Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:15

Ik bewaar het.

Tancreda4

Berichten: 24066
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:04

Alle spullen bewaar ik... Ik heb ooit een singelbontje verkocht, maar vond ik wel heel moeilijk... STom eigenlijk...
Twee dekens zijn naar mn vriendin geweest. Zij gebruikte ze niet zo gek vaak bij haar paard, maar als ik die voor haar deed, pakte ik toch wel altijd weer die dekens die van Genderose waren geweest.

Over het algemeen gebruik ik spullen van mijn vorige paardjes niet, al ben ik er nu iets overheen aan het groeien. Dekensingel, zadelbontje en singelbontje ben ik nu aan het gebruiken weer. Vind ik toch best knap van mezelf, omdat ik er nogal moeilijk in ben.

Wel heb ik nu 3 setten van poetsspullen verzamdeld, want die gebruik ik dus niet voor een volgende (en heb ik ook nooit schoongemaakt...) Eentje van Tancreda, eentje van Genderose en momenteel weeer een zooi borstels voor Wietjepietje.

Anoniem

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 21:10

borstels gaan naar de volgende, het dekje die ik echt speciaal voor het paard heb gekocht bewaar ik net als het halster en hoofdstel en naambordjes.. en de gehele staart moet er aan geloven net als ene plukje manen..
dekens gaan ook naar het volgende paard of als het niet past in de verkoop..

bij mijn vorrige paard was zijn kleur oranje, dus een oranje dekje die hij altijd ophad hangt nu naast zijn naamboordje en poster op deurvoormaat, hoofdstel en halster en staart en plukje manen te pronken aan de muur.. komt nog een fotocolalge bij maar elke keer als ik dan foto's wil gaan uitzoeken kan ik het gewoon niet meer..

mijn huidige paardje heeft alles bij toeval in het groen, creme en bordeaux rood, dus 2 hoofstelllen, 2 halsters en 2 dekjes ga ik bewaren, die zijn gewoon van haar..

Kathleen_vW_

Berichten: 52
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:07

Ik denk dat ik mijn hoofdstel aan de muur hang, zonder schoon te maken. Het zadel was niet van mij, dus daar heb ik geen problemen mee. Ik denk dat ik mijn dekjes, enz. bewaar, en misschien na een tijdje voor het nieuwe paardje gebruik, de bandages enzo ook. Ik hoef gelukkig niet mijn kast op te ruimen. Ik gooi in iedergeval niks weg!

Javayo

Berichten: 4098
Geregistreerd: 17-01-05
Woonplaats: Maassluis

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:19

Ik heb haar halster aan de muur hangen, naast een schilderij van haar. Ook dr naambordje en een pluk uit haar staart hangen aan de muur. Mijn zus heeft haar hoofdstel ook aan de muur hangen. Ook een wedstrijddeken die met haar gewonnen is ligt bij m'n zus thuis.

Alle overige spullen gebruik ik voor mijn nieuwe paard. Ik had mazzel, haar zadel past hem goed, ook dekjes en dekens zijn ingebruik. Heb ik eigenlijk nooit problemen mee gehad, eerder juist een fijn gevoel: 'dat dekje staat hem net zo goed' (niet verbazingwekkend, ze hebben dezelfde kleur Knipoog). Maar ik heb ook ruim een half jaar de tijd genomen voordat ik een nieuw paard kocht, misschien dat dat scheelt.

Babbelkous

Berichten: 2620
Geregistreerd: 03-12-03
Woonplaats: Prov. Antwerpen (Belgiƫ)

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:27

Ik had het daar in het begin ook heel moeilijk mee...
Maar heb dan zo stillaan zo eens iets gaan gebruiken, en nu gebruik ik de meeste spulletjes voor m'n nieuwe paardje...
Maar mijn bandages enzo, hebben echt wel een hele tijd aan de kant gelegen...die had hij de laatste keer bij het longeren om... Verdrietig
Zo ook mijn voortuig vond ik ontzettend moeilijk. Omdat ik dat echt speciaal voor hem had gekocht, de eerste keer dat ik het bij mijn nieuwe paardje omdeed (na heel lang twijfelen) kreeg ik het wel heel moeilijk Scheve mond en kreeg ik echt tranen in mijn ogen,...
Vond het echt een heel moeilijk moment,...maar je moet erdoor heen...Achteraf ben je wel opgelucht, ook al is het heel moeilijk op dat ogenblik...Maar ik denk dat Fresco dat wel leuk zou gevonden hebben, dat ik zijn spullen nu overdraag op mijn nieuwe paardje, en Sylvana was wel vereerd Knipoog want ze deed zo lief toen...net of ze het voelde dat ik het moeilijk had Ach gut

Milou1984

Berichten: 295
Geregistreerd: 24-04-05
Woonplaats: Zeewolde

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-06 21:47

Zadel en hoofdstel had ik in bruikleen, alleen dekje heb ik nog in bezit.

Lielle

Berichten: 66257
Geregistreerd: 12-01-01

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-06 23:15

Lielle schreef:
Ik heb de frontriem (nooit gebruikt) weggegeven, op voorwaarde dat ze er zuinig op is.

en ik kwam vorige week zijn paspoort tegen, dat was niet leuk Verdrietig

dancertje

Berichten: 3458
Geregistreerd: 13-12-05
Woonplaats: Waarder

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 13:51

ik heb nu een nieuw paard heb toch het zadel en hoofdstel gebruikt het was te duur om nieuw te kopen en hij staat ook in de zelfde stal op de manege ik had het er even moeilijk mee maar toch

_Noah_

Berichten: 2011
Geregistreerd: 20-05-05

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-06 19:36

Ik had het eerst heel moeilijk om uberhoudt haar spullen te gaan wassen omdat dan haar luchtje wegging zo heb ik dus weken met spullen om me heen gezetten met haar geur erin en ben ik langzaam 1 voor 1 gaan wassen, afscheid nemen van dr geurtje!
Ik heb alle spullen bewaard liggen op zolder en wil die gaan gebruiken voor mijn nieuwe paardje (jaarling hengstje) dat duurt nog even voor ik echt alles in gebruik heb maar mn borstels en andere kleine dingetjes die van joy zijn geweest en zo langzaam aan wil ik toch ook de rest voor Noah gaan gebruiken ook het dekje met de naam van joy is ze toch een beetje bij ons!
In mijn huiskamer staat op de spiegel joy haar naambordje die ik zelf gemaakt heb en het naambordje van Noah staar er naast en in mijn huiskamer hangt ook nog een schilderij van joy!

Daphne_65
Berichten: 589
Geregistreerd: 23-07-05
Woonplaats: 's-Gravendeel, Hoekse Waard

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 08:40

Het halster van Piet en de deken die ze omhad in Utrecht, samen met haar zadeldekjes (met naam) en andere spulletjes heb ik netjes bijelkaar gedaan en opgeborgen. Ik heb een mooi foto boek van haar gemaakt. Haar poetsspullen en dr hoofdstel heb ik in de schuur laten staan en worden dus niet meer gebruikt voor mijn andere paardje. De deken heb ik niet meer gewassen en heeft weken naast mn bed gelegen, zodat ik ze iedere avond even kon "ruiken". Het paspoort heb ik aan het stamboek teruggevraagd, ze hebben hem ongeldig gemaakt en ik heb hem netjes teruggekregen.

1 zadeldekje heb ik aan mn vriendin gegeven als bijzondere herinnering voor haar aan Piet/

_rosita_

Berichten: 6800
Geregistreerd: 22-12-05
Woonplaats: 't dorpie

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-06 18:00

ik heb zo goed als alles bewaard...heb alleen mn zadel verkocht en wat zadeldekjes etc weggedaan.
verder heb ik zn paspoort, 2 kiezen en een pluk van zn staart als zeeeer dierbare herinnering

Primula

Berichten: 452
Geregistreerd: 13-05-03
Woonplaats: Kessel-Lo

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-06 19:46

Het halster met het touw bewaar ik nog steeds in de kast op mijn slaapkamer; hoofdstel en zadel heb ik verder gebruikt. Verder heb ik een mapje gemaakt met allemaal foto's van haar, samen met haar paspoort, vaccinatieboekje en dekbewijzen...
Verder hangt er bij ons op de club nog altijd haar naam overal op, ook op de plaats waar haar zadel hangt (niemand durft die naam daar weg te doen, en voor mij voelt het ook wel goed zo...).

speedylover
Berichten: 1182
Geregistreerd: 20-07-04
Woonplaats: Tuk

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-06 19:39

Zadel hoofdstel en dekje gebruik ik voor een ander paard. halster bewaar ik. komt geen ander paard aan. en ik heb een plukje staart.

Mandyy

Berichten: 30496
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 10:49

Het halster en touw liggen in mijn kast.

Sizz
Berichten: 7838
Geregistreerd: 02-11-04

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:52

Een week geleden hebben we mijn pony laten in slapen...
Zadel wordt op dit moment gebruikt voor het paard waar ik nu op rij. De dekjes gebruikte ik al voor de 3 jonge pony's, dus die worden daar nog steeds voor gebruikt.

Met de hoofdstellen en martingaal is nog niks gedaan, maar die zullen ook nog wel een keer gebruikt worden.

Het halster wordt niet meer gebruikt. Bij ons in de zadelkamer heb je 3 haken met een heleboel halsters, deze worden gebruikt om onze eigen paarden naar buiten te doen. Het wilde wel eens voor komen dat het halster van mijn pony bij een ander paard belande.
Maar sinds hij er niet meer is heeft nog niemand zijn halster gepakt...

Ik denk dat het ooit wel weer gebruikt zal worden maar nu even niet. Lachen

A10
Berichten: 2870
Geregistreerd: 19-12-04

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-06 19:54

Dat lag dezelfde dag nog op een ander paard Lachen

RuizSoler
Berichten: 409
Geregistreerd: 24-03-06

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-06 20:14

ik hou het, denk dat het nog wel op mijn andere paard te liggen komt maar voorlopig nog even niet..

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:08

ik heb dr naambordje opgehangen in me kamer, ik heb dr zadel verkocht, dr bitje heb ik nog wel, en dr dekjes en dr dekens ook allemaal nog, vin het heel moeilijk,omdat ik niet weet wat ik er mee moet, wil t bewaren als aandenken, maar als ik al mijn spullen in een doos stopt wordt erook niet meer naar omgekeken.

woezel

Berichten: 59
Geregistreerd: 22-08-03
Woonplaats: Rotterdam

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:14

Ik had zo vreselijk veel dat je gewoon niet alles kon bewaren (wilde ook geen nieuw rijpaard meer) Ik heb een paar dekens aan een vriendin gegeven, en de dingen waar ik niet zo aan hing op marktplaats gezet.
Zijn vaste zadel / hoofdstel / halster wel bewaard en wat andere dingen die me echt aan mijn hart gingen.
Verder kun je het altijd nog weg doen als het je nu nog te
vroeg is. Een van zijn dekens heeft minstens 2 maanden in
de gang gelegen. Ik kon me er niet toe zetten om 'm te
wassen en de lucht kwijt te raken. Uiteindelijk toch maar
gedaan. Het moet in je eigen tempo...

Prescious

Berichten: 264
Geregistreerd: 18-01-06
Woonplaats: zwijndrecht

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-06 16:16

ik had gehoopt dat t op mijn nieuwe paardje zou passen, maar die is nog maar een jaar oud en die wordt een stukje groter

amigootje

Berichten: 2394
Geregistreerd: 26-09-04
Woonplaats: Hoofddorp

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-06 21:50

Ik heb genoeg dierbaren herninneringen in me Hoofd zitten.

Dat is het aller belangerijkste voor mij Knipoog

Ik denk dat ik spullen we bewaar !!

Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 17:51

Zijn halster heb ik opgehangen op mijn kamer. Zijn manen en staart heb ik afgeknipt en ingelijst.
En zijn foto's heb ik laten afdrukken, en mooi op mijn kamer, in een hoekje.

_Melissa

Berichten: 849
Geregistreerd: 08-08-06
Woonplaats: Nieuwerkerk aan den ijssel

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-06 21:11

heey mijn pony heb ik een maand gelede moeten laten inslapen Mijn spullen Hou ik ALLEMAAL ALLES..
ik heb nog een ander paard maar ik kan egt niets weg doen van een pony die ik al 9 jaar had... mijn zadel, hoofstel, ens krijg ik een aparte kamer voor en zo ga ik een soort van herdenkings kamer dervan maken en dan kan ik ook de rest van mij spullen van me andere paard in kwijt.. maarja ik zou het niet weg doen het is tog een herdenking..! maarja ieder zen mening

KusKus Melissa

manonetjuh

Berichten: 348
Geregistreerd: 24-02-05
Woonplaats: Culemborg

Re: Wat doe jij met de spullen van je overleden paard?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-06 18:55

ik heb de spulletjes nog allemaal thuis liggen het zadeltje en hoofdstel gebruik ik wel haar veulen (nu 4,5 jaar) verder heb ik alles nog