Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Moderators: balance, C_arola, Sica, Neonlight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
MoppieFilou

Berichten: 4956
Geregistreerd: 31-10-16
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:42

Azmay schreef:
Volgens mij breek je alle records met dit topic vol steunbetuiging KBK, en terecht.
Heel veel sterkte en jullie komen er samen zeker wel doorheen :(:)


Idd, wou ik ook zeggen maar wist niet hoe ik het moest formuleren. Hoe lief en meelevend Bokt kan zijn als het erop aankomt <3 .

Anoniem

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:43

Onvoorstelbaar, en zo ontzettend waardevol...

kinel
Berichten: 2189
Geregistreerd: 17-05-11
Woonplaats: Duitsland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:55

Heel veel sterkte met ook dit o zo grote verlies.
Tranen in de ogen zie ik het filmpje. In gedachte bij jullie. Hopen dat het nu zo langzaam afgelopen is dat dat er in de grote leegte weer invulling en heel veel rust komt.

IMJ

Berichten: 14685
Geregistreerd: 29-07-05
Woonplaats: Ergens in het midden!

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 12:58

Heb je iets van haar bewaard? (in de zin van wat haar?)

fargo
Berichten: 11918
Geregistreerd: 24-11-05
Woonplaats: Den Haag

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:00

Die beschermingsmechanismen zijn er juist om je er door heen te slepen inderdaad, voel je daar niet schuldig over, je kunt nu eenmaal maar zoveel aan als je aan kunt om het simpel te zeggen.

Mijn broer is vorig jaar onverwacht snel overleden, ik kon echt hele periodes niet bij mijn gevoel, de eerste dag toen ik het hoorde heel erg wanhopig gehuild maar in de latere periode echt heel erg onwezenlijk rond gelopen.. En wel heeeel erg veel aan hem gedacht.
En dat was ook zo bij mijn Whizzeman die onverwacht (na te herstellen van 2 succesvolle koliekoperaties) alsnog aan koliek overleed. Zo'n verdriet, maar ook hele vlakke rare wezenloze dagen ..

Het gaat zoals het gaat en je hebt enorm veel op je bord gehad, heel veel sterkte, huil wanneer je huilen moet en anders hou vol en laat het komen zoals het komt. Die beschermingsmechanismen zijn er niet voor niets. Veel sterkte samen :(:) :(:)

Maflinger_S
Berichten: 12169
Geregistreerd: 01-07-08

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:12

Tineke, elk rouwproces is anders, ook al gaat het om dezelfde persoon. De variabelen per omstandigheid zijn oneindig, dus ook de manier waarop het rouwproces plaatsvindt. Kan best zijn dat jouw onderbewuste momenteel vreselijk hard aan het werk is, terwijl je bewustzijn dat afschermt, om maar eens een voorbeeld te geven.

Bedenk ook dat je er "vroeger" alleen voor stond en Kim had om je te steunen. Kim's verlaten van dit leven betekent in mijn beleving dat haar taak hier klaar was omdat jij sterker bent en met de steun van anderen (mens en dier) verder kunt.

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:18

Wat ontzettend verdrietig. Heel veel sterkte.

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 13:26

Ja!

Het klinkt wat zweverig, maar Kim was imo qua taak inderdaad "klaar" hoewel op afschuwelijk jonge leeftijd.
Zij was er al voordat Maarten er was, en zij heeft je de eerste aanzet tot moed gegeven om te durven zijn en te durven leven - voor een deel. Toen kwam er een geweldig mens langs, Maarten, die jou ook liet zijn en immens blij was met jouw leven, samen maakten jullie je gedeelde droom waar... een eigen huis, de paarden aan huis, een kudde... Dat was nogal een stap, die durfde je te nemen door Maarten. Maar je kon Maarten pas toelaten doordat Kim je eerst had geleerd wat jij als mens te betekenen en te geven had.
Dieren kunnen dat voor je doen. Zonder meer, zonder eisen, zonder verwachtingen.
Kim deed het voor jou. Ik weet wat ze voor jou heeft gedaan, en met mij velen, die jou hebben gekend of kennen.
Ze heeft je ook nog een prachtige zoon van haar geschonken.... Beer. ze geeft je haar kind in handen, Tien, hij heeft je nodig, en jij hem.
Hij gaat je geluk brengen en zal je helen. Let maar op.

idefix4

Berichten: 4356
Geregistreerd: 15-07-08
Woonplaats: bommelerwaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:02

Heel veel sterkte

xPabloBokt

Berichten: 9446
Geregistreerd: 15-06-12
Woonplaats: Helmond

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:04

IMJ schreef:
Heb je iets van haar bewaard? (in de zin van wat haar?)


Ik geloof dat er haar verwerkt zit in het speciale hoofdstel wat Kim draagt op de foto's in de OP.

marleen_88

Berichten: 14069
Geregistreerd: 21-05-04
Woonplaats: Onder het kanaal.

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:18

Wat laat Kim een groot gemis achter bij jullie, maar ook bij de kudde. Heel veel sterkte ook van mij, de komende tijd.

CastaMickey

Berichten: 7261
Geregistreerd: 18-10-12
Woonplaats: Gelderland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:19

Heel erg veel sterkte met dit grote verlies :(:)

terpentijn

Berichten: 7358
Geregistreerd: 09-12-07
Woonplaats: Zuidlaarderveen Drenthe

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 14:54

Er zit haar van moeder Kim én van zoon Beer verwerkt in/achter de speciaal gemaakte neusriem van het supermooie hoofdstel, met het idee dat als Kim er niet meer zou zijn, Beer dit zou gaan dragen en zijn moeder altijd nog een beetje bij hem zou zijn. Zo'n mooie gedachte!

Percy

Berichten: 12079
Geregistreerd: 04-09-01
Woonplaats: België

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:02

Mag ik vragen hoe oud Kim is geworden?

Verdriet is een raar iets. Je onderbewuste heeft daar veel invloed op. Het is goed dat het nu in kleine porties komt zodat je kan blijven functioneren.
Toen mijn grote paardenliefde overleed was ik intens verdrietig maar ik had er ook vrede mee omdat ik wist dat hij niet verder kon.
Hij is in 1992 overleden en ik mis hem nog steeds maar het grote verdriet komt en gaat en slijt steeds een beetje verder.

Van wat ik hier lees heeft zij je geleerd sterk te zijn en je kan dit aan! En natuurlijk hoef je je niet altijd sterk te houden. Gelukkig sta je er niet alleen voor met een lieve vriend en haar fantastische zoon.

F_Orumster

Berichten: 15323
Geregistreerd: 17-12-03
Woonplaats: Assen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:07

Kim, voel je niet schuldig over hoe je rouwverwerking gaat. Het zou goed kunnen dat je nu in de ontkennende fase bent. Heel normaal, luister naar jezelf.

Ontkenning
De eerste fase van het rouwproces is ontkenning: een algemeen afweermechanisme van ons brein. De waarheid is te erg om te bevatten, dus ontkennen we deze geheel of gedeeltelijk.

Boosheid
Rouwverwerking is méér dan intens verdrietig zijn. Juist bij rouwenden zie je vaak boosheid, boosheid op het lot, de artsen, God, de omgeving… Dit lijkt soms misschien wat vergezocht, maar in feite is het een gezond verdedigingsmechanisme.

Het gevecht aangaan
Veel mensen proberen om hun verlies te verwerken door het gevecht aan te gaan of door zichzelf doelen op te leggen. Het is in deze fase van rouwverwerking dat mensen marathons gaan lopen tegen bepaalde ziektes, een wereldreis maken of vanaf nu echt stoppen met roken.

Depressie
Wanneer nabestaanden gaandeweg tot de ontdekking komen dat ontkennen, boos worden en/of het gevecht aangaan niet helpen om het verlies te verwerken, volgt vaak de depressieve fase. Deze wordt grotendeels veroorzaakt door de machteloosheid die je als rouwende voelt: er is niets, maar dan ook niets, wat je aan het gebeurde kunt veranderen.

Aanvaarding
Hoeveel verdriet en pijn je als nabestaande ook hebt, er komt een dag dat je gaat proberen om het verlies een plaatsje te geven. Dit betekent níet dat je iemand dan niet meer mist of dat je probeert om de overledene te vergeten. Het betekent wél dat je probeert om je leven in te richten zonder de geliefde om je heen.

loez

Berichten: 11075
Geregistreerd: 19-07-03
Woonplaats: Broekhuizen (lb)

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:39

terpentijn schreef:
Ja!

Het klinkt wat zweverig, maar Kim was imo qua taak inderdaad "klaar" hoewel op afschuwelijk jonge leeftijd.
Zij was er al voordat Maarten er was, en zij heeft je de eerste aanzet tot moed gegeven om te durven zijn en te durven leven - voor een deel. Toen kwam er een geweldig mens langs, Maarten, die jou ook liet zijn en immens blij was met jouw leven, samen maakten jullie je gedeelde droom waar... een eigen huis, de paarden aan huis, een kudde... Dat was nogal een stap, die durfde je te nemen door Maarten. Maar je kon Maarten pas toelaten doordat Kim je eerst had geleerd wat jij als mens te betekenen en te geven had.
Dieren kunnen dat voor je doen. Zonder meer, zonder eisen, zonder verwachtingen.
Kim deed het voor jou. Ik weet wat ze voor jou heeft gedaan, en met mij velen, die jou hebben gekend of kennen.
Ze heeft je ook nog een prachtige zoon van haar geschonken.... Beer. ze geeft je haar kind in handen, Tien, hij heeft je nodig, en jij hem.
Hij gaat je geluk brengen en zal je helen. Let maar op.



Dat heb je mooi gezegd Terpentijn! :(:)

silby

Berichten: 5412
Geregistreerd: 18-02-06
Woonplaats: Fryslân

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 15:55

Lieve Tineke je moet je er niet rot over voelen meid, Kim betekend zo veel voor jou en ook al wist je dat dit afscheid ging komen je wilt het niet...
Het verdriet, het gemis, de tranen, de boosheid dat gaat echt allemaal nog komen.... En je weet, ik weet waar ik over praat....
Neem vooral de tijd en laat elk gevoel dat omhoog komt toe, ook al is het nog zo klein.
Kim zal nooit helemaal uit jou, uit jullie verdwijnen daarvoor was/is de liefde te groot, die intense liefde blijft ook al is ze niet meer in het nu.

Lieve schatten heel veel sterkte met dit grote verlies, het zal een poosje duren voordat jullie dit een plekje kunnen geven maar weet er komt een moment dat ze weer een glimlach op je gezicht tovert als je terug denkt aan al die mooie avonturen, mooie momenten terug denkt ...

Nista_RX

Berichten: 2945
Geregistreerd: 25-10-10
Woonplaats: Noord Holland

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:40

Tineke en Maarten heel veel sterkte met het verlies van Kim.... tranen staan in mn ogen. ;( En zo vlot ook na Elske wat zal dat een klap voor jullie zijn. Al wist je dat het er aan zat te komen, afscheid nemen is nooit makkelijk. Ik leef met jullie mee!

Cavaletto

Berichten: 467
Geregistreerd: 18-06-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 16:46

Heel veel sterkte. Kim zal voor altijd in onze harten blijven stralen!

LumosNox
Berichten: 149
Geregistreerd: 20-07-17

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:10

Het kan best zijn dat het in deeltjes komt. Dat je ineens over een maand iets ruikt waardoor je denkt: Kim! Of over twee jaar dat je weer iets meemaakt. Met daartussen ook een boel momenten. Alles op zijn tijd en dat maakt het verlies niet minder.
Ik zit pas sinds heel kort op Bokt en kende Kim van YouTube toevallig al. Gewoon van paardenfilmpje naar paardenfilmpje ingerold. Ik heb nu ondertussen ook de geboorte van Beer gezien (indrukwekkend) en gelezen dat jullie eigenlijk een hele reeks tegenslagen hebben gehad. Maar ook zoveel hoogtepunten met al jullie paarden.

Ik ben blij voor jullie dat Kim jullie Beer heeft gebracht. Ik heb al eerder gereageerd in dit topic, maar ik wilde jullie nogmaals heel veel sterkte wensen. Het komt zoals het komt, dus er is niets om je schuldig over te voelen. Dit hoort gewoon bij jouw verwerking.

R_emkee

Berichten: 3455
Geregistreerd: 11-09-06
Woonplaats: Tussen apeldoorn en Arnhem in

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 17:28

Ik ben ook een stille meelezer maar wat heb ik me altijd kapot gelachen om kim :) Zo lekker eigenwijs maar o zo trouw! Jullie hebben het beste voor haar gedaan. Ze bofte maar met jullie

Wens jullie heel erg veel sterkte met dit grote verlies en wat een mooi gebaar naar beer van het hoofdstel.!

farahdiba46
Berichten: 1420
Geregistreerd: 01-01-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 18:12

KoudbloedKim schreef:
Ik weet uit het verleden hoe verlammend intens verdriet kan werken.
En hoe makkelijk je in een depressie kan schieten.
Ik denk dat het vooral zelfbescherming is.



ja, dat kan.dan ga je zeg maar onbewust in de overlevingsstand omdat de pijn te groot is om te kunnen dragen |(

Liiisaaa

Berichten: 675
Geregistreerd: 09-09-08
Woonplaats: Lichtenvoorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:43

:(

Kim, een ware legende..
Ik denk niet dat iemand op Bokt ooit dit bijzondere dier gaat vergeten. Heel veel sterkte gewenst de komende tijd..

xbelieveitx

Berichten: 620
Geregistreerd: 19-04-13
Woonplaats: Veenendaal

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 19:47

Heel veel sterkte met dit grote verlies Y;(

Igniss

Berichten: 1001
Geregistreerd: 27-09-15
Woonplaats: Het mooie limburg

Re: Koudbloed Kim ~ It's the End of an Era...

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-17 22:52

Ik lees je topics altijd mee zodra ik ze ontdek en reageer niet snel, maar ik wil je toch een enorme virtuele knuffel geven. Ik hoop dat er nu betere tijden aankomen :(:)