Pff.. Hoe moeilijk kan het allemaal zijn:(
Conzales is 18-05-2006 ingeslapen. hij wasmijn allereerste paardje.
en 07-04-2008 is promiss ook nog ingeslapen:(
het ging allemaal steeds moeilijker, ik kon er niks meer mee. ze was helemaal omgeslagen als iemand haar buik aanraakte raakte ze in paniek en stond ze te slaan. ze sloeg hele dagen tegen de stal aan. dus hadden we een scan laten maken, daaruit bleek dat ze een tumor op haar eierstokken had ter grootte van een sinasappel. de veearts kon het opereren zei hij. dus ik had besloten haar te laten opereren. maar daar moesten we nog mee wachten dan moest ze eerst 8 weken hormonen om te kijken of een operatie wel zou helpen.
op een avond stond de stalbaas aan de deur.. dat de veearts net was geweest en dat het niet goed ging met mijn meisje.
Ze had tegen de muur, staldeur, en etensbak aan getrapt, maar zo lang dat heel haar benen open lagen.. 1 been lag open zo erg dat je dr pezen kon zien zitten. dus di emoest gehecht worden en die moest in het gips om het rust te geven. haar andere achterbeen lag ook open die moest ook gehecht worden. en 1 voorbeen lag ook open daar moesten ook hechtingen in. Ze zat aan de morfine voor de pijn. op haar buik en hoofd zaten ook allemaal wondjes. ze had gewoon een normale hoeveelheid morfine gekregen. maar ze merkte er niks van. dus hebben ze haar morfine gegeven een hoeveelheid wat normaal 2 paarden krijgen. en daar werd ze nog niet rustig van. maar ze moest op stal blijven. dus ging ze nog meer trappen en slaan. je merkte dat ze heel veel pijn had. dus savonds moest de veearts WEER komen. het ging weer niet goed met haar ze had haar eigen nog verder opengetrapt. dus de hechtingen er opnieuw in en nieuw gips er omheen.
toen de volgende nacht was het nog erger geworden en toen had ze haar hoofd door het dak heen geslagen, dus heel haar hoofd lag open:(
Toen was de veearts weer naar stal gekomen, en die zei hoe moeilijk het ook is, ik weet zeker dat een operatie niet gaat helpen. ze heeft nu zoveel pijn dat het naar haar hoofd is gegaan, en in haar hoofd voelt ze altijd pijn dus blijft ze zich zo gedragen.een operatie had 10 % kans op slagen.
en toen moest ik de moeilijkste beslissing in mijn leven gaan nemen:( want bij conzales hebben mij ouders het besloten. maar Promiss moest ik echt zelf doen:( ik wou heel graag dat ze geopereerd zou worden..maar het kon gewoon niet, ze bleef pijn houden en ik kon niet aan mezelf denken moest aan haar denken.
dus toen heb ik besloten op Promiss toch in te laten slapen:( ik was 11 april jarig (zou nog 2 weken duren) en ik wou haar op mijn verjaardag in laten slapen. maar dat mocht niet van mijn moeder, en ook niet van de veearts, die zei ook al doe dat niet dan blijft het altijd een moeilijke dag in je leven terwijl het een leuke dag hoort te zijn. ( wij kennen onze veearts al best lang, Ook door feesten enz. ) dus het was toen woensdag, hij zei het kan morgen of vrijdag.. maar morgen vond ik te kort dag.. dat kon ik niet ik moest nog afscheid van mijn meisje nemen en als het op vrijdag was moesst ze hele weekend op de kliniek blijven liggen totdat ze opgehaald kon worden. dus toen hebben we besloten om het op maandag 7 april te laten doen:(
en maandag was het dan zover:( donderdags had ik haar hoefijzers eraf laten halen, en maandag moest ze mee:( ze had zich eigen nog verder open getrapt, dus ergenss wist ik dat het gewoon moest. eenmaal op de kliniek heb ik nog afscheid genomen, en haar naar het kamertje gebracht. toen ik buiten was raakte ik helemaal in paniek ik kon geen adem meer halen ging helemaal hyper ventileren ik kon niet zonder mijn meisje. kreeg steken in me hart alles. toen ze ingeslapen was ben ik nog bij dr gaan zitten 10 minuten. en toen heb ik echt afscheid genomen:(
Ik mis haar heel erg:(
Rust zacht mijn allerliefste Promiss 07-April-2008.
Hoeveel wij samen hebben meegemaakt in die paar jaar is ongeloofelijk, we hebben samen alles overwonnen, van het moeilijkste paard dat ik heb gehad, die me uit de stal wou trappen en al, naar zo een lief beestje, die alles voor me deed, en gelijk begon te hinneken als ik aankwam.
ik mis je meisje(w)
Je ZIt voor altijd in mijn hartje(L)
Rust zacht liefste Conzales 18-Mei-2006.
Jij Bent mijn eerste(L)
Jullie voor altijd in mijn hart(L)