[HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
suffie
Berichten: 5712
Geregistreerd: 06-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:48

Wendy gefeliciteerd met je 1e plaats *\o/* Je had inderdaad fouten, maar de totale indruk was erg netjes. Je rijdt erg vriendelijk en dat geeft ook een fijn beeld.

Wij waren ook tevreden met onze 1e plek in het M1 en 2 dikke winstpunten erbij <3 Springen 60 cm ging goed, alleen op de 1e hindernis een balk. Wij springen maar 1x per jaar en dat is in Ambt Delden tijdens het allround kampioenschap.

Het versieren vond Wub ook maar niets, toch nog e.q. 3e geworden.


Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:00

Jij ook gefeliciteerd! T is echt een leuk dier ook!

Vandaag had ze vrij. Dagje buiten en even 10 min aan de hand gestapt. Verder niets. Morgen helemaal vrij want dan kan ik niet. Dinsdag weer longeren.
Ze zal wel moe zijn gok ik

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 19:29

Netjes hoor, 2 winstpunten suffie! Hij(?) ziet er inderdaad niet heel tevreden uit als versierde pony haha.
Vandaag toch maar de dressuur opgepakt, ze begon vervelend te worden en ook nijdig naar haar weidemaatje, dat heeft ze vaak als ze zich verveelt en teveel energie hebt. Nou ze was super blij om aan het werk te mogen, de draf was eerst nog steeds niet fijn, steekt echt dr neus vooruit, maar ik ben bezig gegaan met flink verruimen in de draf en galop, en met flink bedoel ik echt flink, en toen begon ze ineens te sjouwen en toen kwam de ontspanning, dus toen weer terug naar een arbeidstempo gegaan en aan het eind liep ze weer in alle 3 de gangen heerlijk ontspannen en nagevelijk! Eindelijk de oude April terug hahah, hopen dat ze nu weer wat makkelijker te bewerken wordt in de draf. Morgen hebben we dressuurles dus ik ben benieuwd. Dinsdag of woensdag maar weer springen denk ik!
Oh en vandaag heerlijk buiten uitgestapt, maar ze vond de runderen die hier in het natuurgebied staan maar vreemd, gelukkig kon ze na heel wat gesnurk haar moed bij elkaar rapen en verder lopen (beesten staan op een weet ik hoe grote afstand, niet te vergeten met een hek te tussen maar nee doooooooodeng)
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 07:24

@PeerAppel: Ik wil dus juist géén ruinen meer. Doe mij maar merries. Je moet ze even voor je winnen, maar als je ze hebt, lopen ze zich dood voor je. Ruinen zijn stabiel, maar daardoor missen ze (voor mij) vaak nét die extra paar procentjes wilskracht die ik nodig heb voor het werk dat ik vraag ;)

@Kirania: zo een training opstellen is écht niet ingewikkeld hoor :D Je kunt die training van mij zo copy-pasten voor ieder paard waar je drie gangen op hebt zitten en die al wel eens een sprongetje gemaakt heeft eigenlijk :) Ik heb alleen nooit een filmcamera bij me met rijden en maar zelden iemand die foto's maakt :roll:

@Wendy: ziet eruit alsof jij een heerlijke dag gehad hebt zeg! Van alles wat en lol-met-je-knol, heerlijk! :D
@Suffie: jij ook denk ik zo, ziet er goed uit, de springfoto!

Wij hebben zaterdag nog een heerlijke training gereden! Oefening baart kunst, zeker met gemotiveerde haflingers! :D
Opgepakt waar we in onze les aan gewerkt hebben: omstellen/ombuigen in stap en draf, binnenachterbeen activeren en dragend maken. En wat deed ze dat goed!

Ook de galopcirkels meegepakt. Halve cirkel rechts, terug naar draf, direct aanspringen links, halve cirkel links, terug naar draf, direct aanspringen rechts, hele cirkel rechts, terug naar draf, direct weer aanspringen links... (20x60 bak, dus 2 wissels mogelijk op een baklengte op deze manier) En ze doet het gewoon! In totaal acht eenvoudige wissels eruit gereden, van de negen pogingen.
Onvoorstelbaar hoe slim die kleine gouden pony is, en hoe enorm ze meedenkt! Het was ook nog eens aardig druk in de bak, 3 andere ruiters fanatiek aan het trainen en een bejaarde fries aan het rondhobbelen met een ruiter die de bakregels niet kent (een kind, dus ik vergeef haar ;) ) en Doortje ging gewoon super door :D

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 15:19

Faitherr, ooh scheelt dat stal naast huis is!
Wendy, fijn dat je het zo leuk hebt gehad! En een 1e plaats! Wat tof *\o/* Sportcoupe staat haar ook echt wel goed zeg. Lukte knotten niet?
Kirania, je Haf heeft een dikke bos manen zeg! Vind het heel onredelijk van je stalgenoot.
Suffie, ook jij gefeliciteerd met je 1e plaats! Je haf zag er mooi uit <3
Faitherr, lekker om even buiten uit te stappen!
Skippy01, gaaf dat je Haf het zo goed deed! En leuk eenvoudige wissels. Toen ik een tijdje een Z2 paard reed vond ik die nog niet zo heel eenvoudig eigenlijk. :+

Ik ben het niet helemaal met jullie eens wat betreft dat ruinen niet alles geven en merries wel zeg maar, maar misschien tref ik gewoon een hele leuke ruin en een hele vervelende merrie. :Y) Ik vind alleen die hengstigheid al een ellende die ik niet ga missen. Met de merrie kon ik echt ruzie hebben en ze was zo standvastig dat winnen nog een flinke, lange klus was. Monroe is gewoon: "Oh sorry baasje, ik doe het niet weer."

Over Monroe gesproken. Ik heb erop gezeten. :oo Ik was hem aan het poetsen en toen was ik klaar en leek het me nog wel een goed idee om even het krukje te pakken, want hij vind het wel gek als ik daarop stap en ineens hoger ben dan hij. Dat deed hij wel braaf enzo en toen zat ik naar zijn rug te kijken en het nodigde zo uit dat ik besloot mijn cap te pakken en mijn been er eens overheen te leggen om te kijken of hij het gewicht van mijn been gek vond. Vond ie dikke prima. Dus toen eens gaan hangen. Vond ie ook prima. Toen twijfelde ik of ik ging zitten of niet en voordat ik goed en wel doorhad wat ik deed zat ik erop. Vond hij allemaal wel gezellig eigenlijk.
Later kwam mijn stalgenoot en toen er nog even weer opgegaan en ook even een foto gemaakt.

Afbeelding

Ik ben echt een schijterd. Ik wilde ook heel graag een ervaren paard kopen die dan best wat ouder mocht zijn, maar ik kwam thuis met een 7-jarige onbeleerde Haflinger. Dus voor mij is het heel bijzonder dat ik zo uit mezelf erop ben gegaan. :+ En sowieso was het een heel bijzonder en mooi moment. <3

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 06:58

PeerAppel schreef:
Ik ben het niet helemaal met jullie eens wat betreft dat ruinen niet alles geven en merries wel zeg maar, maar misschien tref ik gewoon een hele leuke ruin en een hele vervelende merrie. :Y) Ik vind alleen die hengstigheid al een ellende die ik niet ga missen. Met de merrie kon ik echt ruzie hebben en ze was zo standvastig dat winnen nog een flinke, lange klus was. Monroe is gewoon: "Oh sorry baasje, ik doe het niet weer."


Ze zeggen niet voor niets dat je ófwel een merrie-mens ófwel een ruinenmens ófwel een hengstenmens bent over het algemeen ;)
Genoeg stalgenootjes en vriendinnen die écht niet moeten nadenken over een merrie, vinden ze vreselijk. Heel persoonlijk. Het ligt je of het ligt je niet. Juist het standvastige vind ik heerlijk. Dat 'ow sorry', voelt voor mij zo slaafs bijna, dát ligt mij precies niet :D

Wel tof hoor, dat je erop gestapt bent! Op naar meer :D

PeerAppel schreef:
Skippy01, gaaf dat je Haf het zo goed deed! En leuk eenvoudige wissels. Toen ik een tijdje een Z2 paard reed vond ik die nog niet zo heel eenvoudig eigenlijk. :+

Scheelt veel dat dit niet mijn eerste paard is dat ik wissels (eenvoudig en vliegend) leer (hoewel de laatste wel al een jaar of vijf/zes terug was, veel pech gehad met paard voor Doortje, dus het paard dat ik dáárvoor trainde was de laatste die ik wissels leerde), en daarvoor al een paar schoolmeesters onder mijn kont gehad die het konden, ook vliegend, eentje zelfs ook elke pas en om de pas. Ik dacht alleen tijdens mijn les dat Doortje er nog niet klaar voor zou zijn en mijn trainster dacht van wel. Tjah: proberen dan maar :Y)
Ennnn, we hebben ze er gisteren gewoon weer uitgereden, dus nu laat ik ze weer even los. Doortje gaat anticiperen op dingen als ik ze vaak doe, en dan worden ze tegen me gebruikt en ben ik straks mijn contragalop kwijt, omdat ze liever wisselt ;) :') Tis er eentje hoor, mijn kleine gouden slimmerdje :j

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 07:12

wauw gaaf peerappel!! Wat ziet hij dr ook heerlijk relaxed uit, zit je nog op je roze wolkje? Zo'n fijn gevoel altijd als je iets overwint en je zo ongelofelijk trots bent! Gaat helemaal goedkomen dat beleren, en over niet thuiskomen met het paard dat je wilde...
mijn eisenlijstje was als volgt:
een jong paard tussen de 3 en de maximaal 10 maar liever onder de 8 zeker, het liefst een donker gekleurde (ik haat het als je elk vuiltje ziet hihi), het liefst een paard, maar zo niet dan toch wel maximaal 1.50, en als het paard boven de 4 is graag al enig ervaring in de sport, L2 bijvoorbeeld. Oh en een ruin had wel voorkeur, en sowieso een sportpaardje als dat nog niet duidelijk was.
En ik kwam thuis met...
Een 6 jarige haflinger merrie, nog nooit een bak van dichtbij gezien, slechts een aantal keer een buitenritje gedaan sinds ze onder het zadel is, 1.43 hoog en natuurlijk witte manen en lichte vachtkleur :+ .
En toch gaat ze voor geen goud weg, en ze heeft laten zien echt wel de sport te kunnen dus we kijken hoever we komen haha.
Gister in de les was ze fijn!! De nagevelijkheid zat er vanaf het begin al in, in alle gangen, heel fijn gewerkt aan lengtebuiging en het wijken, ook wel grappig bezig geweest met een keertwending om de voorhand(!), dit oefende ik eerst zelf ook om haar te laten snappen dat ze ook een achterhand heeft die mee kan doen tijdens het wijken.

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:43

Skippy01, Ik denk dat ik wel een beetje beide ben. Kan ook prima klikken met een merrie. :j Maar zo een ruin bevalt me ook wel erg goed. Of ik ben in transitie van neutraal naar ruinenmens. :') In ieder geval boeide het geslacht me niet in de zoektocht.
Dat is voorkeur inderdaad! Gaaf dat ze het zo makkelijk oppakte. Rijd je ook wedstrijden?

Faitherr, ohhh ja die roze wolk! Moet mezelf wel een beetje tegenhouden om niet te hard van stapel te lopen en er alvast een rondje mee buiten te gaan := Maar het stuur is absoluut nog niet bevestigd, dus dat houdt me mooi tegen!
Hahahaha dan is April inderdaad heeeeeel anders dan wat je wou! Ben je er nu wel blij mee?
Ik wilde graag een merrie of ruin, van een jaar of 5 tot 15, absoluut beleerd, zeer braaf en het liefst een hele bak buitenrijervaring. Bij voorkeur een Haflinger of een Arabier en alles daar tussenin qua kruisingen. Ik merkte alleen al gauw dat deze eisen de prijs nogal opdreven en mijn budget was niet erg hoog (ben nog bezig met een opleiding, dus niet heel veel tijd om te werken en veel te verdienen), dus toen de zoektocht een beetje laten varen. En toen ineens kwam Monroe te koop, de Haflinger die ik al kende (stond bij een vriendin) en waarvan ik al vanaf dag 1 zei dat dat een ontzettend leuke Haf was. Toen de vraagprijs ook nog eens binnen budget viel ben ik er maar voor gegaan. Dus nu heb ik een 7-jarige Haflingerruin, onbeleerd en ik denk nog niet zo heel veel gezien van de wereld. :')

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 09:48

PeerAppel schreef:
Skippy01, Ik denk dat ik wel een beetje beide ben. Kan ook prima klikken met een merrie. :j Maar zo een ruin bevalt me ook wel erg goed. Of ik ben in transitie van neutraal naar ruinenmens. :') In ieder geval boeide het geslacht me niet in de zoektocht.
Dat is voorkeur inderdaad! Gaaf dat ze het zo makkelijk oppakte. Rijd je ook wedstrijden?


Haha, ach, transitie naar ruinenmens is óók prima toch? ;)

Nee, wij starten niet. Ik krijg enorm de kriebels van de manier waarop vaak gejureerd wordt, en niet de behoefte mezelf en mijn paard te frustreren. Overigens heb ik het dan niet over hoe er gejureerd wordt naar type paard, dát zou me niet interesseren. Maar mijn vak is biomechanica, anatomisch correct trainen, en veel juryleden belonen dingen waar ik écht écht écht niet achter kan staan, en straffen dingen af die biomechanisch/biodynamisch correct zijn...
Misschien dat we in de toekomst eens een WE clinic meedoen (zit een WE trainingscentrum tegenwoordig op kleine 10 km van huis), dáár worden Doortje en ik beiden blij van :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 16:39

Hahaha peerappel, hij wijkt inderdaad wel af van een van je meest belangrijke eisen, maarja dat komt vast goed! Leer je wel ontzettend veel van! En die drang om dan ineens heel hard van stapel te lopen is heel bekend hihi! Maar zonder stuur is dat inderdaad wat lastiger :+ .
En jaa ik ben ongelooflijk blij met april, ze zet zich ontzettend goed in en doet alles wat ik van haar vraag met veel enthousiasme. En dressuurmatig blijft ze me verbazen, ik denk dat zij met de juiste training nog heel ver kan komen!

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 07:05

Dit kleine hummeltje... is mijn Doortje... en die wordt vandaag al VIJF! <3
Afbeelding

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:10

Skippy01 schreef:
Dit kleine hummeltje... is mijn Doortje... en die wordt vandaag al VIJF! <3
[ [url=m/4pprAZ.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ahh wat ongelofelijk schattig! Gefeliciteerd!!!

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 13:20

Awwhh! Gefeliciteerd met Doortje <3

Dit is Monroe als baby
Afbeelding


Afbeelding

Lisanne_M

Berichten: 1059
Geregistreerd: 23-06-12
Woonplaats: vaassen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 00:10

Schattige veulen foto's :)

Ons wedstrijdje vandaag was weer leuk. Wheran was super vrolijk en voorwaarts met inrijden maar in de ring vond ie het juryhokje niet leuk. Met de proeven ging dat wel oké, eerste proef waren we wat gespannen maar tweede proef ging wel releaxt. Ondanks veel commentaar van de jury wel 2 keer tweede :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn
Berichten: 9066
Geregistreerd: 10-09-05

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 08:08

Hoi allemaal, mag ik hier weer meepraten?

Nadat ik in januari uiteindelijk toch afscheid heb moeten nemen van mijn allerliefste Ayla |( , staat er totaal ongepland sinds afgelopen dinsdag een bijna (13 mei) 3 jarige ruin hier. Hij heeft alleen een minder geslaagde naam, dus er wordt nog een nieuwe bedacht. :))
Volledig onbeleerd, heeft enkel in de opfok gestaan maar super nieuwsgierig en zacht - hij vindt het alleen allemaal heel gek. :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

wendy1987

Berichten: 6927
Geregistreerd: 29-10-07

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-04-19 09:10

Wat een leukerd! Nog wel heel veel sterkte met het verlies van ayla!

Wheran ziet er weer knap uit zo!

Hier alles rustig naar vorige week. Even minder gedaan doordat ik zelf drukker was met werk en helpen van verhuizing bij vrienden. Vanmiddag mag ze er weer aan geloven denk ik. Haha.

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 07:15

@Faitherr en @Peerappel Thanks :D
Monroe was ook een hele leuke baby zeg!

@XjesLiess ondanks wat spanning toch tweede, dan zul je toch wel iets goed gedaan hebben :) en volgende keer rijd je misschien weer een lekker ontspannen rondje :)

@Mandarijn welkom, altijd lastig een verlies, maar geloof dat je hier een gezellig paardje aan gaat hebben :)

Wij hebben er afgelopen dagen weer 2 erg fijne trainingen op zitten.
Stap, draf, galop. Korte trainingen ivm de toch vrij plotseling opgelopen temperatuur in combinatie met nog best wat haar van de wintervacht. Wat we hebben gedaan? Wijken, omstellen, ombuigen, van schouderbinnenwaarts naar schouderbuiten en terug, omstellen in het wijken, eenvoudige galopwissels en daarna de ene training afgesloten aan de hand langs de weg en de andere training dagen later zelfs lekker onder het zadel uitgestapt met een heerlijk relaxte pony aan een lang teugeltje.
Ik ben echt zo tevreden met hoe ze het oppakt!

Stal_Fiore

Berichten: 9351
Geregistreerd: 29-08-03

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:18

Hi!

Ik heb me wel heel lang niet meer hier gemeld. Mag ik weer gezellig meekletsen?

PeerAppel

Berichten: 3943
Geregistreerd: 06-09-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 08:48

XjesLiess, gefeliciteerd met je 2e plaatsen! Jammer dat Wheran het juryhokje eng vond. Wat waren je punten?
Mandarijn, wat naar dat je afscheid hebt moeten nemen van je vorige paard. Wat een leuke ruin heb je nu! <3 Wat is zijn afstamming?
Skippy01, fijn dat Doortje alles zo goed oppakt!
Stal_Fiore, wat mij betreft ben je welkom!

Ik heb vrijdag weer op Monroe gezeten. Hij deed het zo knap! Ik had bij stal er al op gezeten en ook al wat pasjes gezet, dus hij had wel door dat ook met gewicht hij nog steeds kan lopen. Toen besloten om vlakbij de wei een stuk over een verkeerloos pad te gaan met mij erop en stalgenoot hem vast aan het halster. Zonder zadel was bewust, want dan zou ik er makkelijk af kunnen springen als het niet goed ging en hij kent mij op zijn rug wel, maar wat hij zou doen met combi mij en zadel en dan buiten een omheinde omgeving vond ik nog even een stap te ver.

Afbeelding

Wij doen het een beetje op een andere manier dan standaard inderdaad. :Y)

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:34

PeerAppel schreef:
Wij doen het een beetje op een andere manier dan standaard inderdaad. :Y)


Ik houd van 'anders dan standaard'. Traditionele mensen vinden ons ook héél vreemd :Y)
Ik werk op basis van clickertraining, óók onder het zadel. Al zó veel traditionele mensen gehad die zeiden dat je daar je paard mee verpest, dat je hem lui leert zijn, etc.... Doortje weet verrekte goed dat er maar één woord is wat betekent 'je mag stil gaan staan en krijgt een snoepje', verder is het ook gewoon kriebels of 'goed zo, ga door!' en dan loopt ze keurig verder. Roep ik "JUIST!", dan staat ze ineens stil en wacht ze op haar snoepje. Niks verpest aan, juist een enorm gemotiveerd paard daardoor, die echt op zoek gaat naar de goede antwoorden :D

(En nee, Doortje is geen 'toevalstreffer', de paarden van mijn lesklanten reageren er allemaal goed op :D , voorwaarde is wel dat ze eerst leren 'voedsel weigeren', zodat ze geen piranha's worden, en dat ze leren dat er maar één 'codewoord' (bridge) is dat snoep oplevert)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:48

O mijn god, sorry ik reageer zo even op jullie posts maar... ik kom net in de wei aan...Afbeelding
Nou paniek natuurlijk, dus snel pony halster om vlecht los en ja hoor... hele plukken. Dr bleef niks meer over, ik wist niet dat ik er ZO veel waarde aan hechte maar ik stond me toch te trillen op Mn benen..
Dit kwam eruitAfbeelding
Afbeelding
Ik ben er helemaal naar van ofzo, wat ongelofelijk k**. Haar mooie volle voorpluk is nu..Afbeelding
Ik heb er een vlecht in gemaakt weet maar.. dat was gewoon lachwekkendAfbeelding
Ik weet niet zo goed wat ik moet zeggen hahah, het is niet het eind van de wereld maar jeetje dat was schrikken... ik hoop echt dat het snel weer teruggroeid..
Hij was zooo mooiAfbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:50

@faitherr, ow nee, echt niet tof! :( Ik heb het ook een keer gehad met een pluk, paard een wei verder had over de draad een hele pluk eraf geknaagd met kriebelen... ik vervloek dat paard tot de dag van vandaag nog steeds. Stond op het punt toen alles te kortwieken. Niet gedaan overigens hoor, het groeit langzaamaan wel weer bij, maar ow wat was ik toen boos. En ik was nooit zo'n 'pennyponymeisje', maar toch ;)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 09:55

Pffff, ook hartstikke naar ja! Ik dacht ook, wat ga ik doen, scheer ik m helemaal weg ofzo maar dat wordt er niet beter op ben ik bang, ik moet zeggen dat er ergere beelden door Mn hoofd vlogen toen ik een voor een de plukken los trok maar het is zo belachelijk dun nu.
Ik hoop dat het een beetje gauw groeit, geen idee hoe lang dat zal duren...
Ik weet ook echt niet hoe het kan, ik heb nergens haar aan gevonden ofzo en ze schuurt ook niet zover ik weet, ze staat wel met een exceem maatje maar die gebruikt ze vaker als boxbal dus het lijkt me sterk dat die zo extreem aan haar voorpluk heeft mogen knabbelen..

Skippy01
Berichten: 6498
Geregistreerd: 01-11-06

Re: [HK] We kletsen weer een topic vol, over onze gouden knol!#6

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:01

Wilde gok dat ze van het verharen jeuk aan haar hoofd had... maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk :) gelukkig geen wonden (voor zover ik kan zien op je foto's?), even je verlies nemen en opnieuw sparen op die pluk :)

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-19 10:04

Skippy01 schreef:
Wilde gok dat ze van het verharen jeuk aan haar hoofd had... maar zeker weten doe je het nooit natuurlijk :) gelukkig geen wonden (voor zover ik kan zien op je foto's?), even je verlies nemen en opnieuw sparen op die pluk :)

hmm dat zou wel kunnen, maar zo extreem? Ik ben geen wondjes tegengekomen gelukkig.. Maar het is zooo veel, dat is zo appart, daar moet ze echt wel een uur op hebben staan schuren en ik zie haar nooit schuren.. Maarja.