Dressuurhaflinger

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Naomi_Haffie

Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-15 20:51

Hallo :)

Het lijkt mij leuk om een topic te hebben waar je kan praten over je dressuur haflinger, uitslagen en verslagen etc :D

Ik heb zelf een 13 jarige haflinger ruin.
Eind vd zomer pas serieus aan dressuur begonnen en we moeten samen nog heeeel veel leren.
Hij heeft bijna zijn hele leven voor de kar gelopen dus heeft een mooie dikke onder nek -O-

In oktober hebben we onze eerste wedstrijd tussen de paarden gereden en we zijn nu in 5 wedstrijden b+5!
Best leuk aangezien hij nauwelijks nageefelijk loopt nog.

Oja mijn naam is Naomi en ik ben 22 jaar

Dit zijn wij net tijdens een goed moment opname
Afbeelding

Ik ben benieuwd!

ApplePapple

Re: Dressuurhaflinger

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-15 21:04

Leuk!! Ik heb ook een dressuur haf. 2 jaar geleden gekocht toen hij 3 was en alles zelf geleerd (onder begeleiding natuurlijk) Hij is 1,53 m. Een echte eigenwijze haf wat het wel echt leuk maakt! Ik rijd officieel tussen de pony's.

Afbeelding

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-15 06:59

Naomi_Haffie schreef:
Hij heeft bijna zijn hele leven voor de kar gelopen dus heeft een mooie dikke onder nek -O-

Van 'voor de kar' lopen, krijgt je paard geen onderhals :D Een onderhals train je als het paard verkeerd loopt (zijn rug wegdrukt en tegen de hand inloopt) en dat heeft niets met de koets te maken, maar alles met de rijkunst van de ruiter/menner.

Ik kan het weten, want mijn haflinger loopt ZZ dressuur voor de koets. :D

Maar ze start ook ZZ vaardigheid mennen, L dressuur onder het zadel en AA dressuur bixie
Afbeelding

Afbeelding

Veel succes in de dressuur met je Haf!

leny_horeman

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-15 14:19

Ik rij mijn verzorg haflinger ook dressuurgericht maar rij geen wedstrijden aangezien ik op zondag steeds moet werken

Afbeelding

tossielove

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:03

Leuk topic! Ik heb ook een haflinger waarmee ik vooral dressuur rijdt. Ik heb haar sinds haar 3e jaar, en ze wordt nu bijna 8. Sinds vorig jaar rijden we officiële wedstrijden tussen de pony's en de teller staat nu op M1+5.
Vorig jaar zijn we Zeeuws kampioen klasse L2 D/E geworden en twee weken terug Zeeuws indoor reservekampioen klasse M1 D/E. Ik ben zooo trots op Jumper *\o/*
(Foto van slechte kwaliteit)
Afbeelding

https://www.youtube.com/watch?v=G_bAVxC7MH4

Spianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:07

Leuk! Ik rijd ook vooral dressuur met m'n haflinger. Mijn naam is Brenda en ik ben 17 jaar. Rianne is 10 jaar en we zijn sinds anderhalf jaar serieus aan het dressuren. Toen we begonnen kende ze eigenlijk alleen gas, rem en stuur en ik had zelf alleen manege-ervaring dus we hebben een heleboel moeten leren maar ik ben onwijs trots op waar we nu staan :) Wedstrijden rijden doen we niet.

Dit is een foto van een paar maanden terug, ik heb zo gauw geen recentere :)
Afbeelding

Aanstaande zondag gaan we een clinic rijden, voor het eerst op vreemd terrein dus dat is spannend maar ik heb er ook heel veel zin in :D

plutolover

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:33

Ik wil mijn ook melden. Ik ben 27 jaar. En start tussen de paarden. Ik rij nu met mijn haflinger L1+8. Mijn haflinger heet Stanley en Wordt in mei 17

Nog paar puntjes en kan ik L2 starten.

Mijn doel is M1 met winstpunt te behalen tussen een gewone wedstrijd. Maar M1 zijn we nog lang niet.

Afbeelding

Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:49

Afbeelding

Dit is mijne <3

fro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:52

Hierbij mijn merrie (foto is van 2 jaar terug heb geen recentere foto.
Mijne vind het wel erg moeilijk, toen ik haar kreeg liep ze bij elk contact met de mond met de kin op de borst |(. Nu zijn we bezig om neus eruit te rijden. Ze is nu 8 ben nu 4 jaar bezig en het blijft moeilijk voor haar.

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door fro op 09-02-15 14:56, in het totaal 1 keer bewerkt

EngeltjeS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:55

Afbeelding

Mag ik mijn haflingertopper hier ook aanmelden? :D
Athos is een bijna 8 jarige ruin.
Hij houdt enorm van afwisseling, maar ook van keihard werken.

Ik ben geen wedstrijdruiter maar zou het wel een mooi doel vinden om "ooit" een Z proef met hem te kunnen doen :) Hij kan het allemaal, daar ben ik van overtuigd. Maar nu ik nog :P .
Het lijkt me leuk om jullie op deze manier ook te kunnen volgen :)

Gina

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 14:55

Leuk! Ik mag L1 starten met mijn haf. Heb al een tijdje geen wedstrijden gereden, vanwegen het opknappen van de trailer.

Afbeelding

Afbeelding

Mandarijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 16:10

Ik meld me ook! Leuk idee dit topic. :)

Ik heb een Haflinger van 13 jaar, ze heeft bij de vorige eigenaar tot de M1 gelopen en ik heb 7 maart m'n eerste B wedstrijd met haar (tussen de paarden, ben zelf 22 jaar).
Sta sinds een paar maanden op een stal waar KNHS wordt georganiseerd dus het kan eindelijk :D Ik heb geen trailer zelf helaas...

Hiervoor wel een paar keer FNRS gereden, F14. Die staat ook nog gepland voor 21 februari, maar a.s vrijdag komt de osteopaat (voor de jaarlijkse check dus ik denk dat dat 'm niet gaat worden.

Dit is mijn blondie:

Afbeelding

En dit was met een FNRS wedstrijd een paar maanden geleden (beetje aparte foto zo, gemaakt met telefoon van iPad scherm) :

Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 21:22

Ik meld me ook!
8 maart heb ik mijn eerste wedstrijd met Lux!

Afbeelding

Novito, leuke foto hihi :o :D

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:09

Leuk topic :D

Ik wil mij ook graag melden, al zijn wij eigenlijk wat meer allround dan dressuur :o
Maar ik wil graag wat meer punten in de dressuur, dus daar zijn we hard mee bezig. Want ik ging bijna nooit op dressuurwedstrijd, maar als ik punten wil halen is dat toch wel handig om te gaan doen :+

Onze stand tot nu toe (tussen de paarden): M1 dresuur, B springen en L SGW

Ik ga zondag naar Houten toe en wilde in Harmelen ook mee doen, maar ik kan volgensmij niet meer op die dag...

Afbeelding
Afbeelding

hhensens

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-15 22:57

oh leuk topic!

ik heb zelf ook een dressuurhaf :)

Stern is een 14 jarige ruin en wil graag voor je werken. ik ken stern nu ongeveer 1 jaar en hij is sinds september in mijn bezit. wij rijden op dit moment nog niet wedstrijdgericht maar dit is wel iets voor de toekomst.

zo rijden wij momenteel rond.

Afbeelding

Afbeelding

maar het gaat lang niet altijd goed :') (dit was een poging tot galop, vind hij erg lastig)

Afbeelding

silby

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:18

Leuk topic :)
ik rij ook wedstrijden met mijn haflinger ruin tussen de paarden,bijna 7 jaar is hij nu.
op het moment hebben we even een stop maar hoop binnenkort ons laatste puntje in de
B te kunnen rijden en dan door naar het L1.
Afbeelding

Brammetjuh13

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 11:56

Ik zal mijn haffie ook voorstellen MET sterren:p
Dit is Bram (stamboeknaam Arnando), zijn vader is Allacher en hij wordt in maart 8. Ik heb Bram nu 5 jaar en rijd sinds eind 2014 wedstrijden wat hij goed doet. Hij is m klaar. Hij is in de winter te herkennen aan zijn sterren. Altijd op de kont geweest maar dit jaar 3 in zijn hals :)
Dit is heeeeel geconcentreerd op wedstrijd (met sterren!!)
Afbeelding
Dit is ie toen ie 3 jaar was op onze allereerste wedstrijd, hier vind ik m nog een kleine baby :p
Afbeelding
En hij kan ook heel goed springen!!
Afbeelding

shetties

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 13:25

Ik heb ook niet het idee dat ik benadeeld wordt, ben het altijd wel eens met het commentaar. Krijg eigenlijk juist leuke reactie's van mensen en jury's, er staat ook vaak iets van 'leuke combinatie' op mijn protocol.
Bij de SGW vinden ook veel mensen het leuk, maak vaak praatjes met mensen die vragen hoe groot ze is enzo :D
Maar er zijn ook altijd wel mensen die kijken met een blik van wat kom jij nou doen met je haf, maar daar trek ik me niks van aan.

Oeh leuk die sterren, mijn pony heet Sterre dus die moest ook ook aan geloven :))
Foto van vorig jaar, niet heel charmant maar je ziet haar sterren wel goed. Helaas waren ze dit jaar niet gelukt, dus maar helemaal kaal gedaan.

Afbeelding

faithjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-15 14:34

Leuk dat er meer aan springen doen! Heb al een keer BB parcours gedaan tussen de paarden, kwam helaas wel tot hindernis 5..
Zodra het veulen er is en ze zelf er weer klaar voor is wil ik graag B starten

Linn heeft linn op der kont geschoren

Nog paar foto's

Afbeelding

Afbeelding

xLeoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 09:53

Wij gaan naar het haflingerevent in uden en naar de haflingerdagen :j Gaan ook 21 maart naar de allround kampioenschappen in Ambt Delden..

Ik ben trouwens 172 en Mar is 146cm

Wij vinden het ook leuk om af en toe een sprongetje te maken :D

Afbeelding

Zamero

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 13:44

Laat ik mezelf dan ook maar even voor stellen, mijn excuses voor mijn oude profiel :o
Ik start officieel met mijn zelf gefokte dame Amore
Afbeelding
We zijn momenteel Z1+7 tussen de paarden en ik start 1 x per maand.
En rijden max 3 a 4 x per week dressuurmatig.
We doen alles met haar :) Lekker voor de afwisseling

SRY

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-15 17:52

@ Naomi_Haffie : Oke :D Denk vraag het eerst maar omdat het een kruising is.... Normaal had ik de manen van Cavella in 3 hengstenvlechten :wow: Niks anders bleef zitten, ja stuk of 7 lange vlechten maar of dat zo mooi is voor wedstrijd, nee :+ Paar maanden terug heb ik de manen veranderd naar sportcoupe en heb nog niet geprobeerd te knotten. Weet ook niet of ik dat ga doen voor een wedstrijd. Manen zijn zo dik :')

@ kiddokids : Denk dat het met bitten blijft uitproberen, doordat elk paard weer anders reageerd. Hoop dat je iets geschikts gaat vinden :) Ik heb met springen/buitenrijden een enkel gebroken kneveltrens en met dressuur nu sinds een maandje een dubbel gebroken appel watertrens :) Gave vlecht zo van bovenop :D

Zal mijn paardje ook even voorstellen :D
Ze heet Cavella, merrie van 10 jaar :) Ze is dus een kruising haflinger x arabier.
We rijden dressuur F10+1, springen (record1.15m) en buitenrijden. Dus van alles wat :D
We staan op een manege waar FNRS wedstrijden worden gehouden. Gelukkig word bij ons niet gekeken naar wat voor ras je hebt.
Zou graag KNHS wedstrijden willen rijden maar vervoer is altijd zo'n groot probleem helaas :(

Hieronder een foto van afgelopen zondag, ja carnavalsdressuur dus verkleed :') F10 voor de 1e keer met 224 punten en een 1e plaats :D

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door SRY op 11-02-15 17:59, in het totaal 2 keer bewerkt

Naomi_Haffie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-02-15 22:42

Afbeelding
Kennen jullie dit bit? Het schijnt de buiging makkelijker te maken door dat het een lichte hefboomwerking heeft

supernoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 15:35

heey allemaal!

Ik wou ook even mijn knappe haflinger voorstellen. Ze is 11 jaar en heet Kyra. Mijn zus en ik delen haar en we hebben haar nu al ongeveer 4 jaar geloof ik. Toen ze bij ons kwam was ze HEEL dik en sloom. Nu is ze helemaal afgetraind <3 en doet ze super goed haar best ondanks een aantal streken tijdens het springen en buiten rijden.

Afbeelding

Afbeelding

Otti1977

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-15 19:06

Afbeelding
Even voorstellen Atent van BeMaCe.
In maart wordt die 7.
V:Achilles van het Dolland
Vm:Amadeus
Is nu jachtmodel geschoren.
Ik kan helaas maar 1 foto plaatsen op bokt met m'n foon.
De galop gaat in de bak steeds beter. Dit vond hij erg moeilijk. Buiten de galop om loopt die nu op L/M-niveau. Atent is een fijn paardje om mee te werken. Alleen helaas is die iets te atent. Wil alles zien wat er om hem heen gebeurt.