In de eeuwige groene weilanden

Moderators: Neonlight, Sica, balance, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Steppe

Berichten: 2808
Geregistreerd: 15-11-05

In de eeuwige groene weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-01-07 21:48

Bijna 35 was ze mijn Dorine een New Forest
Op maandag 8 januari heb ik haar laten inslapen omdat het gezwel in haar mond haar het eten belette en ze snel magerder werd.

Al enige tijd had ze een ontstoken kies en een dikke wang we hebben alles geprobeerd maar niks hielp tot we de zaterdag voor kerst erachter kwamen dat ze dus ook nog een gezwel had in haar mond waardoor de onderkaak scheef ging staan en de tong eruit hing.
Vanaf dat moment weet je het is over alleen hoe lang?
Met haar maatje heeft ze iedere dag op het land gestaan dan ging het wel redelijk goed en voelde ze zich gelukkig alleen er moesten meer pijnstillers worden gegeven en als ze een dag niet op het land konden voelde ze zich ongelukkig.
Op 2 januari het besluit genomen dit kan niet meer en met de VA een datum afgesproken.
Dit gaf mij de tijd om voor mijn andere paardje een andere stal te zoeken en daar vast alles te regelen, ook gaf het mij tijd vast aan het afscheid te beginnen iets meer knuffelen en lekkere dingen die ze nog kon eten.
Vrienden gebeld en op mijn werk vrij geregeld.
Op de bewuste dag waren er diverse vrienden.
Toen de VA kwam heb ik iedereen weggestuurd alleen Petra en mijn schoonvader( daar heeft ze 12 jaar gestaan) en ik zijn gebleven. Dorine, Petra en ik zijn ooit met z'n 3en begonnen en zo wilde ik ook eindigen.
Op het moment dat ze de grond raakte en haar hoofd neerlegde was ze al dood gelukkig heel snel.
Haar maatje stond ook in dezelfde stal zodat zij ook afscheid kon nemen.
We hebben een stuk staart en manen afgeknipt misschien laat ik hier nog eens wat van maken.
We hebben met z'n allen om haar heen gestaan haar geaaid en elkaar getroost en dit met een bak koffie of thee in de hand.
Ik had de trailerservice van de Rendac geregeld en deze kwam keurig op de afgesproken tijd.
We hebben met z'n allen Door op een stuk zeil gerold en haar naar buiten gedragen en weer op de brancard gelegd.
En daarna was het definitieve afscheid.
Na 22 jaar maatjes te zijn geweest was het over, voorbij.
Ik mis haar vreselijk maar de manier waarop het allemaal is gegaan zal ik nooit vergeten ik vond het erg mooi zo.

Gelukkig had ik deze mogelijkheid

Happinez

Berichten: 8414
Geregistreerd: 28-10-06
Woonplaats: Drenthe, Overijssel, Friesland

Re: In de eeuwige groene weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 21:53

Heel veel sterke !
Ik kan me indenken hoe je je voelt...
Heb ook een x een pony moeten laten inslapen , en ook zelf de datum afgesproken.
Vreselijk.
En alsnog heeel veel sterkte !

Ninie
Berichten: 1490
Geregistreerd: 26-08-06
Woonplaats: West-Friesland (Noord-Holland)

Re: In de eeuwige groene weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:03

Sterkte gewenst, ook ik weet wat je voelt, als ik zo je verhaal lees, krijg ik ook bijna weer te kwaad.

timokyana

Berichten: 14317
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: klein durpke in NL, paardjes in belgenland.

Re: In de eeuwige groene weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:05

veel sterkte, wat mooi dat het afscheid zo is gegaan als je wilde.

Escha

Berichten: 18779
Geregistreerd: 17-09-02
Woonplaats: Londen

Re: In de eeuwige groene weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 22:51

Heel veel sterkte toegewenst

Nimber

Berichten: 26559
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: In de eeuwige groene weilanden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-07 23:23

sterkte maar wat een mooie leeftijd!