[IM] dag macho, dag maatje

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

bont_jump

dag macho, dag maatje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:00

na een hele lange rouwperiode, wil ik graag nog een topic maken. Dus bij deze.

Mijn paard macho is op 10 december overleden, de dag ervoor had ik gewoon springles gehad en heb nooit iets gemerkt. Ik kwam 's morgens op stal toen stond hij een beetje te zweten maar meer niet, ik had m'n moeder even gebeld of dat ze even wilde kijken en toen zij op stal aan kwam samen met mijn instructrice waar de stal van is (die ging voeren) was hij al heel erg ziek. Ze hadden gelijk de dierenarts gebeld en die kwam ook gelijk, na een heel lang onderzoek stelde hij vast dat macho heel ernstig ziek was. Daarna belde hij naar utrecht om dat hij geen idee had wat het precies zou kunnen zijn, in utrecht hadden ze ook geen idee en vroegen of dat hij met spoet daarheen vervoerd kon worden. Maar omdat hij niet eens meer op z'n eigen benen kon staan was dat geen optie, ze gaven hem daar 3 dagen als hij iets op zou knappen werd hij gelijk naar naartoe vervoerd.

Ik wist van dit alles niets af en zat op school, ik had heel de dag een raar gevoel gehad maar durfde niet te bellen. Toen ik eindelijk uit school was heb ik gelijk m'n moeder gebeld maar die nam niet op, ik had gelijk zo iets dit is een hele foute boel. Ik ben werkelijk naar de stallen gerasht en daar stonden ze me al op te wachten met de mededeling dat macho ernstig ziek was en nog 3 dagen had gekregen van de dierenarts.

Ik heb de hele middag hij hem in z'n stal gestaan en hij bleef maar met me kroelen, hij stond erg wankel en z'n ogen waren glazig. Na 2 uur erbij te hebben gestaan begon hij wat steviger te staan en na een uur kon hij zelfs weer een paar stapjes zetten, ik bleef hem aanmoedigen omdat ik er van overtuigt was dat hij het zou gaan redden. Om half zes zou de dierenarts weer langskomen om te kijken dat duurde dus nog erg lang.

Om 5 uur ging het helemaal mis, ik stond samen met ada mijn instructrice in zijn stal maar opeens begon hij te stijgeren en te trappen als een gek ada kon nog z'n stal uitkomen maar ik zat klem tussen de muur en macho. Hij sloeg met z'n hooft tegen het plafon stijgerend en dan weer tegen de grond, tegen de muren en en z'n ogen draaiden weg. al deze handelingen herhaalden zich iedere seconden weer op nieuw, ik zat nog steeds vast in zijn stal en gilde tegen hem dat hij vol moest houden en dat hij het wel zou redden. wonder boven wonder kregen ze mij over de rand van de stal getild en stond ik weer veilig, hij had mij nergens geraakt maar de schrik zat er heel erg goed in. Ada belde de dierenarts om te melden dat mach zojuist ook nog een hartaanval erbij had gekregen, maar hij kon nog niet komen want hij was een hond aan het operreren. Macho lag nog steeds op de grond en bleef met zijn voorbenen tegen zijn hooft aan trappen, dit was zo'n vreselijk gezicht dat ik de stallen uit moest.

Toen de dierenarts aankwam en naar binnen ging overleed macho net, hij kon niets meer voor hem doen. Toen ik het te horen kreeg ben ik hard huilend de stallen in gerend en bij hem gaan liggen, met mijn hooft op zijn kaak en hem in de ogen kijkenend. Zo heb ik 2 uur gelegen maar toen hebben ze me weggehaald, ik moest afscheid nemen van m'n maatje m'n allesie.

Ik heb macho een half jaar gehad en zelf ingereden dus had een hele goede band met hem, macho is zes jaar oud geworden. Hij is overleden aan een infectie en een hartaanval, (de infectie heeft hij al heel lang bij zich gedragen, dit had hij al meer dan een jaar dus al voor ik hem kocht).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

(gelieve deze foto's niet te gebruiken)

Ik heb sinds een paar weken een nieuwe pony en ik hoop met haar ook zo'n hele goede band op te bouwen.

kim

Kimonoo

Re: dag macho, dag maatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:05

aah wat erg! heel veel sterkte, moet naar geweest zijn om dat allemaal te zien!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:06

Kimonoo schreef:
aah wat erg! heel veel sterkte, moet naar geweest zijn om dat allemaal te zien!

dankje, ik hoop heel erg dat nieumand zoiets meemaakt. Dit maakt heel veel in je kapot.

AH_scim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:07

Och wat erg! Verdrietig
Sterkte!!

_Bonte_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:11

jeetje , strekte , bij dit verhaal krijg ik echt tranen in mijn ogen !

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:14

Weet even niet wat ik moet zeggen.... Wat erg om je paardje op zo'n manier kwijt te raken. En wat was Macho een beauty! Ik wens je veel sterkte toe, en geluk met je nieuwe pony....

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:16

Zammie schreef:
Weet even niet wat ik moet zeggen.... Wat erg om je paardje op zo'n manier kwijt te raken. En wat was Macho een beauty! Ik wens je veel sterkte toe, en geluk met je nieuwe pony....

dankjewel allemaal.

zammie, daarom was ik ook zo gek op hem Knipoog.

jildatjeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:20

heel veel succes met je nieuwe pony he!, maar wat erg! Ik zit hier gewoon achter mijn computer tehuilen! Sterkte met het verlies van je ponyy!!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:22

jildatjeh schreef:
heel veel succes met je nieuwe pony he!, maar wat erg! Ik zit hier gewoon achter mijn computer tehuilen! Sterkte met het verlies van je ponyy!!

dankjewel, mijn nieuwe pony is precies het tegenovergestelde van macho. Ik vind het alleen erg moeilijk om een band met haar op te bouwen, het blijft me de hele tijd achtervolgen.

Zammie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:24

bont_jump schreef:
jildatjeh schreef:

dankjewel, mijn nieuwe pony is precies het tegenovergestelde van macho. Ik vind het alleen erg moeilijk om een band met haar op te bouwen, het blijft me de hele tijd achtervolgen.

Ik weet precies hoe je je voelt. Heb dit zelf ook meegemaakt toen ik m'n lieveling heb moeten laten inslapen.....Heeft bij mij echt jaren geduurd voordat ik weer zo'n klik met een paard had. Lag echt aan mijzelf en niet aan de paarden...

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:26

Sterkte meisje Ach gut
Erg offtopic.. Maar de achtergrond van de foto's komen me erg bekend voor.. Bleskensgraaf?

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:27

Pradaatje schreef:
Sterkte meisje Ach gut
Erg offtopic.. Maar de achtergrond van de foto's komen me erg bekend voor.. Bleskensgraaf?

klopt, heulenslag Knipoog

Pradaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:28

Aha.. Daar heb ik nog een tijd gereden Lachen

Lucy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-04-08 20:32

Meiske toch Ach gut
Je kan altijd bij komen hé? Lachen
En met Jazz gaat het echt goed komen hoor!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-04-08 20:35

Lucy_ schreef:
Meiske toch Ach gut
Je kan altijd bij komen hé? Lachen
En met Jazz gaat het echt goed komen hoor!

dankje luc, het werd gewoon tijd dat ik het goed ga verwerken. Dat ik hem nooit meer zie, maar het is gewoon zo verschrikkelijk moeilijk. Ik denk ieder dag aan hem en kijk alle fotoboeken door.

Maar als ik langer wacht met verwerken is dat niet eerlijk teggen over jazz.

_Marianne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:48

Jeetje Kim, wat een heftig verhaal zeg! Vreselijk voor jou dat je dit allemaal mee hebt moeten maken.. Gelukkig heeft Mach daarvoor een ontiegelijk mooie tijd gehad met jou!!

Goed dat je dit topic hebt gemaakt hoor!!

Wendy1978

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-08 22:52

Oh wat erg
Zit gewoon bijna te huilen!

Sterkte!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 07:53

Mariannedeb schreef:
Jeetje Kim, wat een heftig verhaal zeg! Vreselijk voor jou dat je dit allemaal mee hebt moeten maken.. Gelukkig heeft Mach daarvoor een ontiegelijk mooie tijd gehad met jou!!

Goed dat je dit topic hebt gemaakt hoor!!

dankjewel, ik vond het maar beter dat sommige het ware verhaal te horen zouden krijgen.

git

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 08:07

Ach wat een verhaal zeg. Wat vreselijk om te moeten zien dat je beste maatje zoiets naars overkomt. Ik wens je heel erg veel sterkte met het verwerken van deze ellende.
Super dat je een nieuwe pony hebt, en hoop dat je band met dit dier heel sterk wordt, en dat het geluk je eens mee zit.

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 10:47

Wat erg dat je je paard zo hebt zien lijden, veel sterkte met het verlies van je paardje en ik hoop voor je dat je met je nieuwe paardje ook een goede band op kan bouwen

mondriaan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-04-08 13:18

Wat een vreselijk verhaal, dat je op die manier afscheid van elkaar moet nemen en zo vroeg!
Ik hoop dat je met je nieuwe paard meer gelukt hebt...sterkte alsnog.

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-04-08 18:49

dankjewel allemaal, helaas zit het allemaal niet mee en gaat het niet zo goed met het paardje wat ik nu heb. Ze heeft gelukkig nog proeftijd gekregen maar jazz vind het erg moeilijk wennen aan haar nieuwe stal, ik hoop heel erg dat het goed gaat komen.

Lisanne_vL

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-08 22:26

Wat vreselijk!!
Echt een nachtmerrie.
Heel erg veel sterkte!

Chivance

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-04-08 18:49

Veel sterkte om het verlies van Macho te verwerken.
Mijn man zijn eerste paard had ook deze symptomen en bij hem was het een hersenbloeding.

Macho zal vast en zeker over jou en je nieuwe pony waken vanop de eeuwige groene weides!

bont_jump

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-04-08 19:24

Chivance schreef:
Veel sterkte om het verlies van Macho te verwerken.
Mijn man zijn eerste paard had ook deze symptomen en bij hem was het een hersenbloeding.

Macho zal vast en zeker over jou en je nieuwe pony waken vanop de eeuwige groene weides!

dankjewel, deze gedachte kwam ook bij mij op ik hoop dat hij heel mijn leven voor me waakt.