Nieuw hafje, vader liz. Nebukadnezar

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

megahafJarig

Nieuw hafje, vader liz. Nebukadnezar

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-04-09 23:52

Het heeft een tijdje geduurd, maar nu is het zover: ons nieuwe Hafje is er!
Ze heet Fried'l van't Jansveld (liz. Nebukadnezar x Finca) en is pas 4 geworden.

Fried'l is deze winter beleerd in 2-span en onder het zadel, maar heeft de laatste tijd niet meer gewerkt, ze stond in een groepje jonge Hafs. We moeten haar dus nog testen, maar aangezien ze uit dezelfde stal als Candy komt, hebben we er alle vertrouwen in.
Voor het aanspannen gaat de zoon van de zadelmaker ons weer komen bijstaan, hij rijdt wedstrijden met zijn hafs (2-span en 4-span) en gaat samen met zijn teamgenoot iedereen in de streek helpen als ze een nieuw span hebben. Ons paardje is ook al bereden geweest door een 12-jarig meisje, maar aangezien Fried'l momenteel nog heel weinig bespierd is (vind haar ook nog wat mager staan), wil ik toch nog enkele weken wachten om er een zadel op te leggen tot ze wat meer bespiering heeft - ze moet ook nog wat uitgroeien.
Het belangrijkste is dat ze goed in de koets loopt, duimen maar dat het in orde komt (ik wil haar echt niet meer inruilen voor een ander paardje, ze is zo lief!).

Hier is ze dan:

Afbeelding

Meer foto's en info vind je in mijn vernieuwd profiel.
En natuurlijk ben ik benieuwd of er nog iemand is die een Nebukadnezar-afstammeling heeft, of een Hafje met stalnaam "van't Jansveld".

SuSEQ

Re: Nieuw hafje, vader liz. Nebukadnezar

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-04-09 00:42

Heb je haar rechtstreeks van bij de fokker? Ze ziet er goed uit... Inderdaad nog wat karig bespierd, maar dat komt wel in orde eens ze wat in 't werk zit.

megahafJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-04-09 07:31

Uit haar paspoort kan ik afleiden dat ze tot precies een jaar geleden bij de fokker gestaan heeft, en dan verkocht is geweest. Ze heeft maar een half jaar of zo bij die mensen gestaan, en die zouden haar dan verkocht hebben aan de stalhouder, door een echtscheiding of zo. En de stalhouder heeft haar deze winter beleerd.
Er was eigenlijk een ander hafje voor ons voorzien, maar die had onlangs een verwonding opgelopen, dus mochten we deze ook zien. En hier hadden we toch wel een klik mee. Dus nu maar hopen dat het een goeie is (we mochten wel teruggaan voor een testrit hoor, maar tenslotte moet ze het hier doen, met een ander koetsmaatje).

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-09 19:45

Mooi hafje !
ik heb een merrie van liz. Nebukadnezar.
in mijn profiel staat een foto !
Nog veel plezier met je paardje !

Groetjes
Ekuh

megahafJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-04-09 22:25

Dank je! Ik denk trouwens dat onze merries even oud zijn, jouw Sita heb ik terug gevonden in de keuringsuitslagen van 16/09/2007 in Oudenaarde (2e plaats bij de 2-jarige merries). ER is trouwens nog een Sita: Sita van 't Hoge Lindehof (Nebukadnezar x Steffina van 't Hoge Lindehof). Halfzusjes genoeg dus in België!
Hoe is die van jou? Ik heb de indruk dat de mijne een "laatbloeier" is, ze is wat weinig bespierd voor het ogenblik, en groeien zal ze ook nog wel doen (ik vond Nebukadnezar in het begin ook maar een "jonkie", dus misschien zijn ze allemaal wel zo).

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-09 19:55

Jah idd die van mij heeft ook weinig bespiering en moet ook nog een klein stukje groeien !
ik zag ook in je profiel dat ze ook een redelijke hoekige kont heeft dus dat heeft ze al van
haar vader :d heeft de mijne ook!
onder het zadel merk ik wel dat ze wat meer tijd nodig heeft om dingen te begrijpen.
De meeste nakomelingen van liz.Nebukadnezar doen het goed op de keuring !
Ga je ook met haar op de keuring ?

Groetjes Ekuh

edit: iets vergeten te vragen :o heeft de jouwe ook 1 been dat iets langer is dan de andere ?
het leek zo op de foto in je profiel ! kan ook moment opname zijn hoor :D

megahafJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-05-09 13:45

Heb je al foto's gezien van Nebel van't Groentenhof? (Nebukadnezar x Sofie van't Groentenhof, ook bij Alfons Govaerts gefokt). Hij werd onlangs goedgekeurd voor de dekdienst. En het ziet er ook zo'n "smalle" uit...
Aan haar benen zie ik niks speciaals, gewoon dat ze wat sterker moet worden, ook in de knie. De hoefsmid is geweest en die zei dat ze goeie hoeven had maar wel een dunne witte lijn. Voor keuringen hebben we geen tijd, en ook geen vervoer, we houden het enkel bij de plaatselijke jaarmarkt, gewoon voor de lol. Ook omdat onze stalhouder altijd komt, dan helpen we elkaar en zo ziet hij zijn paardjes nog eens terug.
Ik hoop nu dat we haar zo snel mogelijk voor de kar kunnen spannen, om te zien hoe ze werkt (we hebben het helaas nogal druk en ik werk op onregelmatige uren). Voor het zadel wil ik nog even wachten. We kunnen rustig opbouwen nu; zij moet sterker worden en Candy moet dringeeeend vermageren, dus dat komt goed uit voor die 2 samen in 2-span.

Emiliee_8

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-09 20:01

Ik was toevallig op die keuring waar nebel is goed gekeurd ! idd ze zijn allemaal wat aan de smalle kant ! Maar ze staan dan ook weer mooi hoog op de benen he !
Nog veel succes dan he :D ;)

Groetjes
Ekuh

Samanthaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-09 22:21

wat een leukerd zeg :D :o