Uit de reading van vrijdag kwam dat Zaaf ontzettend moe is, eigenlijk gewoon op. Ze houdt eigenlijk alleen nog vol voor mij, omdat ze bang is wat er met mij gebeurd als zij er niet meer is. Ze heeft gelukkig geen ondragelijke pijn, maar wel veel pijntjes. Ze had zelf nooit gedacht dat ze 'zo oud' zou worden, maar ze weet niet hoe lang ze dit nog kan volhouden.
En nou komt het lastige, het is natuurlijk aan mij om te beslissen wanneer ze mag gaan. Maar hoe beslis je dat? En hoe kan ik haar het gevoel geven dat ik het verschrikkelijk vind, maar het goed is zo? Hoe weet ik zeker dat ik in deze weken (of maand(en)?) nog doe wat ik met haar wil doen en niet over een jaar denk 'had ik maar'...
Komend weekend komen mijn ouders nog een keer bij haar langs en de week erop staat er nog een mooie shoot tijdens golden hour gepland.

Ik probeer vooral van haar te genieten en bij haar te zijn, maar ik merk dat ik breek als ik aan het moment van inslapen denk. Ik wil haar eigenlijk niet zien vallen, maar vindt ook dat ik het tegenover haar niet kan maken om haar alleen te laten. Heeft iemand hier ervaring mee?
En zijn er misschien dingen die ik over het hoofd zie? Waar ik me wel op voor kan bereiden, of 'alvast' over na kan denken? Nogmaals, ze heeft gelukkig geen ondragelijke pijn, dus ik krijg de ruimte van haar om dingen voor te bereiden. Dat maakt het aan de ene kant dragelijker, maar aan de andere kant ook juist lastiger, want wanneer is het genoeg en wanneer ben ik zo voorbereid dat ik het wel 'aan kan'?
Ik ben blij dat ik het in ieder geval even van me af kon schrijven. Hieronder even een foto voor jullie beeldvorming!