Hoe lang duurde het voordat je weer een nieuw paardje had?

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Hoe lang duurde het voordat je weer een nieuw paardje had?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 14:20

Zoals de titel al zegt, hoe lang heeft het geduurd voordat je aan iets nieuws begon..

Nadat ik Olymp had in moeten laten slapen wilde ik eigenlijk vrij weinig weten van de paarden om me heen, ik reed wel, maar wilde me niet binden, ik was immers al zo veel beessies verloren.

na een jaar wilde ik toch weer iets voor mezelf en ben opzoek gegaan naar een bijrijdpaardje.. Dit beessie heb ik anderhalf jaar lang gedaan en ben er wegens omstandigheden mee gestopt. Op dit moment rijd ik nog steeds, ik rijd bij een man die meerdere paarden heeft staan.. En dit gaat prima.. Ik durf me weer te hechten aan een paard..

Ilsiie

Berichten: 8224
Geregistreerd: 01-01-04
Woonplaats: Oostenrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 15:02

Hmm ik heb geen eigen pony, niet gehad ook.. Heb wel 2 verzorgpony's, de ene is al 28 en ben er nu 2 keer bijgeweest dat ze ernstige koliek had, heb gezien hoe ze gelaxeerd werd, toen voelde ik echt het vertrouwen.. Van haar kant, maar ook van mijn kant..

Ik durf me ook niet zo erg te hechten aan manegeponies.. heb nu al 2 lievelingen verloren (1 in september 2003, andere januari dit jaar) maar tsja.. Het blijven manegeponies, en die komen en gaan (grof gezegd)..

PintoNatal

Berichten: 5407
Geregistreerd: 08-02-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 16:35

Ik had mijn nieuwe paardje al omdat ik Natal zowieso niet meer meekon met rijden. Hij stond in de wei oprust.

luna1
Berichten: 1069
Geregistreerd: 05-01-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:00

ik heb de ruin van mijn vriend altijd naast mijn eigen pony gereden en zij had een hengstveuken aan de voet die heb ik ook nog steeds.
heb er wel eens over nagedacht en mijn vriend wilde zelfs zijn paard verkopen om voor mij een goed paard te kopen maar dat wil ik absolut niet en nu is het goed zo ik wil ooit nog wel een eigen paardje maar voor volipig niet.

Maris89

Berichten: 6592
Geregistreerd: 19-04-05
Woonplaats: Den Haag

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:41

Toen Vladimir is overleden ben ik toch zeker een half jaar 'uit de paarden' geweest.

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:51

Het is nou een jaar en een kwart geleden, maar ik heb in tussentijd geen nieuw paard gehad (ook niet op zoek trouwens) of verzorgpaard.
Wel heb ik daarna even westerngereden. Maar dat was het toch niet, mede door overlijden van Amethyst.
En ik heb in tussentijd natuurlijk wel eens een keer op andermans paard(en) gereden... Zo lang kan ik nou ook weer niet zonder paarden

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-05-06 17:55

Zonder paarden kan ik ook niet, dan word ik gek...

Gewoon lekker knuffen en poetsen vind ik ook prima.. Vooral in de tijd na het overlijden van Olymp..

Marijkjuh

Berichten: 8300
Geregistreerd: 24-09-04

Re: Hoe lang duurde het voordat je weer een nieuw paardje ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 17:55

Toen Puck overleed, 10 juni ontmoette ik 16 juli Romeo. Een pony van een kennis van ons die te koop stond, erna toegeweest en even gereden. Vond Romeo gelijk een leuke pony, ondanks dat ik me schuldig voelde tegenover Puck en ik heb hem de hele zomer vakantie mogen rijden om te kijken of het klikte ( hij was een geval apart )
Maar nu ben ik dus supergelukkig met Romeo en ik weet zeker dat Puck blij is dat ik nu weer gelukkig ben

Dela

Berichten: 6940
Geregistreerd: 07-09-04
Woonplaats: Overijssel

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:23

Een maand later,
ik kreeg de tip van de staleigenaar, om als ik door wilde met rijden ik gewoon moest gaan uitkijken naar een ander paard, zo kwam ik volgens hem over mn paardje heen.
ik weet wel dat het een hele tijd heeft geduurd, voordat ik mijn nieuwe paard heb kunnen accepteren en mn andere knollie heb kunnen laten rusten!

iSaBeLL

Berichten: 5951
Geregistreerd: 16-05-05

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:24

toen brenda was overleden had ik ong . naar 5 weken weer een een paardje

hildetc

Berichten: 664
Geregistreerd: 05-01-06

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:27

bij mij 3 jaar! ik ben nadat ik mijn pony (liet zich achterover vallen en zelfs edwin klokman durfde er niet op!!!!) in het L had gereden gestopt voor drie jaar. na een half jaar begon het al weer te kriebelen, maar kon ik het niet meer betalen (woonde inmiddels op mezelf) nu lekker weer wel en heb ik moontje alweer een jaar!

toot

Berichten: 1763
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: haarlem

Re: Hoe lang duurde het voordat je weer een nieuw paardje ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 18:39

mijn vorige verzorgpaard is overleden omdat hij druk deed in de wei en iemand het schrik van het touw heeft afgehaalddat merkte hij en rende er doorheen. heeft ze been gebroken omdat hij in de touwen verstrikt raakte ik verzorgde hem toen 6 maanden. het is wel raar want meestal staat hij zo rustig in de wei ze denken dat kinderen hem hebben opgejaaid!(doen ze wel vaker )

ik heb mijn schatje op de manege : kimber.
echt zo een bengeltje op het begin vondt iedereen hem leuk maar hij is veel te druk dus eigenlijk wouden ze hem niet hebben omdat ze veel met gehandicapten doen ,
dus rustegen paaarden nodig hebben..
maar omdat ze hem zo leuk vonden en een van de eigenaaren een goed woordje deed houden ze hem joepiej!!!!!
het is een schatje
meestal ga ik me aan manegepaarden niet echt binden ofzo ..
want tja die verslijten sneller dan een iegen paard en dan kan je hem beter in ruilen omdat het dan meer opleverd klinkt hard maarja het is wel zo!

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 21:30

Ik heb op 8 mei Saffier inlaten slapen, en ik wist toch al zeker dat ik wel weer een paardje wilde.... Op 4 Juni Kwam Lady

Quidou
Berichten: 6514
Geregistreerd: 20-10-04

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 22:41

ik heb nadat mn pony ingeslapen was een tijdje paarden van andere gereden.. na een tijdje zijn we toch gaan zoeken naar een paard voor mij... ik wist zeker dat ik een paard wou en niet wou stoppen met paardrijden ofsow...
en na 2 maanden hebben we Quidou gevonden, en dat is toen mn paard geworden

in het begin was het best wel moeilijk, vooral omdat het niet altijd even lekker ging... zat ik regelmatig in de stal te huilen 'ik wil mn pony teruuhuug '
maar nu is het nu bijna 2 jaar geleden, en gaat t allemaal goed met mn paard

Misz_J

Berichten: 2090
Geregistreerd: 12-02-06
Woonplaats: Hoogvliet

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-06 23:36

mij lijkt het heel moeilijk om een ander paard zo'n beetje in de plaats ven een overleden plaats te laten komen, dat bijzondere plaatsje in je hard wil je niet laten veroveren lijkt mij. Maar ik weet er niks van, heb nog nooit een eigen paard gehad maar misschien spoedig. Zeker lijkt het mij dat je er een schuldgevoel aan overhoud, dat wel. Maar daar zet iedereen zich op den duur overheen. Of dat nu 5 weken is of 3 jaar. Iedereen heeft een verschillende rouwtijd..

Jes

Berichten: 12155
Geregistreerd: 12-11-02
Woonplaats: Frankrijk

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 10:16

Wat ik vooral vervelend vond was dat mensen gaan vragen wie vond je liever?? Je nieuwe paardje kan het nooit opnemen tegen je oude.... En je moet ze zelf ook absoluut niet gaan vergelijken... Dat deed ik in het begin nog wel eens... Ik heb heel vaak geroepen ik ga je weer verkopen, en nu zal ik haar absoluut niet meer willen missen...... Ook dacht ik steeds, Saffier knuffeld veel meer... Maar daarbij vergat ik dat dat na 8 maanden was, en ik Lady nog maar 3 weken had......
Je oude / eerste paardje houdt altijd een speciaal plekje in je hart... Maar voor mij zijn Saffier en Lady even belangrijk!

Ojajoh
Berichten: 20543
Geregistreerd: 22-01-04
Woonplaats: In m'n velletje

Re: Hoe lang duurde het voordat je weer een nieuw paardje ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 11:48

na een aantal maanden kreupelheid wisten we (via kliniek) dat donic niet meer te helpen was...
ik wou hem nog recreatief leven geven maar daar had hij teveel pijn voor

omdat ik niet in een gat wou vallen en ik echt niet zonder een paard in mijn leven kan besloot ik door te gaan..
de manegehouder fokt zelf en hij had een 3 jarige die ik al eerder had gezien en erg mooi vond..
met de manegehouder afgesproken dat ik haar mocht proberen om te kijken of het klikte
dit alles pas nadat er een datum was geprikt en me grootste kanjer was ingeslapen

nu zijn we wat weekjes verder..
de merrie bevalt me prima ook al kan ze nooit zijn plek innemen ,maar dat accepteer ik ook gewoon..

ik had er niet aan moeten denken nu niks meer te hebben

amystella
Berichten: 34
Geregistreerd: 08-05-06

Re: Hoe lang duurde het voordat je weer een nieuw paardje ha

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 19:38

ik had 1 dag erna er weer een.
Niet omdat ik het wou, maar het veulen van mijn favoriete merrie was geboren, en dat zou van mij worden.
Blijdschap en vreugde samen.
Merrie en veulen verloren, en daarna weer zo'n klein hummeltje in de wei
Ik krijg nog steeds( 11 maanden later) tranen in mijn ogen als ik de kleine in de wei zie hupsen en beden: hier had nog een veulen kunnen lopen..

IvysToeter

Berichten: 11893
Geregistreerd: 14-10-04
Woonplaats: Nieuwegein

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-06 20:50

toeter is overleden op 27-01-2005 en ik heb wobbe gekregen op 16-03-2005

Myrz

Berichten: 1454
Geregistreerd: 07-11-03
Woonplaats: Haarlem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-06 19:54

na kevin zijn dood is er geen ander paardje meer gekomen..

Anoniem

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:37

ik ben gelukkig nog geen paard verloren. En heb er ook meerdere dus als er 1 gaat moet ik sterk blijven door de rest.
Maar stel dat ik een andere zou willen zou daar zeker enige tijd overheen gaan
Een overleden paard is gewoon niet te vervangen en zou dan dus ook zeker niet dezelfde week al een andere hebben willen lopen

Met m'n hond duurde het zelfs bijna een jaar

Nerwen

Berichten: 16039
Geregistreerd: 02-09-03

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:43

Nerwen schreef:
Het is nou een jaar en een kwart geleden, maar ik heb in tussentijd geen nieuw paard gehad (ook niet op zoek trouwens) of verzorgpaard.
Wel heb ik daarna even westerngereden. Maar dat was het toch niet, mede door overlijden van Amethyst.
En ik heb in tussentijd natuurlijk wel eens een keer op andermans paard(en) gereden... Zo lang kan ik nou ook weer niet zonder paarden

Inmiddels weer op zoek naar een paard.
Hoewel er eerst weer wat zal moeten gebeuren aan mijn studie ben ik, in overleg met mijn ouders, weer op zoek naar een paard.
Gewoon rustig aan, misschien duurt het wel een jaar voordat ik mijn droompaard vind, misschien korter. I.i.g., ik wil hier alle tijd voor nemen. Je (nu ja, ik) zoekt een vriend voor het leven en dat moet niet overhaast gebeuren

Olympia

Berichten: 55602
Geregistreerd: 17-11-03
Woonplaats: Delluft

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-05-06 21:45

Heb je helemaal gelijk in Nerwen, maar dat wist je al.. Ik hoop voor jouw dat je echt een vriendje/vriendinnetje voor het leven gaat vinden

Auky

Berichten: 5821
Geregistreerd: 30-10-04
Woonplaats: Gent (BE)

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 21:49

Op het moment dat mijn verzorgpony overleed, deed ik er nog een andere naast, waaraan ik veel steun heb gehad.
Maar als ik haar niet al had, denk ik niet dat ik meteen een ander paardje had gewild.
Ik ben (nadat ik een aantal zeer dierbare paarden ben verloren) een tijd echt bang geweest me opnieuw aan een paard te hechten. Maarja, dat kon ik niet voorkomen toen ik met Auk in aanraking kwam!

loutjuh

Berichten: 1574
Geregistreerd: 24-08-03
Woonplaats: veenendaal

Re:

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-06 22:13

ik heb ook nog nooit een paard verloren. Maarik denk dat als ik mijn paard ga verliezen (wat er ooit een keer HELAAS van zal moeten komen) dan zal ik ook mijn liefde weer gauw aan een nieuw paard schenken. Er zijn zoveel paarden die ik een goed tehuis kan geven omdat ik de financien daar voor heb. En ik heb uit eindelijk mijn hart aan paarden verloren (ook al heeft mijn paard een heel speciaal blijvend plaatsje in mijn hart).

Er zijn mensen die het dom vinden om meteen aan een nieuw paard te beginnen maar ik vind dit juist knap en dapper.