ook al is het net gebeurd, ik moet t gewoon ff kwijt, vorige keer hielp t ook een beetje...
3 weken terug op een woensdag is mijn maatje Rwanda overleden. Ik had haar een half jaar geleden beleerd en we zouden net de wedstrijden in, het ging hartstikke lekker en ze werd echt mijn maatje... Maar ze is dus overleden. Kwam klem te zitten tussen een hek en een boom. Hek boorde in haar en reette haar helemaal open. Na een spuitje is ze uit haar lijden verlost...
Verschikkelijk natuurlijk, maar na paar dagen durfden we voorzichtig weer plannen te maken, vooruit te kijken en hadden we een oproepje op marktplaats geplaatst. Verschillende reacties leiden tot een bezichting en we besloten hem te kopen!
Zenn (van Scandic x Uniform) was een 3 jarige ruin van nu al 172. Vos met een mooi blesje en een hele chique uitstraling! Weekje later haalden we m op(vorige week zondag), nog nooit in de trailer gestaan, maar toen hij er 1 x instond ging t super braaf!
Afgelopen week begonnen met longeren wat hij al goed oppikte, en zelfs al 2x een bitje in gehad! Was een hele aanhankelijke ruin (voor ons wennen nog nooit een ruin gehad) en voelde me al heel vertrouwd bij hem....
Schrijf dit allemaal in verleden tijd, Zenn is vanmorgen overleden... Hij stond samen met een ander paard van ons Linda in de bak, deden heel erg lief tegen elkaar dus pa vertrouwde t wel om ze in het weiland te laten samen... Doet t hek van bak naar weiland helemaal open en samen galopperen ze naar het weiland. Was tenminste de bedoeling, Linda rent naar t weiland, maar Zenn rent recht op de punt van het hek, slaat over de kop, maar is al te laat.... Tussen de benen helemaal overgescheurd, kon de longen en alles zien.... Weer een slagaderlijke bloeding en weer dezelfde veearts die komt om een spuitje te geven.... Hij zei ook al dat we er weer nix aan konden doen, maar jah....helpt zo weinig!!
Ik was er 'gelukkig' niet bij.... maar geeft zo'n verdomd knudde gevoel!
kan toch niet wat er gebeurd is?? zo'n korte tijd, 2 super gezonde paarden weg....
Had er net weer wat zin in, ook al was Rwanda nog maar net weg, toch was er weer een beetje hoop... Das nu helemaal weg, weet t echt helemaal niet meer.... geeft zo'n doof een dood gevoel van binnen

Margot