[IM] vanochtend is ze geslacht

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

beantsje

vanochtend is ze geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-06-07 19:43

vervolg op http://www.bokt.nl/forums/viewtopic.php?f=151&t=784672&st=0&sk=t&sd=a

Nou, vanochtend is het dan gebeurd...
vanochtend moest ik om half acht bij de tussenhandelaar zijn waar Aileen gisteravond is heengegaan. Je snapt, na een nachtmerrie over een afschuwelijk vies en donker hok, heb ik vannacht geen oog meer dichtgedaan en ben om 6 uur de deur al uitgegaan.

Om 7 uur kwam ik aan, het adres bleek ook nog eens een pensionstal te zijn. Een vriendelijke stalknecht bracht me bij Aileen. Gelukkig niet zoals in mijn nachtmerrie! Aileen stond in een box net de laatste restjes van haar ontbijt weg te werken. Ik heb een dik half uur bij haar gezeten en gekroeld.

Toen kwam de tussenhandelaar zelf (die overigens net als de stalknecht heel vriendelijk en attent was). Ik heb Aileen zelf op de trailer gezet en ben erachteraan gereden naar het slachthuis.
Daar eerst een kop koffie gehad met de slachters en de tussenhandelaar en zijn knecht en gewacht op de inspecteur van de AIVD. Die kwam 20 minuten later. Een norse man in een lange groene stofjas, rubberlaarzen en zo'n witte veiligheidshelm. Hij bladerde even het paspoort door en toen kon het gebeuren. De tussenhandelaar heeft hem nog gevraagd of ik misschien na die tijd het paspoort mocht houden (had ik gevraagd) maar daar was geen sprake van, die moest opgestuurd.
Toen heb ik Aileen zelf van de trailer gehaald. Ze was zeer rustig. Ik zelf ook; ik deed er ook alles aan om heel rustig voor haar over te komen. Alleen bij de opening van de slachtruimte aarzelde ze, toen ze de lucht rook. Maar met een snoepje kon ik haar gemakkelijk overreden.
Ik heb haar zelf vastgehouden, ze bleef keurig op mijn commando stilstaan en het touw hing in een boogje toen de slachter het pistool op haar voorhoofd zette.
Toen haalde hij over. Een harde knal.
Hetzelfde moment zakte ze door haar benen en plofte op de grond. Ik voelde een tel hoe al mijn bloed uit mijn gezicht wegtrok.
Natuurlijk lag ze na te trillen, maar ik weet dat het reflexen zijn en dat ze er toen al niet meer was. Ik trilde net zo hard en hapte naar adem. Ze was dood...
Toen heb ik me omgedraaid en ben weggelopen. Ik wist: zo is het goed. Ze is heel rustig, zonder stress, heengegaan. Zo snel, je kon nog niet met de ogen knipperen. Geen pijn, geen paniek.

De tussenhandelaar en zijn knecht zagen hoe ik trilde en zeiden dat ik niet zo in de auto moest stappen maar gingen eerst nog een kop koffie met mij drinken. Heel even later kwam de slachter er ook aan, met het halster en touw en drukte me stiekem het paspoort in handen. Ze hebben het ongeldig gemaakt en hebben het voor mij achterover gedrukt.
Ja en toen kwamen de tranen...

Zo, ik heb het nu even van me afgeschreven. Dit was heel moeilijk, maar ik ben zo blij dat ik dit zo gedaan heb. Ik zal me nooit hoeven afvragen hoe haar laatste minuten zijn verlopen. Nooit mezelf afvragen of ze in paniek is geraakt en dan met geweld naar binnen is geschopt. Ik was erbij en ze vertrouwde op mij. Zo kan ik het ook afsluiten.

Hoe raar het misschien klinkt, ik ben de slachter dankbaar voor hoe dit is gegaan. Met geduld, respect, vakmanschap en begrip. Zeker dat ze het paspoort voor mij 'gered' hebben, waardeer ik enorm.

Happinez

Re: vanochtend is ze geslacht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:46

jemig , dat is niet niks .
Heel veel sterkte met het verlies !

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:46

Wow... knap van je hoor.. dat je dat kon..
Ik wens je heel veel sterkte met je verlies..

Sherlock1

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:48

Vind het onwijs knap dat je zoiets durft !
Sterkte !

Sushii

jeetje, heel veel sterkte met dit ontzettend grote verlies.

MamaMiesje

Wow... Verdrietig Ik ben er stil van...wat knap en lief en zorgzaam dat je dat gedaan hebt voor haar! Heel veel sterkte gewenst Ach gut

Cyntje

Wat ontzettend knap van je dat je dit zo hebt aangedurfd!

Sterkte de komende tijd! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:50

Jeeetje.. Wat enorm moedig en lief van je dat je tot het laatste moment bij haar bent gebleven. Ik wil je heel erg veel sterkte wensen !!

sjorsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:51

jeetje, goed gedaan van je, sterkte met de verwerking

Dais_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:51

Jeetje, heel veel sterkte.
Knap dat je er bij kon blijven, maar zoals je zelf al aangeeft, nu heb je de zekerheid en weet je dat ze in rust gegaan is..
Nogmaals sterkte..

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:52

Een moeilijke beslissing maar wel de juiste als ik je verhaal zo lees.
Wat fijn dat al die mensen je zo gesteund hebben. Veel sterkte!

Flew

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:53

Wat knap dat je deze beslissing kon maken, en zeker dat je erbij durfde te zijn. Ik vind het ontzettend lief van de slachter dat hij het paspoort voor je meegenomen heeft.

P_A_R_Love

de tranen staan in me oogen Huilen sterkte Ach gut

Mazoe

Ik heb echt respect voor hoe je dat hebt aangepakt, weet niet
of ik dat wel zou kunnen! Veel sterkte de aankomende periode Ach gut

Sannum

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:54

Ik zit ook met tranen in m'n ogen je verhaal te lezen. Vind het ontzettend moedig dat je dit hebt kunnen doen. Veel sterkte

Tessa

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:55

Ik vind het heel erg knap van je dat je tot het laatste moment bij haar bent geweest en dat je deze beslissing hebt kunnen maken. Heel erg veel sterkte met het verwerken van dit grote verlies...

annetjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:56

Jeetje, wat een verhaal, ik zit hier met de tranen in m'n ogen. Moedig hoor van je, het is echt een moeilijke beslissing. Gelukkig heb je er wel een goed gevoel over en is het op een goede manier gebeurd. Sterkte Vriendjes zijn?

901823

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:57

Jeetje wat moeilijk lijkt me dat, vooral om haar zelf vast te houden: maar erg goed van je. Ach gut Ontzettend veel sterkte! Ach gut
Geweldig dat je haar paspoort kreeg. Lachen
Mag ik vragen waarom je voor slachten heb gekozen ipv inslapen? Lachen

Ogrop

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:57

Jemig zeg, niet fijn om zo een evrhaal te lezen. Maar ik merk heel duidelijk dat je paardje zeker goed heen is gegaan, veel sterkte nog.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:59

Ahh, wat een verhaal, kippenvel...
Maar heel dapper hoe je het gedaan hebt, met zo veel respect voor Aileen. Je zal je inderdaad nooit af hoeven te vragen wat er met haar is gebeurd en je hebt zelf de rust en de vrede gezien. Ik denk dat het voor haar ook fijn was dat je er bij was, in vertrouwen...
Ook hardstikke lief van de slachter dat hij het paspoort voor je heeft kunnen redden, ik denk dat dat toch een dierbaar aandenken aan dr is.
Heel veel sterkte de komende tijd, het zal niet makkelijk zijn. Wel heb je tot het laatst gedaan wat je kon, vergeet dat niet Ach gut

maaikemuis

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 19:59

Ik zit hier met tranen in mijn ogen. Wat verschrikkelijk dapper om mee te gaan. Heel veel sterkte toegewenst.

Merel_Claire

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:01

Ik moet er even van slikken, maar ik vind het echt heeeeel erg dapper van je en knap dat je dit voor je paard hebt kunnen doen. Het lijkt me heel erg moeilijk om tot de laatste minuut bij je paard te blijven in zo'n geval. Heel veel sterkte met het verlies.

inma

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:02

Hier nog een met tranen. Erg dapper. Sterkte...

WinstonVDB

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:03

ook ik zit met tranen in mn ogen dit verhaal te lezen, ik vind het erg sterk van je dat je inderdaad tot haar laatste moment bij haar bent gebleven! Ik had het niet gekund!
Ik wens je heel erg veel sterkte in deze moeilijk tijd..

blauw00gje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-07 20:03

Wat een verhaal!!
Echt héél veel sterkte met het verwerken van dit verlies!! Ach gut