Dressuurhaflinger

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
paarden2704

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:25

Faitherr schreef:
Gaaf Leoniee, veel plezier en succes!
Wij kunnen momenteel niet zoveel wua rijden ivm bevroren en besneeuwde bak, enorm balen, april is ook niet heel tevreden met haar vakantie -O- dus we blijven bezig met onze dagelijkse wandelingingetjes. Hopen dat we dit weekend weer een keer in de bak kunnen.

[ [url=m/YRu8Wg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/clyH3I.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heeeey dit is in Millingen wat grappig!!! :D

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:28

paarden2704 schreef:
Faitherr schreef:
Gaaf Leoniee, veel plezier en succes!
Wij kunnen momenteel niet zoveel wua rijden ivm bevroren en besneeuwde bak, enorm balen, april is ook niet heel tevreden met haar vakantie -O- dus we blijven bezig met onze dagelijkse wandelingingetjes. Hopen dat we dit weekend weer een keer in de bak kunnen.

[ [url=m/YRu8Wg.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/clyH3I.jpg]Afbeelding[/url] ]



Heeeey dit is in Millingen wat grappig!!! :D

hahaha jaa klopt, waarvan ken je Millingen?

hoe gaat het bij de rest? Hier gaat het momenteel wat minder, na de gevoeligheid op de voetjes ijzers eronder gedaan wat ontzettend hielp maar toen voelde ze ineens niet fijn meer in de bak, leek uit de rug te komen, linksachter kwam niet helemaal mooi mee vooral niet in de rechtergalop. Dus gister de fysio erbij gehad en die voelde inderdaad dat de rug heel erg vast zat dus die heeft ze mooi los gemasseerd, als huiswerk hadden we wat sterk oefeningen gekregen en de opdracht om te blijven rijden en dan vooral lekker de rug oprekken dus lang en laag, en nog even geen galop. Vandaag dus maar even zonder zadel rondgehobbeld en toen ging ze toch wel fijn lopen dus ik hoop dat het wat geholpen heeft, donderdag les met de fysio en dan aanstaande of de week daarop nog een keertje een behandeling denk ik.
Heeft iemand hier ervaring met magnesium? April heeft namelijk altijd een redelijk hoge spierspanning en regelmatig ook dat er dus iets vast zit etc. ik heb het aan de fysio gevraagd en die zei dat we inderdaad op een erg magnesium arme grond zitten (kleigrond), dus dat het volgens haar zeker zin zou kunnen hebben, maar ik ben wel benieuwd naar een aantal ervaringen.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 00:18

Ik gebruik voor king magnesium voor zijn spieren gaat super.
Zit minder vast volgens de fysio

King loopt mometeel letterlijk te klote voor de kar, we hebben kampioenschap en meneer is alleen maar met passage en
Piaff aan het klooien terwijl ik het niet train, hierdoor zet hij ze nek en schoft vast morgen komt de fysio

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 08:23

Ik heb tijdje magnesium bijgegeven. Die ik nu njet want hij heeft geen tekort.

Maar ken paarden die kwa spieren zeker voorruit zijn gegaan. Of vitamine E wilt ook helpen.

Denise_Storm

Berichten: 2370
Geregistreerd: 29-01-14
Woonplaats: Zuid-Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 13:38

Faitherr schreef:
hahaha jaa klopt, waarvan ken je Millingen?

hoe gaat het bij de rest? Hier gaat het momenteel wat minder, na de gevoeligheid op de voetjes ijzers eronder gedaan wat ontzettend hielp maar toen voelde ze ineens niet fijn meer in de bak, leek uit de rug te komen, linksachter kwam niet helemaal mooi mee vooral niet in de rechtergalop. Dus gister de fysio erbij gehad en die voelde inderdaad dat de rug heel erg vast zat dus die heeft ze mooi los gemasseerd, als huiswerk hadden we wat sterk oefeningen gekregen en de opdracht om te blijven rijden en dan vooral lekker de rug oprekken dus lang en laag, en nog even geen galop. Vandaag dus maar even zonder zadel rondgehobbeld en toen ging ze toch wel fijn lopen dus ik hoop dat het wat geholpen heeft, donderdag les met de fysio en dan aanstaande of de week daarop nog een keertje een behandeling denk ik.
Heeft iemand hier ervaring met magnesium? April heeft namelijk altijd een redelijk hoge spierspanning en regelmatig ook dat er dus iets vast zit etc. ik heb het aan de fysio gevraagd en die zei dat we inderdaad op een erg magnesium arme grond zitten (kleigrond), dus dat het volgens haar zeker zin zou kunnen hebben, maar ik ben wel benieuwd naar een aantal ervaringen.


Ik geef Storm magnesium. Samen met een stalgenootje hebben we bij Welkoop een hele grote witte zak gekocht. Dat is 25 kg voor 20 euro ofzo. Vaak hebben ze het niet in de winkel, maar ze kunnen het wel bestellen. Er liep ook een topic over op Bokt: belle_boef @ [VS] 90% magnesiumoxide

Storm doet het er goed op. Merk dat die langer los blijft, ook met de regelmatige massage/fysio behandelingen die die krijgt, merkt ze een groot verschil.

Maar daarnaast kan je misschien overwegen om een Bucas Recuptex Therapy deken aan te schaffen? Ik heb er zelf ook een voor Storm en hij reageert er super fijn op. Stalgenootje met kruising haflinger/fries heeft hem inmiddels ook aangeschaft, leende hem eerst van mij, maar door het positieve effect heeft ze hem nu zelf aangeschaft. Storm is nu veel sneller los, normaal duurde het minimaal 45 minuten met het rijden voor die lekker los liet, nu ben ik vaak op dat punt na een minuut of 10! :D

Edit: met vitamine E moet je wel opletten dat je een goede aanschaft. Stalgenootje had een emmertje (weet niet meer precies welk merk). Daar heel veel suiker in te zitten, dus dat deed meer kwaad dan goed :')

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 14:57

Ik heb het dan weer niet op de Recuptex,
las laatst ook in onderzoek:
Citaat:
Warmte maakt je bloedcirculatie sterker
In de resultaten van het onderzoek dat Marly noemt, kun je zien dat de huidtemperatuur van de paarden verhoogt was na het dragen van de dekens. Let op: van beide dekens. Het komt er in dit onderzoek dus op neer dat een magneetdeken de huid van je paard warmer maakt, maar dat een ‘gewone’ deken dat eigenlijk net zo goed doet. Ook staat er in de resultaten dat de bloedcirculatie onder de dekens gelijk was. De bloedcirculatie onder de magneetdeken was dus hetzelfde als de bloedcirculatie onder de placebo-deken.


Ik ben heilig voor GOEDE training haha. Dan heb je geen speciale bitten, dekens, zadels, -peuten en -paten nodig :) heb ik zelf ook gemerkt. Niet eens een fantastisch paard haha.
Maar, zo is iedereen anders en dat is alleen maar leuk en goed :+: . Zolang je alles maar doet vanuit een goed hart (peace out :P ).

paarden2704

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 17:55

@Faitherr
Ik woon in millingen!! :)

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 18:26

astrid: zeker een goede training is zeker belangrijk. Helaas ben ik een ruiter die van nature geen goede zit heb en ondanks training en mezelf willen verbeteren. zie ik soms mensen rijden dat ik denk hoe dan? wat is hun zit anders dan de mijne? En dat bedoel ik dus positief..

als ik ze zie rijden maak niet uit wat voor paard maar 1 of ander manier krijgen ze hun paarden aan het lopen en dan zonder trek en pluk werk.

Terwijl ik steeds conseqent moet rijden.. me hafje vaker dat ik zou willen een tik moet verkopen omdat hij voor de zoveelste keer gewoon niet op mijn been reageert.. gewoon niet.. Denk ik wat doe ik verkeerd?

oke op moment gaat het rijden voor geen meter. flegmatiek is stanley altijd al geweest maar nu heb ik helemaal het idee als ik geen been geef dan staat hij echt gewoon letterlijk stil...

zadel is gechekt, fisio is geweest vorige week, kon niks bijzonders vinden. Diesel is stanley altijd ook geweest.. heeft een goede deken dus koud heeft hij t niet. En toch is hij niet voorruit te branden. Bloedonderzoek is ook niks bijzonders..

Ik denk dat ik volgend jaar gewoon in dec nog keer ga scheren, want ik had begrepen dat je van sep/okt tot dec best vaak mag scheren en daarna niet meer ivm aanmaak zomervacht in januarie


op moment is stanley wel weer aan het verharen en daar ben ik wel blij om. Verharen kost ook energie natuurlijk dus nu heb ik toch maar besloten dat stan een halve kilo biks krijgt vanauit de hitactief stal. ik zelf ben geen subli fan maar goed.. en dan nog krachtvoer na het rijden van mij met zn suplimenten.

Gelukkig heb ik een lieve instructrice die voor mij wilt kijken of ze miss een plekje in haar agenda kan vrij maken, om mij 1x per week les te geven tijdelijk. zodat ik ene week kan rijden en andere week me kan concentreren op de grondwerk. Want wil voor mijn opleiding de grondwerk auditie gaan filmen. en dan vind ik om de week les even te weinig.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 22:41

Nou die bucas deken is een uitkomst
Echt

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:15

Ook ik vind de recuptex een fijne deken. Magnesium gaf hier bij beide paarden niet het gewenste resultaat.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 23:41

punk143 schreef:
Ook ik vind de recuptex een fijne deken. Magnesium gaf hier bij beide paarden niet het gewenste resultaat.

Welke merk
Ik heb ook vitamine e met selenium
En krijgt hij na hoge inspanning

astridastrid

Berichten: 5792
Geregistreerd: 08-04-02
Woonplaats: Warmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 09:52

kiddokids schreef:
King loopt mometeel letterlijk te klote voor de kar, we hebben kampioenschap en meneer is alleen maar met passage en
Piaff aan het klooien terwijl ik het niet train, hierdoor zet hij ze nek en schoft vast morgen komt de fysio

Zeg jij altijd, dat het niet goed gaat, en vervolgens win je alles, hahaha :)) .

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 14:57

Bedankt voor alle reacties!! Over die magnesium van de Boerenbond heb ik inderdaad gelezen! Die wil ik zeker proberen, zit hier ook om de hoek dus is een stuk makkelijker dan online bestellen steeds. Vandaag komt de dierenarts voor enting en tandarts dus dan vraag ik ook meteen haar mening even maar ik denk dat ik er al wel uit ben dat ik het wil gaan geven!

De recuptex dtaat ook op mijn verlanglijstje inderdaad maar daar moet ik eerst nog even voor sparen hahaha.
@paarden2704 wat grappig! Heb je ook (een) paard(en)? En rijdt je in Millingen?

paarden2704

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 17:33

Faitherr schreef:
Bedankt voor alle reacties!! Over die magnesium van de Boerenbond heb ik inderdaad gelezen! Die wil ik zeker proberen, zit hier ook om de hoek dus is een stuk makkelijker dan online bestellen steeds. Vandaag komt de dierenarts voor enting en tandarts dus dan vraag ik ook meteen haar mening even maar ik denk dat ik er al wel uit ben dat ik het wil gaan geven!

De recuptex dtaat ook op mijn verlanglijstje inderdaad maar daar moet ik eerst nog even voor sparen hahaha.
@paarden2704 wat grappig! Heb je ook (een) paard(en)? En rijdt je in Millingen?


Heb er 2 een shet (uk) en haflinger (moon)
Moon wordt in mei pas 2 dus nee wij rijden nog niet!
Wanneer die oud genoeg is wil ik wel gaan rijden bij de veldruiters als ik de vereninging leuk vindt :P

Rij jij daar ook? Zo ja wat vindt jij er van??

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 21:30

astridastrid schreef:
kiddokids schreef:
King loopt mometeel letterlijk te klote voor de kar, we hebben kampioenschap en meneer is alleen maar met passage en
Piaff aan het klooien terwijl ik het niet train, hierdoor zet hij ze nek en schoft vast morgen komt de fysio

Zeg jij altijd, dat het niet goed gaat, en vervolgens win je alles, hahaha :)) .


He de generale gaat altijd bout!!!

Het grote probleem is het MEEdenken
Halt O achterwaarts NEEE wil ik NIET achterwaarts o oké baas
Niet OO aandraven verzameling maar dat kan toch ook de passage zijn baas NEEE

Vandaag broek Losser kinketting anders en vandaag liep
Manier top super was hij
23 febr kampioenschap
Ik wil graag selectie hippiade mee doen maar ik zie nergens de voorronde

punk143

Berichten: 607
Geregistreerd: 06-11-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-19 23:28

kiddokids schreef:
punk143 schreef:
Ook ik vind de recuptex een fijne deken. Magnesium gaf hier bij beide paarden niet het gewenste resultaat.

Welke merk
Ik heb ook vitamine e met selenium
En krijgt hij na hoge inspanning


Heb die van de paardendrogist en pharmahorse geprobeerd. Vitamine E ben ik wel erg tevreden over, ik heb een vloeibare van chevivit.

kiddokids

Berichten: 3084
Geregistreerd: 01-03-11
Woonplaats: zuid-holland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 09:19

Die heb ik ook en best wel tevrede.

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:15

paarden2704 schreef:
Faitherr schreef:
Bedankt voor alle reacties!! Over die magnesium van de Boerenbond heb ik inderdaad gelezen! Die wil ik zeker proberen, zit hier ook om de hoek dus is een stuk makkelijker dan online bestellen steeds. Vandaag komt de dierenarts voor enting en tandarts dus dan vraag ik ook meteen haar mening even maar ik denk dat ik er al wel uit ben dat ik het wil gaan geven!

De recuptex dtaat ook op mijn verlanglijstje inderdaad maar daar moet ik eerst nog even voor sparen hahaha.
@paarden2704 wat grappig! Heb je ook (een) paard(en)? En rijdt je in Millingen?


Heb er 2 een shet (uk) en haflinger (moon)
Moon wordt in mei pas 2 dus nee wij rijden nog niet!
Wanneer die oud genoeg is wil ik wel gaan rijden bij de veldruiters als ik de vereninging leuk vindt :P

Rij jij daar ook? Zo ja wat vindt jij er van??


Ahh oke, staan ze wel in Millingen? Of staat je haf in de opfok?
Jaa de Veldruiters, ik vind het eerlijk gezegd niet de meest gezellige ponyclub het is zo typisch Millings en daar ben ik persoonlijk niet zo van. De bak is daarbij ook niet ideaal, altijd extreem zwaar om te rijden, het is dat het ideaal is om je paard natuurlijk aan huis te hebben maar als de reistijd niet zou uitmaken zou ik graag ergens anders rijden. Voornamelijk door de bak, mensen trek ik me niet zoeel van aan. De bak zijn ze volgens mij wel mee bezig om misschien een compleet nieuwe en goede bodem te leggen, dat zou helemaal top zijn.

Gister de dierenarts gevraagd over de magnesium en die reageerde eigenlijk best heftig, ze vond dat je niet zomaar supplementen kon gaan geven zonder dat je wist waar je startwaardes liggen, dus toen ik vroeg naar hoe ik dat zou kunnen testen aangezien een bloedonderzoek moeilijk is bij magnesium gaf ze geen duidelijk antwoord. Zij vond het verstandiger om mioplast te geven, dit heeft zij in de praktijk heel vaak goed zien uitpakken. Echter toen ik het opzocht bestaat het voor 40% uit zeewier, 42% uit sacharose en 18% glucosestroop, ofterwijl, 60% suiker, daar ga ik geen 90 euro voor betalen. Ik ben dus van plan de andere dierenarts praktijk te bellen voor een second opinion.
Zover ik wist is magnesium een veilig supplement aangezien ze het gewoon weer uitscheiden? Dus in mijn hoofd leek het me het verstandigst om het gewoon te proberen, en als ik na 1 a 2 maand geen verschil merk (samen met de fysio die de spierspanning kan controleren) gewoon weer te stoppen en te zoeken wat het anders kan zijn.
Iemand enig idee waarom zij er zo op tegen zou zijn?

plutolover

Berichten: 11705
Geregistreerd: 30-07-04

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:30

Magnesium kan zeker uit t bloed gemeten worden.. alleen kost t nogal wat.

Magnesium is vrij veilig ind. Gewoon een potje kopen... en dan kijken hoe ze reageerd (dit kan wel 3-4 weken duren voordat je effect merkt)

Merk je niks dan stop je er gewoon mee

Tuurlijk tegen woordig heb je van elke wise wasje een supliment. En moet je zeker niet zomaar wat geven

Maar ik merk dat sommige dierenartsen zich vast houden op 1 merk of hebben ze zelf connecties mee.. en dan blijkt er Ind veel suikers in te zitten.,

Heb ik nu ook ik heb duivelsklauw korrels dierenarts is er helemaal fan van.. want is labatorium onderzoek.. het merk is ook niet in de winkel te koop. maar zit ook wat suikers in. Gelukkig maar heel weinig.

Maar als dat op is, ga ik over op een ander merk duivelsklauw waar geen suikers in zitten.

Mijne krijgt best wat suplimenten voor z’n atrose

- duivelsklauw
- glucosamine/msm
- en sinds kort collageen dat schijnt nog beter te werken dan glucosamine
- biotine krijgt hij ook. Maar uit onderzoek blijkt hij meer dan genoeg te hebben. Dus zodra dat op is stop ik ermee
Laatst bijgewerkt door plutolover op 09-02-19 10:32, in het totaal 1 keer bewerkt

Faitherr

Berichten: 1183
Geregistreerd: 27-03-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 10:32

plutolover schreef:
Magnesium kan zeker uit t bloed gemeten worden.. alleen kost t nogal wat.

Magnesium is vrij veilig ind. Gewoon een potje kopen... en dan kijken hoe ze reageerd (dit kan wel 3-4 weken duren voordat je effect merkt)

Merk je niks dan stop je er gewoon mee

Tuurlijk tegen woordig heb je van elke wise wasje een supliment. En moet je zeker niet zomaar wat geven

Maar ik merk dat sommige dierenartsen zich vast houden op 1 merk of hebben ze zelf connecties mee.. en dan blijkt er Ind veel suikers in te zitten.,

Heb ik nu ook ik heb duivelsklauw korrels dierenarts is er helemaal fan van.. want is labatorium onderzoek.. het merk is ook niet in de winkel te koop. maar zit ook wat suikers in. Gelukkig maar heel weinig.

Maar als dat op is, ga ik over op een ander merk duivelsklauw waar geen suikers in zitten.


Maar ik meende gelezen te hebben dat paarden met een magnesium tekort, magnesium uit de botten gaan halen en de waardes van het bloed dus goed lijken maar de botten zo langzaam steeds minder magnesium hebben.

Ik denk inderdaad dat ik het gewoon ga proberen, ik luister eerst even de second opinion af van de andere dierenarts en dan maak ik een definitief besluit.

paarden2704

Berichten: 133
Geregistreerd: 31-08-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-19 16:42

Citaat:
Ahh oke, staan ze wel in Millingen? Of staat je haf in de opfok?
Jaa de Veldruiters, ik vind het eerlijk gezegd niet de meest gezellige ponyclub het is zo typisch Millings en daar ben ik persoonlijk niet zo van. De bak is daarbij ook niet ideaal, altijd extreem zwaar om te rijden, het is dat het ideaal is om je paard natuurlijk aan huis te hebben maar als de reistijd niet zou uitmaken zou ik graag ergens anders rijden. Voornamelijk door de bak, mensen trek ik me niet zoeel van aan. De bak zijn ze volgens mij wel mee bezig om misschien een compleet nieuwe en goede bodem te leggen, dat zou helemaal top zijn.




Jaa ik heb ze beide aan huis, in Millingen.
Jaa dat is echt een dorp, dan heb je dat al snel.
Balen van de bak dat is inderdaad erg vervelend.
Hopelijk komt er dan een nieuwe bak :) dat zou wel prettig zijn!!

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:35

Zijn jullie ook zo aan het genieten van het weer met de blondjes? 8-) <3 Heerlijk! Heb ze van de week maar weer eens even gewassen (beschik alleen over koud water dus dat doe ik in de winter niet vaak) en ze zijn eindelijk weer echt blond :j .

Kelly_J

Berichten: 1146
Geregistreerd: 12-05-07
Woonplaats: Harkema, Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 11:36


Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 14:12

Jaaaa heeerijk dit weer! Genieten <3

Gister lekker samen van het zonnetje genoten
Afbeelding

En vanochtend rondje Drents Friese wold!

Afbeelding

Flicka12

Berichten: 3112
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-19 17:47

Kelly_J schreef:
Voor wie het leuk vindt, ik heb een foto van Waldemar ingezonden naar de Bit fotowedstrijd. Vind hem zelf erg mooi. Je kan hier stemmen: https://www.bitmagazine.nl/inzending/satiny/

Mooie foto trouwens! Ik heb gestemd :)