And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.

Moderators: Sica, C_arola, Neonlight, balance

 
 
Sjolvir

Berichten: 25271
Geregistreerd: 26-03-05

And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-12-16 16:11

Geen enkel IM topic kan recht doen aan dat wat mijn gouden koningin verdiend, maar hier dan toch....

Mijn gouden koningin, mijn ijsprinses, mijn eigenwijze trotse dame met geheel eigen mening, die je niet een eis kon opleggen, maar waarmee je een compromis sloot, de dame die alles maar dan ook alles voor me deed en meer dan je eigenlijk zou verwachten omdat ze het meest fantastische karakter had dat je je maar kon wensen. Een beter eigen eerste paard had ik me niet kunnen wensen, ook al was ze alles wat ik niet zocht, maar gelukkig heb ik op tijd gezien dat soms juist datgene wat je niet wilt hebben dat gene is wat je moet koesteren!
Afbeelding

Je kwam als bos pony in 2002 je was toen 5, maar ik kende je al veel langer, nooit gedacht dat je van mij zou worden. Samen moesten we alles leren en werden we Z2+16 hadden plan die winter Z2 te gaan starten en we zouden klasse II endurance gaan starten, je liep voor de wagen, liep oefen sgw en deed eigenlijk alles wat er maar te bedenken was.. Totdat.. in sept 2009 je geblesseerd raakte, daar ging onze sporttoekomst, ook verloor je toen je veulen dat wat we al zolang geprobeerd hadden te krijgen.
Begin 2010 kreeg je versterking in Tobago, want uit de wedstrijdsport betekende niet dat je werd afgedankt, je mocht gewoon als recreatie pony blijven en genieten van het goede leven, met 1 afspraak, 1 belofte...
Een pijnvrij paardwaardig leven, dus als paard dat kunnen doen wat een paard moet kunnen doen, pijnvrij (dus niet kreupel) door de wei op paddock rennen.

We hadden nog gust reductie.. nog 1x proberen dan?? Nou vooruit.. Dat jaar werd je drachtig en ging je naar de hippiade!!! mennen in de lagere klasses betekende lang niet zo hard trainen als voor Z2 en dat ging prima! We reden nog vele buitenritten en af en toe een clinic.

In je "reserve" tijd, ben je wel diverse keren kreupel geweest (overigens niet aan het been waarvoor je uit de sport bent genomen, maar keer in hek gehangen en meer van dat soort gekkigheid), maar elke keer maar kort en minimaal, dus je bleef en ging maar door.
Je kreeg in 2011 een prachtig veulen, Hepsie (mijn hebbedingetje) dat voor de verkoop was, maar uiteindelijk is blijven plakken, want ook al is ze maar 2 turven hoog, ze heeft het karakter van een reus! Met je prachtige dochter aan de voet werd je op de keuring van model, ster merrie!
Jij ging nog 2 x naar de hippiade, we gingen nog op KNHS zomerinstructie kamp, dit keer had je gedeeld werk met Tobago. Je achterbenen bleken wel steeds slechter te worden, maar ja.. zolang het goed ging ging het goed, toch? Dit jaar ben je gestart met je bijrijder je hebt haar in 6 proeven 6 winstpunten bezorgd en diverse 1e en 2e plaatsen, je liep zoals ik je kende, als wijze oude dame, liet je haar zien hoe het moest, net zoals je deed in je jonge jaren toen je op de vereniging in de manege lessen meeliep en daar vele kinderen je veilige gevoel hebt doen ervaren.
Ik keek de hele zomer al argwanend naar je, ik zag dat je anders ging lopen, mijn vrienden (dierenartsen) die je van jongs af aan kenden ook.... Maar was nog niet zorgwekkend, wel weer tijd stilgestaan je rechterachterbeen, tja... die hak was met arthrose en flinke gewrichtsovervulling niet denderend meer, maar je liep na paar weken weer goed dus vooruit dan maar weer...
Tot kort geleden je samen met mijn bijrijder naar les was en ik in paniek gebeld werd, je liep ineens nog net niet op 3 benen, gewoon na half uur les, ineens..... Het was die donderdag nog even de vraag of je de zondag ging halen, want je moest vervolgens op je RA been staan, dat ook al slecht was en RV tja, die was al jaren slecht. Je knapte met ovedosis metacam wel weer op, maar je bleef been ook bij stilstaan ontlasten en stappen ging dan wel, maar draven niet... Je mocht van mij in je eentje... rolllen in de paddock, maar als je dan 1 gekke bokkesprong maakte en lande stond je te smekken en ging je niet verder met je malligheid.... En verbeteren deed het niet meer.. 3 benen niet goed, waarvan 1 met echt pijn.

En dan was daar mijn belofte... Als jij als trotse gouden koningin geen pijnvrij paard waardig leven meer kon leiden dan zou ik je laten gaan...
And I had to let you go, my Silver lining...
Nooit meer die lekkere grote signaal puntjes oren die aan het voerbedelen zijn, of me vertellen vooral te blijven zitten, want je hebt wat gezien...

Afscheid nemen ging hier niet met knuffels, jij als aards paard met eigen gedachten bent nooit van de knuffels geweest, heb je daar ook nu niet mee lastig gevallen. Wel nog met veel wortels en appel en mueslie en stalgenoten kregen diezelfde opdracht, geef d'r maar wat lekkers, daar doet ze alles voor!

Vrijdag 25 november viel het doek, weg sprookje... weg gouden koningin... weg mijn ijsprinses met eigen mening...
Mijn trotse dame.. zo heb ik je gelukkig ook kunnen laten gaan, nog met trots en levenskracht, dan heb je verdiend!
Afbeelding


Het enigste dat rest zijn de miljoen prachtige herinneringen die we samen gemaakt hebben.....
Vaarwel Sjollie.... Je was fantastisch!
Afbeelding

* 1997 R.I.P. 25 november 2016


Onze "reserve" tijd hebben we meer dan goed benut, alle foto's hieronder van na je blessure.
Fotoshoot in 2013 L en D duinen
Afbeelding

Afbeelding

Koninginnen dag optocht
Afbeelding

Zonsondergang fotoshoot
Afbeelding

Sjollie in 2016 op wedstrijd met haar bijrijder.
Afbeelding

hippiade 2010
Afbeelding

Zwemmen in de rivier, je hebt nog 2 paarden zwemmak gemaakt!
Afbeelding

Mijn ijsprinses!!! Ongeschoren, want je was uit de sport.
Afbeelding

Your most precious gift ever!! Hepsie!! 2011
Afbeelding

[EJL-ITP] Van overdwars naar M2 van met tumor naar met humor! ons 2017.... begint en eindigt met een tumor, maar Heps houdt haar humor!
Hepsie [RIJ-ITP] All over the world Noors, Zuid Europees en VS asjemeCOW?!!!
I.M. Vaarwel mijn gouden koningin.....
[IM] And then the fairytale ends.... Sjolvir run for ever.
“The secret in riding is to do few things right. The more one does, the less one succeeds. The less one does, the more one succeeds.”
~ Nuno Oliveira

ElCamino

Berichten: 8912
Geregistreerd: 01-03-05
Woonplaats: Naarden

Re: And then the fairytail ends.... Sjolvir run for ever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:14

ow fiets !! wat erg, heel veel sterkte met het verlies

Anoniem

Re: And then the fairytail ends.... Sjolvir run for ever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:17

Stil.. rust zacht lieve Sjol :*

Storm

Berichten: 20816
Geregistreerd: 05-06-02
Woonplaats: Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:19

Prachtig geschreven, een waardig afscheidstopic voor jouw gouden koningin. Heel veel sterkte, wat zal dit paard een enorme leegte achter laten Y;(

Is het al lente?

Gypsy
Soort van gewaardeerd verhalenverteller

Berichten: 20034
Geregistreerd: 09-08-07
Woonplaats: The world is my playground.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:19

Wat een moeilijke maar eerlijke beslissing. Ik hoop dat je toch veel steun in Hepsie kunt vinden, wat mooi dat je nog een nakomeling van haar hebt. :(:)

mooney

Berichten: 7759
Geregistreerd: 07-05-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:19

Jeetje die komt even binnen. Sjol, voor mij 1 van de bokt paarden van het eerste uur.
Wat zal ze gemist worden, maar wat knap van jou dat je je aan jullie belofte hebt gehouden en haar op tijd hebt laten gaan.

Heel veel sterkte.


Shirley

Berichten: 26782
Geregistreerd: 17-09-01
Woonplaats: West-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:19

;(

Wat zul jij dit paard gaan missen!
Wil je heel, heel veel sterkte wensen!

Knappe Sjolvir, rust zacht...

Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ
A bird sitting on a tree is never afraid of the branch breaking,

because her trust is not on the branch but on her own wings.

Always believe in yourself !

xMathilde
Berichten: 1010
Geregistreerd: 18-02-10
Woonplaats: Zeeuws-Vlaanderen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:20

Heel erg veel sterkte met dit verlies! Een moeilijke maar dappere beslissing, het is beter zo. Sjolvir was een heel bijzonder paard, dat zal niemand op bokt ooit vergeten. Y;(

Today is the tomorrow you worried about yesterday and all is well

quadripes

Berichten: 1363
Geregistreerd: 30-07-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:20

:( wat zonde van je prachtige merrie maar wel sterk om je belofte te houden! heel veel sterkte en koester vooral ook de mooie herinneringen

Grapjasjes12

Berichten: 18642
Geregistreerd: 01-09-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:20

Oh nee ik schrik hiervan ;( Heel veel sterkte met je enorme verlies.

Supervixen

Berichten: 12716
Geregistreerd: 28-04-11

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:20

Heel veel sterkte.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Marlis

Berichten: 7241
Geregistreerd: 28-08-06
Woonplaats: Vlaardingen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:21

Jeetje wat een gemis moet dat zijn. Keek altijd graag naar je topics.

Heel veel sterkte

moonfish13
Berichten: 18215
Geregistreerd: 20-08-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:22

Nee, gewoon nee.. :\
Dag dappere Sjollie, zorg maar goed voor Dibbes boven.
Pffff wat zal je Sjol gaan missen. :(:)
Sterkte. :(:)

Klijntje

Berichten: 2796
Geregistreerd: 21-08-03
Woonplaats: Eindhoven

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:23

Sjolvir, je was en blijft een beroemdheid en zéker binnen Fjordenland.
Heel veel sterkte!

"Many people don't know this, but it's possible to read something you don't agree with on the internet and simply move on with your life."

Inney

Berichten: 6168
Geregistreerd: 07-10-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:23

Wauw. Ik ben er stil van. Altijd genoten van de topics. Wat een geweldig dier was het. Een once in a life time paard volgens mij.
Hopelijk leeft ze voort in Hepsie. Enorm veel sterkte met dit verlies.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:23

Heel veel sterkte met dit immens grote verlies.

Anoniem

Re: And then the fairytail ends.... Sjolvir run for ever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:25

oliebol he.. Sjol staat voor mij gelijk aan 'De Fjord van Bokt.'

Heel veel sterkte. Wat moet jij je immens kút voelen...

eva1969

Berichten: 4012
Geregistreerd: 01-04-06

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:25

Wat een enorm bijzondere dame was zij. Veel sterkte met het gemis van deze grande dame.

Insta: ArtbyEvaRoeters

Neej

Berichten: 17620
Geregistreerd: 25-08-03
Woonplaats: In het huisje bij het boompje en de beestjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:27

Jezus Do, ik krijg hier gewoon huizenhoog kippevel... Nee toch! Sjollie.. Wat gaat zij een enorme leegte achterlaten, je gouden koningin, wat een geweldige, bijzondere pony :+: Ook bij mij heeft ze een speciaal plekje, ik wil je heel, HEEL veel sterkte wensen met dit enorme verlies Y;(

always bring a banana to a party. bananas are good!
Neej fotografeert! rckfotografie.nl
Ned Lux Int Bel Dk Hr Ch. Forever Texas from ChurchKnights NJK'11 BelW'12 BNLW'14 BNLW'16 AmW'16 NVK'18 VWW'18 DVV'18 AmVW'18 BelVW'18Ollie heeft er een broertje bij: Highclare Rob Roy NJK'17 BNLJCh'17 JW'17 BJWNL'17 BJWBE'17 BEJW'17 Jamie

tyleysmiley

Berichten: 1888
Geregistreerd: 25-01-08
Woonplaats: Noord-Brabant

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:28

Jeetje jeetje jeetje...wat een bijzonder veelzijdige paard in weggevallen.
Wat heb ik altijd bewondering voor jullie gehad..zoveel samen bereikt.
Ontzettend veel sterkte met het moeten missen van je pràchtige dame...Hoop dat je uit haar mooie dochter en je andere paard veel troost kan halen...

*the minute you think of giving up,think of the reason why you held on so long*
*the road isn't always easy,but the destination might be worth it*
*some days there won't be a song in your heart,try to sing anyway*

Sequinoa

Berichten: 570
Geregistreerd: 01-04-12

Re: And then the fairytail ends.... Sjolvir run for ever.

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:31

Heel veel sterkte Y;(

Unicornetto
Berichten: 2375
Geregistreerd: 16-04-09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:32

Heel veel sterkte!
Ik vond het altijd zo leuk om te zien hoe veelzijdig jullie samen waren!

Dennis

Berichten: 31447
Geregistreerd: 23-05-01
Woonplaats: Slootdorp

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:32

Jou Sjol is geweldig :+: .
Een super merrie, zulke merries zijn zo kostbaar en bijzonder.

Heel veel mooie herinneringen blijven over :(:) .
Sterkte

Super fijn voer bestel je hier: https://equilin.eu/?partner=217
*Als je haar voor je ogen waait, als je jas om je lichaam draait, als de wind langs wangen aait, weet dat ik je mis* - Acda en de Munnik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:34

Y;(
Sterkte met dit verlies.

josewoos

Berichten: 4807
Geregistreerd: 30-01-08

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-16 16:34

Ik schrik hier van... Sjol... |(

Prachtige fjord, ik heb altijd genoten van jullie topics!
Aantal jaren geleden heb ik jullie in het echt mogen ontmoeten bij de fjorden wedstrijd in Elst. Geweldige combi om naar te kijken en wat hadden jullie een lol <3

Ze zal gemist worden, op bokt, bij je andere paarden en wat zal jij haar missen.
Heel veel sterkte met dit verdriet, je heb een verdrietig, moedig maar vooral een liefdevol besluit gemaakt.
Laatst bijgewerkt door josewoos op 02-12-16 16:35, in het totaal 1 keer bewerkt

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 47 bezoekers