dood door een LIKSTEEN

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 13:26

Jeetje, gecondoleert !

Wel typisch, dat schuimbekken etc. Wat ik in ieder geval van dat drop ding weet is dat ze maar een bepaalde hoeveelheid per dag mogen, staat ook met van die maatstreepjes aangegeven. Heb het topic doorgelezen, maar het is me nou niet echt duidelijk of je paard ervan meer had binnen gekregen dan dat de bedoeling was?

justremie

Berichten: 168
Geregistreerd: 18-03-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-06 18:05

Mijn paard had in 1 dag de halve liksteen op, zo'n dood normaal blok. En die schuimde ook, het komt dus wel door het zout en het vele likken waardoor er meer speeksel word aangemaakt. En mijn paard komt absoluut niks te kort en die doet het ook. Ik heb nu het blok er om de 3 dagen even inliggen anders gaat het echt mis. Dus dat zoiets ook kan gebeuren (had er nog niet eerder van gehoord) vind ik niet vreemd hoor

Megan_
Berichten: 6725
Geregistreerd: 17-08-03
Woonplaats: Zoetermeer

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 11:43

Liksteen? Wat gek..

Sterkte ermee

ElCamino

Berichten: 8931
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-06 13:04

Ik ken een paard dat er wel eens 3 op at in een paar weken. Was niets aan de hand, toen de behoefte weg was is ze er ook mee gestopt. Volgens de DA kon het ook geen kwaad, hing los aan de muur dus niet in de voerbak en had voldoende water.

Besef wel dat zolang er geen sectie is verricht ervan alles misgegaan kan zijn. Het paard kan ook vergiftigd zijn , iets giftigs gegeten hebben wat betreft planten, een andere oorzaak.
Het dier kan ook allergisch geweest zijn voor een bepaalde stof.

PeppYass
Berichten: 43
Geregistreerd: 01-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-05-06 21:18

nee, dat heb ik al eerder gezegt, hij is wel een sectie ondergaan en het kwam dus door dat zoutblok

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 23:02

Jeetje, klinkt best wel eng aangezien iedereen een liksteen in z'n stal heeft hangen. Ondanks dat het 5 jaar geleden is veel sterkte er nog mee

Jitskee

Berichten: 504
Geregistreerd: 23-04-06
Woonplaats: Boxtel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:12

Jéetje, wat heftig
heel veel sterkte nog

margot123

Berichten: 813
Geregistreerd: 09-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 16:22

Verschikkelijk!
ik wist niet dat dit kon gebeuren...

_Karin

Berichten: 2870
Geregistreerd: 15-11-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:38

Sterkte maar weet je zeker dat het een liksteen voor paarden was want hier in de buurt is pas ook een pony dood gegaan door een liksteen helaas was deze bedoeld voor geiten en schapen toen ze de pony in de wei zetten vergaten ze de liksteen eruit te halen.

En bij lik-it is alleen de sport versie zout de andere zijn voornamelijk van suiker.

arans

Berichten: 9585
Geregistreerd: 03-06-05
Woonplaats: Nijmegen en Hoorn

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 11:44

wat raar.. wij heben ook een drop liksteen.. zal dus maar opassen.

Eejj

Berichten: 3733
Geregistreerd: 18-12-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 18:31

jeetje dan kan het al 5 jaar geleden zijn maar toch nog steeds heel vervelend ! Wat raar zeg , zoiets heb ik nog nooit gehoord sterkte

robbiespaya
Berichten: 36
Geregistreerd: 29-05-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-06 23:25

heb ook wel eens gehoord dat het kan daarom krijgt mijn paard ze niet meer maar gewoon supplementen van pavo

furora
Berichten: 152
Geregistreerd: 12-02-04

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:52

jeetje .....

Jasia

Berichten: 6755
Geregistreerd: 29-05-06
Woonplaats: Bergen op Zoom

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 21:58

Jee zeg, ik wilde net een lik steen voor mijn nieuwe paardje gaan kopen.. Ik wist nog niet welke..
Maar na het lezen van dit wee tik nog niet zeker of ik het wel wil doen..
Dus het kwam door te veel zout?
Als ik dan af en toe de liksteen in haar voorbak leg kan het dus geen kwaad..?

Heel veel sterkte!!

bokjebok
Berichten: 1342
Geregistreerd: 15-05-06

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 22:05

Citaat:
likstenen zijn overigens ook heel gevaarlijk voor konijnen.. dus als het ook slecht is voor paarden zou me dat niets verbazen



hihi gekke vergelijking ik heb ook een lik-it in me stalhangen gelukkig likt mijne er NOOIt aan
maar door een liksteen jeetje ik zal dat bedrijf aanklagen!
tenzij je zelf niet heb opgelet natuurlijk
bij mijn likit stond niet geef niet te veel ofzo kijk als dat bij die van jou wel stond ja dan kunnen hun er niets aan doen maar als het er niet stond zou ik ze aanklagen!!

nieziej

Berichten: 128
Geregistreerd: 28-11-05
Woonplaats: stadskanaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 23:02

is het zo'n potje met zwart iets met een groene of blauwe deksel? mijn paardje krijgt die ook maar op het potje staat dat je niet teveel mag geven in 1 x... ik denk dat ie t zo lekker vond en 1 keer doorlikken... ik weet nie of t zo 1 is*-) maarja gecondoleert en veel sterkte in ieder geval

davincilover
Berichten: 459
Geregistreerd: 08-02-06

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 15:31

moet hier trouwens geen slotje op? als dit verhaal waar is , dan is het paard al een aantal jaren geleden overleden , andere mensen mogen ook geen topics openen als hun paard al langer is overleden . Koe

Daarom slotje dus.....

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:08

Ik kan niet echt uit de tekst opmaken wanneer het paard is overleden, maar goed dit topic gaat toch op slot, want het is een oud topic!

Hollyleaves
Berichten: 1944
Geregistreerd: 07-06-05
Woonplaats: Groningen

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-07-06 21:15

davincilover schreef:
moet hier trouwens geen slotje op? als dit verhaal waar is , dan is het paard al een aantal jaren geleden overleden , andere mensen mogen ook geen topics openen als hun paard al langer is overleden . Koe

Daarom slotje dus.....

Heeft niet echt zin gehad om nu na 2 maaden, nog te reageren? Op oude topics mag iig niet eens gereageerd worden, wat jij nu wel doet. Dus wanneer iemand nu nog s zou reageren, ging ie zowiezo op slot. Verward

Anoniem

Re: dood door een LIKSTEEN

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-06 15:32

Slotje Clown

Oude topics worden in principe niet standaard gesloten ofzo, het staat immers onderaan in de lijst, ze omhoog schoppen is onhandiger.