[IM] voor eeuwig op de oneindige groene velden.....

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

PearllG

voor eeuwig op de oneindige groene velden.....

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:06

Met tranen in mn ogen wil ik hier een laatste plaatsje geven aan mijn lieve (kinder) pony. Angelique is uit 1986 en zou dus 22 worden dit jaar. Ik heb haar, samen met mijn jongere zusje, gekregen toen ik 11 jaar was. Onze eerste eigen pony.

Op haar 18e heeft ze zware hoefbevangenheid gekregen waarna ze direct op rust is gekomen. Ze liep toen nog intensief in de springsport met mijn zusje. De afgelopen vier jaar heeft ze op verschillende plaatsjes met vriendjes gestaan. ongeveer een jaar geleden is ze op de weide van mijn schoonouders komen staan. Ze stond hier perfect en heeft echt kunnen genieten van haar (laatste) oude dagen. Ze is altijd een sterke pony geweest die geen pijn vertoonde. Eind mei '08 had ze ineens klachten van koliek. Na veel proberen en DA erbij hebben we haar naar de kliniek gebracht zie topic; [MD] hardnekkige verstopping... hulp hard nodig!
Ze knapte weer helemaal op en heeft weer bijna twee weken heerlijk op de weide kunnen staan. Woensdagavond 4 juni '08 vertoonde ze weer krampen. Ik in alle snelheid en ongerustheid weer naar de kliniek. Resultaat; weer een kleine verstopping. De DA vond het toen al wel raar dat ze meer pijn vertoonde als ze verwacht zou hebben, het was maar een heel kleine verstopping. Besloten haar daar nog een nachtje te laten staan met infuus en medicatie.
Het meest vervelende was dat ik donderdag voor vier dagen naar Istanbul zou gaan voor een "zakenreisje". Heb erg getwijfeld wat ik moest doen en wilde eigenlijk thuis blijven. Donderdagochtend had ze echter weer netjes gemest en was ze weer veel beter. Na veel navraag en twijfel ben ik toch op het vliegtuig gestapt....... Verdrietig
Twee dagen ging het goed.... vrijdagavond belde mijn vader dat het weer niet goed ging met mijn kleintje. Ze had weer erg veel pijn. Op de kliniek constateerde ze dat ze geen verstopping meer had, de pijn zou waarschijnlijk komen van een tumor, eventueel met uitzaaiingen.... De DA kon het niet met zekerheid zeggen maar de opties waren nihiel en kans op genezing of behandeling vrijwel niet.
Ik had haar graag nog op pijnstilling gehad totdat ik zondagavond thuis zou komen. Helaas had mijn meisje zoveel pijn dat de DA het niet humaan vond te wachten. Ze kon niet garanderen dat ze pijnvrij zou zijn....... Ze had in haar stal gaten staan graven van de pijn en had wondjes op haar hoofd van het rollen en liggen.... Vriendjes zijn?

Ze is vrijdagavond 6 juni '08 ingeslapen zonder mijn aanwezigheid...... Verdrietig Verdrietig
Gelukkig was mijn goede vriendin erbij aanwezig en mijn beide ouders.....

Ik ben zondag vanaf schiphol gelijk in de auto gesprongen om nog even afscheid van haar te gaan nemen op de kliniek... (ze lag daar nog) Ik heb nog even bij haar gezeten en haar hoofd nog geaaid en daarna weer netjes toegedekt.
Ik voel me enorm schuldig dat ik er niet bij was en dit was toch ook een soort "laatste groet".
Gelukkig lag ze er vredig bij en ze heeft eindelijk geen pijn meer.....

Mijn lieve kleine meisje is er niet meer... Na bijna 14 jaar heb ik haar moeten loslaten....
Ik probeer mezelf te troosten door te denken aan het feit dat ze voelde dat ik erbij was met mn gedachten. Mijn vader zei dat ze misschien wel expres heeft gekozen om het "op te geven" op een moment dat ik er niet bij was omdat ze me de pijn wilde besparen. Dit wil ik graag geloven en het geeft me wat rust.

Lieve Angelique, jouw loslaten is de moeilijkste keuze die ik heb moeten maken in mijn leven. Ik hoop dat je me kunt vergeven dat ik er niet was toen je me het meest nodig had. Hopelijk galopeer je nu op de oneindige groene velden samen met Unbreakalbe. Let goed op hem en weet dat ik van je hou voor altijd.... Vriendjes zijn?

Een paar mooie foto's van de periode na de eerste maal kliniekopname

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ik weet dat dit gedicht al vaak gebruikt is maar het voelt zo toepasselijk....

Als twee bruine ogen vragen,
Help mij, want ik voel me niet fijn,
Mag je dan, omdat je voelt dit is het einde,
Egoïstisch zijn?

Als je van de dierenarts hoort,
Dit komt nooit meer goed,
En ze krijgt steeds meer pijn,
Mag je dan omdat je haar niet kan missen,
Egoïstisch zijn?

Als twee trouwe ogen zich sluiten voorgoed,
En je zonder haar naar huis toe moet,
Met een halster in je hand,
En je hart vol pijn,
Dan probeer je jezelf te overtuigen,
Ik mocht niet egoïstisch zijn.

Al die tijd met zijn tweetjes,
Elke dag samen was een feest,
En in al die tijd,
Is ze zelf niet een keer,
Egoïstisch geweest.

Ik kon hellaas geen afscheid nemen
Ik kan hellaas niet bij je zijn
Maar ik denk aan jou en voel de pijn
Pijn die een leven lang zal duren
Het had ook anders kunnen zijn …

Lot1987

Re: voor eeuwig op de oneindige groene velden.....

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:08

Heel veel sterkte met dit verlies
En het gedicht is mooi.

piewie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:10

je moet je niet schuldig gaan voelen, je kunt er niets aan doen.
Ik wens je veel sterkte met het verdriet, erg mooi gedicht hoor.

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:18

Bedankt... Woorden steunen nu veel.
Het is moeilijk me niet schuldig te voelen maar ik probeer mezelf te troosen met het feit dat ik niet egoïstisch ben geweest....

potverdikkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:34

Dit is toch niet te geloven!!!! En wij maar denken dat het allemaal weer goed zat. Wat erg voor jullie!!!
Echt onbegrijpelijk...... Heel veel sterkte, en een beter baasje kon ze zich niet wensen!!

knuffel

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:34

heel veel sterkte helaas mocht het allemaal niet zo zijn.

laat je nog sectie verrichten zodat je alle zeker weet?

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:36

potverdikkie schreef:
Dit is toch niet te geloven!!!! En wij maar denken dat het allemaal weer goed zat. Wat erg voor jullie!!!
Echt onbegrijpelijk...... Heel veel sterkte, en een beter baasje kon ze zich niet wensen!!

knuffel

Bedankt voor de steun en lieve woorden....(eerder ook al).

Frenka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:38

Met kippenvel heb ik je verhaal gelezen. Ik denk dat het zo heeft moeten zijn en dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen.
Sterkte!

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:38

tita schreef:
heel veel sterkte helaas mocht het allemaal niet zo zijn.

laat je nog sectie verrichten zodat je alle zeker weet?

Tja inderdaad... geluk zit niet altijd mee......
Ik laat geen sectie meer verrichten. Ik ben er zelf van overtuigd dat het een tumor is. Als ik nu terugdenk heeft ze in het verleden (laatste 2 jaar) al vaker last gehad van kleine klachten zoals mager worden, slecht verteerd eten enz. Ook zou het de gelige kleur en afwijkende leverwaarde kunnen verklaren.

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 15:40

Frenka schreef:
Met kippenvel heb ik je verhaal gelezen. Ik denk dat het zo heeft moeten zijn en dat je je echt niet schuldig hoeft te voelen.
Sterkte!

Het stilt de pijn in mn hart enigzins om te denken dat het zo heeft moeten zijn of dat mijn meisje het zo heeft gewild..... Verdrietig

Rukaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:42

Oh, wat onzettend rot voor je! Heb meegeleze en geleefd in je vorige topic maar niet gereageerd, heel naar om te lezen dat het op zo'n manier toch afgelopen is.. Heel veel sterkte de komende tijd, het was een prachtige pony!

Exodus

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 15:53

Liekie heeft een fantastisch leven gehad bij jou Denies. Ze had geen betere vriendin kunnen hebben! Jij hebt haar het leven gegeven die ze zo ontzettend verdiende nu en vroeger. Ze zal altijd in je hart voortleven. Ik zie haar al voor me van het ellenlange gras genietend. Ze kijkt even op en kijkt je vol liefde aan met de intentie bedankt lieve vriendin, dit had ik nodig. Vriendjes zijn?

Dreeke

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 18:34

Tranen in mn ogen omdat het bij mij ook nog zo vers is.
Sterkte met het verlies van je mooie meisje.

MissRoxyy

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 21:58

Inderdaad. Tranen in mijn ogen, ik heb mijn paard vorige week verloren... Heel veel sterkte met dit verlies. Ik vind dat gedicht ook heel erg mooi maar omdat dit idd zoveel werd geplaats, heb ik ervoor gekozen om dat niet in mijn topic neer te zetten, maar het blijft idd een heel mooi gedicht! Sterkte!

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-08 22:06

Wat verschrikkelijk moeilijk voor je! Ik wens je heel veel sterkte toe de komende tijd.
Ik geloof ook vaak dat dieren je pijn proberen te sparen. Vooral dieren die je lang gehad hebt en waar je een hele goeie band mee hebt gehad. Voel jezelf niet schuldig, het heeft gewoon zo moeten zijn.

Ze heeft in ieder geval niet onnodig lang hoeven te lijden en dat lijkt me ook wel een troost.
In ieder geval heel veel sterkte!

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 23:08

Exodus schreef:
Liekie heeft een fantastisch leven gehad bij jou Denies. Ze had geen betere vriendin kunnen hebben! Jij hebt haar het leven gegeven die ze zo ontzettend verdiende nu en vroeger. Ze zal altijd in je hart voortleven. Ik zie haar al voor me van het ellenlange gras genietend. Ze kijkt even op en kijkt je vol liefde aan met de intentie bedankt lieve vriendin, dit had ik nodig. Vriendjes zijn?

Bedankt dat je er was, voor mij en Angelique.... Vriendjes zijn? Je woorden zijn prachtig, tranen rollen over mn wangen.... Ik zou willen dat ze nog in de weide stond te genieten van het lange gras... Helaas mocht dit niet zo zijn... Maar gelukkig blijven de herinneringen bestaan.

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-06-08 23:12

Iedereen bedankt voor de mooie woorden, dit troost echt. Ach gut
Voor degene die ook hun paardje of pony verloren zijn en reageren, ook heel veel sterkte. Ik kan me niet voorstellen dat het verdriet snel slijt...

Ik kom net van de weide af waar ze heeft gestaan. Daar staan nu nog mijn veulen en shetlander. Mn hart voelt als een brok steen als ik de weide instap. Ik mis haar aanwezigheid en welkomshinnik zo.... Verdrietig

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:04

Nogmaals heel veel sterkte Ach gut
Je moet je echt niet schuldig voelen. In gedachten ben je bij haar geweest. En ik denk net als je vader dat ze bewust op dit moment heeft gewacht.
Ze heeft een fantastisch leven bij jou gehad. En ik zie haar nog in dat weitje staan toen we voor het eerst gingen kijken.
Beter kon ze het niet hebben gehad dan bij jou Lachen
Heel veel sterkte Ach gut

avaluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:10

Heel veel sterkte en als je hebt het juist gedaan!

unamie

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 08:11

Wat een Prachtige pony was ze.
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vond, dat je er niet bij kon zijn
maar ze heeft vast gevoeld, dat je veel aan haar dacht, en dat je haar onnodig lijden wilde besparen
Sterkte ermee!

Aukelizzy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 09:40

Heel veel sterkte!
Maar ik weet zeker dat je ouders en vriendin gedaan hebben wat nodig was.
Heel erg dat je er niet bij kon zijn maar als ze haar hadden laten leven zodat je nog afscheid kon nemen had je je nog erger gevoeld.
Wat een mooie pony trouwens.
Als je de foto's ziet lijkt het een brokje gezondheid , ze ziet er zo mooi en levenslustig uit.
Ze heeft het goed gehad bij je, de blijdschap straalt eraf.

diddlmouses

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:03

Heel veel sterkte Vriendjes zijn?

Pistasche

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 10:06

Wat een verhaal, ik denk dat je vader gelijkt heeft. Je hebt alles gedaan wat je kon en dat zal ze je eeuwig dankbaar zijn! Zoals ik je verhaal lees, had ze geen betere baas kunnen hebben! En zo ziet ze er ook uit op de foto's.

Heel veel sterkte met het verlies van deze pony Ach gut

PearllG

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-06-08 11:09

Amanda schreef:
Nogmaals heel veel sterkte Ach gut
Je moet je echt niet schuldig voelen. In gedachten ben je bij haar geweest. En ik denk net als je vader dat ze bewust op dit moment heeft gewacht.
Ze heeft een fantastisch leven bij jou gehad. En ik zie haar nog in dat weitje staan toen we voor het eerst gingen kijken.
Beter kon ze het niet hebben gehad dan bij jou Lachen
Heel veel sterkte Ach gut

Hoi Amanda, bedankt voor de steun. Inderdaad toen de eerste keer was ze zo lekker dik en ongespierd. Knipoog

unamie schreef:
Wat een Prachtige pony was ze.
Ik kan me voorstellen dat je het moeilijk vond, dat je er niet bij kon zijn
maar ze heeft vast gevoeld, dat je veel aan haar dacht, en dat je haar onnodig lijden wilde besparen
Sterkte ermee!

Aukelizzy schreef:
Heel veel sterkte!
Maar ik weet zeker dat je ouders en vriendin gedaan hebben wat nodig was.
Heel erg dat je er niet bij kon zijn maar als ze haar hadden laten leven zodat je nog afscheid kon nemen had je je nog erger gevoeld.
Wat een mooie pony trouwens.
Als je de foto's ziet lijkt het een brokje gezondheid , ze ziet er zo mooi en levenslustig uit.
Ze heeft het goed gehad bij je, de blijdschap straalt eraf.

Bedankt, ik was ook erg trots op haar, zeker op deze leeftijd..... Ze toonde inderdaad heel gezond, niemand zag aan haar dat ze al op leeftijd was. Dat maakt het soms nog wel meer moeilijk. Ik had verwacht dat ze minimaal 25 jaar zou worden...

Pistasche schreef:
Wat een verhaal, ik denk dat je vader gelijkt heeft. Je hebt alles gedaan wat je kon en dat zal ze je eeuwig dankbaar zijn! Zoals ik je verhaal lees, had ze geen betere baas kunnen hebben! En zo ziet ze er ook uit op de foto's.

Heel veel sterkte met het verlies van deze pony Ach gut

Iedereen bedankt voor de steun. Ze heeft mij een fijne tijd geschonken. Hoewel het af en toe een rampje was met rijden was ze er altijd voor me.

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-08 17:07

Ik heb ook al in een ander topic gereageerd, maar ik doe het nog een keer;
Heel veel sterkte met het verlies van je merrie, ik weet precies wat je doormaakt ( mijn pony is morgen 7 weken geleden overleden aan koliek) dus ik snap heel goed dat je je schuldig voelt, maar dat moet je niet doen. Zo te lezen heeft een super leven bij jou gehad en ze blijft in je hart. Ach gut

Mijn pony had ook nooit was, was kerngezond. De klap komt dan heel hard aan als ze dan opeens ziek worden (niet dat het niet erg is als ze artrose bijv. hebben maar je snap hopelijk wel wat ik bedoel)

Nogmaals heel veel sterkte.