op welk niveau loopt jou Haflinger en wat is je doel

Moderators: Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

kiddokids

op welk niveau loopt jou Haflinger en wat is je doel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:27

Eigenlijk ben ik enorm trots op mijn Haflinger die ik sinds september 2011 in mijn bezit heb en die word gereden door een vriendin die heel veel ervaring heeft al sinds heel klein meisje verschillende paarden gehad en gereden en onze king zie ze als een uitdaging..

King is een Ouderwetse type Haflinger Luxemburg gefokt een grote Haflinger van bijna 6 jaar..

Ze heeft sinds vorig jaar een startpas en de wedstrijden die ze gereden heeft zijn niet zo heel veel de laatste keer 6 winstpunten in een klap op de dah dag in Lisse.. Hij is op 2 winstpunten na bijna L2 morgen voor het eerst een uit wedstrijd onder de man, zal mij benieuwen hoe draakje zich gedraagt..
Op dit moment zit begin van de travers erin en hij kan al paar meter appuyeren zo gaaf om te zien.. Haar doel moet dan wel lachen grand prix nou de z haalt ze wel met hem..

Ben heel benieuwd naar jullie verhaal en doel..

EmmyJoycee

Re: op welk niveau loopt jou Haflinger en wat is je doel

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:28

Al bijna 2,5 jaar bezig en begin langzaam aan ietsjes verder te komen. Ze is weg geweest in training en ik kwam daar dagelijks om te lessen zowat. Ooit als we normaal door de bak kunnen wil ik ook de wedstrijden in :D

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:33

Mijn doel is om zelf weer lekker te kunnen rijden op mijn haffies.
Na ongeluk 7 jaar terug en vorig jaar eindelijk de verlossing van mijn kapotte knie, ben ik na lange revalidatie aardig op weg.

Jongedame (5) Mara is nu L2 en knappe man Aragon (10) ZZL.
Worden ook voor mij uitgebracht.

Genieten langs de kant doe ik al jaren inmiddels. Straks ook weer genieten onder het zadel.

En vast tot morgen in Heerjamsdam (neem ik aan) ;)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 20:38

He balen van je ongeluk ik heb ook bijna een jaar met schouderklachten gezeten rondje gips vorig jaar daarna spit dus net als jij langs de kant genieten wat gaaf dat jou dame l2 is en een haf zzl wat gaaf..
En nee morgen geen heerjansdam hebben we overwogen maar de rede is dat we in sep niet de finale kunnen rijden omdat we cross in Lisse hebben en daar moet mijn vriendin bij helpen en misschien gaan ze nog crossen met hem.. Hij is heel veelzijdig onze king.
Cross, mennen, springen momenteel 80 cm parcours

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:54

Ah, ook een pechvogel dus :D

We gaan weer een leuke dag hebben morgen. Aragon is ook heel veelzijdig. Vorige week nog 4de in de cross op Berestein. En morgen ook weer een parcours springen natuurlijk.
Wordt mooi weer, dus ik kijk er naar uit.

Succes morgen en hopelijk de laatste puntjes dan. +:)+

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-05-14 21:01

Djw jullie ook morgen ene we zouden idd ook morgen parcours gesprongen hebben succes.

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 21:02

Ik heb haar sinds 5-12-13 nog maar erg kort, hoop dat ik over een tijdje rustig op buitenrit kan of op wedstrijd kan starten in de B mn doel is uiteindelijk in de L te komen :D

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 06:37

Dat is idd nog erg kort hoe oud is ze komt vanzelf allemaal wij hebben het ook rustig aan gedaan...

Mijn vriendin is gisteren twee keer eerste geworden en de laatste puntjes voor de L2 gehaald eerste keer outdoor gingen super

Mirranda hoe is gisteren bij jullie gegaan weer was top.
Ben zelfs verbrand :o iets minder hihi

LukieBradley

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 06:51

Heb de mijne 3. 5 jaar en ze is zelf net 5 geworden.
Ben niet enthousiast voor dressuur maar zij wel als je het zelf ook bent.
Oftewel ik rijd Veel buiten en heb een verzorgster voor de dressuur in de arm genomen :Y)
Vind het leuk om te zien dat ze het wel kan (ik zelf modder ook altijd maar wat aan) en moedig het meisje ook lekker aan.
Haar niveau is dus b maar ze heeft potentie en ik hoop dat We haar zeker eens kunnen starten.
Ze is een moderne versie maar rond gebouwd

Mirranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:41

@ TS: Mooi gedaan !! En super dat hij zo braaf was outdoor.
M1 volgende keer??

Wij hadden ook een hele goede dag. Eerste 2 punten in het ZZL zijn binnen. Poown moest 's middags ook nog 80cm springen en deed dat ook nog foutloos.
Mijn jongedame heeft er weer 3 punten bij in het L2. Ging met allemaal bekers en oranje rozetten naar huis.

Je kan een slechtere dag hebben zegmaar :P

Kimmetjuh18

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 18:04

hoi hoi..

mijn haflinger heeft bij mijn vriendin ( oude eigenaar ) m2 gelopen.
zelf rijd ik nog in de B
Ik geniet ook erg van buitenritjes

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 19:07

He nee hier ook de laatste puntjes om l2 te starten
Ja bakkabouters is tegenwoordig hot item. :( ik word er zelf zo onzeker van dat geklooi van hem
Gisteren zag hij idd ook in de ring hokje met springmateriaal maar het ging verder wel goed hij rent er dan als het ware langs..

Waar ik zeer trots op was 8 met hals laten strekken.. Hij bleef altijd te ver boven in hangen en niet diep genoeg twee keer met slof gereden en toen ging het meteen stukken beter..

Wow zeg twee punten in de zzl gaaf hoor onwijs stoer..
En springen doet hij ook nog les ik.

_Lisaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:14

"Mijn" haflinger vriendinnetje is op niveau niks, we hobbelen lekker rond in westernoutfit en ons doel is lol met je knol :D

AnnemiekvM

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:16

Na 4 jaar Tommie weer opgepakt in de wedstrijden. M1 en hebben nu 5 punten.
We hebben er veel plezier in en zien wel waar we eindigen.

laulapaula

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 19:20

Mijn haflinger is 12 jaar, heb hem 5 jaar. Nooit ambities gehad om wedstrijden te rijden, maar vorig jaar ging het een beetje kriebelen en toen 2x onderling gestart. Alle keren 1e en clubkampioen. Dit jaar de stap gezet om officieel te starten. Door omstandigheden nog maar 2x gestart maar wel elke proef een winstpunten behaald. M'n haffie is niet de makkelijkste dus blij dat het tot nu toe zo goed gaat :) doel heb ik niet. Ik zie wel hoever we komen en er lol in houden :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-05-14 20:54

Vind ik ook hoor lol met je knol.. Ik vind me zelf geen spring of dressuur ruiter ik ben er ook gewoon nog niet aan toe... Zelf paar keer in de lappenmand en bij toeval voor een dah dag mijn bijrijder zich afmelden heeft mijn vriendin die ons les gaf voor de gein gestart en dat pakte goed uit daarna startkaart aangevraagd vorig jaar en nu l2 ze ziet hem als een uitdaging nou daar in tegen bak ik er dan niks van.. Laat mij maar mennen hobby dressuur gaat stukken beter dan onder het zadel. onderlinge wedstrijden al gereden en ging top.

Aangespannen Ringsteken tijdens oranje feesten bollenstreek doen we ook aan mee met ons antiek rijtuig..

Dus ja niveau dressuur is niks voor mij..

Nordsvensk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 20:59

Ik ben hard aan het trainen voor de B. Ooit moet dat goed gaan lukken, haha! Mijn doel is om het M te halen. Dat is meer een droom. Denk dat dat wat te hoog is gegrepen met mijn haf. We zien wel waar het schip strand :)

kiddokids

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-05-14 12:40

Die van mij zag ik eerste instantie ook niet halen hij is een ouderwets grof type maar hij leert zo onwijs snel en hij vind het erg leuk.. Moet wel zeggen met een juiste ruiter ik zie het mezelf niet doen ben alleen mega trots op hun toppers..

annaberberxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-14 19:42

kiddokids schreef:
Dat is idd nog erg kort hoe oud is ze komt vanzelf allemaal wij hebben het ook rustig aan gedaan...

Mijn vriendin is gisteren twee keer eerste geworden en de laatste puntjes voor de L2 gehaald eerste keer outdoor gingen super

Mirranda hoe is gisteren bij jullie gegaan weer was top.
Ben zelfs verbrand :o iets minder hihi

Ze is 9 jaar bijna 10

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 16:32

Ik wilde altijd tot het Z komen :))
We zijn bij de L1 met winst gestrand en overgestapt op western. Nu wil ik gewoon eens een wedstrijdje rijden en zoveel mogelijk leren.

Daarnaast was het doel om ooit eens alleen een buitenrit te maken. Het heeft 4 jaar bloed zweet en tranen gekost, maar we rijden nu regelmatig een rondje buiten :):)

Liesbethje

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-14 13:43

Mijn blondje is inmiddels alweer 18 jaar en 10 jaar geleden gekocht met als doel lekkere buitenritjes :)
Altijd al heerlijk van genoten maar na een aantal jaar ook wel regelmatig in de bak gehobbeld te hebben toch maar eens op wedstrijd gegaan en mijn doel was winst in de B :+ we zijn inmiddels Z startgerechtigd dus moet nu weer eens een nieuw doel bepalen :D

Als hij zo fief en gezond blijf zoals hij nu is en het zo lekker blijft doen wil ik toch wel proberen om Z2 startgerechtigd te gaan worden.. maar het allerbelangrijkste doel is nog wel dat we gewoon lol hebben van elkaar en dat hij gezond blijft ;)

_Sanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-14 22:46

Echt een niveau hebben we niet. Een net B proefje rijden zit er voor ons nog niet in, daar is mijn haf toch nog te onervaren voor.
Mijn doel is ook niet om wedstrijden te rijden maar qua training zou ik wel graag willen dat ze over een paar jaar minimaal een L proefje zou kunnen lopen. Al zou ik zo nu en dan wel een onderling wedstrijdje willen :=

18Act5Heure

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 10:29

Ik zou al een b proefje kunnen doen maar ik moet me nog inschrijven heel veel haast heb ik niet

patricia73

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-14 17:38

Hoi, mijn haflinger Windows heb ik nu 3 en half jaar. Hij is nu 7 jaar en we zijn op dit moment m2 +6. Mijn doel is om te kijken hoever we kunnen komen.... dus dat is nog een vraag haha. Groetjes

nnoorjanssen

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 09:25

Mijn haf is nu 7 jaar, had hem vanaf zijn 3 jaar. heb 3 jaar in de B gezeten, en nu l1 drie wedstrijden gereden nu 7winspunten! Dus wil eigelijk in de winter m1 proberen te starten. Ik heb nog twee wedstrijden geplant 2 x twee proeven en dan wil ik verder naar de l2 hopen dat me doel gaat lukken!