'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 14:46

Mijn lieve, knappe prinsessenmerrie is er niet meer.

De wereld is 4 november even stil blijven staan. Na een proces van maanden waarin we alles uit de kast hebben getrokken om ervoor te zorgen dat mijn meisje beter zou worden zijn we erachter gekomen dat Fietje een neurologische afwijking had.

Het voedsel wat ze binnen kreeg bleef in haar maag staan, omdat haar maag niet genoeg peristaltiek (samentrekking) vertoonde om het voedsel af te kunnen voeren naar haar darmen. Hierdoor hoopte het voedsel herhaaldelijk op in haar maag en raakte haar maagwand ontstoken, waardoor haar maag nog minder deed.

Mijn knappe merrie heeft zoveel moeten doorstaan. Een rare gaskoliek, 2 gastroscopieën bij onze eigen kliniek, een maagimpactie, nog meer gastroscopieën bij de Lingehoeve, telkens weer het verdriet dat haar maag niet leeg was na een periode vasten, nog langer vasten.. En toen leek er een doorbraak te komen. Haar maag was leeg! Bij de volgende maagscopie was er een raar beeld. Uitstulpingen in de maagwand. Met 90% zekerheid een maagtumor zeiden ze.. De wereld zakte weg onder mijn voeten. Ondanks het vermoeden toch biopten genomen en toen bleek dat het puur ontstoken weefsel was.

We hebben haar alle kansen gegeven, na de uitslag van de biopten heeft ze een antibioticakuur gecombineerd met omeprazol gekregen. Het was een zware weg. Geen ruwvoer mogen eten buiten 4 uurtjes gras.. 6 kilo slobber op een dag.. Na een hoopvolle periode waarin ze bij kwam in gewicht gingen we voor de laatste gastroscopie op pad naar de kliniek. Tijdens de scopie zag ik het meteen. Haar maag was weer vol gelopen met de slobber die we haar voerden, dit had niet gemogen voor haar herstel.

Het was een niet om te keren proces. Ik had alle medicatie in de wereld voor haar willen kopen zodat ze nog langer bij me kon blijven, maar die medicatie bestaat niet. En als dat zo is, kun je niet egoïstisch zijn.

Ik mis haar ontzettend. Ze heeft me zoveel geleerd. Ik heb zoveel moois om op terug te kijken. Dressuurwedstrijden waar ze nóg beter haar best deed dan normaal, maar ook het springen en de cross die we een paar maanden terug hebben gereden. Drie jaar geleden had ik je uitgelachen als je me had verteld dat ik dit zou durven. Fie maakte het waar, ze gaf het vertrouwen waardoor ik het wel durfde. Ze had nog twintig jaar mee gemoeten, maar het mocht niet zo zijn.

Woensdag is ze met een grote zucht in de armen van mij en mijn vriendin ingeslapen. Nooit meer singelnijd, nooit meer onverklaarbare koliek, nooit meer vechten tegen het ondergewicht. Tot de laatste dag heeft ze door de pijn heen gebuffeld, tot de laatste dag is ze er voor mij geweest en was ze blij als we samen iets konden doen.

Mijn prachtmerrie heeft nu rust. Op een dag kom ik haar weer tegen.

'Cause you're a sky, 'cause you're a sky full of stars
I'm gonna give you my heart
'Cause you're a sky, 'cause you're a sky full of stars
'Cause you light up the path

I don't care, go on and tear me apart
I don't care if you do, ooh
'Cause in a sky, 'cause in a sky full of stars
I think I saw you



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door upendo op 06-11-20 14:53, in het totaal 1 keer bewerkt

Duran123
Berichten: 1025
Geregistreerd: 02-05-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:48

Heel veel sterkte toegewenst

katybug
Berichten: 458
Geregistreerd: 02-11-19

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:50

Wat ongelofelijk verdrietig. Wat hebben Fie en jij gevochten samen. Heel veel sterkte. ❤️

”I don’t go looking for trouble. Trouble usually finds me.” ~ Harry Potter

Mi_Amore

Berichten: 14811
Geregistreerd: 16-04-03
Woonplaats: België

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 14:52

Hier word ik gans stil van... Veel sterkte met het verlies :(

https://www.equinection.be/webshop

Dé webshop voor hoefverzorgingsproducten.

www.clickeracademie.be

De énige, echte, onvergelijkbaar paardvriendelijke opleiding!

Poekkie

Berichten: 7279
Geregistreerd: 29-10-16
Woonplaats: Belgie

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:23

Heel veel sterkte!
Veel te jong nog Y;(

Wat een vreemde doodsoorzaak eigelijk, hier had ik nog nooit van gehoord. Kan dat zomaar uit het niets ontstaan? ;(

Paardengek in hart en nieren!

mysa

Berichten: 10347
Geregistreerd: 14-07-07
Woonplaats: Veluwe

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:27

Wat hebben jullie je best gedaan, Fie en jij. Veel sterkte!

neile

Berichten: 2010
Geregistreerd: 09-01-10

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:30

Heel heftig.. Heel veel sterkte gewenst..

Yeguada La Musa
Seni Diosa - Seni Rapida x Seni Indio
Solea WH - Hada WH x Catavino LG

TE KOOP: 17.5 inch Adam Ellis dressuurzadel, zwart, medium-wide boommaat, demo-model, met lak afwerking op de lepel. Stuur pb'tje voor vrijblijvend meer info en foto's.

sijs
Berichten: 109
Geregistreerd: 14-04-10

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:49

Ook hier nogmaals heel erg veel sterkte! Jullie waren een fantastisch team, jullie zijn zo gegroeid samen! Prachtig om te zien wat een team jullie waren, Fie was niet altijd de makkelijkste maar dat is nu misschien ook wel te verklaren. Altijd van jullie als combinatie genoten het laatste stukje van de donderdagavondles, de eerste wedstrijden met gelijk monsterscores!

Heel veel sterkte voor jullie beide, zal moeilijk zijn maar wel de beste keuze geweest voor Fie <3

Flicka12

Berichten: 3109
Geregistreerd: 05-12-10
Woonplaats: Friesland

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:52

Ze was prachtig... moet vreselijk zijn voor jou, wat een vreselijk verhaal! Y;(

Heel veel sterkte gewenst :(:)

Flicka (Silberstern x Master Imladris) B+10 L1+12 L2+12 M1+11 M2+11 Z1+3

Sky_As

Berichten: 4645
Geregistreerd: 12-05-10
Woonplaats: naast de buren

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 15:55

wat een verschrikkelijk verhaal, nogmaals sterkte :knuffel:

https://www.mbcfotografie.nl
Memory by Cindy, paardenfotografie, dierenfotografie, portret- en zwangerschapsfotografie
Volg op Instagram Barrie_de_pony
https://www.instagram.com/barrie_de_pony/?hl=nl

ellepel

Berichten: 47213
Geregistreerd: 24-02-04
Woonplaats: assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 16:56

jeetje zeg,wat ook een heftig verhaal zo.
dikke knuffel voor jou en heel veel sterkte..

tita

Berichten: 19742
Geregistreerd: 29-08-06
Woonplaats: Breda

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:18

O wauw wat een ellende, sterkte met je verdriet

30-11-2015
03-07-2018

Urbanus

Berichten: 44929
Geregistreerd: 05-02-08
Woonplaats: Tollembeek

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:32

Lieve Seline, wat een groot verlies! Heel veel sterkte :knuffel:

quera. Voor altijd en langer


Me. An empath.

Rose94
Berichten: 264
Geregistreerd: 12-10-13

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:56

Wat een prachtig paard. Sterkte met het verlies Y;( .

Bellatrix
Lid Nieuwsredactie
The Scarlet Witch 

Berichten: 101271
Geregistreerd: 02-08-02
Woonplaats: Achterveld

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 17:58

Zo ontzettend oneerlijk...jullie hadden nog jaren samen moeten hebben. :(:)

Heel, heel erg veel sterkte...

Y;(

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 18:17

Dank jullie wel voor de onwijs lieve berichten allemaal! Het maakt het missen van niet minder, maar het is fijn om het even te kunnen delen..

Poekkie schreef:
Heel veel sterkte!
Veel te jong nog Y;(

Wat een vreemde doodsoorzaak eigelijk, hier had ik nog nooit van gehoord. Kan dat zomaar uit het niets ontstaan? ;(


Het is ook iets wat zelden voorkomt. Bij de Lingehoeve hadden ze er ook weinig zekerheid over, zeker in het begin van het proces.
De arts beschreef het als een soort MS met een progressief verloop waardoor steeds meer functies uitvallen.

Vermoedelijk heeft dit al langer gespeeld, maar heeft ze zich groot gehouden en altijd graag voor me willen werken en bij me willen zijn. Tot aan het eind. Ze woog krap 400 kilo, maar ze moesten haar een roes geven voor 1000. Ze bleef naar me toe lopen.

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 18:19

sijs schreef:
Ook hier nogmaals heel erg veel sterkte! Jullie waren een fantastisch team, jullie zijn zo gegroeid samen! Prachtig om te zien wat een team jullie waren, Fie was niet altijd de makkelijkste maar dat is nu misschien ook wel te verklaren. Altijd van jullie als combinatie genoten het laatste stukje van de donderdagavondles, de eerste wedstrijden met gelijk monsterscores!

Heel veel sterkte voor jullie beide, zal moeilijk zijn maar wel de beste keuze geweest voor Fie <3

:+: Dankjewel!!

upendo

Berichten: 22257
Geregistreerd: 19-02-08

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-20 19:15

Ik ben net gebeld door de dierenarts naar aanleiding van de sectie die ze hebben verricht op Fie.

Ze vertelde dat de maagwand op heel veel plekken sterk verdikt was (littekenweefsel) en op andere plekken heel dun. De maagwand heeft dus heel hard zijn best gedaan om alles nog een beetje te repareren maar dat zou door de langdurige aanwezigheid van die constante voedselbrei nooit gelukt zou zijn.
De verdikte stukken wand zorgden er ook voor dat de functie van de maag nooit meer terug had kunnen komen.

Ze vertelde ook dat de plek die ze hadden gevonden bij de scopie die was aangezien voor een tumor bij de sectie ook weer naar voren kwam en nog groter was dan de vorige keer.

Ook het eerste deel van haar dunne darm was sterk verdikt waardoor ook daar de motiliteit sterk achteruit gegaan was. En als laatste hebben ze ook nog gekeken naar haar slokdarm. Vermoedelijk omdat haar maag zo vaak overgelopen is, is er ook voedsel in haar slokdarm blijven staan. Hierdoor was ook de slokdarm op het stuk voor de maagingang sterk uitgerekt.

We hebben de goede keuze gemaakt.

janouk
Blogger

Berichten: 17809
Geregistreerd: 18-04-06

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:23

Afbeelding

Meneer Anton M dressuur ZZ vaardigheid mennen
Aladdin L dressuur M vaardigheid mennen L2 dressuur
Madness, draver, 7 overwinningen, kilometer record 1.14.7
Janouk ZZ dressuur ZZ vaardigheid mennen

Suziiiie

Berichten: 89
Geregistreerd: 22-02-15

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:26

Wat een verdriet, ik wil je heel veel sterkte wensen met het verlies van Fie.

Saphira *
Finley

Karin

Berichten: 65335
Geregistreerd: 10-01-01

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:29

Wat een heftig verhaal, daar ben ik stil van. Heel veel sterkte met dit grote verlies... Y;(

.
If you want to go fast, go alone. If you want to go far, go together. <African proverb>

Maik79

Berichten: 1255
Geregistreerd: 27-04-06
Woonplaats: Baarn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:35

Jee wat heftig upendo. De liefde voor haar, en haar liefde voor jou, spreekt uit je verhaal. Heel veel sterkte! :knuffel:

Boontje L2 + 10 | B + 3 | B + 4
Nex Z2 + 2 | B + 1 | B + 3

Chasey

Berichten: 10696
Geregistreerd: 27-10-10
Woonplaats: Meddo

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:39

Heel veel sterkte! :(

Saul

Berichten: 9616
Geregistreerd: 15-11-03
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:39

Oh jeetje Seline.. ik zag dit topic staan in de actieve onderwerpen. En dacht nietsvermoedend zonder te kijken een ITP topic aan te klikken...

Wat een ontzettend heftig verhaal, hele hele dikke knuffel voor jou :knuffel:
Sterkte met het enorme verlies.

Neon

Berichten: 4906
Geregistreerd: 03-07-06

Re: 'Cause you're a sky full of stars. Fie.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-20 19:46

Jeetje wat triest :( heel veel sterkte met dit vreselijke verlies... je hebt alles gedaan wat maar kon :( helaas mocht dat niet baten...

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 48 bezoekers