Bijna 14,5 jaar mochten wij samen zijn. Vandaag liet ik uit liefde los waar ik het allermeeste van hield... Mijn lieve Kyana, mijn beste vriendin...mijn allessie
Hoe kun je vertellen over het allermooiste wat je in je leven is overkomen. Hoe kun je iemand vertellen over het grote gemis dat je voelt. Hoe moet ik vertellen hoe groot de liefde is die ik voel en hoe moeilijk het was haar los te laten..
Een jaar nadat jij op mijn pad was gekomen werd jouw kleine meisje geboren. Ontstaan uit mijn lieve Timo ( die 14,5 jaar jouw beste vriend is geweest). Janeeba werd geboren, wat was je trots en een lieve moeder.
Ik heb mij altijd veilig gevoeld op jouw rug, nooit heb je gebokt of gesteigerd. 100 % wist ik dat ik veilig was bij jou en ik hoop dat jij dat net zo voelde bij mij.

Helaas hebben we weinig ritjes onder het zadel kunnen maken, het grootse deel van jouw leven bestond uit een ellenlange medische geschiedenis...

( timo, jij en Janeeba)

Misschien kunnen sommige het zich nog herinneren, het topic op bokt: [MD] Plotselinge gedragsverandering wat zich uit in zichzelf..
Wie had gedacht dat je 18 zou worden....
Al een hele poos dacht ik eraan om je de rust te geven die je zo verdiende. Na veelvuldige peesblessures aan beide voorbenen, je auto mutilerende gedrag. De winter die aankwam... Steeds vaker zag ik je afzonderen van de groep.. Zag ik je beide voorbenen afwisselen qua gewicht omdat je het niet vol kon houden. Ondanks een laatste poging van de dierenarts op buut waar je dwars doorheen kwam besloot ik vorige week dat het zo niet langer kon.. Maar wat was het moeilijk om die knoop door te hakken.. zo definitief. Ik wilde je helemaal niet kwijt, maar wat gunde ik jou je rust, al heel lang.
Dinsdag is er een fotograaf geweest en hebben we onze laatste shoot gehad samen. De maandag was je slecht, maar die dinsdag was je zo fier. Zo mooi! Het was prachtig en ik heb zo van je genoten.
De harde werkelijkheid kwam toen ik je na de shoot waarbij je enkel maar hoefde te staan en grasjes kon eten in de paddock direct toen je terug was ging liggen. Languit en helemaal plat, zo heb je een uur gelegen. Zo moe.. Dappere lieve merrie van mij. Wat ben je sterk! Altijd al geweest. Zoals jou is er maar 1. Mijn lieve merrie vol vuur en karakter. En nu.. een lege plek in de paddock.. Timo die jou zo vreselijk mist en niet anders doet als jou zoeken en hinniken. Lieve meid, wat een gemis.

Het afscheid was zo mooi en sereen. Mijn eigen dierenarts kwam en dat was zo ontzettend fijn.
Onder de eikenbomen in het prachtige groene gras ben je gegaan. Heel rustig en zo mooi.
Het verdriet is groot, maar de liefde voor jou is oneindig.
Geniet daar boven meis, ren samen met je dochter. Eindelijk weer samen en verlost van alle pijn.
Dag lief meisje, ik mis je... Je bent en blijft altijd mijn nummer 1