Ze heet Fried'l van't Jansveld (liz. Nebukadnezar x Finca) en is pas 4 geworden.
Fried'l is deze winter beleerd in 2-span en onder het zadel, maar heeft de laatste tijd niet meer gewerkt, ze stond in een groepje jonge Hafs. We moeten haar dus nog testen, maar aangezien ze uit dezelfde stal als Candy komt, hebben we er alle vertrouwen in.
Voor het aanspannen gaat de zoon van de zadelmaker ons weer komen bijstaan, hij rijdt wedstrijden met zijn hafs (2-span en 4-span) en gaat samen met zijn teamgenoot iedereen in de streek helpen als ze een nieuw span hebben. Ons paardje is ook al bereden geweest door een 12-jarig meisje, maar aangezien Fried'l momenteel nog heel weinig bespierd is (vind haar ook nog wat mager staan), wil ik toch nog enkele weken wachten om er een zadel op te leggen tot ze wat meer bespiering heeft - ze moet ook nog wat uitgroeien.
Het belangrijkste is dat ze goed in de koets loopt, duimen maar dat het in orde komt (ik wil haar echt niet meer inruilen voor een ander paardje, ze is zo lief!).
Hier is ze dan:

Meer foto's en info vind je in mijn vernieuwd profiel.
En natuurlijk ben ik benieuwd of er nog iemand is die een Nebukadnezar-afstammeling heeft, of een Hafje met stalnaam "van't Jansveld".