Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-19 17:39

Vandaag Flicka gelongeerd, jeetje ze krijgt echt een bodybuilder lichaam :Y)
Afbeelding

mignonne2403

Berichten: 1411
Geregistreerd: 28-05-13

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 14:23


janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-19 19:40

Afbeelding

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 00:08

Hier weer een beetje de motivatie gevonden om weer door te trainen! Afgelopen jaar op een erg laag pitje en door een nieuwe drukke baan de motivatie in het rijden een beetje kwijt geraakt maar sinds vorige week weer aan het lessen en het begint weer te kriebelen. En mn topper doet t alsof ze nooit anders heeft gedaan met haar 18 jaar <3

Afbeelding

Fijne feestdagen allemaal! <|-

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 06:24

xLeoniee schreef:
Hier weer een beetje de motivatie gevonden om weer door te trainen! Afgelopen jaar op een erg laag pitje en door een nieuwe drukke baan de motivatie in het rijden een beetje kwijt geraakt maar sinds vorige week weer aan het lessen en het begint weer te kriebelen. En mn topper doet t alsof ze nooit anders heeft gedaan met haar 18 jaar <3

[ [url=m/BRjkpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijne feestdagen allemaal! <|-


Mooi strak in haar vel zeg, zo zou king nooit worden, hihi.
Herkenbaar het niet starten ik mag M2 zie het totaal niet zitten.
We gaan een deze weken dubbelspan proberen, best wel met Abbe getobd 4 wk lang Hoefzweer en vervolgens liep hij achter niet goed.
We moeten echt spieren gaan kweken

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 08:57

xLeoniee schreef:
Hier weer een beetje de motivatie gevonden om weer door te trainen! Afgelopen jaar op een erg laag pitje en door een nieuwe drukke baan de motivatie in het rijden een beetje kwijt geraakt maar sinds vorige week weer aan het lessen en het begint weer te kriebelen. En mn topper doet t alsof ze nooit anders heeft gedaan met haar 18 jaar <3

[ [url=m/BRjkpq.jpg]Afbeelding[/url] ]

Fijne feestdagen allemaal! <|-

Super leuk dat jullie weer back on track zijn! Binnenkort weer wedstrijden? :D Mareja is echt knap, ze ziet er goeeed uit!

Iedereen fijne feestdagen *\o/*

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-19 14:02

Yeeh wat leven in de brouwerij hier leuk

Fijn Leoni dat je rijden weer aan t oppakken bent ze ziet er goed uit
Laatst bijgewerkt door Lous op 24-12-19 20:06, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Commercieel gedeelte verwijderd

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 02:30

Afbeelding

Ik eindig het jaar 12 kilo lichter.
En met een eigen trailertje.

Hoop in 2020 de L1 uit te rijden en binnenkort een auto voor de trailer te hebben.

En als het goed is koop ik volgende week Azaran terug.

Iedereen de beste wensen en een goed en gezond 2020!!

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-12-19 12:59

Wat knap dat je zoveel bent afgevallen Wia! En super dat je een trailer hebt, kunnen jullie lekker op pad *\o/*

Azaran terugkopen? Gaat het toch niet zo goed met zn nieuwe baasje?

Wij hebben komend weekend weer wedstrijd, steeds net geen winst dus hopelijk nu wel :D

Searcher

Berichten: 728
Geregistreerd: 20-03-08
Woonplaats: @home

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:26

Flicka12 schreef:
Wat knap dat je zoveel bent afgevallen Wia! En super dat je een trailer hebt, kunnen jullie lekker op pad *\o/*

Azaran terugkopen? Gaat het toch niet zo goed met zn nieuwe baasje?

Wij hebben komend weekend weer wedstrijd, steeds net geen winst dus hopelijk nu wel :D


De reden van Az weet je. Wil niet iemand hier openbaar afzeiken. Hij is gewoon beter af bij mij.

Waar ga je starten? Succes in ieder geval.

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-19 22:48

Searcher schreef:
Flicka12 schreef:
Wat knap dat je zoveel bent afgevallen Wia! En super dat je een trailer hebt, kunnen jullie lekker op pad *\o/*

Azaran terugkopen? Gaat het toch niet zo goed met zn nieuwe baasje?

Wij hebben komend weekend weer wedstrijd, steeds net geen winst dus hopelijk nu wel :D


De reden van Az weet je. Wil niet iemand hier openbaar afzeiken. Hij is gewoon beter af bij mij.

Waar ga je starten? Succes in ieder geval.

Nee snap ik helemaal! Moet je ook geen gezeur over krijgen.
Ik ga starten in oudega.

Vandaag lekker blubbertrappelen aan de longe <3

Afbeelding

Jullie allemaal goede kerstdagen gehad? Lekker gegeten? :D

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-20 02:02

De bijrijder van onze haf gaat 4 januari weer op wedstrijd! Helaas ben ik in 2020 niet meer aangesloten bij een vereniging, dus nog geen wedstrijden voor mij.

Ik heb wel weer zin om te gaan starten, want nog maar 2 winstpunten tot wij eindelijk naar de L mogen !! *\o/*

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 01:18

Adjepatatje8 schreef:
De bijrijder van onze haf gaat 4 januari weer op wedstrijd! Helaas ben ik in 2020 niet meer aangesloten bij een vereniging, dus nog geen wedstrijden voor mij.

Ik heb wel weer zin om te gaan starten, want nog maar 2 winstpunten tot wij eindelijk naar de L mogen !! *\o/*


Je kan voor paar tientjes startkaart lid worden zonder verplichtingen

Adjepatatje8

Berichten: 338
Geregistreerd: 02-02-17
Woonplaats: Bijna in de Achterhoek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-20 19:03

kiddokids schreef:
Adjepatatje8 schreef:
De bijrijder van onze haf gaat 4 januari weer op wedstrijd! Helaas ben ik in 2020 niet meer aangesloten bij een vereniging, dus nog geen wedstrijden voor mij.

Ik heb wel weer zin om te gaan starten, want nog maar 2 winstpunten tot wij eindelijk naar de L mogen !! *\o/*


Je kan voor paar tientjes startkaart lid worden zonder verplichtingen


Ja klopt wij zijn aan het kijken waar. Snel alles op een rijtje en dan kiezen :D

janouk
Blogger

Berichten: 17868
Geregistreerd: 18-04-06

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 17:37

Afbeelding

Meneer Anton getekend met pastelpotlood

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 19:28

Wauw <3

xLeoniee

Berichten: 2427
Geregistreerd: 16-01-12
Woonplaats: Groningen

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 00:07

Prachtig! <3

IndyK95
Berichten: 33
Geregistreerd: 17-07-18

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:43

Wat voeren jullie je haflinger in de sport? Ik heb mijn haf nu op alleen een vitaminebrokje, maar ik merk dat dat toch echt te weinig is en ze minder snel spieren opbouwt. Ik heb eerder ook krachtvoer daarbij gegeven (cavalor endurix of pavo sportfit), maar merk dat ze daar heel nerveus en schrikkerig van wordt. Iemand tips daarvoor?

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:50

IndyK95 schreef:
Wat voeren jullie je haflinger in de sport? Ik heb mijn haf nu op alleen een vitaminebrokje, maar ik merk dat dat toch echt te weinig is en ze minder snel spieren opbouwt. Ik heb eerder ook krachtvoer daarbij gegeven (cavalor endurix of pavo sportfit), maar merk dat ze daar heel nerveus en schrikkerig van wordt. Iemand tips daarvoor?


Wat is 'de sport' voor jou?
Het gaat namelijk vooral om hoeveel ze doen en hoeveel energie ze daarbij verbruiken. Voor een b-proefje hebben ze niet zoveel nodig, gaan ze echt verzamelen en kracht nodig hebben, ligt dat anders. Ik start mijn merrie niet op wedstrijden, maar ze staat thuis wel degelijk flink in het werk, zowel onder het zadel als aan de hand, in totaal zo'n 5 dagen per week training. Ik voer haar veel hooi (niet onbeperkt, maar wel veel), en daarnaast krijgt ze nu 100gram VS200 vitaminekorrel en ca. 500 gram Havens Gastro+. Dat laatste omdat ze wat slappe mest hield, maar nu de darmwerking beter is, is haar energie ook geoptimaliseerd.

Voor spieropbouw zijn eiwitten belangrijk, kun je het met luzerne opvangen? Of kan ze niet tegen luzerne? Sojaschroot of erwteneiwit kan dan ook een optie zijn. Of hippalgo bodybuilder.

Tanja_14

Berichten: 504
Geregistreerd: 26-10-13

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 09:52

Ik geef sinds een maand vitalbix active + omdat ik hetzelfde probleem had als jou, en ben tot nu toe erg tevreden! Merk dat ze met rijden actiever is maar echt alleen in positieve zin, van veel voer werd ze echt super schrikkerig en hier niet van!

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 10:31

ik ben fan van de Equilin vitamine korrels ik geef zo wel de balancer als de basic en mijn 21jarige haflinger loopt steeds beter. is ook goed afgevallen en kan het werk (ook de lessen) veel beter aan.

Laatst zelf een bokkende haflinger aan de longeerlijn.. Dat was eh lang geleden haha .

vitalbix hoor ik ook goede verhalen. helaas eet de mijne het niet.

je zou ook kunnen kijken naar pavo fibrebeet. is ruwvoer met weinig suiker/zetmeel maar wel eiwitten.

Marije_jiplover

Berichten: 25322
Geregistreerd: 14-01-02
Woonplaats: Ergens onder de zon...

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 11:25

Hallo.
Ik lees al een tijdje mee in dit topic, maar nu ik mijn startkaart heb aangevraagd en me heb ingeschreven voor mijn eerste dressuurwedstrijd, zou ik ook wel mee willen kletsen.
Mag dat?

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:04

Uiteraard Marije, gezellig!

Mijn Haflinger krijgt de brok die op stal gevoerd wordt, horsefood heet het. 1/3 schep ‘s ochtends en 1/3 schep ‘s avonds. Daarnaast krijgt ze na een training van mij een bak slobber of een schep muesli.
Ze staat niet hoog in de sport.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:05

Stal_Fiore schreef:
Uiteraard Marije, gezellig!

Mijn Haflinger krijgt de brok die op stal gevoerd wordt, horsefood heet het. 1/3 schep ‘s ochtends en 1/3 schep ‘s avonds. Daarnaast krijgt ze na een training van mij een bak slobber of een schep muesli.
Ze staat niet hoog in de sport.


Horsefood is een merk, die hebben héél veel soorten ;)

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:26

Skippy01 schreef:
Stal_Fiore schreef:
Uiteraard Marije, gezellig!

Mijn Haflinger krijgt de brok die op stal gevoerd wordt, horsefood heet het. 1/3 schep ‘s ochtends en 1/3 schep ‘s avonds. Daarnaast krijgt ze na een training van mij een bak slobber of een schep muesli.
Ze staat niet hoog in de sport.


Horsefood is een merk, die hebben héél veel soorten ;)


Ah ik zie het... we zijn net over hierop, dus had me er nog niet in verdiept. Ik gok dat het de basis sportbrok is die ze voeren