2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 14:31

ik heb jaren de shets verzorgd voor de boer, aardige man, maar deed niks met de ponys en hoefdmid enz kwam er nooit. ze stonden op een mega groot land, en waren zo dik en hoefbevangen als het maar kon. het gaat dan om de 2 merries, het hengstje had en heeft nergens last van.

toch had de boer ze laten dekken 3 jaar geleden, en daar is Bento uit gekomen, die nu van mij is en helemaal opgeknapt (Was pas 2,5 en ook al moddervet en hoefbevangen)

sinds vorig jaar ben ik niet veel meer bij de shets geweest vanwege mijn eigen pony, en later ook Bento en daarna ben ik helemaal niet meer geweest.
nu hadden mn zusje en ik toch al onze moed verzameld en even langsgegaan vanochtend om te kijken hoe het met ze ging.

we troffen alleen de hengst aan.. en waren eigelijk alweer bang dat ze weer naar de hengst waren om gedekt te worden.
toevallig kwam net de boer eraan, hij herkende ons gelukkig nog en vond het helemaal niet erg dat we zomaar op zn erf waren, maar vertelde ons dat de 2 merries afgemaakt zijn, omdat ze niet meer te redden waren met die hoeven Verdrietig

dit wist ik al jaren, dat ze niet meer te redden waren, hij wilde het alleen nooit geloven en vond het wel best, nu heeft dus blijkbaar toch een dierenarts tot hem door kunnen dringen dat het niet meer kan..

het zijn moeder en dochter, Quincy en Meike, waarmee we zoveel lol hebben beleefd, zoveel hebben meegemaakt, leuke dingen en minder leuke dingen, en nu zijn ze er niet meer.. ze zijn ongeveer 10 en 20 geworden..
het is beter zo.. ze hebben genoeg geleden Verdrietig

SIEMxFUNNY

Berichten: 5667
Geregistreerd: 14-09-06
Woonplaats: Alblasserdam

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:34

sterkte meisj.

mickey1989

Berichten: 4773
Geregistreerd: 19-03-04
Woonplaats: Apeldoorn

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:37

Altijd naar om zoiets te horen, jammer dat de boer jullie niet op de hoogte heeft gesteld. sterkte ermee Ach gut

anne_bento

Berichten: 7588
Geregistreerd: 08-06-02

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-09-06 14:39

ja.. maar dat had ik ook niet verwacht, zo is hij niet, ben toch wel opgelucht dat we even langs zijn geweest en het weten, het is wel moeilijk maar het is echt wel het beste voor ze, maar zo zonde.. Scheve mond

Wesseltje

Berichten: 2186
Geregistreerd: 17-09-06

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 14:50

Sterkte!!

Jolien87

Berichten: 17487
Geregistreerd: 27-08-06

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:04

Misschien was het ook wel "voorbestemd" dat jullie langsgingen...nu weten jullie het (gelukkig) en is de boer wel zo eerlijk geweest om de reden er ook bij te geven...
veel sterkte nog met het gemis en veel succes met je eigen shetje

Yonne

Berichten: 792
Geregistreerd: 14-02-06
Woonplaats: Brabant

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:12

Heel erg veel sterkte.. nu hebben ze eeuwige rust zonder pijn!

Marrke

Berichten: 3679
Geregistreerd: 06-06-05

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 15:23

Jammer hoor dat het voor sommige beestjes zo moet lopen...
Sterkte Ach gut

naugthytjhu

Berichten: 1719
Geregistreerd: 28-09-05
Woonplaats: Nederland -zuid Holland - Rotterdam - Hoogvliet

Re: 2 shets.. ingeslapen vanwege "verwaarlosing"

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-06 18:17

Awg,erg jammer..Gelukkig heb jij er 1 kunnen redden Ach gut.Sterkte met dit verlies..