Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja
Leonieee_ schreef:ik vind invlechten het mooistmaar dat ligt er ook net aan wat voor manen je haf heeft.. een vriendin van mij had ook een haflinger maar die kon ze amper invlecht omdat de hengstenvlecht er steeds weer uitgleed.. die heeft uiteindelijk steeds grote knotten gemaakt
Leonieee_ schreef:ik vind invlechten het mooistmaar dat ligt er ook net aan wat voor manen je haf heeft.. een vriendin van mij had ook een haflinger maar die kon ze amper invlecht omdat de hengstenvlecht er steeds weer uitgleed.. die heeft uiteindelijk steeds grote knotten gemaakt
DanielleLau schreef:Ik vlecht ook altijd. Ik maak een vlecht bovenop de manenkam. Invlechten, zeg maar.
Manen aan beide kanten verdelen. En dan invlechten. Touwtje erdoorheen en op het einde een knot maken. De voorpluk wordt ook een knot. Staat veel netter. Gister voor verzorging nog n 9 gekregen. (beetje overdreven, maarja.)
Zal even een foto zoeken van een wedstrijd.
MartineC1711 schreef:Heb het zaterdag ook geprobeerd, maar voordat ze de trailer uit was was mn vlecht ook eruit
Had er zelfs 2 pektouwtjes in meegevlochten, maar helaas, het mocht niet baten
Ze heeft niet erg lange manen, denk 1,5 handbreedte, misschien 2 maar het is heeeeeel erg dik..
Heb toen mn proeven maar met losse manen gereden (toch nog een 8 voor verzorging) maar wil in het vervolg wel een hengstenvlecht..
Zijn er verder nog tips??
ps. zelfs haarlak heeft niet geholpen..
Suzan_bobar schreef:Voor de dressuur zeker invlechten. Staat zoveel verzorgter en de nek komt veel beter uit. Ik zou zelf voor een hengstenvlecht gaan en de voorpluk knot. Geen rastaard vlechten, geen matjes etc. Als de manen niet te dik zijn, zijn knotten ook wel mooi. Als ze te dik worden, vind ik het persoonlijk echt niet mooi om ze te knotten.