Citaat:
Ik heb ook een behoorlijk schuld gevoel gehad. Toen ik mijn paard namelijk op de desbetreffende avond op de wei wilde zetten, wilde ze niet. Normaal moet ik achter haar aan skiën met mijn hakken in de grond, nu moest ik haar vooruit slepen. Toch heb ik haar die wei ingesleurt en ben naar huis gegaan, een kwartier later werd ik gebeld dat ze haar been gebroken had... Ik heb soms nog steeds het gevoel dat als ik naar haar en mijn intuïtie had geluistert, het misschien niet was gebeurd...
Dit ken ik.
Ik heb een paar jaar geleden 2 oudere (maar zeer fitte) welshjes opgevangen. 2 zusjes. Ze gingen altijd samen op de wei en in de bak. Wij hadden ook een jong paardje staan en die zette ik er vaak bij, zodat hij een beetje opgevoed werd.
Deze dag deed ik dat ook, maar had er een raar gevoel bij, ik heb nog getwijfeld om dat te doen. We hadden echter haast en heb hem er toch bij gezet.
Het was een frisse mooie dag met lichte vorst en alle 3 waren ze zeer jolig en begonnen direkt te rennen en te spelen in de bak. ik heb even staan kijken en liep weg om uit te gaan mesten. Ik wierp¨nog even een snelle blikk over mijn schouder en daar stond ze..... op drie benen. Ze was in botsing gekomen met het jonge paardje, haar kniebanden waren gescheurt en haar knieschijf gebroken.
Ik heb haar ter plekke in moeten laten slapen, het was vreselijk, ze was woedend ze wilde niet dood (was nog gezond als en vis en super levendig). Ze hinnikte en pas toen haar zusje en onze hengst terug hadden gehinnikt gaf ze het op. Ik wist niet waar ik het zoeken moest.
Voortaan luister ik naar mijn intuitie