Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Buckje
Berichten: 19862
Geregistreerd: 22-08-03

Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-05-06 12:59

Hij nog had geleefd ?

Ik den dat Teuntje er erg slecht uit had gezien, Hij had een goede longontsteking, En pompen en snakte. Hij zou nooit meer voor het karretje gemogen hebben of werk mogen doen.

Ik denk dat het voor het 10 keer beter is dat hij nu lekker rust heeft op zijn jonge leefdtijd. En geen pijn meer heeft.

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:29

Puck had ana het infuus gemoeten als hij de nacht had overleeft, ik denk dat hij nooit meer zwaar werk zou mogen doen, als we nog mochten rijden en aangezien hij waarschijnlijk ene gezwel had was de kans dat hij geopereert moest worden ook groot. Nee misschien is het zo wel beter

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 13:42

Tja, een inwendige bloeding had ame sowieso niet overleefd denk ik.
Als ze dat wel had gedaan dan denk ik dat ze een hele lading medicijnen had gekregen + dat ze wel om de zoveel tijd naar de DA had gemoeten voor controle.
Denk, nee, weet wel zeker dat ze zo beter af is (dood dus).

immerslief

Berichten: 405
Geregistreerd: 28-11-04
Woonplaats: vleuten

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:32

dat tico nog meer moeite had met opstaan en dat ie nu lekker in de zon stond te genieten. zodat dit de laatste zomer was. en in september was gegaan buiten genietent van de laatste zonnenstralen en gras. de laatste zwaluw die van hem gebruikmaakte als bord. van de laaste krabbel over zijn schoft genieten van alles en dan heel vredig vertrekken. zonder te veel pijn. op zijn plek waar hij van hield.

Lieke__
Berichten: 913
Geregistreerd: 09-04-06

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:35

Dat ze zich niet lekker zouden voelen. Max en Kingi waren allebei hoefbevangen. Dat zou zielig zijn om ze te laten leven.

Mandyy

Berichten: 30485
Geregistreerd: 09-06-02
Woonplaats: Barneveld

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:42

Mja, moeilijk voor te stellen.
Als de veearts beter had onderzocht had ze iig nog kans gehad om te leven en iig niet zoveel pijn gehad.

Als ze nog zou leven zou ze bijna 2 jaar zijn.

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 15:55

dat ze nu spring leven in de wei stond ! en alles kon ! want ze is plotseling overleden aan een hartstilstand ! en ze was kern gezond ! echt niks aan de hand met haar .. dus als haar hart niet zo had gedaan leefde ze nog heel gezond !

Flore
Berichten: 3580
Geregistreerd: 20-09-05

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:06

Mijn tweelingveulentjes zouden nu net drie zijn. Bij de hengst was de blaas gescheurd, dat had ieder veulen kunnen overkomen en had er niks mee te maken gehad dat hij van een tweling was.
De merrie had een slecht achterbeen dus die hebben we in laten slapen, als er enige kans was geweest dat ze pijnvrij in de wei had kunnen staan hadden we dat gedaan maar die kans was dus 0,0.

Niniane

Berichten: 6437
Geregistreerd: 24-02-06
Woonplaats: Ergens in Zuid-Oost Brabant

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 20:11

Lente was 21 jaar ze had een longziekte en ze moest veel hoesten en kuchen ze ging heel vaak de wei op en dan zag ze er weer goed uit en zodra ze weer in de manege begon ze weer meer te hoesten en ze had er veel last van in de zomer stond ze veel buiten alleen ze was heel opgefokt ze liep de heletijd als een gek op en neer. en ze had veel pijn dus hebben ze haar ingeslapen of geslacht en ik wist helemaal van niks maar door Lente heb ik mijn alleliefste JETSKE

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-06 21:21

Nerwen schreef:
Tja, een inwendige bloeding had ame sowieso niet overleefd denk ik.
Als ze dat wel had gedaan dan denk ik dat ze een hele lading medicijnen had gekregen + dat ze wel om de zoveel tijd naar de DA had gemoeten voor controle.
Denk, nee, weet wel zeker dat ze zo beter af is (dood dus).



Dat heb ik ook met Olymp. Waarschijnlijk waren haar zenuwen al aangestast waardoor ze waarschijnlijk niet echt meer als rijpaard kon dienen.. En een leventje op het land was niks voor Olymp..

We hebben het er na haar dood wel is over gehad wat we zouden doen als de ziekte in een chronische vorm zou overgelopen zijn, dan hadden we het even aangekeken en zagen we Olymp wegkwijnen, zouden we alsnog de beslissing hebben gemaakt om haar in te laten slapen..

kimmie261

Berichten: 19217
Geregistreerd: 30-03-04
Woonplaats: duitsland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-06 18:49

mijn oude paardje zou dan nu rond e 40 jaar zijn,toen hij werd ingeslapen ,door koliek,toen had ik net een week daarvoor gezegd,als ik hem maarniet moet laten inslapen op zijn benen,hij stond daar zo slecht op..

dus als hij nu nog zou leven,zou het echt een heel oude opa zijn,met ws heel slechte beentjes..

Flower_
Berichten: 619
Geregistreerd: 13-10-04
Woonplaats: Eindhoven

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 17:30

Gewoon precies hetzelfde...

Sheerza

Berichten: 4054
Geregistreerd: 30-03-02

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-06 22:49

Ik zou nu bezig zijn met het inrijden.. We zouden dit jaar dan samen naar de Veluwe gaan.. Alsof de toekomst al was uitgestippeld..

Hij zou groot zijn geworden.. Een echte vent..

haf_jessie

Berichten: 2561
Geregistreerd: 05-07-04
Woonplaats: haarlem

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-06 11:32

Dat ie pijn zo hebben in zijn been,want hij had haast geen kraakbeen meer tussen gewricht. Heb de juiste keuze gemaakt.

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:00

Mijn pony'tje overleed zomaar ineens op 1,5 jarige leeftijd.
Ze zou in deze maanden gedekt worden, we zouden een keuring achter de rug hebben. Ze zou nu een stukje groter zijn, maar ik denk dat we grote maatjes waren geweest
Ik had haar maar 2 weken, maar ze was erg op mij gesteld

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 04:37

Als mijn paard niet in had hoeven slapen had ik haar fijn mee kunnen nemen a.s. 02-06-06 naar de veluwe en denk eraan een eerlijker paard had ik dan niet bij mij gehad maar gezien het feit dat ze een sincker had moest haar wel laten gaan omdat ze anders onnoemelijke pijn zou hebben gekregen.
Nu neem ik onze Meadow mee en ook dat is een topmerrie die voor mij alles doet dus mag ik niet zeuren maar ja toch net die ene onze Labine die blijft in mijn gedachten en wel bij het meeste wat ik doe.

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 20:56

Dat ze nooit meer de oude zou worden, maar wel een goed leven zou hebben gehad.
Ik denk dat ik er een veulentje uit had willen fokken, zodat ik nu altijd nog een herinnering aan haar heb!!
Maar goed helaas, de vorm van koliek was te heftig, nu is ze in de paardenhemel, om mij te begeleiden

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:02

Over ons andere pony die is ingeslapen.
Ze werd steeds magerder en mensen smeten naar ons kop dat ze meer te vreten moest krijgen
Ze was ook echt mager, botten kon je tellen schouderbotten staken uit en heupbotten staken uit... het was gewoon sneu om te zien. Ze is naar de kliniek gegaan en ze hebben daar onderzoeken gedaan.
Er was een parasiet in haar lichaam die haar langzaam aan van binnen aan het 'opeten' was.
Het is dus maar goed dat ze is ingeslapen. Ze had erg veel pijn

Saltoke

Berichten: 305
Geregistreerd: 19-02-06

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-06 21:05

Ik denk dat het gewoon beter is nu ze nu niet meer hoeft te lijden , mijn Saltootje.
Salto verdient de mooiste hemel, met gouden vleugeltjes en gouden hoefijzertjes,alleen is de realiteit iets anders.
Ik denk gewoon dat ze een mooi leven heeft gehad,maar overleven op medicijnen ? Nee, dat verdient ze niet.
'k Mis haar erg , me meisje..

rina

Berichten: 10147
Geregistreerd: 23-03-02
Woonplaats: Drenthe

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 03:18

Als die rottumor niet terug was gekomen was Henk nu een prachthengst geweest, en een leuk rijpaard. Hij was zo eerlijk een lief. Helaas heeft het niet zo mogen zijn, maar in zijn zonen zie ik toch wel Henk terug. En daar geniet ik dan maar dubbel van.

Stinkmodder

Berichten: 7975
Geregistreerd: 24-08-02
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 03:21

Angel zou uiteindelijk niet meer op eigen krachten op kunnen staan, en ik denk pijn lijden.

Karin_deB

Berichten: 8250
Geregistreerd: 15-08-04
Woonplaats: Rijsbergen

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 18:24

Als Speedy nog leefde zou hij nu lekker zijn laatste jaren paard mogen zijn. Hij zou zoiezo nooit meer bereden kunnen worden, hooguit een klein stapritje. Dus dan zou hij met pensioen zou gegaan, naar een plek waar hij overdag lekker op het weiland kan, en 's avonds in een stal, met veel toezicht en vriendjes!

Tancreda4

Berichten: 24043
Geregistreerd: 12-01-03
Woonplaats: ZuidHolland

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-06 10:11

Misschien had ze dan nu nog lekker in het land gelopen en hadden we misschien nog flink wat fijne wandelingen kunnen hbben....

promiss4
Berichten: 127
Geregistreerd: 30-06-05
Woonplaats: Bergen op zoom (NB)

Re: Hoe denk jij, hoe je paard nu zou wezen als,.

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-06 09:55

conzales had er denk ik heel slecht uitgezien..hij is ingeslapen omdat hij niet meer kon eten dus dan zou hy echt heel mager zijn Huilen