacam en 2x per dag stappen we 15 minuten. Gelukkig voor haar was het vandaag zo'n rot weer dat de rest van de stal ook niet het land op ging, dan staat ze niet alleen binnen :(:)
Fijn dat het buitenritje goed ging, dit weekend schijnt het inderdaad niet best te worden. Vanochtend heb ik even met mace gelopen, maar we waaiden bijna weg :P

@PeerAppel: Ik zag de foto's al op instagram, maar wat een leuke set zeg! <3 Ik blijf bezig met die paarden inderdaad, maar goed Wolf is gelukkig helemaal goed en in mijn achterhoofd bleef ik toch al bezig met Mace. Hopelijk komt er maandag iets kleins uit en verklaard dat ook haar wat moeilijke gedrag soms aan de longe :Y)
Hopelijk kan de zadelmaker snel! wil je ook een heel ander zadel of deze aanpassen?

@Skippy01: blijven heerlijke filmpjes, kan niet wachten tot ik met die van mij naar buiten kan <3 Het word inderdaad niet best weer, ik denk dat bij ons het weideseizoen ook weer even op halt word gezet...


Wolf kan ik met dit weer echt niet wandelen over het erf, meneer word echt steeds meer hengst en als ik dan ga wandelen in combinatie met deze wind ben ik bang dat ik naar de chiropractor moet :Y) Helaas word het vandaag dus even los in de binnenbak (vanochtend al 2 uur en vanmiddag ga ik nog terug), het is even niet anders...

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:20

@K_Nolan 'safety first' zeggen we dan, toch? Als hij zo erg hengst is, dat je niet veilig kunt lopen met dit weer: niet doen. De storm is vandaag en misschien nog morgen en overmorgen. Dan is even los in de bak óók prima toch?

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 14:52

@PeerAppel, ziet er keurig uit hoor! Super goed dat jullie zo vooruit zijn gegaan en een heel stuk fijner de bak door gaan. Heel leuk kleurensetje ook.
Schrikken zo'n bult van de enting, gelukkig viel het uiteindelijk mee!

@Skippy, wat netjes zo gecontroleerd in galop. Dat gaat bij ons nog iets ongecontroleerder, maar ook al een stuk beter. Voelt ze alweer een stuk beter of heb je nog steeds het gevoel dat het nog niet helemaal oke is?

k_Nolan, spannend met Wolf het erf over dus! Roxy is ook onrustig met deze rukwinden, maar daar ben ik tegenwoordig niet meer van onder de indruk. Inmiddels weet ik wel wat onze bumperzone is ongeveer. Ik vind het nog steeds grappig dat jij op de stal staat waar ik in mijn jeugd heel wat weekenden heb doorgebracht. Ik heb daar ook heel wat uren op de hooizolder gespeeld. Toen ik op mijn 12de mijn eigen pony kreeg ben ik met hem dichterbij gaan lessen.

Ik hoef met deze windkrachten ook met Roxy niet naar buiten te gaan hoor, dan loopt ze alleen maar te draaikonten. En in de regen hoef ik al helemaal niets te doen, dan kan ze alleen maar zijgangen :D

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 15:00

@Skippy: Ja precies, zoiets heb ik ook. Toch voel ik me altijd wel even schuldig, maar ik denk dat meneer over het algemeen weinig te klagen heeft :Y)

@Lenexa: Ja leuk he, ik vind het ook een super fijne stal. Gewoon een heerlijke relaxte sfeer, iedereen wilt elkaar graag helpen en (zover ik weet althans) iedereen kan het onderling goed vinden met elkaar :D Ik merk dat Wolf er heel goed op zijn plek staat en er is gelukkig ook veel mogelijk. Nu kan Wolf bijvoorbeeld niet meer het land op omdat de hengstenwei nog erg nat is en meneer niet stil kan staan en rustig kan grazen.. Nu word hij in de kleine binnenbak gezet als de rest van de kudde het land op is zodat hij niet in zijn stal hoeft te staan alsnog. Super fijn dus :j Voorlopig rij ik toch nog niet echt dus de manege lessen werk ik prima omheen haha :o

Deze week komt mijn hartslagmeter voor paarden binnen (vriendlief voor mijn verjaardag vandaag besteld <3 ) mijne was zwaar verouderd :Y) Kan nu al niet wachten om deze straks weer te gaan gebruiken, ben heel benieuwd naar Wolf z'n metingen tijdens longeren :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 16:24

@lenexa ze voelt weer beter, maar is er nog niet. De osteo komt 30 maart nog een keer. Hopelijk kunnen we dan weer gewoon door :j
Ja, zo gecontroleerd was Doortje ook niet gelijk natuurlijk ;) oefenen, oefenen, oefenen en soms gaat het of steeds wel eens minder. En nog genoeg werk te doen, zoals altijd met paarden ;)

@k_nolan oh handig wel, hartslagmeter! Eentje voor tijdens het longeren / rijden ook echt, of zo eentje voor in stand alleen te checken?

Fangio

Berichten: 2560
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: Home is where the heart is

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 17:31

@ Knolan, vervelend van Mace. Zo zie je maar weer, altijd je gevoel volgen
@ Lenexa, hij had een wondje dat ontstoken was en waar z'n hele been van was opgelopen. Die twee idioten van mij staan ook geen 3 seconden stil, dus het heelde erg moeilijk.
@ Peerappel, dat setje <3 Ik heb laatst de peacock in suede kunnen overnemen, maar de loire is ook echt prachtig! Ik zie ook wel wat aan jouw zadel, misschien wat te groot voor jou ofzo? Ik heb er verder niet veel kijk op, maar goed dat de zadelmaker komt! Mijne krijgt ook altijd een mega bult van de enting. Ik plan hem dan altijd een weekje vrij.
@ Skippy, zo gaaf dat je ook op1 hand kan rijden, hoe ben je daarmee begonnen? Op buitenrit kan ik dat wel (maargoed, dat is alleen op een splitsing aangeven of we links of rechts gaan bij wijze van spreke :+ ) maar dressuurmatig echt niet. Nu is er dressuurmatig op twee handen ook nog genoeg om aan te werken maargoed :Y)

Mijn dikkie geeft trouwens echt helemaal niks om wind. Die sjokt net zo door als altijd :+ Gelukkig maar want we staan vlak aan de kust dus het waait hier gewoon echt heel veel. Waarschijnlijk dat hij het daarom ook gewend is.
Regen is overigens een heel ander verhaal, dan wil hij alleen maar met z'n kont in de wind staan, daar heeft hij echt een hekel aan. Gelukkig ik ook, dus we gaan zelden op pad als het regent :')
Hier zijn ze vandaag ook wat later naar buiten gegaan. Ik had vroegdienst, maar dan zet ik ze normaal om 4u30 buiten, maar ik heb een hele oude en wat zieke boom op mn wei, vlakbij de omheining natuurlijk, dus ik zag het niet zo zitten om ze al in het donker naar buiten te gooien. Dus mijn lieve papa is om 8u gekomen om ze buiten te gooien en de buren hielden een oogje in het zeil. Paar dikke takken uit de boom gewaaid, maar niet op het hek gelukkig.


Op de foto niet heel goed te zien, maar dit was in november op het strand, met ongeveer net zo'n wind als nu, helemaal gezandstraald thuisgekomen, maar zo gaan om daar een rengalopje in mee te pakken <3 Je ziet het zand ook wel een beetje in gootjes waaien als je goed kijkt

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 18:10

@fangio aan de kust zijn de meeste wel wat gewend qua wind ook. Wel tof dat je dan zo kunt rijden, in de storm aan zee :)) Nou stond Doortje net in de wind gewoon te slapen hoor :')

Op één hand rijden leer ik ze vanuit het western rijden: reageren op buitenteugel tegen de hals en binnenbeen openen. Kun je daarna zo gaan verfijnen dat het ook in dressuurhouding kan :j

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-21 17:17

@Skippy01: Heb er één voor tijdens het rijden ook; ben er helemaal blij mee. Gisteren op Wolf getest en kwam gelijk tot nieuwe inzichten mbt conditie etc. Vroeger heb ik altijd wat cursussen gevolgd en ook wel zelf actief lesgegeven met behulp van een hartslagmeter. Deze is 5 jaar nieuwer (nu het nieuwste model) en jeetje was is er veel meer mogelijk zeg.
@Fangio: Wat heerlijk zeg, heerlijk zo uitwaaien zeg.

Bodegraven was er net voor Mace: niets te vinden :Y) Dus tja, ik laat haar nog even twee weken op boxrust voor de zekerheid en daarna ga ik haar weer oppakken. Er zijn foto's gemaakt en ook een echo, maar alles was schoon. Het zou nog hogerop kunnen zitten, maar om nu die beerput open te trekken vind ik niet nodig. Dan zou mevrouw ook zelf naar Bodegraven toe moeten. Ze kwam dit keer weer gewoon door de buigproef heen en enkel aan de longe dus iets korter. Wat wijsheid is weet ik momenteel niet.. Eerst de boxrust maar even doen, mocht ze daarna voor het oog nog steeds niet helemaal lekker lopen dan denk ik dat ik haar laat dekken door Wolf en haar volgend jaar meer weer eens uit het land trek :')

Lenexa

Berichten: 604
Geregistreerd: 05-12-18

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:44

Fangio, super fijn dat hij bij harde wind ook gewoon braaf blijft. Het went ook vast, regen is bij Roxy ook draaikonten. Ze wil dan ook alleen billen tegen de regen in, dus dat is niet te doen..

K_Nolan, gelukkig niks ergs maar toch ook balen dat je nu nog niets weet. Hopelijk knapt het met wat rust gewoon weer op. Waarom gebruik je een hartslagmeter? Ik snap dat je dan kan zien wat de hartslag doet, maar wat kun je er dan mee? Training aanpassen? Is er een ideale hartslag range om in te werken?

Wij zijn zondag op een heerlijk buitenritje geweest, het waaide nog steeds hard maar ze was heel braaf. Ik was met een fries en een ijsco, met de ijsco gaan we vaker en wordt ze nog wel wat pusherig als we er achter moeten blijven, nu prakte ik haar lekker achter de fries. Dat is iets meer bil om achter te blijven. Goede oefening want ze houdt niet van ergens achter, voor iemand trouwens ook niet :D

Gister weer een les, we hadden een leen hoofdstel. Dat was heel duidelijk dat ze dat niets vond, we hadden echt strijd. Dus snel weer gewisseld naar mijn eigen hoofdstel. Grappig om te zien dat ze daar dus echt heel anders op reageert. Verder moest ik aan de bak, ze gaf niks cadeau. Sommige stukken echt super netjes. Op rechts aangalopperen is op dit moment weer lastig, ze valt volledig naar binnen tot een mini volte en wil het liefst hard draven in volledige buitenstelling. Als we het eenmaal 1x geprobeerd hebben gaat ze elke bocht die ik inzet anticiperen op de galop vraag. Dan ben ik zo weer 10 minuten bezig om haar weer netjes in balans te zetten zonder te versnellen. Pfoe, dan heb ik mijn handen vol. Mijn stalgenootje zei zelfs, zo je had je handen vol zo te zien. Haha dan is het echt buffelen.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-21 10:48

Lenexa schreef:
K_Nolan, gelukkig niks ergs maar toch ook balen dat je nu nog niets weet. Hopelijk knapt het met wat rust gewoon weer op. Waarom gebruik je een hartslagmeter? Ik snap dat je dan kan zien wat de hartslag doet, maar wat kun je er dan mee? Training aanpassen? Is er een ideale hartslag range om in te werken?


Je kunt inderdaad meten wanneer een training daadwerkelijk zwaar is, je kunt trainen binnen een hartslag-range, etc.
Er zijn inderdaad ook tabellen van wat een ideale hartslagrange is voor bepaald werk en wanneer je hersteltraining doet, wil je dat niet te hoog jagen, maar bij piektrainingen wel. Kan hele verrassende inzichten geven, soms denk je 'oh, dit was een zware training!' en dan is de hartslag helemaal niet hoog geweest, en soms denk je 'oh, fijn stapritje gemaakt' en dan bleek dat ineens toch wel pittig te zijn geweest door bijv diverse ondergronden of heuvels ofzo. Ik heb de tabellen even niet voor ogen, maar heb via Massage Hippique in samenwerking met Carolien Munsters wel ooit een training hierover gevolgd :j

Klinkt als een pittige training! :j

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-03-21 16:49

@Lenexa: precies wat Skippy01 zegt haha.

Vandaag voor de derde keer op me hengst gezeten helemaal blij. Mijn vriendje deed het super, hebben zo'n 5 minuten gereden. Hij is wel veel buiten beeld helaas, maar voor het beeld:



Hij is denk een tand aan het wisellen want normaal schud hij niet zo, nu maar ff rust tot die tand eruit is. Beetje stom dat ik mijn hartslagmeter dus nu thuis was vergeten haha.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 08:48

@k_nolan ik vind hem wel echt stoer hoor! <3

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:44

Hij vindt zichzelf ook altijd heel stoer haha, hoe meer mensen er bij het hek staan hoe meer hij gaat lopen, helaas voor hem hadden we nu maar één filmer :+
Hij vindt ook alles leuk, tussen het rijden door (nu dan drie keer op gezeten met iedere keer 1,5 week tussen) doet hij niets. Als het weideseizoen echt begint dan gaat meneer lekker met vakantie en mag hij z'n koppie leeg maken, pak ik hem later weer op :o

Zaterdag gaan we naar een boerderij kijken in Drenthe, als het eventueel wat is zouden de paarden aan huis kunnen staan <3 Ben heel erg benieuwd of het wat is :D

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:48

Wonen jullie nu ook aan die kant van het land of betekent dat echt een hele nieuwe stap gelijk op alle fronten? Spannend hoor!

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:53

Wordt voor ons echt een geheel nieuwe stap, nu is het wel zo dat mijn beste vriendin er naar is verhuisd ook. Toevallig was ik daar afgelopen zaterdag en stond het huis van hun overburen te koop, dus makelaar gebeld hoe en wat maar meneer was bijna 90 en wilt het waarschijnlijk toch niet verkopen.
Nu was de makelaar net teruggekomen van een ander huis die binnenkort op de markt komt 10 minuten daar vanaf en daar gaan we dus nu kijken. Een beetje een toevalstreffer dus aangezien het eigenlijk pas eind april de markt op komt :o

Mocht alles er goed uit zien en al het andere ook lukken (deze markt is natuurlijk echt lastig), dan woont mijn beste vriendin dus in de buurt. Zelf kom ik uit NH en ben vorig jaar naar ZH verhuisd voor mijn vriend dus voor mij is het alleen maar gunstig want ik woon dichterbij bekenden :+

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 11:56

Ah klinkt wel als een mooie stap (en ook gewoon meer waar voor je geld, van ZH naar Drenthe, hoewel de markt sowieso knettergek is nu)
Ik ben heel benieuwd :))

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:10

@Skippy01, wat fijn dat ze zo braaf blijft! Hahaha en zo op 1 hand. Netjes hoor!
@K_Nolan, ja jij bent ook lekker actief op insta. Gelukkig dat Wolf nu helemaal goed is. Ik wil eigenlijk een ander zadel!
@Lenexa, regen is wel handig om de zijgangen te oefenen dan :')
@K_Nolan, welke heb jij gekocht? Ik heb ergens een van Polar liggen. Gekocht om mee te trainen voor endurance, maar gezien die plannen met de komst van covid in de ijskast zijn geschoven, heb ik hem al een goed jaar niet meer gebruikt.
@Fangio, gelukkig is je Haf braaf met die wind! Inderdaad wel handig als je aan de kust staat... Dat zandstralen op het strand, brr. Dat lijkt me helemaal niks!
@K_Nolan, gelukkig dat er niks te vinden was! Wat voor onderzoeken hebben ze gedaan?
@Lenexa, goed om Roxy te leren dat ze ook keurig ergens achter kan lopen! Voorop durft ze niet? Monroe wisselt dat hilarisch af met ons favoriete Tinkermaatje. Meestal halverwege haalt hij haar even in in een stevige stap en op de heen- en terugweg loopt hij achter haar lekker te dromen en om zich heen te kijken. Waarschijnlijk doet hij z'n baasje daarbij na :')
@K_Nolan, wat knap al! Hey en een boerderij in Drenthe. Wat leuk!! Goeie keus. Het leven is hier mooi. :+

K_nolan

Berichten: 448
Geregistreerd: 21-07-20
Woonplaats: Overijssel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-21 12:18

@PeerAppel: Ik heb een oude Polar, nu heb ik de Polar H10 gekregen van vriendlief met band voor het paard :D

Ze hebben buigproeven gedaan, die waren dus goed.
Daarna wouden ze eigenlijk boven de kogel uitverdoven, maar dat liet mevrouw dus echt niet toe. Hierdoor alleen nog een foto gemaakt van de onderkant en kogel, maar deze waren dus schoon. Dierenarts vond haar eerst goed lopen, maar toen ze verdoofd was voor de foto's kwam er op het zachte wel een kreupelheid naar voren..

Dierenarts gaf ook aan dat ze het gewoon even niet weet, het is een lastige kreupelheid en zo te zien niets ergs, maar wat het is weet ze ook niet. Lastig, lastig dus... Ik ga haar dus nu nog even 1,5 week op boxrust gooien, waarvan nog een week met metacam.


Ja Drenthe wil ik heel graag heen. Deze boerderij heeft 2 hectare wei, met nog eventueel 6 hectare erbij te huren. Verder 20 paardenstallen (iets te veel voor ons haha, maar voorheen was het een rusthuis :Y) ). Vanmiddag belt me vriend nog voor een andere boerderij die we nog willen zien en we gaan voor de zekerheid nog wel even aanbellen bij de overburen van mijn vriendin, even polsen of de beste man het echt echt echt niet meer wilt verkopen :Y)


Wat voor zadel wil je voor kijken? Ik vindt mijn tekna letek echt heerlijk liggen <3