Waaraan is jou paardje overleden

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
ikisik

Berichten: 2784
Geregistreerd: 18-02-03
Woonplaats: NL

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-05-06 13:54

Collina (Weather Vain) spat, 7 jaar, blauw-schimmel, arabier
Fly of Hugo (Flying Star in the middle of no where) arthose 12 jaar, dbruin, tjechisch ras
Missy (The Miss) hoefcatrolontsteking, 9 jaar, vos, NRPS
en het afgelopen seisoen ben ik mijn veulen verloren, merrie liep 9 maanden drachtig..

Yorghos

Berichten: 10942
Geregistreerd: 10-12-01
Woonplaats: Tilburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 12:24

Joyride (KWPN) heb ik laten gaan na een spierafscheuring in zijn achterbeen.
Havance (KWPN) heeft een hersenbloeding gehad.

Floress
Berichten: 819
Geregistreerd: 08-10-05
Woonplaats: België

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:22

Ons eerste paardje Flash hebben we op 21-jarige leeftijd laten inslapen omdat hij zijn voorbeen op 2 plaatsen gebroken had.
Mis je enorm...

Anoniem

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 15:25

mijn paardje heb ik moeten laten gaan wegens zeer erge artroce... mis hem nog steeds..

Marchador

Berichten: 19936
Geregistreerd: 17-01-04

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-06 22:04

Mijn shetje is overleden aan colitis X.
In eerste instantie leek ht op samonella, maar dit was het gelukkig niet.
Het is een proces van ongeveer een half uur (kan ook langer zijn)..
Het is een acute ontsteking aan de blinde en dikke darm, hierna raakt ze in shock en overlijd ze vrij kort erna.
Ik mis haar nog iedere dag
Wat ik wel heel erg vond is dat ze die nacht binnen hebben gestaan, Vanity stond bij mijn andere pony in de stal die nacht vanwege het weer. Rind heeft alles vanaf het begin af aan meegemaakt

krackertje

Berichten: 2762
Geregistreerd: 08-04-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-06 19:06

Mijn paard heb ik in moeten laten slapen omdat ze een sincker gad (hoefbeen wat door de zool van de voet kwam door hoefbevangenheid)

Sharon_91

Berichten: 3423
Geregistreerd: 17-05-05
Woonplaats: Hierden

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-06 19:55

Mijn paardje... 4 jaar.. Is ingeslapen omdat ze een sterk vergroot hart had en haar hartkleppen aan alle kanten lekten

EsSther
Berichten: 807
Geregistreerd: 17-01-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-05-06 00:08

wij hadden een paard met een hersentumor, werd van de een op andere dag helemaal gek!
sloeg zich zelf tegen de boxdeur aan, niet om aan te zien!

Espoir_
Berichten: 1650
Geregistreerd: 09-08-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-06 17:06

Hartaanval. ( Was pony van mn zus). Ik was toen 9 en kwam 'savonds rond kwart voor elf thuis van les met mn moeders paard. Ik zou hooi gaan voeren en ik kom met die plak aan en het leek net of ze heel erg schrok. Dus ik deed heel rustig en riep mn moeder. Toen mn moeder aan kwam lopen viel ze naar achter tegen de muur aan. Probeerde nog op te staan maar viel weer. En geen enkele beweging meer. Ik had m al door en begon heel hard te huilen, mn moeder zei dat ik stil moest zijn want ze wilde het niet weten! Ze belde de dierenarts op en die kwam. Hij voelde 1x op zn oog want die stonden wagenwijd open en hij zei dat ie dood was.

De volgende morgen werd ie opgehaald door de Kok (paardenslachthuis). Ik mocht het niet zien van mn moeder omdat ie door echte smalle deuren moest en bochten moest maken! Maar ik was eigenwijs en keek om t hoekje van de loods. Toen zag ik hoe ze met touwen enal door die deur werd gesleept! Ik kon t echt niet aanzien! Met zóveel geweld! Maar t kon niet anders! Dit vergeet ik dus echt nooit meer!

Gea_Fille

Berichten: 226
Geregistreerd: 28-03-04
Woonplaats: Dokkum

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-06 13:04

Silvana --> Waarschijnlijk een hartstilstand
Alida --> Vergiftiging in haar darmen door wormen

Melvern
Berichten: 4411
Geregistreerd: 14-02-05

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 09:15

raar maar waar
mijn oude verzorgpony is ingelapen omdat hij echt vreselijk schuurde
hij bloedde echt alles bij elkaar, en het werd niets minder.
hij is een poosje op ameland geweest maar het maakte niets uit

lieve daissy ik zal je echt nooit vergeten

Bosprez

Berichten: 1152
Geregistreerd: 18-05-05

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-06 18:33

NIet mijn pony, maar die van mijn nicht.
Woepy , een shetland merrie van ong 6 jaar.

We waren kinderen en we deden er alles mee, zoals springen, enz kunstjes proberen enz...
Hebben wij plezier gehad aan dien pony...

Ze had een gedraaide darm die aan het afsterven was, dus niets meer aan te doen behalve opereren maar de kans was groot dat, tegen dat we in Merelbeke (kliniek) zouden zijn ze allan zou overleden zijn. Dus hebben we ze ingeslapen.
Mijn nichtje moest er mee rondstappen en staande houden maar toen is ze plotseling in elkaar gezakt en was het te laat..

Heel erg om daarbij te zijn, ze is ingelapen met haar hoofd op mijn nicht haar schoot....toch een geruststelling

_karin_

Berichten: 3922
Geregistreerd: 26-05-06
Woonplaats: Utrecht

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:25

Mijn eerste (lease, bijna gekocht) pony is overleden aan koliek. Dat kreeg ik via email te ''lezen'' toen ik op vakantie was in Luxemburg, plotseling, nooit ziek, geen verklaring. Vreselijk.

Bluem

Berichten: 3725
Geregistreerd: 03-12-05
Woonplaats: België

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-06 22:27

Fjord aan vermoedelijke hartaderbreuk. Merrie was heel gestresst sinds de geboorte van haar veulen, echt verschrikkelijk. Ander paard vanwege kanker..

Edit: en ook nog ons shetlandveulen, maar dat was al gestikt in de baarmoeder en dus voor geboorte.

armanike

Berichten: 3772
Geregistreerd: 31-10-05
Woonplaats: lanaken(belgië.)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 00:16

mijn paard is op vier jarige leeftijd overleden aan tetanus.Het was een trekpaard.Ik wou hem die week nog laten in enten maar het was te laat.De vorige eigennaars hadden niet gezegt dat hij nooit was ingeent.... mis m zo

IvysToeter

Berichten: 11893
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-06 10:35

Toeter is overleden op 27-01-2005 (hij was toen 6 maanden en 22 dagen oud)

Chuwazlover
Berichten: 80
Geregistreerd: 04-06-06

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-06 13:28

Het is al jaren geleden,toen reed ik nog op manege Scheldestad. We hadden een painthorse als manegepaard, een supersnel dier. Dat is mijn favoriete ras. Ik was dus op slag verliefd op haar. Toen werd ze een zomer lang kreupel. Weet niet wat het was. Heb haar de hele zomer verzorgd, omdat niemand dat op zich wilde nemen. Tenslotte komen de meeste ruiters alleen om te rijden. Toen ze genezen was werd er weer op gereden. Later kreeg ze ademhalingsproblemen en bleek dat ze dampig was. Er werd nog gewoon in de les op gereden tot ze eenvoudig niet meer kon. Ik heb er heel lang verdriet van gehad, want door het verzorgen die zomer hadden we een speciale band opgebouwd. Ik heb een paar hele mooie foto's van haar en ik kan nu aan haar denken zonder verdrietig te worden.
De manier waarop mij door de instructie werd verteld dat ze afgemaakt zou worden was heel koud en zonder gevoel, alsof het ze niets interesseerde. Met niemand thuis kon ik mijn verdriet kwijt, niemand begreep het. Er werd gezegd: "het is maar een dier". Alsof je daar geen verdriet van kunt hebben.

LuckyRemi

Berichten: 807
Geregistreerd: 08-02-06

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-06 22:01

Aljaska is aan zuurstof tekort overleden...
Windoctro door de Grass Sickness..
Zindoctro is getroffen door de bliksem..
Valentijn is gewoon uit ouderdom gestorven..


Elisha

Berichten: 302
Geregistreerd: 18-05-03
Woonplaats: Zwijndrecht

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 00:16

Mijn paardje heb ik in moeten laten slapen omdat hij kanker had in zijn milt dat uitgegroeid was naar zijn longen dus er was niks meer aan te doen , terwijl ze eerst dachten dat het maar een onsteking was . Ik heb er toen voor gekozen om hem in te laten slapen ik kon hem nog een aantal maanden laten leven maar dat zou niet zonder pijn zijn en dat kon ik hem niet aandoen .

Zamora
Berichten: 8255
Geregistreerd: 22-11-03
Woonplaats: Kampen

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 00:18

de moeder van mijn veulen(die ik daarvoor hele tijd heb gereden) kreeg een koliek aanval die te heftig was, zij is ingeslapen toen.

Lynn_Nikita

Berichten: 25493
Geregistreerd: 29-03-06
Woonplaats: Limburg

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 00:35

pony van vriendin van me was zwaar dampig en is afgemaakt. was niks meer aan tedoen, vanalles geprobeerd. van die kosten van DA had ze al een leuke andere kunnen kopen. ik reed hem ook soms, die van mij leven gelukkig nog alle 2

leonie456

Berichten: 285
Geregistreerd: 09-05-06

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-06-06 12:14

freeway is overleden omdat hij gewoon heel oud was
( iets van 33 en hij was 1.53 ofzo)
z'n hart had het opgegeven
k mis hem eg heel erg

wheezie

Berichten: 60
Geregistreerd: 18-06-06
Woonplaats: Geldermalsen

Re: Waaraan is jou paardje overleden

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 10:24

paardje van een kennis is 2 weken geleden overleden aan koliek.. echt eng als je beseft dat dat zomaar kan gebeuren.. super jammer

Andrea_
Berichten: 1614
Geregistreerd: 27-08-01
Woonplaats: LA Terras Del Sol in het altijd zonnige Belgische San Lanaco

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:54

Punk is overleden op 10 auguatus 2005, ten gevolge van Hoefkanker.
Dit is begonnen met rotstraal.
Het hele verhaal kun je lezen in mijn profiel.

Matsje

Berichten: 1476
Geregistreerd: 15-01-06
Woonplaats: Amsterdam

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-06 19:59

Pony had zn been gebroken, zomaar in het weiland met zn vrienden... na een kwartier was de DA er en heeft hij een spuitje gekregen