zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
moyra

Berichten: 9659
Geregistreerd: 19-02-04

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-07-06 22:16

ik ben er zelf wel mee bezig omdat me paardje zeer koliek gevoelig is bij het minste en geringste heeft ze koliek. ook bij gewone entingen dus ben ider jaar weer bang dat ze er in zal blijven. ze is nog wel jong dat wel maar door dat ze zo koliek gevoelig is ben ik bij ieder telefoontje bang als er weer gebeld word dat ze koliek heeft.

Eleandra

Berichten: 6614
Geregistreerd: 27-06-06
Woonplaats: Venlo en Saint Lucia

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-06 23:30

Ik ben er niet echt bang voor maar afentoe als ik gewoon ongeloofenlijk veel plezier heb met mijn paard, dan komt er zo'n gedachte dat dit een keer voorbij zal zijn... Dan krijg ik gewoon zo'n misselijk gevioel in mijn maag. Gelukkig is dit gevoel best makkenlijk aan de kant te ztten.

randyLOVER
Berichten: 1479
Geregistreerd: 09-02-04

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:39

ik heb dat met randy eigenlijk nooit hij is nog nooit ziek geweest zo mak als een lammetje en nog maar 5jaar.
Kiki ben ik vrij snel bang dat ze weer kreupel word en dat het een keer zo erg word dat ik haar moet laaten inslaapen ofzo. Boos! ik zou echt niet zonder mijn 2pony's kunnen

mieky18
Berichten: 272
Geregistreerd: 19-03-06
Woonplaats: purmerend

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 11:43

mijn paardje is nu 16 en gaat opzich allemaal heel goed met haar!!! Ze heeft hier en daar gebreken maar dat maakt voor mij niet zo heel veel uit...Ik denk er wel eens over na dat het mss wel snel afgelopen kan zijn met haar maar dat vindt ik geen leuke gedachten!!

Ik heb zo iets van gebeurd het dan gebeurd het kan er dan tog niets meer aan doen!!!! MAar de gedachten blijven altijd raar offcourse!!

greeeetz!!!!

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:45

O ja heel bang. Niet voor de dood, stel dat er een hemel is.....

De wetenschap dat een overleden paard er niet meer is, dat je niet meer kunt knuffelen of een verhaal vertellen of alleen maar gewoon kijken. Het paard is er niet meer voor je.... Dat is de moeilijkheid voor mij.

Ik heb een oud paard met wie ik al heel veel heb meegemaakt, we hebben lief en leed gedeeld. Wanneer ik me niet goed voelde ging ik naar dat paard, er is een band ontstaan die "mensenliefde"te boven gaat. ( psychologenvoer Haha! )

Nu staat ze bij mij aan huis. Ik kan elk moment naar haar gaan kijken en dat doe ik ook vaak. zij ziet me ook altijd echt, de andere paarden zien me niet echt.

Soms overvalt me het gevoel van"ze is oud, ze heeft een oud lijf, dadelijk gaat ze dood". Tranen alom.
En dan kijk ik haar in de ogen en bedenk me dat het goed is zo. Dat ik me wil blijvenherinneren dat dit o zo speciale paard zo goed voor mij is geweest en dat ik dankbaar moet zijn dat ze ooit in mijn leven kwam.

Dank je wel E! En nu ga ik snel met haar knuffelen Pling

l0nal0ver

Berichten: 68
Geregistreerd: 01-08-04
Woonplaats: Amsterdam

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:48

Ik denk dat iedereen er wel eens over nadenkt,
ik heb zelf 1 jaar gelede mn liefste paard ooit verlore op een voor mij ergg nare gebeurtenis zeg maar..
ik heb er ook erg lang over gedaan om het te verwerken
ik ben r nog steeds mee bezig, ik heb inmiddels een nieuw paardje maar omdat ik nu van stal ben verhuisd ben ik heel bang dat het weer gebeurt want zo was het ook gegaan bij mn vorige paardje, van stal verhuisd en die mensen zeiden allemaal andere dingen enzo.
daarom ben ik er nu wel wer mee bezig maar ik weet dat ik het nooit meer zo laat gebeuren en ik nog waarschijnlijk lang van dit paard kan genieten en veel lol hebben Haha!

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 14:51

lennie schreef:
Soms overvalt me het gevoel van"ze is oud, ze heeft een oud lijf, dadelijk gaat ze dood". Tranen alom.
En dan kijk ik haar in de ogen en bedenk me dat het goed is zo. Dat ik me wil blijvenherinneren dat dit o zo speciale paard zo goed voor mij is geweest en dat ik dankbaar moet zijn dat ze ooit in mijn leven kwam.

Dank je wel E! En nu ga ik snel met haar knuffelen Pling


Goed zo! Knuffel haar maar lekker zoveel je kan, da's belangrijk.
Hoe oud is ze?

Finstar1991

Berichten: 2070
Geregistreerd: 04-09-05
Woonplaats: steenwijk

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:00

Ik kan nie zonder ze
tzou heel erg zijn als je dr komt zijn ze dr nie meer Verdrietig
Mijn verzorgpaard word waarschijnlijk verkocht
dat vind ik al erg genoeg Verdrietig

Yessy

Berichten: 23035
Geregistreerd: 16-02-03
Woonplaats: Utrecht

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 15:02

Ben er niet echt bang voor, ze is nog jong en alles gaat prima met d'r Lachen Wel is het zo dat ik waarschijnlijk geen ander paard voor kopen, ik heb het super met haar, ben echt helemaal gek van d'r, maar ik heb toendertijd voor haar gekozen, ik wilde niet zomaar een paard, ik wilde haar.. En dat is niet zomaar te vervangen.

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-06 17:39

@ judith, ze is 20 jaar oud. Ik heb haar al 10 jaar. Voor de tijd dat ze bij mij was heeft ze veel lichamelijk leed gekend. Toen ik haar kocht zag ze er slechter uit dan nu, 10 jaar later.

En ja, ik heb met haar geknuffeld en met haar gewandeld toen op de wei gezet bij de anderen en ze bleef me maar in de gaten houden. Ik had inmiddels het verhaal gelezen van CBlove "de dag begon leuk"' en voelde me niet echt super. Huilen En mijn ouwetje ziet dat dan he, de schat!

Voor mij is dit toch een moeilijk topic om mee om te gaan.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 13:47

Eigenlijk een beetje wel ja, maar ik weet zeker moest hij overlijden dat het van ouderdom is. Of er moet natuurlijk iets geberuren van beenbreken, maar ziekte zal het nooit worden bij hem. Ik heb hem 9jaar en hij heeft nog nooit iets gehad. Dus ja, maar weetjew aarom er bang voor zijn.. gebeuren doet het helaas toch Huilen ik weet ook al helaas hoe het voelt

Elanor

Berichten: 6786
Geregistreerd: 25-08-04

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-07-06 22:10

Nee, ik ben er absoluut niet bang voor.
Ze is nu 27, heeft een super leven, en is altijd vrolijk. Als het tijd is is het tijd, niets ter wereld kan dat veranderen helaas. Paarden hebben nu eenmaal niet het eeuwige leven, en waarom bang zijn voor wat onvermijdelijk zal zijn?

Gewoon genieten van iedere dag, en dan bewúst genieten, weten dat het heerlijk is om met je dier te werken. Ik denk dat de verwerking een stuk makkelijker is als je weet dat je van de tijd die je je paard hebt mogen meemaken het allerbeste hebt gemaakt.

Ik heb wel eens een levensechte nachtmerrie gehad waarin ze er niet meer was, jemig, ik ben nog nooit zo overstuur wakker geworden... Ik bestefte ineens wat mijn beessie allemaal voor me is, hoeveel we al meegemaakt hebben. (Verdraaid, waarom prikken er nu tranen?)
Op het moment dat ze er daadwerkelijk niet meer is zal het wel even een paar dagen een hel zijn, maar dan toch: ze heeft zo´n super leven gehad, dat verzacht zoveel.

Da´s echt een levenles: bewust zijn van het moment.

Lotte_

Berichten: 1726
Geregistreerd: 29-10-05
Woonplaats: Grathem

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 09:14

mijn pony hield een paar weken terug niet meer op met hoesten..

en omdat ik mijn andere pony hier aan verloren heb kreeg ik het erg benauwd..

we zijn er gelukkig snel genoeg achter gekomen dat hij een stofallergie heeft.. dus nu hebben we gewoon zorgmaatregelen moeten nemen...

Tamara21
Berichten: 2666
Geregistreerd: 02-01-06
Woonplaats: Vianen

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:36

Ik heb daar ook weleens over zitten nadenken.
Ik zou niet weten wat ik zonder mijn grote vriend zou moeten. Huilen
Ik kan echt niet zonder hem en wil er daarom misschien ook wel niet aandenken!!!
Nee zoiets lijkt me echt verschrikkelijk.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:42

Ja ik vind het heel erg eng.
Ik heb in September 2 pony's verloren (een van de pony's was van mijn zus), de één is ingeslapen op vrijdag 9 september, de ander werd dood in de stal gevonden op zondag 11 september.
De pony die is ingeslapen was op en had veel pijn, hier heb ik vrede mee, maar het gemis blijft.
Mijn kleine pony was nog veel te jong om te gaan, ik snap het dan ook nog steeds niet. Zo zie je maar, het ene moment staat ze springerig in de wei, komt ze je begroeten en het andere moment kan je geen afscheid nemen en is ze er niet meer. Ik mis haar nog steeds vreselijk erg.

Nee zo zou ik niet nog een pony willen verliezen

Sanniej_

Berichten: 4901
Geregistreerd: 12-03-05

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-06 19:51

Helaas al meegemaakt.
Zhivago is overleden op 8 jarige leeftijd.
Het was niet mijn pony (lease)
Maar je voelt je machteloos op dat moment, je weet niet meer wat je moet doen.
Maar je leven gaat toch verder en ik had een verzorgpony toen maar daar had ik niet echt een band mee.
Maar kort daarna verzorgde ik Lasimir en dat heeft me wel heel erg geholpen mij er door heen te slepen ook al denk ik nog aan hem.
Best veel nog en dat verdriet blijft ook wel nog een tijd denk ik.
Maar het is minder erg dan in het begin.
En zoals sommige al zeiden dat ze een 2e pony erbij hebben om het verdriet minder te maken het helpt idd. wel.
Ik moet er ook niet aan denken als Lasimir dood gaat of Joep mijn hond.
dat weet ik niet hoe het dan met mij gaat.
Maar ook dan gaat je leven door.

Sharmila

Berichten: 4807
Geregistreerd: 07-07-03
Woonplaats: Schouwen Duiveland

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 10:31

Ja daar ben ik heel erg bang voor. Als ik er alleen al aan denk krijg ik al een brok in mijn keel. Mietje..... Bloos

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:11

eerder niet, na vandaag ontzettend! *Heb mijn paard moeten laten inslapen 4 jaar Verdrietig *

hel1

Berichten: 855
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Groningen, Leek

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:31

Ik ben niet bang voor de dood van mn pony, maar eerder voor de leegte die ze achterlaat.

En de tijd die er voor de dood is, als ze ziek is en pijn heeft enzo Nagelbijten / Gniffelen

lennie
Berichten: 482
Geregistreerd: 22-07-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:38

Ow pinda-timo wat erg!!!!!

mariska12

Berichten: 1153
Geregistreerd: 21-02-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:42

pinda-timo ...: heel veel sterkte !!!

Roane

Berichten: 6218
Geregistreerd: 07-04-06
Woonplaats: Waddinxveen

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 19:59

Ik ga al huilen als ik me even voorstel hoe hij dood gaat, of in moet slapen, of als hij aangereden word ofzo en het niet red.
Ik kan dan echt alleen al overstuur raken door de gedachte eraan. Bloos

kimon
Berichten: 13
Geregistreerd: 15-06-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-08-06 20:09

jah ik ben er ook best wel bang voor maar die van mij is nog maar 5dus nog erg jong
ik heb hem net zinds 3 maanden ik zou echt niet zonder mijn liefurt kunnen Bloos Bloos
al heb ik hem nog maar net tis een leaspaard vooor altijd.
maar als nog kan ik niet zonder hem

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:12

pinda_timo__ schreef:
eerder niet, na vandaag ontzettend! *Heb mijn paard moeten laten inslapen 4 jaar Verdrietig *


Heel veel sterkte! Ach gut

xjudithx

Berichten: 2215
Geregistreerd: 16-01-06

Re: zijn jullie bang voor de dood van jullie pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 11:13

hel1 schreef:
En de tijd die er voor de dood is, als ze ziek is en pijn heeft enzo Nagelbijten / Gniffelen


Ja, daar ben ik eigenlijk ook het bangst voor.