kan je een paard laten cremeren ?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
kellykeuhh

Berichten: 1345
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: België

kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-05-06 19:56

hoi , ik had een ( misschien heeeeel domme ) vraag
kan je je paard eigenlijk laten cremeren ?
groetjes

juffie25
Berichten: 315
Geregistreerd: 30-12-04
Woonplaats: ergens

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:57

ja het kan wel je kunt alle dieren laten cremeren ik zou alleen niet zo snel weten waar je dat kunt doen.

florentijn

Berichten: 189
Geregistreerd: 23-03-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 19:57

Ja het kan wel, er heeft een tijd geleden een stuk over in het BIT gestaan! Er is 1 bedrijf in nederland die dit doet. Maar hier zijn echter wel hoge kosten aan verbonden.

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-06 22:59


Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 10:06

Volgens onze dierenarts ( wel al 5 jaar terug) kun je je paard t beste op laten halen door een distructiebedrijf, ik stelde hem namelijk de zelfde vraag toen mijn pony net was ingeslapen. Hij vertelde me dat je aller eerst heeeeeeeeeeeel veel geld kwijt bent, en dat je paard dan eerst in stukken gesneden word, aangezien de ovens bij het crematorium niet groot genoeg zijn voor paarden.
Als je je paard naar een distructiebedrijf doet kost je dat 25 euro en word hij met meerdere dieren tegelijk verbrand.. t enige nadeel is dat t niet echt "netjes" gaat.. , je paard word met een grote kraan opgetilt en op de hoop gegooid, maar ook bij een crematorium moeten ze er mee gaan slepen en sjouwen en ook dat zal er niet leuk uit zien..

solly7
Berichten: 45
Geregistreerd: 19-03-06

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 17:01

ja je kunt je paard laten cremeren
en ik weet waar:

bosboombroekerweg 35
7055 AT heelweg-oostbij varsseveld
tel 0315-241449
fax 0315-244408

mvg solly7

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 21:13

Ja dat kan! Mijneis 3maart gecremeert

JustMerette

Berichten: 21
Geregistreerd: 26-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:00

Onlangs stond in Bit een stuk over een paardencrematorium, en dat klonk allemaal heel netjes, geen getakel met kranen enzo, ze hadden er een special stellage, soort rollenbank voor bedacht..
Kzal eens kijken waar die bit is..
Het zag er allemaal heel mooi en respectvol uit

roxiie

Berichten: 7827
Geregistreerd: 22-09-05

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 23:02

Zijn er dan ook begraafplaatsen??
En weet iemand hoe hoog de kosten zijn die er aan begraven/cremeren vast zitt?

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 18:54

JustMerette schreef:
Onlangs stond in Bit een stuk over een paardencrematorium, en dat klonk allemaal heel netjes, geen getakel met kranen enzo, ze hadden er een special stellage, soort rollenbank voor bedacht..
Kzal eens kijken waar die bit is..
Het zag er allemaal heel mooi en respectvol uit

Ja denk dat dat in Rotterdam was, mijn paard is er ook heen gegaan, is heel erg respectvol gegaan

Yustin

Berichten: 2555
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Delft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:59

Ik kwam toevallig op dit topic terecht en heb het gelukkig nog niet nodig, maar ik heb gekeken op de website van een crematorium in Rotterdam. jammergenoeg waren er gene prijzen te vinden. Weet iemand hier iets meer over? Is altijd handig om te weten voor de toekomst..

avanoort
Berichten: 1443
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Mijdrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 14:59

Ja om en nabij 1500 eur in Rotterdam

ikke20
Berichten: 7441
Geregistreerd: 31-05-06
Woonplaats: t beste durp

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-06 23:07

in rotterdam groot paard 1400,- en pony 950,- schetlander weet k zo niet meer je kan een folder aanvragen krijg je dan via abdobe en kan je de prijzen op zien heb zelf ook net zitten kijken

Lordino

Berichten: 728
Geregistreerd: 18-12-05
Woonplaats: Hengelo (ov)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-06 14:40

in 2004 is de mascotte van onze manege, Smooky ingeslapen, ze was de eerste pony van de manege iedereen hioekd van dr, ze was te oud.. De manege heeft geld ingezameld en smooke is gecremeed. haar as in een mooi potje begraven op het mooiste plekje in haar weitje..

MJTulp
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-09-07

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 09:44

In Heelweg is het nog niet mogelijk om een paard te laten cremeren, ook al is het bedrijf er al lang mee bezig om er een vergunning voor te krijgen. Het is dus alleen mogelijk in Rotterdam.

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 14:06

nee,er is nog een bedrijf,ik zal eens kijken of ik de info nog kan vinden....

ik heb het nl al eens ergens opgeschreven,maar een kennis die heeft haar pony daar laten cremeren,als ik dat topic gevonden heb zal ik het wel even kopieren...
daar staan ook alle gegevens verder in...

maar het is geen urntje ,wat je mee krijgt,maar een fikse ton met as,hou daar wel rekening mee.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:17

Ja er zijn nog bedrijven ja, maar die doen geen grote paarden (lees:1.75m)

karlos

Berichten: 486
Geregistreerd: 22-12-04
Woonplaats: Oostzaan

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-06 20:19

hoe gaat dat dan?, wordt je paard (dode)opgehaald met een vrachtwagen?? en dan verbrand?. Hoop het nog lang niet te hoeven mee maken maar wil het wel graag weten

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-06 19:14

Ehm de mijne is opgehaald met een auto, met aanhanger erachter (overdekte) en daarop een rol dingetje waar hij opgetakeld wordt en naar binnen gerold, en meestal worden ze dezelfde dag nog gecremeerd, en k geloof dat je er zelfs bij mag zijn bij het oven gebeuren, amar dat wilde ik niet

Kathleen_vW_

Berichten: 52
Geregistreerd: 22-06-06
Woonplaats: Spijkenisse

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:11

het kan wel, alleen het kost volgens mij zo verschrikkelijk veel...

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-06-06 14:30

het bedrijf wat ik bedoelde kan nog geen grote paarden cremeren,alleen tot zo'n 1,58m hoog.die kennis heeft er toen iets van 900 euro voor betaald,zij hebben de pony zelf gebracht.

het was een oude pony,deze is in de trailer ingeslapen,de dag erna heeft ze hem gebracht,en is gebleven tot hij de oven in ging,het verbranden heeft een hele dag geduurd,daarna heeft ze een flinke loodzware emmer as opgehaald,deze is uitgestrooid op de wei.

de rendac haalt ook paarden individueel op,dan worden ze daar ook individueel verbrandt,en dat kost iets van 500 euro...

Picassox
Berichten: 10678
Geregistreerd: 01-05-06
Woonplaats: Arnhem

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-06 15:23

kellykeuhh schreef:
hoi , ik had een ( misschien heeeeel domme ) vraag
kan je je paard eigenlijk laten cremeren ?
groetjes


Ja, het kan alleen het is meestal wel duur.
Ik geloof rustig €1000, maar het gebeurd wel netjes en vriendelijk. Geen gesmijt in een vrachtwagen.
Ze worden opgehaald met een trailer, daarna word het paard gecremeerd en je kunt altijd nog wat as krijgen.

sylvia72nl
Berichten: 1
Geregistreerd: 03-07-06

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 18:21

Stichting dierencrematorium in roermond cremeerd pony's tot 1.50.
Mijn ouwe makker hebben we in zijn eigen stal in laten slapen, hij lag en kon niet meer overeind komen en had daar ook echt geen zin meer in.
Aan het begin van de avond hebben wij de dierenarts gebeld, die is 2 uur later gekomen om ons nog wat tijd te geven.
Laat op de avond hebben we hem op een sterk zeil gelegt en hem de trailer in geschoven.
De volgende ochtend zijn we heel vroeg gaan rijden, om 8 uur bij het crematorium.
Dat was echt super geregeld, lieve mensen, die hem voor ons uit de trailer hebben geladen en op een tafel hebbel gelegd en konden we nog even bij hem kijken voordat ie de oven in ging.
Zijn as is uitgestrooid over de noordzee.
Kosten weet ik niet meer maar ik weet dat ik het geen belachelijk bedrag vond.
Omdat mijn pony zo oud was heb ik wel van te voren info ingewonnen om, als het moment daar zou zijn, geen stress zou hebben dat er niets meer te regelen zou zijn.
Het is mij goed(voor zover je goed bedoeld natuurlijk)bevallen, alles is heel netjes gegaan.

In een paard en sport zag in pas ook een advertentie staan voor paarden-crematie.

Voor mij niets anders dan dit, een waardige afsluiting.

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re: kan je een paard laten cremeren ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-06 22:29

Een paard van 1.75M is +- 1400 euro.