06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 14:41

06-06-06..De dag van de duivel , dat zeiden ze in het nieuws. Mijn moeder en ik vonden het maar onzin, wie gelooft er nou in zo iets.

Maar later op de dag bleek het dat het wel de dag van hel was.
Ik was aan het rijden op mijn pony. En ik zag onze friese merrie Eefje steeds gaan liggen en weer staan. "Sh!t" dacht ik Koliek snel me vader geroepen en maar gelopen, gelopen en gelopen zodat ze niet kan gaan liggen of rollen. haar veulentje snapte er niks van. Maar het ging zo snel.. dus snel de veearts gebeld. Het bleek een zware koliek aanval..dus snel al de medicijnen gegeven en maar weer lopen. en het ging weer goed! maar later bleek het zo snel weer mis te gaan. En haar veulen die maar wil drinken maar niet kan. we hebben weer de veearts gebeld. hij schrok zo hoe verslechterd ze was. Hij deed een andere test en het bleek dat het geen koliek kon zijn maar BUIKVLIESONTSTEKING.. er was maar één optie: opereren. we hebben er lang over nagedacht want zo'n operatie is super duur. Maar omdat ze een veulen heeft die nog maar 2 maanden was. Hebben we besloten te opereren. Dus s'avonds rond 23.00uur naar de kliniek en ze werd klaar gemaakt voor de operatie. ze had niet eens door dat haar veulen niet mee was. We gingen weer naar huis en werden opgebeld door de kliniek, ze was in elkaar gezakt (nog voor de operatie) en kon niet meer opstaan. Het eerlijkst was om haar in te laten slapen tegen de pijn.

Haar veulen snapte er niks van en de hele nacht heeft hij lopen te hinniken. We hebben haar moeten voeren met kunstmelk. maar hij wilde niks alleen maar water. Drie dagen wilde hij geen melk. toen hebben we het met koemelk geprobeert en dat vond hij heeerlijk als snel wilde hij de kunstmelk maar ook hooi en biks. zo gelukkig waren we! na twee weken ging hij naar buiten met mijn pony hij zag haar als mijn pleegmoeder. Nu is het veulen verkocht aan 2 mensen die zelf geen kinderen kunnen krijgen, en graag dit veulen een kans willen geven. Daar heeft hij ook heel veel vriendjes.

Afbeelding
ze zag hier er super slecht uit.

Afbeelding
dit is in mei 06'

tikkie
Berichten: 543
Geregistreerd: 22-10-05

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 15:23

wat eng omdat het op die dag is gebeurt! ons veulen is op die dag geboren om 6 uur,, toeval?

heel veel sterkte! en gelukkig krijgt het veulen een mooie kans
hoe oud is ze geworden?

is er iets wat je tegen zown ontsteking kan doen?

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 16:14

De merrie was nog maar 5 jaar oud.
Zo'n ontsteking gaat super snel en overleven ze haast bijna niet, het kan door verschillende redenen gebeuren, maar waarschijnlijk heeft het veulen binnen in een scheurtje in haar buik gemaakt wat steeds groter ging worden

maar we geloven het nog steeds niet dat het op die dag is gebeurd, het is wel toeval, maar ja het kon net een dag later wezen.

Cassia

Berichten: 1725
Geregistreerd: 01-11-05
Woonplaats: omg. Leuven

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 19:00

Aj,

Sterkte Ach gut
Maar wel goed voor het veulen dat het nieuwe baasjes heeft Lachen

Kleinduimpje

Berichten: 1277
Geregistreerd: 20-11-05
Woonplaats: Broek op Langedijk

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:08

De vriend van mijn broer is toen ook gestorven.. op 06-06-06 om 06:06.. Verdrietig

Onwijs veel sterkte!

fioontje

Berichten: 129
Geregistreerd: 18-07-06

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:17

ik vind het heel zielig voor je maar je heb nog steeds een beetje dat paard, het veulentje lijkt heel veel op jouw paard dus je hebt haar nog half

Roossje

Berichten: 1094
Geregistreerd: 07-05-06
Woonplaats: Hier.

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 20:29

wat een verhaal zeg.. arme veulen moet helemaal geschrokken zijn. ik heb ook een buikvliesontsteking gehad, maar ik wist niet dat het zo snel kon gaan!

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 20:29

fioontje schreef:
ik vind het heel zielig voor je maar je heb nog steeds een beetje dat paard, het veulentje lijkt heel veel op jouw paard dus je hebt haar nog half


ja ze lijken echt super op elkaar, maar hij zal de eerste een laatste blijven.

Niek123

Berichten: 2087
Geregistreerd: 19-12-05

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-07-06 20:35

nadine0204 schreef:
wat een verhaal zeg.. arme veulen moet helemaal geschrokken zijn. ik heb ook een buikvliesontsteking gehad, maar ik wist niet dat het zo snel kon gaan!



ja 17.00uur kwam het uit het niets en om 23.30uur hebben ze haar inlaten slapen. maar omdat ze eerst dachten dat het koliek was wat niet bleek te zijn. Dachten ze helemaal niet aan buikvliesontsteking, maar dan nog hadden ze weinig kunnen doen

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 22:14

Heel veel sterkte!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (België)

Re: 06-06-06 merrie Eefje onverwacht doodgegaan.

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-06 18:40

Wat eng... Ach gut

Is buikvliesontsteking niet besmettelijk?

Wel fijn dat het alsnog goed gaat met het veulen !! Het moet wel een heel trots en moedig kereltje zijn !! Hij is bereid om te vechten voor zijn leven !! Heel stoer van hem !! Lachen

Veel sterkte !! Ach gut