Zware beslissing...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Vidar
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-06-06

Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 00:08

Ik had zo gehoopt dat ik wat anders van de dierenarts zou horen vandaag...
Vidar liep de afgelopen weken soms onregelmatig en dit werd donderdag ineens een stuk erger.
In maart dit jaar was ik met dezelfde klachten naar de DA gegaan maar toen zou er niets aan de hand zijn. Gewoon een beetje stijf, hij groeit nog enz enz...
En dat wilde ik maar al te graag geloven. Maar nu liep Vidar zelfs op het land kreupel en wel in stap!

Vandaag heeft de DA foto's gemaakt omdat Vidar echt vreselijk kreupel liep op harde ondergrond.
Blijkt hij artrose te hebben, en goed ook! Hij is 4 jaar oud en net een half jaar onder het zadel!
Vidar heeft waarschijnlijk al aanleg hiervoor, maar het feit dat hij nogal ondervoed was bij zijn eerste eigenaar en waarschijnlijk (aan zijn hoeven te zien) ook een keer goed ziek is geweest, werkt niet echt mee.
Daarbij heeft hij in de eerste 3,5 jaar van zijn leven geen hoefsmid gezien en was de stand van zijn voeten nogal beroerd.
De belasting die ik hem gaf (en dat was echt niet veel) is waarschijnlijk de druppel geweest.

Hij wordt afgekeurd als sportpaard en zou misschien (ik moet de definitieve uitslag nog afwachten)
recreatief nog even meegaan. Hoe lang kon de DA niet zeggen, 2 maanden, misschien een jaar. Deze kans zou ik onmiddellijk aangrijpen ware het niet dat hij alleen al om pijnloos op het land te kunnen staan eerst behandeld moet worden.
Hij moet op speciaal beslag, zijn beide voorbenen moeten worden ingespoten en hij moet allerlei voedingssupplementen krijgen. Hij kan nu namelijk niet eens meer stilstaan zonder zijn voorbenen te ontlasten.
Daarbij mag hij niet meer op stal staan, hetgeen nogal lastig is in Noord-Holland.

Ik wil helemaal niet dit soort beslissingen nemen.
Vidar is het meest geweldige paard dat ik ken. Hij heeft een super karakter en kan geweldig lopen.
Ik heb me nog nooit echt gehecht aan een paard, maar wel aan hem.
Zo'n paard vind ik niet meer vrees ik.

Maarja dan komt het harde gedeelte van het verhaal;
De bedoeling was om te sporten met mijn paard maar dat zit er duidelijk niet in. Genezing is namelijk uitgesloten, het kan alleen maar erger worden. Een tweede paard erbij is geen optie ivm de kosten. Maar ik voel me zo'n barbaar als ik beslis Vidar af te laten maken.
Zijn er mensen die ook zo'n beslissing hebben moeten nemen?
Misschien dat ik beter een beslissing kan nemen als ik wat ervaringen van anderen lees.

Groetjes,

Vidar en Laura
Laatst bijgewerkt door Vidar op 15-07-06 00:17, in het totaal 1 keer bewerkt

marije86

Berichten: 1657
Geregistreerd: 12-07-04
Woonplaats: groningen

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:14

Ik heb het nog nooit meegemaakt lijkt me ook heel moeilijk maar kan je hem niet verkopen als gezeldschap recreatie paardje?

sterkte met je beslissing lijkt me niet niks!

Vidar
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-07-06 00:18

Heb ik ook al aan gedacht maar dan wordt het wel een erg duur gezelschapspaard, gezien alle kosten om hem pijnvrij te houden.

Aurora3

Berichten: 9716
Geregistreerd: 28-05-05

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 00:25

Als de DA zegt dat je paardje als recreatiepaard nog maar zo kort meegaat dan zou ik goed uitzoeken wat dat inspuiten en dat beslag enzo kost. Als het enigsinds mogelijk is zou ik hem gewoon houden. Wat ik begrijp uit je verhaal is dat Vidar over 2 maanden tot een jaar helemaal niet meer pijnloos kan lopen, dan zou ik hem die tijd iig nog geven. Zorg dat ie een paar leuke laatste maanden krijgt zonder pijn, ga met hem wandelen, grazen, VD'en of wat je maar leuk vindt. Geniet samen van de pijnloze tijd die hij nog kan hebben, laat hem daarna inslapen en koop dan een paard waar je wedstrijden mee kan rijden.
Zelf heb ik (gelukkig) geen ervaring met zulke dingen, maar als dit enigsinds mogelijk is lijkt het me de best oplossing voor het paard. En jij hebt rustig de tijd om afscheid van hem te nemen, dat scheelt echt hoor.

Heel veel sterkt ermee

Nimber

Berichten: 26554
Geregistreerd: 10-01-01
Woonplaats: Apeldoorn

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 10:53

OOOh wat een rot nieuws voor je zeg!
Toch zou ik 'm als ik heel eerlijk ben laten gaan. Hij is pas 4 als hij straks 25 is heb je wel al die kosten gehad om 'm pijnvrij als grasmaaier door het leven te laten gaan. Alles leuk en aardig maar hoe vreselijk lief zo'n paard is, je hebt hem niet gekocht omdat hij zo lief is. Klinkt misschien hard maar het is wel zo.
Bovendien geeft je veearts ookal aan dat dat misschien nog een jaar kan duren voor je alsnog de beslissing moet maken.
je hebt de kosten natuurlijk met liefde voor hem over maarja dan kun je dat geld misscfhien wel opzij leggen voor ooit een nieuw maatje.

wat je beslissing ook mag zijn ik wens je heel erg veel sterkte

Goof

Berichten: 28857
Geregistreerd: 12-05-05
Woonplaats: Thuis

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 11:20

Je bent helemaal geen barbaar als je besluit het paard te laten inslapen. Je doet dat immers wat voor het dier het beste zou zijn.
Als ik lees dat hij misschien nog een jaar als recreatiepaard door het leven kan en sowieso niet meer op stal kan staan zou ik persoonlijk beslissen om afscheid te nemen, hoe moeilijk ook.

Ik stond 2 jaar geleden voor dezelfde keuze. Paard met hoefkatrolontsteking en artrose, kon ook niet meer op stal en had alleen nog maar in een weitje kunnen staan, waarschijnlijk niet eens zonder pijn op den duur.
Ik heb hem de zomerperiode nog op de wei gezet, zodat hij nog een half jaartje van het leven kon genieten en toen de "stalperiode"weer begon bij ons heb ik hem weg gebracht.
Moeilijk, maar wel de meest eerlijke beslissing.
Sterkte ermee!

lorelei

Berichten: 2424
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: groningen

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 12:08

toen mijn paard artrose kreeg,gaf ik haar het voedingsuplement arthri-aid.dit was duur,maar hielp super!ik had het voor mijn paard over.mijn paard kreeg als hoefbeslag easy walkers,een kunstof beslag met een soort schokdempers erin,ze liep hier gewldig op!.heb daarna veel recreatief gereden.ook de dressuur ging nog goed,alleen sprongen we niet meer omdat de artrose kon verergeren.ik heb toen nog 4 jaar van mijn meisje mogen genieten.vanaf september vorig jaar,aldoor kreupel/onregelmatig.de dierenarts is heel vaak geweest.we hebben toen weer foto's gemaakt,en de foto's waren heel erg slecht.de ergste artrose die een paard kan krijgen,daarbij nog 2 zware overhoeven.mijn paard had pijn,vanaf dat moment kreeg ze pijn stillers erbij iedere dag.het heefd me net zoalsn jij al zegt echt handen vol geld gekost,met de medicijnen en voedingssuplementen erbij.op den duur kon ze amper nog lopen en heb toen moeten beslissen om haar weg te brengen.het was een moeilijke beslissing,maar uiteindelijk wel de beste.ik weet wat je nu voelt,maar het enige wat ik nog tegen je kan zeggen is denk goed na voor je beslist.zet alle voor en nadelen op een rijtje en ga dan kijken wat het beste is voor je paard.ik heb het samen gedaan met mijn DA.heel veel sterkte,en als er wat is of je hebt vragen mag je mij altijd PB-en.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-06 21:37

Als ik zo uit je verhaal lees is het eerlijker om hem te laten gaan.. Je DA zegt ook al dat hij misschien nog maar 2 maanden of een jaar meegaat.. Wat is dan eerlijker: Jezelf voor de gek houden en hem nu nog dat jaar geven en dan alsnog weg moeten brengen of hem nu nog even lekker laten staan zodat je afscheid van hem kan nemen en hem laten gaan, hoe moeilijk het ook is.. Ach gut

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 09:25

Als de kosten niet opwegen tegen de baten (voor het paard!) dan vind ik dat je de juiste beslissing hebt genomen t.o.v. je paard Lachen

Heel veel sterkte!! Ach gut

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:52

Je kan natuurlijk afwachten, en Vidar gewoon houden tot op de dag het echt niet meer gaat,...en dan de beslissing nemen, waarop je je hebt voorbereid...

Maar in jou geval, denk ik dat het ook wel een opluchting kan zijn, als je de keuze nu al maakt... Je moet voor en nadelen opschrijven...Aan de hand van jou uitleg maak ik volgend lijstje op:

Voor:
- hij heeft pijn
- kan nooit meer pijnloos lopen
- wordt alleen maar erger
- je zult er nooit mee kunnen doen wat oorspronkelijk de bedoeling was: als sportpaard dienen
...

Nadelen:
- je bent ontzettend aan hem gehecht
...

Maak zelf zo'n lijstje op, en wat je vooral moet doen, is je verstand laten spreken, en niet je gevoel... Ach gut

Ik zou eerlijk gezegd ook in een dilemma zitten, als ik het vergelijk met mijn paardje, dat was ook moeilijk, en daar was het echt een beslissing van bijna moeten, we zouden het ook niet kunnen laten doen, maar hij zou dan gewoon zelf doodgaan,...dusja, het was dat, of hem laten lijden tot zijn (natuurlijke) dood...

Weet wel dat je hem in elk geval heel erg gaat missen, of je nu een beslissing neemt, of je laat het nog even zo, in elk geval zal het een moeilijk moment worden... Ach gut

In elk geval sterkte, en ik hoop dat je er snel uitgeraakt, en dat je de voor jou best-lijkende beslissing neemt !!

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-07-06 14:55

Enneuh, je mag je er zeker niet slecht over voelen,..(nu de beste die het zegt hoor Bloos ) maar probeer dat in elk geval !! want met een schuldgevoel of een rot gevoel, help je niemand verder, noch jezelf, noch je paardje,...

Geniet in elk geval nog van hem !!

Vidar
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-07-06 15:50

Bedankt voor de reacties!

Vandaag heb ik Vidar voor het eerst sinds een week even gelongeerd op het land, na 2 rondjes ben ik gestopt want hij liep vreselijk kreupel. Rust helpt dus zelfs niet meer...

Ik weet nu geloof ik wel wat ik besluit wanneer ik straks de keuze krijg. Nu is het wachten op de second opinion en op het oordeel van de verzekering.

De artrose zit op het hoefbeen. Er zit zowel aan de voor en achterkant van zijn voorbeen een puntje.
Klinkt niet heel ernstig, maar het is blijkbaar genoeg om er flink last van te hebben.

Ik hoop eigenlijk dat mijn paard afgekeurd gaat worden voor de sport, want wanneer dit niet gebeurt blijf ik dokteren met Vidar op niets af. En we zijn nog maar nauwelijks begonnen met rijden!
Het lijkt me vreselijk om te trainen met een paard terwijl ik weet dat het elk moment afgelopen kan zijn. Waar werk je dan nog naartoe? Je bent dan alleen maar afscheid aan het nemen en ik denk niet dat ik dan nog echt kan genieten van het rijden.

Ik heb geen idee hoe wat de richtlijnen zijn van EFO met betrekking tot het afkeuren van een sportpaard.
Ik wordt nog ongeveer anderhalve week in onzekerheid gehouden en dat is zo slopend...

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-06 11:50

Poeh moeilijke beslissing.
Ik weet wel dat ik zelf me zou ( zover het kan) verplaatsen in het paard. 24 uur pijn met alleen weidegang is ook niet eerlijk tegenover het dier, en afwachten totdat het zo erg is dat ie zn box niet meer uitkan is ook geen optie. Tenminste dat vindt ik. Dan hou jij hem bij je, totdat jij er eigenlijk niet meer omheen kan. Neem iig de eerlijkste beslissing naar het paard toe.
Als ik dit zo lees lijkt het me zowiezo niet verstandig om hm te longeren oid. Rust schaad ook, maar als hij in het land staat kan hij zelf bepalen wanneer hij wilt lopen.
Ik zou als ik jou was de second opinion afwachten en daarna besluiten wat je kan en met hm doen wilt.
Zet je je ambitities opzij en rij je alleen nog maar recreatief of wil je perse wedstrijden rijden/of iig wedstrijdgericht trainen.
Een paard is best gelukkig als hij 'pijnvrij' op een landje kan staan. Kies je daarvoor dan zal je hm toch ergens neer moeten zetten waar je de mogelijkheid ervoor hebt.
Bij artrose is stilstaan absoluut funest, maar mag er ook geen te zware belasting zijn, longeren en rijden ( vooral in een bak ) zijn uit den boze. Constant een belasting op het binnenbeen.
Maar dat betekent niet dat dit paard direct ook ongeschikt is voor de recreatiesport. Lekker lange stukken rijden.
Als de situatie niet al te ernstig is, en dit paard is nog geschikt voor de recreatie dan raad ik je Primeval Artrose Gelatinaat aan. Dit spul werkt super! Maar neemt de artrose niet weg natuurlijk, ze worden er soepeler van in de gewrichten, maar het ligt ook erg aan de graad van de aandoening.

Ik hoop dat je een paardvriendelijke beslissing kan nemen en wens je veel sterkte toe. Zulke beslissingen zijn altijd moeilijk Ach gut

kivas

Berichten: 839
Geregistreerd: 30-11-05
Woonplaats: Brabant

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 16:18

Ik wete dat je topic al wat ouder is, maar je verhaal is precies als de mijne:

Toen ik bijna 2 jaar geleden mijn paard Vito kocht als 2 1/2 jarige was er niets aan de hand.. een vrolijk dier maar met nukken... Dat het niet zo super boterde tussen ons was voor mij op dat moment geen probleem, hij was immers nog jong zo groen als gras en moest dus nog veel leren... Toen hij eenmaal 3 jaar geworden was, ben ik langzamerhand begonnen met hem in te rijden... Heeel langzaam wel te verstaan... Ik zag iets aan hem... Hij was al een aantal keer eerder kreupel geweest, maarja toen had hij iedere keer hoefzweren.. maaar ik bleef iets aan hem zien en zijn nukken werden ook niet minder, mijn dierenarts vertelde mij dat hij een paard wat niet kreupel was (waar ik iets aan zag, onregelmatigheid, maar geen kreupelheid) ook niet dusdanig op de foto kon zetten, hij zou niets kunnen vinden... Hierop heb ik besloten om hem dan maar eens rontgologisch te laten keuren (dom had ik bij de koop al moeten doen)...Omdat mijn dierenarts van de problemen af wist is hij begonnen bij de "pijnlijke" voet... na deze foto`s te hebben bekeken kwam het er dan uiteindelijk uit... Hij zei me dat als dit een 13 jarig paard was geweest met weet ik hoeveel kilometers op zijn benen hij het niet als iets ernstigs zou beschouwen, maar i.c.m. zijn jonge leeftijd vond hij dit dusanig ernstig dat hij zeer zeker niet voor de sport geschikt zou zijn, wel recreatief, maar dat was niet wat ik wilde...
Na lang denken en tobben heb ik besloten om hem in te ruilen tegen een ander paard, mijn huidige paard.. De beste beslissing ooit, dacht ik... (ik heb namelijk financieel gezien ook niet de mogelijkheid om 2 paarden te houden, en deze te verkopen en iets anders kopen, dat zou er ook niet in zitten, dit i.v.m. het terug krijgen van een afgekeurd paard, ook al zou de nieuwe eigenaar het weten, etc)
Maar helaas kwam ik in 2005 op hedelmarkt mijn oude, mooie, grote trotse viervoeter tegen,
Ik zei tegen een vriend van me, dit paard komt me bekend voor, maar kon hem niet plaatsen, het dier zag er niet goed uit, leek klein...
Op dat moment kwam een andere vriendin naar me toe, en vroeg me of ik dit paard niet kende...Mijn antwoord, jawel maar kan hem niet plaatsen...
Kim zei ze, kijk eens naar dat hoofd, dat is Vito...
Mijn nukkige trotse grote viervoeter stond daar als een makke kleine oude verwaarloosde viervoeter...Alsof mijn hart uit mijn lichaam werd getrokken....Dat ik dit veroorzaakt heb, daar heb ik het nu nog vaak moeilijk mee!! Het klikte niet en ik kon er niets mee, maar dit...NEE dit had hij zeker niet verdient!!
Waar hij nu is, geen idee, ik heb nog wel geprobeert te achterhalen waar hij naar toe gegaan is, een man in kildert had hem gekocht, ik heb hem foto`s gestuurd van Vito, het adres en nr ben ik kwijt geraakt, en de man heeft nooit meer iets van zich laten horen, helaas!! Waar hij nu dus is gebleven...Ik heb geen idee...Ik hoop dat hij het nu goed heeft!! maar dat kan ik alleen maar hopen!!
en kan alleen maar zeggen en hopen dat hij het me vergeeft: Lieve Vito het spijt me enorm!!

Ik weet niet of je wat aan mijn verhaal hebt en ik had het waarschijnlijk ook korter kunnen omschrijven, maar wat ik je wilde zeggen:
Heel veel sterkte en zorg dat je achter je keuze staat!! En dat je niet zoals mij, een beslissing maakt die je blijft achtervolgen... Doe wat jij denkt dat goed is en beslis zelf...laat je hart kiezen!! Heel veel succes en sterkte!!

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 17:53

Ik ben erg benieuwd naar hoe en wat het nu is met betrekking tot je paard..

Morgen ga ik voor de laaste keer met mijn paard naar de kliniek, ook in verband met atrose. Ze loopt nu in stap en draf slecht, kan niet meer stilstaan op 4 benen en ontlast elke keer de benen...ze gaat erg hard achteruit Huilen

Ik ben erg bang dat ik ook voor een zeer moeilijke beslising komt te staan... het is oneerlijk... heb dit paard april dit jaar gekocht...

Kies wat voor je paard het beste is !

Als je wilt mag je ook pben Knipoog

Vidar
Berichten: 29
Geregistreerd: 18-06-06

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-07-06 21:00

Ik wil iedereen die gereageerd heeft bedanken voor het meedenken.

Vidar leeft niet meer sinds afgelopen woensdag en ik heb het er erg moeilijk mee. Ik denk en hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Het verhaal van Kivas heeft mij ook erg geholpen omdat ik er nog over dacht Vidar als gezelschapspaard weg te geven, ik ben ergens blij dat dit niet gelukt is.
Ik weet nu zeker dat Vidar nergens meer last van heeft en ik kan hopelijk een nieuwe start maken.

Amigootje, heel veel sterkte,

Groetjes Laura

milou123

Berichten: 7674
Geregistreerd: 16-05-06

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 21:06

sterkte..maar ik denk dat je de juiste beslissing hebt genomen..sterkte.. Ach gut

Attitude

Berichten: 3092
Geregistreerd: 17-01-06
Woonplaats: voor jou een vraag voor mij een weet

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 09:11

Heel veel sterkte, en er komt echt wel een dag dat je je erbij neer kunt leggen. Nu heb je veel verdriet omdat je je maatje mist. Hou in je achterhoofd dat dit het beste voor hm was! Ach gut Sterkte !!

Daisies
Berichten: 11613
Geregistreerd: 17-02-06

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 00:53

Sterkte! Ach gut

Mri

Berichten: 15309
Geregistreerd: 01-12-04

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:08

Mijn paard is al ouder (17) en heeft ook artrose.
Wij (mn zussen en ik) hebben besloten dat zodra hij niet meer pijnloos op het land kan staan (dus pijnloos kan lopen zonder belasting) we hem uit zijn lijden verlossen.

Zou je hem een plezier doen door niks meer met hem te doen? Zou hij nog een pijnloos leven kunnen lijden?

denk dat dat wel belangrijk is om je af te vragen.
Succes met de keuze die je maakt!

MaraYvette
Berichten: 3799
Geregistreerd: 22-12-03

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 01:16

heel veel sterkte ook ik heb mijn eerstepony in laten slapen vanwege artrose en andere dingen zoals chronische peesschedeontsteking ik mis hem nog elke dag twijfel nog vaak maar i was t beste voor hem maar ik mis mm elke dag en de band die ik met hem ghad hebik helaasnog niet gevonden komtwel:0 ooit STERKTE MEIS

gollempje

Berichten: 4186
Geregistreerd: 22-12-03
Woonplaats: Hillegom (ZH)

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 08:18

sterkte... veel woorden heb ik er niet voor. het is het wreedste wat je kan overkomen. kan ik uit je woorden opbrengen dat je hem laat inslapen?

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-06 15:14

Vidar schreef:
Ik wil iedereen die gereageerd heeft bedanken voor het meedenken.

Vidar leeft niet meer sinds afgelopen woensdag en ik heb het er erg moeilijk mee. Ik denk en hoop dat ik de juiste beslissing heb genomen.
Het verhaal van Kivas heeft mij ook erg geholpen omdat ik er nog over dacht Vidar als gezelschapspaard weg te geven, ik ben ergens blij dat dit niet gelukt is.
Ik weet nu zeker dat Vidar nergens meer last van heeft en ik kan hopelijk een nieuwe start maken.

Amigootje, heel veel sterkte,

Groetjes Laura

Het was zeker t beste voor Vidar.
Ik had nog niet naar de datum gekeken. Maar ik wilde al gaan typen dat mijn keuze het inslapen zou zijn.
Ik weet dat het heel hard is en heel moeilijk, heb het zelf ook meegemaakt. Ikw ens je heeel veel sterkte
liefs,
[ ]

Richtje

Berichten: 13117
Geregistreerd: 29-04-02
Woonplaats: Bunschoten

Re: Zware beslissing...

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-06 11:57

Ik denk dat je inderdaad de beste en eerlijkste beslissing tegenover Vidar heb genomen Ach gut

Sterkte!!